IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : De Economische Crisis Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-12-2011 10:11 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/



When your people matter, menstrual health matters


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-12-2011 9:55 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Franse minister: euro kan instorten
ANP VANDAAG 08:58

De euro kan ineenstorten en Europa valt uit elkaar als de politieke leiders er niet snel in slagen een oplossing te vinden voor de schuldencrisis. Daarvoor heeft de Franse minister voor Europese Zaken, Jean Leonetti, donderdag gewaarschuwd.

,,De situatie is ernstig in de Europese Unie'', aldus de minister. Hij deed zijn uitspraken in aanloop naar de eurotop donderdag en vrijdag. Over het slagen van de Europese top bestaan steeds meer twijfels.

Volgens Leonetti zal de grootste discussie tijdens de bijeenkomst gaan over disciplinaire maatregelen voor landen die zich niet aan de begrotingsregels houden. Hij wil dat alle 27 EU-lidstaten deelnemen aan aan de gesprekken, maar landen buiten de eurozone moeten mogelijk worden buitengesloten. Deze landen mogen de onderhandelingen niet lamleggen, aldus de minister.

Leonetti haalde ook fel uit naar de Amerikaanse kredietbeoordelaars die dreigen met lagere waarderingen voor Europese staatsleningen als de landen geen oplossing vinden voor de crisis. ,,Ze irriteren me een beetje, ze moeten zich niet met de politiek bemoeien.''
©ANP




Centrale banken bereiden zich voor op leven na euro

Dow Jones & Company, Inc. VANDAAG 09:16( LAATSTE UPDATE: VANDAAG 09:27 )

Verschillende Europese centrale banken bereiden zich voor op de mogelijkheid dat landen de eurozone verlaten of dat de gehele zone uit elkaar valt.

Dit melden bronnen bekend met de situatie. Binnen de eurozone is Ierland het eerste land wat serieus rekening zou houden met een terugkeer naar de Ierse pond. De Ierse centrale bank bekijkt of het nodig is extra capaciteit van geldpersen in te zetten, indien er nieuwe bankbiljetten gedrukt moeten worden, aldus de bronnen.

Volgens andere bronnen zijn er ook buiten de eurozone verscheidene Europese centrale banken die maatregelen zouden willen nemen om een eventuele uiteenvalling van de eurozone op te vangen. In landen als Zwitserland, Letland, Montenegro en Bosnia & Herzegovina wordt er rekening mee gehouden dat er gezocht moet worden naar vervangende valuta als richtpunt om de waarde van hun eigen munt stabiel te houden.

Bronnen geven wel aan dat de plannen van de centrale banken niet betekent dat de verwachting is dat de eurozone ontbonden zal worden. Toch is het feit dat de mogelijkheid nu uberhaupt overwogen wordt veelzeggend nadat het lang ondenkbaar was dat de zone uiteen zou vallen.

Beleidsmakers, centrale bankiers en investeerders hebben hun hoop gevestigd op de eurotop die later vandaag in Brussel begint. Daar zouden de regeringsleiders van de landen in de Europese Unie moeten komen tot oplossingen die de schuldencrisis in de regio moeten verhelpen. De inzet is hoog; wanneer de top faalt, voedt dit de groeiende twijfel of de eurozone wel kan blijven voortbestaan. De angst onder beleidsmakers, bankiers en andere experts is dat een ontrafeling van de zone niet alleen een decennium aan economische integratie teniet doet maar ook zal leiden tot financiele chaos.

Volgens JPMorgan Chase & Co. (JPM) is de kans dat de eurozone in elkaar stort maar 20% toch adviseerden zij investeerders gisteren in een rapport om zich in te dekken tegen een eventuele uiteenvalling.
©Dow Jones & Company, Inc.



Je mag toch echt hopen dat die Eurotop iets op gaat leveren.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


metaaltje
Usericon van metaaltje
Posted 08-12-2011 10:00 by metaaltje Wijzig reactieProfiel van metaaltjeQuote dit bericht

Het zal wel een Euroflop worden i.p.v. Eurotop.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 08-12-2011 14:00 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht





[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 08-12-2011 14:00]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 08-12-2011 14:04 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Betekent ook dat je hypotheek minder waard wordt...

[Edit]necroreply [/edit]

Zul je zien dat de nieuwe gulden zo'n 2 euro waard is bij invoering.

[Dit bericht is gewijzigd door powertieke op 08-12-2011 14:06]


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-12-2011 14:07 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Bij erge inflatie is het ook minder erg om schulden te hebben en een beetje jammer als je veel spaargeld hebt.

Als je terug gaat naar de gulden wordt het er echt niet beter op, tijdens de switch stegen de grondstofprijzen wereldwijd wat voor een gedeelte van de inflatie heeft gezorgd, daarnaast was het soms ook een afrondingsspelletje, dan krijg je toch hetzelfde gedonder als je terug gaat naar de gulden.

Is het trouwens niet beter om de euro in stand te houden maar daarnaast ook de nationale munten erbij te pakken?

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 08-12-2011 14:11]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-12-2011 14:15 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Gewoon banksparen is momenteel sowieso geld weggooien.

Inflatie van pak hem beet 2.3% in 2011 en bij grote bedragen pikt de belasting ook nog eens 1.2 % effectief in.

Knappe jongen als je op een gewone spaarrekening meer dan 3,5 % pakt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-12-2011 14:24 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 08-12-2011 14:27 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 8 december 2011 14:15 schreef XXL het volgende:
Gewoon banksparen is momenteel sowieso geld weggooien.


Wat is jouw alternatief?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-12-2011 14:36 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2011 14:27 schreef M. het volgende:
Wat is jouw alternatief?


Ik parkeer het in een deel van mijn hypotheek wat ik indien nodig via internet bankieren zo weer op kan nemen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 08-12-2011 14:51 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 8 december 2011 14:36 schreef XXL het volgende:
Ik parkeer het in een deel van mijn hypotheek wat ik indien nodig via internet bankieren zo weer op kan nemen.

Hm, dat snap ik niet. Wat bedoel je met "in je hypotheek parkeren"? Is dat hetzelfde als aflossen? Dan kan je het niet meer opnemen natuurlijk.
Of is het meer dat je een spaarhypotheek hebt waarbij je desgewenst het spaartegoed kunt ophogen? Dat is mooi, maar het zomaar opnemen, lijkt me niet dat een bank daar erg blij mee is. Als het wel mag, chapeau, maar daar zal je in je rentetarief waarschijnlijk wel een premie voor betalen. Niets is gratis. Vooral garanties en flexibiliteit worden duur betaald.

In ieder geval, ik ben meer van de "geen paniek"-overtuiging. Inflatie is voor iedereen anders. Bijvoorbeeld, als je een kroegdier bent, dan ben je behoorlijk genaaid door de invoer van de euro. Melk daarentegen is nauwelijks in prijs veranderd. Het hangt er maar helemaal vanaf aan welke goederen je je geld uitgeeft, een inflatiepercentage is ook maar een gemiddelde. En dan nog is het tientjeswerk he. 0,1% van 20.000 euro is 20 euro. Om je daar dan druk over te maken... dan wordt het hoog tijd om eens lekker te gaan leven.

Dus, ik moet het nog maar zien dat de inflatie groter is dan mijn rentepercentage. Ik heb ook niet echt een alternatief, behalve uitgeven. Mocht je spaartegoed groter worden dan de belastingvrije voet, dan wordt het misschien eens tijd om wat creatiefs te verzinnen ja (of om te brassen). Daarom staat er straks bij mij bv. een tweewielig titanium ruimteschip in de schuur .

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 08-12-2011 14:53]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-12-2011 15:37 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 december 2011 14:51 schreef M. het volgende:
Hm, dat snap ik niet. Wat bedoel je met "in je hypotheek parkeren"? Is dat hetzelfde als aflossen? Dan kan je het niet meer opnemen natuurlijk.
Of is het meer dat je een spaarhypotheek hebt waarbij je desgewenst het spaartegoed kunt ophogen? Dat is mooi, maar het zomaar opnemen, lijkt me niet dat een bank daar erg blij mee is. Als het wel mag, chapeau, maar daar zal je in je rentetarief waarschijnlijk wel een premie voor betalen. Niets is gratis. Vooral garanties en flexibiliteit worden duur betaald.

In ieder geval, ik ben meer van de "geen paniek"-overtuiging. Inflatie is voor iedereen anders. Bijvoorbeeld, als je een kroegdier bent, dan ben je behoorlijk genaaid door de invoer van de euro. Melk daarentegen is nauwelijks in prijs veranderd. Het hangt er maar helemaal vanaf aan welke goederen je je geld uitgeeft, een inflatiepercentage is ook maar een gemiddelde. En dan nog is het tientjeswerk he. 0,1% van 20.000 euro is 20 euro. Om je daar dan druk over te maken... dan wordt het hoog tijd om eens lekker te gaan leven.

Dus, ik moet het nog maar zien dat de inflatie groter is dan mijn rentepercentage. Ik heb ook niet echt een alternatief, behalve uitgeven. Mocht je spaartegoed groter worden dan de belastingvrije voet, dan wordt het misschien eens tijd om wat creatiefs te verzinnen ja (of om te brassen). Daarom staat er straks bij mij bv. een tweewielig titanium ruimteschip in de schuur .


Nouja niet zo kort door de bocht, inflatie is al schommelt al snel rond de 1,5 %. Daarnaast is het per jaar niet zoveel maar op lange termijn is het soms wel flink. (al groeien de lonen mee natuurlijk) Al snel was de euro net zoveel waard als de euro op veel vlakken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 08-12-2011 15:47 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 8 december 2011 15:37 schreef ElitE het volgende:
Al snel was de euro net zoveel waard als de euro op veel vlakken.

Dat zonder meer! Dat neemt niet weg, dat een gulden na tien jaar nog altijd fl. 1,- kost.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-12-2011 16:11 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2011 14:51 schreef M. het volgende:
Hm, dat snap ik niet. Wat bedoel je met "in je hypotheek parkeren"? Is dat hetzelfde als aflossen? Dan kan je het niet meer opnemen natuurlijk.
Of is het meer dat je een spaarhypotheek hebt waarbij je desgewenst het spaartegoed kunt ophogen? Dat is mooi, maar het zomaar opnemen, lijkt me niet dat een bank daar erg blij mee is. Als het wel mag, chapeau, maar daar zal je in je rentetarief waarschijnlijk wel een premie voor betalen. Niets is gratis. Vooral garanties en flexibiliteit worden duur betaald.

In ieder geval, ik ben meer van de "geen paniek"-overtuiging. Inflatie is voor iedereen anders. Bijvoorbeeld, als je een kroegdier bent, dan ben je behoorlijk genaaid door de invoer van de euro. Melk daarentegen is nauwelijks in prijs veranderd. Het hangt er maar helemaal vanaf aan welke goederen je je geld uitgeeft, een inflatiepercentage is ook maar een gemiddelde. En dan nog is het tientjeswerk he. 0,1% van 20.000 euro is 20 euro. Om je daar dan druk over te maken... dan wordt het hoog tijd om eens lekker te gaan leven.

Dus, ik moet het nog maar zien dat de inflatie groter is dan mijn rentepercentage. Ik heb ook niet echt een alternatief, behalve uitgeven. Mocht je spaartegoed groter worden dan de belastingvrije voet, dan wordt het misschien eens tijd om wat creatiefs te verzinnen ja (of om te brassen). Daarom staat er straks bij mij bv. een tweewielig titanium ruimteschip in de schuur .


Oef, hoe leg ik dit even makkelijk uit?

In het verleden 'wat' geld nodig gehad ivm scheiding en weer opnieuw kunnen beginnen met bijna alles.

http://www.eigenhuis.nl/hypotheken-financien/hypotheken/hypotheekvormen/krediethypotheek/

Rente is 3.4%

Omdat ik de rente niet af kan trekken daar het geleende geld opging aan inboedel, een auto en whatever waardoor er sprake is van consumptief krediet parkeer ik mijn geld daar. Persoonlijk vind ik dit, en daar mag iedereen uiteraard een andere mening over hebben, de beste oplossing.







Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-12-2011 16:13 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Owja, en 'brassen' doe ik ondanks alles ook nog eens.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 08-12-2011 16:32 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ah, schuldpositie terugbrengen altijd +1


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-12-2011 16:40 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Totaal aan hypotheek nu 50% van de waarde van mijn woning. Aflossingsvrij dus ik bepaal wat ik kan missen en aflos.

Dat kon slechter dacht ik.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-12-2011 16:40 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 december 2011 15:47 schreef M. het volgende:
Dat zonder meer! Dat neemt niet weg, dat een gulden na tien jaar nog altijd fl. 1,- kost.


Hehe jah omdat de gulden toen vast is gesteld aan de euro zal de gulden dus ook flink in waarde zijn gedaald.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 08-01-2012 6:47 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



En btw nog wat meer Goldman-Sachs:


[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 07-04-2012 4:26]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 08-01-2012 6:52 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-08-2012 12:02 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

'Pensioenfondsen schip in met Facebook'

ANP VANDAAG 07:34( LAATSTE UPDATE: VANDAAG 10:49 )

Grote beleggers, waaronder pensioenfondsen APG en PGGM, zijn geraakt door de koersval van Facebook. Ze zijn miljoenen euro's verloren.

Dat blijkt uit onderzoek van het Financieele Dagblad naar hun Amerikaanse beleggingen.

De Nederlandse beleggers stapten in ondanks waarschuwingen voor de hoge prijs van het aandeel en de hype rond de beursintroductie. Afgelopen week tikte de koers het laagste punt ooit aan op 19 dollar. Facebook ging half mei nog voor 38 dollar per aandeel naar de beurs.

Een onderdeel van hun pensioenuitvoerder APG had eind tweede kwartaal 330.500 aandelen Facebook, zo constateerde de krant op basis van bij Amerikaanse toezichthouders gedeponeerde gegevens. Een pakket van deze omvang was bij de beursgang 12,6 miljoen dollar waard. De waarde is nu gehalveerd, aldus het FD.

Zorgwerknemers bij PGGM hadden eind tweede kwartaal 316.226 aandelen Facebook, een pakket dat bij de huidige koers nog maar 6,3 miljoen dollar waard is.

Woordvoerders van de fondsen willen geen mededelingen doen over individuele beleggingen. Ze willen niet zeggen of de aandelen voor de hoofdprijs zijn gekocht en of het pakket nog in bezit is.

Lees alles over Facebook in ons uitgebreide dossier.
©ANP



Dus wat hebben we nou de afgelopen jaren geleerd met betrekking tot beleggen in zeepbellen?

Ow, wacht......

Werkelijk geen ene fuck.

En nu maar hopen dat die arme pensioenfondsen die tegenvallers nog een beetje kunnen compenseren door wat te korten op pensioenen.





Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 20-08-2012 19:19 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Winstboeken, nee dat doen ze nooit. Hoeveel hebben ze erbij op Apple? Indd, geen 6,3 maar wel iets van vier; blijft 2,3 over. Hoeveel is dat op het totaal?


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Heidenkloon
Usericon van Heidenkloon
Posted 20-08-2012 21:57 by Heidenkloon Wijzig reactieProfiel van HeidenkloonQuote dit bericht

Goldman-ZOGs


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 08-07-2017 13:53 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ik dacht dat die nou toch wel zo'n beetje voorbij was, als ik het nieuws moet geloven. ( )

Mensen geven weer geld uit en zo.

Waarom blijven de banken, nou ja, iig de Rabobank, hun rentepercentages op spaarrekeningen dan verlagen.

Kan iemand me dat uitleggen?




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 08-07-2017 13:54]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 08-07-2017 14:31 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Omdat dat makkelijk geld verdienen is voor ze?

Overigens flikt niet alleen de Rabobankt dit.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen