IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : De Economische Crisis Vorige pagina | Volgende pagina
Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 09-10-2008 12:10 by Dick Wolkendeck Wijzig reactieProfiel van Dick WolkendeckQuote dit berichthttp://www.seraphique.com

De mallemolen draait wel door. Gewoon je targets blijven halen en verder niet nadenken toch? Maar goed, wie werkt er hier bij een bank?


De huizenprijs wordt imho het meest bepaald door wat mensen kunnen lenen. Rente daling? Hypotheekaftrek? 6% overdrachtsbelasting afschaffen? Dan kan je per saldo meer lenen en stijgen de prijzen naar die grens. Het is aanbodgestuurd, er is immers een tekort aan woningen.


Only sick music makes money today - Nietsche.


##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 09-10-2008 12:15 by ##**Boemba**## Wijzig reactieProfiel van ##**Boemba**##Quote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2008 12:10 schreef Dick Wolkendeck het volgende:
Het is aanbodgestuurd, er is immers een tekort aan woningen.


er is een tekort aan bepaalde soorten woningen.
er is ook een overschot aan massaproductiewoningen.
en er is nog een overschot aan woningen in impopulaire gebieden.

en misschien houdt dat overall te kort aan woningen misschien wel een keer op. babyboomers gaan ook een keer dood (ze zijn nu al in de zestig) en die hebben volgens mij iets van 30% van de koopwoningen in het midden en hoogsegment...



Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 09-10-2008 12:22 by Dick Wolkendeck Wijzig reactieProfiel van Dick WolkendeckQuote dit berichthttp://www.seraphique.com

VROM wil de woningproductie verhogen om zo het verwachte woningtekort in 2010 terug te dringen naar 1,5 procent. Verschillende maatregelen zijn daarvoor getroffen.

http://www.vrom.nl/pagina.html?id=18784

Er is inderdaad een gebrek aan bepaalde soorten woningen. Maar dat geeft niet de conclusie dat de jaren-70/80 woningen onverkoopbaar worden.Worden er nu dan zo veel andere soorten woningen gebouwd dan in de jaren 70/80?


Only sick music makes money today - Nietsche.


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 09-10-2008 12:26 by Dick Wolkendeck Wijzig reactieProfiel van Dick WolkendeckQuote dit berichthttp://www.seraphique.com

quote:
Op 9 oktober 2008 12:15 schreef ##**Boemba**## het volgende:
(...) babyboomers gaan ook een keer dood (ze zijn nu al in de zestig) en die hebben volgens mij iets van 30% van de koopwoningen in het midden en hoogsegment...




Misschien blijven die woningen wel heel aantrekkelijk. Velen willen toch een huis met flink tuintje? OF ze te betalen zijn... Ik denk dat veel mensen de komen de jaren graag iets meer zouden willen, maar het niet kunnen betalen. En als de verkoop tegenvalt, blijven de huidige bewoners toch zitten? Niet iedereen hoeft persé weg, ook ouderen niet.


Only sick music makes money today - Nietsche.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-10-2008 12:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2008 12:06 schreef ##**Boemba**## het volgende:
nee, mensen die klem zitten met hun hypotheek en een bepaald minimumbedrag voor die dingen moeten hebben...


Waardoor de prijzen weer stijgen ..


##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 09-10-2008 12:45 by ##**Boemba**## Wijzig reactieProfiel van ##**Boemba**##Quote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2008 12:22 schreef Dick Wolkendeck het volgende:
Er is inderdaad een gebrek aan bepaalde soorten woningen. Maar dat geeft niet de conclusie dat de jaren-70/80 woningen onverkoopbaar worden.Worden er nu dan zo veel andere soorten woningen gebouwd dan in de jaren 70/80?


nou dat is nu dus al een probleem
die massabouw is funest. dat was eigenlijk het eerste teken van het verval in de woningmarkt, dat projectontwikkelaars reclame moesten gaan maken voor bouwprojecten. dat was vroeger (jaar of tien terug) ondenkbaar, mensen lagen dan al met slaapzakken voor zo'n kantoor om maar geen enkele introductie te missen.

vinex-locaties worden dan ook de bijlmers van de komende jaren.
de huizen die er wel mee doorkunnen zijn de uitgifte van vrije kavels door de gemeentes zelf in het midden van de jaren 90. Die huizen lijken wat minder op elkaar, zitten vaak ook niet aan elkaar vast etc.

jaren 70/80 wijken worden nou vaker platgegooid of ze verpauperen. dat zie ik vooral in kleinere steden en gemeentes. en ze zijn ook sterk onderhoudsgevoelig. al dat nutteloze hout bijvoorbeeld. daarnaast zijn ze vaak gebouwd met schadelijke bouwstoffen, erg lage bouw ook, hypergeisoleerd zodat je er niet kan ademen. kleine slingerweggetjes er voor waar je je auto niet kwijt kan van die rare kleine voor- en achtertuintjes met van ddie half ingegraven bielzen

nee daar wonen lijkt mij ook geen pretje





##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 10-10-2008 12:22 by ##**Boemba**## Wijzig reactieProfiel van ##**Boemba**##Quote dit bericht

Bos-injectie zonder effect; AEX stort in
vrijdag 10 oktober 2008 09:14

De miljardeninjectie van minister Bos in de Nederlandse financiële sector heeft geen vertrouwen gewekt bij beleggers. De AEX opende 8,5 procent lager.

AEX keihard onderuit bij opening
UPDATE om 11.10 uur
Na twee uur handelen op het Damrak schommelt de AEX rond de 260 punten, een daling van ruim 6 procent. De Midkap staat ruim 4 procent in de min. Om 11.10 uur noteerde de AEX 263,82 punten, een verlies van 6,44 procent.

Andere beurzen in Europa om 11.00 uur:


Londen 4082.97 punten, -230,83 (-5.35 procent)
Frankfurt 4488,57 punten, -398,43 (-8,15 procent)
Parijs 3216,75 punten, -225,95 (-6,56 procent)

De opening van de AEX was licht vertraagd, maar al snel werd duidelijk dat de koers begon met een enorme daling.

Bos en Wellink
De miljardeninjectie die minister Wouter Bos (Financiën, PvdA) en directeur Nout Wellink van De Nederlandsche Bank gisteravond laat bekendmaakten, hebben blijkbaar weinig geen positieve invloed gehad op beleggers.

De MidKap-index van middelgrote fondsen verloor 6,7 procent op 373,65 punten.

Ook in de rest van Europa openden de beurzen fors lager. De beurzen in Frankfurt, Londen en Parijs duikelden tot 10,5 procent omlaag.

Rusland stilgelegd
De slechte openingen volgen op een dramatische handelsdag in Azië.

De Russische beurzen zijn zelfs gesloten nadat de Nikkei-index sloot met een verlies van 9,62 procent.



##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 10-10-2008 12:23 by ##**Boemba**## Wijzig reactieProfiel van ##**Boemba**##Quote dit bericht

maar toch

in 2002 stond de aex op 204
(zoiets althans)



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 10-10-2008 12:41 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Laat die huizenprijzen maar flink zakken. Kan ik ook nog iets fatsoenlijks krijgen .



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-10-2008 12:58 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2008 12:41 schreef Judge M. het volgende:
Laat die huizenprijzen maar flink zakken. Kan ik ook nog iets fatsoenlijks krijgen .


Als de rente niet omhoog zou gaan wel, ja. Anders kun je gewoon minder lenen en schiet dat per saldo minder op dan je zou hopen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-10-2008 13:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Daling was ook maar 0,3% en niet in elk deel van Nederland .. veel ophef over weinig dus eingelijk ...

Iig teveel ophef, wat imho de hele "crisis" is en mede veroorzaakt.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 10-10-2008 13:21 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

@Judge M: XXL heeft daar een punt. Als de huizenprijzen zakken en Als huizen langer te koop staan worden de hypotheekverstrekkers ook strenger, dus daar heeft niemand wat aan helaas. Ik dacht in eerste instantie ook iets in de trant van 'mooi, dat werd tijd', maar ik vrees dat met het zakken van de huizenprijs je kredietmogelijkheden net zo hard zakken.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-10-2008 13:21 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Dat scheelt hem toch 600 euro op een huis van 2 ton. Uitgesmeerd over een periode van 30 jaar hakt dat er best behoorlijk in.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-10-2008 13:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Daar drinken we er één op .. elke maand ...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-10-2008 13:22 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2008 13:18 schreef Jenje het volgende:
Iig teveel ophef, wat imho de hele "crisis" is en mede veroorzaakt.

D'uh.

Economie op dit niveau / van deze soort is voor een belangrijk deel psychologie


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 10-10-2008 13:25 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2008 13:18 schreef Jenje het volgende:
Daling was ook maar 0,3% en niet in elk deel van Nederland ..

veel ophef over weinig dus eingelijk ...




Nee, niet in elk deel van Nederland nee, het gaat om gemiddeldes, maar van iets anders kun je toch ook niet uitgaan hierbij? Niet overal 0,3%, op sommige plekken zelfs nog een paar procent stijging, maar ook her en der 3% daling!

quote:


Iig teveel ophef, wat imho de hele "crisis" is en mede veroorzaakt.


Dat ben ik wel met je eens. Het is dan wel 18 jaar geleden dat de gemiddelde huizenprijs voor het laatst daalde, maar door dit soort nieuws groot uit te melken zoals de media met elk mogelijk itempje doen wordt het consumentenvertrouwen er natuurlijk alleen nog maar lager op, wat de 'crisis' vergroot.






Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-10-2008 13:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

3% heb ik nergens gehoord ..

maar waar zit de meeste verhoging dan? heb niet het idee dat hier (Drenthe) de huizen goedkoper zijn geworden


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-10-2008 13:39 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Aangezien ik niet voornemens ben mijn huis te verkopen moet ik zeggen dat me die huizenprijs eigenlijk amper boeit.


Rare vraag:

Stel dat een bank falliet gaat of omvalt. Wat heeft dat voor gevolgen als ik geen spaargeld heb maar alleen een hypotheek?

Ben ik dan gewoon goed af?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 10-10-2008 13:44 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ik heb nu zelfs een jong meisje als collega, geniaal. Ik kan er niet mee omgaan.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-10-2008 13:45 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2008 13:39 schreef XXL het volgende:
Aangezien ik niet voornemens ben mijn huis te verkopen moet ik zeggen dat me die huizenprijs eigenlijk amper boeit.


Rare vraag:

Stel dat een bank falliet gaat of omvalt. Wat heeft dat voor gevolgen als ik geen spaargeld heb maar alleen een hypotheek?

Ben ik dan gewoon goed af?

Nee, dan worden de schulden van de bank op de klanten afgewenteld


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-10-2008 13:45 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2008 13:44 schreef Schaep het volgende:
Ik heb nu zelfs een jong meisje als collega, geniaal. Ik kan er niet mee omgaan.

Haha, wtf?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-10-2008 13:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

APELDOORN - De huizenprijzen zijn in het derde kwartaal van dit jaar met 2,4 procent gestegen. Dat maakte het Kadaster vrijdag bekend. De gemiddelde verkoopprijs steeg van 253.367 euro in het tweede kwartaal van 2008 naar 259.480 euro in het derde kwartaal.

In september, de laatste maand van het derde kwartaal, daalde de prijzen ten opzichte van de maand ervoor met 1,4 procent. De gemiddelde verkoopprijs zat in september met 258.314 euro vrijwel op het niveau van juli toen een gemiddeld huis 258.178 euro kostte.

De Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) meldde donderdag dat de huizenprijzen in het derde kwartaal gedaald zijn. "Zij vertegenwoordigen ongeveer 70 procent van de markt", zegt een woordvoerster van het Kadaster daarover.


Valt weer mee dus, persepctief enzo


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 10-10-2008 14:01 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-10-2008 14:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Maar NVM meet dus niet alle aankopen .. ook weer belangrijk


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 10-10-2008 14:46 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2008 13:39 schreef XXL het volgende:
Aangezien ik niet voornemens ben mijn huis te verkopen moet ik zeggen dat me die huizenprijs eigenlijk amper boeit.


Rare vraag:

Stel dat een bank falliet gaat of omvalt. Wat heeft dat voor gevolgen als ik geen spaargeld heb maar alleen een hypotheek?

Ben ik dan gewoon goed af?

Bij een faillissement van een bank worden alle activa (bezittingen) van een bank aan de schuldeisers verbeurd. Jij staat met jouw hypotheek tussen de activa van een bank op de balans. De hypotheek wordt dus gewoon overgenomen door iemand anders, hoogstwaarschijnlijk een andere bank (waar je dus je rente en je aflossing aan zal moeten blijven betalen).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen