IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Balk wordt weer president (politiek topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 10-06-2010 20:40 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 10 juni 2010 20:38 schreef MR. N het volgende:
Kan iemand overigens Invictus voor het leven bannen? Wat doet hij hier nog na alle uitspraken???? Of slapen de mods?
Jeetje mina, Thieu, weet je nu nóg niet hoe je ons kan mailen? Beetje PVV_niveau hoor...

Ja, te druk met werken dus mail ons alsjeblieft als je rare dingen tegenkomt okee?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


invictis
Usericon van invictis
Posted 10-06-2010 20:40 by invictis Profiel van invictis

.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 12-06-2010 10:52]


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 10-06-2010 20:40 by M. Profiel van M.

quote:
Op 10 juni 2010 20:36 schreef MR. N het volgende:
Maar ik kan me overigens goed voorstellen dat mensen die zo kortzichtig zijn om op PVV te stemmen juist omdat hij vasthield aan 65, zich nu bescheten voelen.

Als je zoals Wilders zo stoer vasthoudt aan iets waarvan hij wist dat het nooit vast te houden is, ben je je naieve kiezers willens en wetens aan het bedriegen.

Ik denk dat dat dan weer meevalt.

Ik las vandaag in de NRC dat uit één of andere Synovate-peiling bleek dat het PVV-electoraat het helemaal niet erg vindt dat Wilders terugkomt op zijn breekpunt.

Daar kan je natuurlijk ook weer van alles van denken.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 10-06-2010 20:41 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 12-06-2010 10:53]


Boeiender


invictis
Usericon van invictis
Posted 10-06-2010 20:41 by invictis Profiel van invictis

.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 12-06-2010 10:53]


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 10-06-2010 20:42 by Schaep Profiel van Schaep

.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 12-06-2010 10:54]


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 10-06-2010 20:44 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Hij is weg, on topic maar weer.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 10-06-2010 20:46 by Staalman Profiel van Staalman

4 dagen maar? Lijkt Den Haag wel...
[edit]Stacking. Monniken, kappen, consequent, niet zeuren, on topic.[edit]

Nog politieke nieuwtjes jongelui?

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 10-06-2010 20:47]


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 10-06-2010 20:47 by De Ulk Profiel van De Ulk

.

[Dit bericht is gemodereerd door Greycloak op 10-06-2010 20:49]


Bareuh...


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 10-06-2010 20:55 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Verdonk geeft media de schuld van verlies


DEN HAAG - Lijsttrekker Rita Verdonk van Trots op Nederland geeft de media - en zeker de televisie - de schuld van haar verlies bij de verkiezingen.

Als zij van de media net zo veel zendtijd zou hebben gekregen als PvdA-leider Job Cohen zou ze ''op zijn minst vijf zetels'' hebben veroverd.

Verdonk zei dat donderdag, een dag nadat ze haar enige zetel had verloren, op Radio 538. Het vertrekkend Kamerlid zei dat ze de laatste maanden niet in actualiteitenrubrieken is geweest.


''Als dat niet gebeurt, dan is het lastig om de boodschap te verkondigen.'' Daarom kon ze haar ''prachtige programma'' niet uitleggen en haar 31 kandidaten niet voorstellen, aldus de oud-VVD'ster.

Ze heeft geen idee waarom ze geen aandacht kreeg. Alleen bij Frits Wester mocht ze een keer komen.


Interne strubbelingen

Dat haar verlies mogelijk in gang is gezet door interne strubbelingen en het opstappen van vertrouwelingen, veegt ze van tafel. ''Alleen journalisten beginnen daar steeds over en geen enkele burger.''

Verdonk zei dat ze een kater heeft van de teleurstelling en dat ze even tijd neemt om die te verwerken.

Daarna gaat ze verder met het uitbouwen van haar beweging en werk zoeken want ''er moet toch brood op de plank.''

Als haar een plaats in het kabinet aangeboden wordt, bijvoorbeeld door de PVV, is ze bereid ook dat serieus te overwegen.



Bareuh...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-06-2010 20:57 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Cohen houdt kaarten voor de borst


(Novum) - PvdA-leider Job Cohen wil niet zeggen wat voor advies hij zal uitbrengen aan koningin Beatrix over de vorming van een nieuw kabinet. Volgens Cohen is het 'een kwestie van fatsoen' dat Beatrix zijn visie niet uit de media hoeft te vernemen.


Alle fractievoorzitters moeten bij koningin Beatrix langs om haar te vertellen welke partijen volgens hen als eerste een poging moeten wagen een coalitie te vormen. Dat gebeurt naar verwachting vrijdag.

Na afloop van de eerste vergadering van de nieuwe PvdA-fractie wilde Cohen donderdag niet vooruitlopen op de inhoud van zijn advies. Hij constateerde wel dat de VVD de grootste is geworden en dat de PVV de meeste zetels heeft gewonnen, maar wilde niet zeggen of dat betekent dat er eerst naar de combinatie VVD-PVV-CDA moet worden gekeken.

Cohen haalde verder opnieuw uit naar PVV-leider Geert Wilders, die donderdag liet weten dat de AOW-leeftijd voor hem niet langer een breekpunt is tijdens de kabinetsformatie. "Dat wordt een gezellige coalitiepartner, die de ene dag dit en de andere dag iets anders zegt. Daar is ook wel eens het woord draaien voor gebruikt."

Weet niet of dit verstandig is van Job, meteen aanvallen. De PvdA kennende zullen ze ook nog vaak genoeg draaien. Dit balletje gaat hij ongetwijfeld terugkrijgen. Bovendien zou ik de PVV mooi even mee laten regeren, dan is het zo afgelopen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-06-2010 20:58 by Mark Profiel van Mark

.

[Dit bericht is gemodereerd door Greycloak op 10-06-2010 22:12]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-06-2010 20:58 by bastianus Profiel van bastianus

.

[Dit bericht is gemodereerd door Greycloak op 10-06-2010 22:12]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-06-2010 21:01 by Mark Profiel van Mark

.

[Dit bericht is gemodereerd door Greycloak op 10-06-2010 22:12]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 10-06-2010 21:10 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Ontopic dan maar;

'Gevolgen verkiezingen voor privacy hangen af van coalitie'

Door Joost Schellevis, donderdag 10 juni 2010 17:41, views: 8.509

De gevolgen van de verkiezingsuitslag voor zaken als privacy en internetvrijheid hangen af van de coalitie die zal worden gevormd. Dat stelt Bits of Freedom. Een liberale coalitie zou daarvoor meer aandacht hebben dan een conservatieve.

Bits of FreedomVolgens Ot van Daalen van de digitale-burgerrechtenbeweging Bits of Freedom zou een coalitie van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks vanuit het oogpunt van privacy en vrijheid de beste optie zijn. Zo'n kabinet zou het terugdringen van repressieve maatregelen 'een stuk makkelijker maken', zegt Van Daalen tegen Tweakers.net. Een dergelijke coalitie, oftewel paars-plus, zou met 81 van de 150 zetels een meerderheid hebben.

De positie van de VVD, sinds gisteren met 31 zetels de grootste partij, hangt volgens de burggerrechtenbeweging af van de coalitie waaraan de partij deelneemt. "De VVD heeft eigenlijk twee gezichten", zegt Van Daalen. Zo zou de VVD een 'veiligheid'-gezicht hebben, dat vooral door Fred Teeven wordt gerepresenteerd, en een 'vrijheid'-gezicht. "Die kant wordt vertegenwoordigd door Jeanine Hennis-Plasschaert", stelt Van Daalen. "De vrijheid-kant zal beter uit de verf komen in een liberaal kabinet, de veiligheid-kant zal sterker zijn in een coalitie met CDA en PVV."

Van Daalen van Bits of Freedom zegt zich zorgen te maken om een coalitie met de PVV. "Die partij heeft nooit aandacht gehad voor zaken als internetvrijheid en privacy", stelt hij. "Als het programma van de PVV een indiciatie is, baart dat zorgen." De PVV was gisteren de grootste stijger, met een groei van 9 naar 24 zetels. Een kabinet van VVD, CDA en PVV zou met 76 zetels aan een krappe meerderheid komen.

Bits of Freedom stelt dat een liberale coalitie inspiratie kan putten uit het Britse coalitieakkoord van de conservatieven en de liberaal-democraten. Het Britse kabinet heeft volgens Van Daalen een ambitieuze agenda voor het terugdringen van repressieve maatregelen. Zo worden beveiligingscamera's aan banden gelegd, wordt de opslag van communicatiegegevens teruggebracht en schrappen de Britten het afnemen van vingerafdrukken bij kinderen.

De verkiezingen werden woensdagavond en -nacht massaal gevolgd op het internet. De belangstelling was zo groot dat de servers van de sites van de Volkskrant, Trouw en NRC Handelsblad onder de druk bezweken. Ook de site van de NOS, die op een zeker moment 780.000 requests per minuut te verwerken kreeg, lag enige tijd plat. Doordat er met het rode potlood moest worden gestemd kon pas diep in de nacht iets met zekerheid over de verkiezingsuitslag worden gezegd.

http://tweakers.net/nieuws/67872/gevolgen-verkiezingen-voor-privacy-hangen-af-van-coalitie.html

[Dit bericht is gemodereerd door Greycloak op 10-06-2010 22:13]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 10-06-2010 22:18 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

altijd weer die MEDIA111


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 10-06-2010 23:17 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

.

[Dit bericht is gemodereerd door Lainedil op 10-06-2010 23:22]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 10-06-2010 23:34 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 10 juni 2010 15:00 schreef bastianus het volgende:
Ik ken een paar AOW-ers die PVV gestemd hebben. Mensen uit de wat "mindere" buurten hier, die hun buurt hebben zien verslechteren (m.n. de sociale contacten) door de massale intrek in hun wijk van immigranten. Ze hadden nog vrij veel moeite met PVV door het doorgeschoten marktdenken van die partij, was voor hun een reden nog om daar niet op te stemmen.
Een tijd terug (jaartje ofzo) stond er in mijn krant een artikel over een toer die Wilders maakte in de VS, bij zijn sympathisanten aan de andere kant van de oceaan. Die bestonden voornamelijk uit groeperingen van de Neocons, als ik het me goed herinner. Geert zei in dat artikel dat hij de theorieën van dit soort figuren wel als een leidraad in zijn denken beschouwde, m.n. hun marktdenken sprak hem aan, het verlagen van belastingen en het terugtreden van de rol van de overheid.
Het vasthouden van de AOW-leeftijd van 65 zou absoluut tegen die denkwijze ingaan. Maar met een dergelijk standpunt heeft Geert wel heel wat twijfelaars over de streep kunnen trekken. Net als met zijn standpunten over de zorg, die in de praktijk al spoedig als niet waar te maken door de mand zullen vallen, maar die hem wel veel stemmen "ter linkerzijde" hebben opgeleverd.
M.a.w. Geert heeft een hoop populistisch gezwam gebezigd in de strijd om de stemmen, maar blijkt een dag na de verkiezingen al een pragmaticus die zijn "idealen" met het grootste gemak laat vallen voor regeermacht. Niks bijzonders overigens, de PvdA doet al jaren niet anders, maar ik vind het wel bedrog t.o.v. je kiezers.

Je geeft geen antwoord op de vraag.

Overigens is Wilders de laatste weken overduidelijk geweest concessies te gaan doen in ruil voor regeringsdeelname.

Maarja, zowel bij het klootjesvolk als voor je politieke opponenten is het toch nooit goed. Blijf je standvastig je punten troouw waardoor je niet mee kunt regeren, dan durf je niet. Doe je concessies om wel te kunnen regeren, ben je een flipflop.

Sowieso niets mis met wat minder staat en belastingen en wat meer markt.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-06-2010 23:43 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 juni 2010 23:34 schreef kwelgeest het volgende:
Je geeft geen antwoord op de vraag.

Overigens is Wilders de laatste weken overduidelijk geweest concessies te gaan doen in ruil voor regeringsdeelname.

Maarja, zowel bij het klootjesvolk als voor je politieke opponenten is het toch nooit goed. Blijf je standvastig je punten troouw waardoor je niet mee kunt regeren, dan durf je niet. Doe je concessies om wel te kunnen regeren, ben je een flipflop.

Sowieso niets mis met wat minder staat en belastingen en wat meer markt.
Mijn antwoord is dat Wilders wat kiezers heeft gepaaid door wat typische SP-standpunten over te nemen (waar ik het overigens ook niet mee eens ben) betreffende de AOW en de zorg. Om ook wat kiezers uit de "slechtere" buurten, die het meest last hebben van de gevolgen van immigratie in m.n. de grotere steden, over de streep te trekken.
Maar ik denk dat hij hier nooit iets van gemeend heeft, en dat hij blij is dat hij die punten nu kan laten vallen. Omdat deze standpunten, gezien de geschiedenis en de persoon Wilders, geheel niet binnen zijn denkwijze passen.
Verder ben ik het overigens wel redelijk met je eens op dit punt hoor, je doet het inderdaad niet gauw goed. Eerst wordt hem het ontlopen van regeringsverantwoordelijkheid aangerekend, dan weer het feit dat hij concessies moet doen. Het één gaat natuurlijk niet zonder het ander.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 10-06-2010 23:44]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 10-06-2010 23:48 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Uitsluiten van Wilders ging niet om de AOW .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 10-06-2010 23:48 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 10 juni 2010 23:43 schreef bastianus het volgende:
Mijn antwoord is dat Wilders wat kiezers heeft gepaaid door wat typische SP-standpunten over te nemen (waar ik het overigens ook niet mee eens ben) betreffende de AOW en de zorg. Om ook wat kiezers uit de "slechtere" buurten, die het meest last hebben van de gevolgen van immigratie in m.n. de grotere steden, over de streep te trekken.
Maar ik denk dat hij hier nooit iets van gemeend heeft, en dat hij blij is dat hij die punten nu kan laten vallen. Omdat deze standpunten, gezien de geschiedenis en de persoon Wilders, geheel niet binnen zijn denkwijze passen.
Verder ben ik het overigens wel redelijk met je eens op dit punt hoor, je doet het inderdaad niet gauw goed. Eerst wordt hem het ontlopen van regeringsverantwoordelijkheid aangerekend, dan weer het feit dat hij concessies moet doen. Het één gaat natuurlijk niet zonder het ander.
Dat is dus een antwoord die de vraag niet dekt.

Jij trek anti-islamisering kiezers erbij terwijl het om de AOW-flipflop ging/gaat. Ik vraag: "Hoe staat het een tot het ander."
Een verhaal over het mis/gebruiken van reactionaire volkslieden voor het verwezenlijken van een 'Amerikaanse agenda' is daar geen antwoord op.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-06-2010 0:00 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 juni 2010 23:48 schreef kwelgeest het volgende:
Dat is dus een antwoord die de vraag niet dekt.

Jij trek anti-islamisering kiezers erbij terwijl het om de AOW-flipflop ging/gaat. Ik vraag: "Hoe staat het een tot het ander."
Een verhaal over het mis/gebruiken van reactionaire volkslieden voor het verwezenlijken van een 'Amerikaanse agenda' is daar geen antwoord op.
Kijk, qua programma-inhoud was de PVV m.i. best "links" in de traditionele zin, zeker t.o.v. een partij als VVD, deze verkiezingen. Anti-islamisering is volgens mij in het traditioneel linkse kamp maar ook in het traditioneel rechtse kamp te bespeuren, lijkt me een redelijk algemeen verschijnsel.
Door wat traditioneel linkse standpunten over te nemen, heeft Geert flink wat "proteststemmen" ter linkerzijde binnen kunnen halen. Linkse partijen, m.n. PvdA, durven namelijk vrij slecht tegen overlast door jongeren met een bepaalde allochtone achtergrond op te treden.
Maar nu puntje bij paaltje komt, en PVV kan regeren, zijn de "linkse" standpunten de eerste die Geert laat vallen, nog voor de onderhandelingen zijn begonnen. Dat kan toch haast geen toeval zijn? De man heeft gewoon een verborgen agenda. Slinks, maar ook niet eerlijk naar kiezers toe.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 11-06-2010 0:25 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

[Illusione: Dealt with. Verder met het on-topic gedoe]

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 11-06-2010 0:35]



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 11-06-2010 0:27 by Schaep Profiel van Schaep

Je bent traag man!


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 11-06-2010 0:53 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Weisglas fel tegen coalitie met PVV


DEN HAAG - VVD-prominent en oud-Tweede Kamerlid Frans Weisglas is er fel op tegen als zijn partij in een coalitie stapt met de PVV van Geert Wilders.

Hij vindt het niet liberaal om met een partij te werken die een hele bevolkingsgroep wegzet, vernedert en discrimineert.

''Liberalen veroordelen iemand bijvoorbeeld niet op het dragen van een hoofddoek'', liet een bezorgde Weisglas donderdagavond weten.

Hij reageerde op een peiling van EenVandaag die aangaf dat 57 procent van de VVD-stemmers voorstander is om met de PVV en het CDA in een regering te gaan.

Morele overweging

De VVD'er ergert zich eraan dat als het over verschillen gaat, alleen de AOW en de economische maatregelen aan de orde komen. Maar niemand heeft het volgens hem over het belangrijkste punt: de morele overweging.

De oud-voorzitter van de Tweede Kamer vindt dat VVD-leider Mark Rutte wel een eerste gesprek moet aangaan met de PVV.

''Maar dit moet dan de boodschap zijn. Hij moet hem feliciteren maar tegen de 1,5 miljoen stemmers op Wilders zeggen dat de VVD een groot probleem heeft met een coalitie waarin een partij met zulke standpunten zit'', aldus Weisglas.

Weisglas is veertig jaar lid van de VVD en was 24 jaar lid van de Tweede Kamer waarvan vijf jaar als voorzitter.






Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen