quote:
Op 23 april 2003 22:00 schreef Dwaallicht het volgende:
Poepoe, jij hebt ècht een paar vooroordelen teveel. Wat een onzinnig gepraat, sorry hoor.
Ten eerste, waarom vind je kleren zo belangrijk??
Ten tweede, ik werk elke weekdag met zakenlieden en mensen in pak en dat 'lijnrecht tegenover staan' valt denk ik wel mee. Je lijkt wel een moralist die vindt dat iedereen in pak 'evil' is.
Ten derde, als een pak zo conformistisch is, ben jij dan de ultieme non-conformist? Uit je dat in je levensstijl? Of zoek je gewoon iets om tegen aan te schoppen? Als iemand black metal luistert, lang haar heeft, en een fulltime baan die hij leuk vindt en ervan houdt om in nette kleren te lopen, hoe is diegene dan een 'ultieme conformist'?
Ik wilde je niet beledigen, ik zei niet dat alle mensen geen pak zouden moeten dragen... of wacht
. Ik heb niemand een conformist genoemd, ik heb alleen gezegd dat ik het conformistisch vond. En aangezien niemand mijn woorden hier op dit forum voor absolute waarheid aanziet hoef je je niet aangevallen te voelen (als dit het geval is).
Ik weet niet, mijn waarde aan kleren is niet enorm, maar ik heb bepaalde bezwaren tegen een pak, dat gewoon vanuit mijn perspectief een verraad zou zijn aan wie ik ben. Dit geld niet voor iemand anders, het is immers mijn overtuiging waar niemand iets mee te maken heeft.
Okay, Dwaallicht, misschien heb je gelijk en ben ik wel (lichtelijk
) bevooroordeeld ten opzichte van de mensen met pakken aan in de maatschappij, maar ik blijf erbij dat een pak voor mij een vreselijk iets is.
P.S. Alleen omdat ik het conformistisch vind hoeft nog niet te betekenen dat het zo "is". Of dat ik je conformistisch vind. Als alles wat ik zei universele waarheid was zou het er waarschijnlijk wat anders uitzien op deze wereld
P.P.S Ik ben niet de ultieme non-conformist, ik pas alleen altijd op in hoeverre ik de heersende moraal, regels en normen van deze moderne samenleving toe laat in mijn hersenen. Het principieel niet dragen van een pak past voor mij daarbij. Misschien is dat kinderachtig volgens jou, of verkeerd beargumenteerd maar zo is het gewoon voor mij.