|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ideaal voor wilders, zo tussen de joden zitten... Hij heeft er al ervaring mee. "Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!" |
|
'GroenLinks en D66 moeten fuseren' GroenLinks en D66 zouden moeten fuseren. De partijen komen op belangrijke punten overeen en kunnen samen een belangrijke factor in de politiek worden. Dat zegt het Amsterdamse GroenLinks-raadslid Evelien van Roemburg in Het Parool. De partijen willen beiden de huizenmarkt en de arbeidsmarkt hervormen, zijn pro-Europa, vinden milieu en duurzaamheid zeer belangrijk en willen geld uitgeven aan kunst en cultuur, aldus Van Roemburg. ''Mijn inschatting is dat we zonder fusie nooit een concurrent voor de PvdA worden.'' Een gecombineerde partij zal misschien wat stemmen verliezen, maar kan dat in haar ogen meer dan goed maken. ''Zo'n combinatie kan een echte machtsfactor worden.'' (SN) Hmm, ben ik misschien wel bij. GL is in de afgelopen 4 jaar enorm opgeschoven richting D66. Het verschil is inderdaad redelijk verwaarloosbaar. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Geen verkeerd idee, alleen denk ik dat zowel Halsema (vooral Halsema) als Pechtold de positie als fractievoorzitter niet wilt opgeven. |
|
quote: Ja, je kunt denk ik ook niet zomaar nu fuseren. (Alhoewel...). Was het niet zo dat Halsema sowieso geen lijsttrekker/fractievoorzitter/whatever meer wordt bij de volgende verkiezingen? Ze had al een termijn 'te veel' gekregen. Dat scheelt in ieder geval. En anders kunnen die mensen er vast wel uitkomen om er een duo-fractievoorzitterschap van te maken Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Ik meen me te herinneren als klein jochie dat GL een dubbele lijsttrekker had vlak na oprichting. Ik merkte ook op dat bij veel mensen GL & D66 vaak elkaar volgde als favoriet. "Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!" |
|
Ben benieuwd wat dan de naam van de partij zal worden. |
|
quote: Nou, het Groen en Links schijnt bij veel mensen 'verkeerde' associaties op te roepen. Dus dat mag er dan wel uit. Gewoon D66,6 doen dan, voor de tweederde meerderheid die ze horen te halen? Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: en jij geen Waalin signature |
|
quote: Dat Groen mag er iig wel uit ja, ze moeten onder een veel algemenere naam verder gaan. Te veel mensen keuren de partij af om hun bomenknuffel-imago. Democratische Duurzaamheidspartij ofzo... hebben ze direct een themesong: DDP for life van Dublin Death Patrol. "Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices" |
|
quote:Als die omelettenkop van Halsema bij D66 komt haak ik af. Bah. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Dirk Draulans hier. Goeie zaak, mooi programma van hem met de Beagle. Al vond ik Bart de Weever wel gaaf in de Slimste mens. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
'Nederland moet flink hervormen' DEN HAAG - Een nieuwe Nederlandse regering moet met concrete maatregelen komen om vanaf 2011 het overheidstekort weer terug te dringen. Met het oog op de vergrijzing moet er vooral sterk op de uitgaven aan de zorg en pensioenen worden gelet. Daarnaast moeten het ontslagrecht en de huizenmarkt op de schop en dient de kilometerheffing te worden ingevoerd. Dat adviseert de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) in het woensdag gepresenteerde onderzoek over de Nederlandse economie. Volgens de OESO heeft de Nederlandse overheid tot dusver goed gereageerd op de economische crisis. De nieuwe regering moet nu echter duidelijk maken hoe de overheidsfinanciën weer op orde kunnen worden gebracht. Pensioenleeftijd In dat kader adviseert de OESO om de verhoging van de pensioenleeftijd tot 67 jaar door te zetten. Om de pensioenen betaalbaar te houden zou de pensioengerechtigde leeftijd op de langere termijn zelfs gekoppeld moeten worden aan de levensverwachting. Om meer mensen in Nederland aan de slag te krijgen, pleit de economische denktank van de rijke landen voor een versoepeling van de ontslagbescherming en kortere werkloosheidsuitkeringen. Door versoepeling van het ontslagrecht zouden werkgevers bij economisch herstel eerder nieuwe werknemers in dienst nemen. Door werklozen minder lang van een uitkering te voorzien worden ze daarnaast eerder geprikkeld om de arbeidsmarkt weer te betreden, aldus de OESO. Reizen De organisatie ziet mobiliteit als een van de belangrijkste problemen van de Nederlandse economie. Nederlanders zijn veel meer tijd kwijt aan het reizen van en naar het werk dan andere Europeanen, onder meer vanwege het aanhoudende fileprobleem. Om dat op te lossen moet het volgens de economen niet alleen makkelijker worden om nieuwe wegen aan te leggen, maar moet er ook een kilometerheffing komen om het rijden op drukste tijden te ontmoedigen. Beter openbaar vervoer moet de automobilisten verder van meer alternatieven voorzien. Huizenmarkt De mobiliteit kan verder worden aangepakt door een grondige aanpak van de huizenmarkt, waardoor het minder onaantrekkelijk wordt om te verhuizen. De OESO pleit er in dat kader voor de overdrachtsbelasting op koophuizen te schrappen en de hypotheekrenteaftrek af te bouwen. NU.nl Jemig, D66 heeft OESO overgenomen of vice versa? Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Eerst al ons rechtssysteem, nu ook de OESO? Ik zie een Kongsi! Het is wachten tot Harry Mens ons op de Joodse achtergrond van verschillende betrokkenen wijst. quote: Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
Wanneer krijgen we nou die PVV-VVD-CDA regering? Duurt allemaal wel lang zeg. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Ben stiekem erg nieuwsgierig naar de inhoud van het 'goede gesprek' van de PVV en VVD. Verrassend triviaal |
|
Wilders: "Ik wil regeren!" Rutte: "Maar dan met je wel al onze partijpunten ondersteunen en die rare dingen als anti-Islam standpunten en AOW en dergelijke afzweren." Wilders: "Deal!" She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Ik denk dat het wat betreft het AOW standpunt een tamelijk goede weergave is. [Dit bericht is gewijzigd door Ohneschwanz op 16-06-2010 13:29] Verrassend triviaal |
|
quote: Lang? Ze zijn net 6 dagen bezig! De vorige kabinetsformatie was iets van 4 maanden. Edit: bij vergelijkingen met vlamingen wordt ik gekoppeld aan ene Gene Bervoets [Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 16-06-2010 13:41] "Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!" |
|
quote: Hopelijk nooit. |
|
quote: In Engeland waren ze er binnen een week uit, en die hebben al sinds de tweede wereldoorlog geen coalitie meer gehad. Traag gedoe allemaal daar in Nederland. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Wel interessant. Boeiender |
|
Goed stuk The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Want waarom zou de PVV met 24 zetels meer recht hebben op regeringsdeelname dan de PvdA met 30 zetels? Cohen heeft bijna 400 duizend kiezers méér achter zich dan Wilders. In een systeem van representatieve vertegenwoordiging zou de voorkeur moeten uitgaan naar de PvdA. Precies. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Paars Plus is dus de winnaarscoalitie! Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |