IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Balk wordt weer president (politiek topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 14-06-2010 15:13 by Yirroth Profiel van Yirroth

Ideaal voor wilders, zo tussen de joden zitten... Hij heeft er al ervaring mee.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-06-2010 17:36 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Wilders hoopt op steun van CDA

PVV-leider Geert Wilders hoopt dat het CDA bereid is met hem en VVD-leider Mark Rutte te gaan praten over de vorming van een kabinet.


Dat heeft Wilders vandaag gezegd na afloop van zijn gesprek met informateur Uri Rosenthal.

Rosenthal onderzoekt of het mogelijk is een kabinet te vormen van VVD, PVV en CDA. De VVD zegt wel te willen, maar het CDA houdt zich tot nu toe op de vlakte. "Ik hoop dat het CDA inziet dat het goed zaken doen is met de PVV", zei Wilders. "Een coalitie met de PvdA is slechter voor Nederland, maar ook slechter voor het CDA."

Volgens Wilders is er met de PVV een stabiel kabinet te vormen dat de immigratie een halt toeroept, maar dat ook sociaal beleid voert, bijvoorbeeld op het gebied van de zorg.

Dat VVD, PVV en CDA samen een nipte Kamermeerderheid van 76 zetels hebben, maakt volgens Wilders niet uit. "Een meerderheid is een meerderheid." Een kabinet waarin politieke uitersten worden verenigd, zoals 'paars plus' met VVD, PvdA, D66 en GroenLinks, zou wel een paar zetels meer hebben, maar is volgens Wilders uiteindelijk minder stabiel.

Informateur Rosenthal praat vandaag met de fractievoorzitters in de Tweede Kamer. Als laatste is vanavond Maxime Verhagen (CDA) aan de beurt.


Ik denk dat dit hem gaat worden. Hoeven er de minste compromissen te worden gesloten.
Bovendien vond ik de PvdA geen al te beste regeringspartij de afgelopen periode. CDA ook niet, maar die zijn toch al kleurloos.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-06-2010 17:51 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

'GroenLinks en D66 moeten fuseren'

GroenLinks en D66 zouden moeten fuseren. De partijen komen op belangrijke punten overeen en kunnen samen een belangrijke factor in de politiek worden. Dat zegt het Amsterdamse GroenLinks-raadslid Evelien van Roemburg in Het Parool.

De partijen willen beiden de huizenmarkt en de arbeidsmarkt hervormen, zijn pro-Europa, vinden milieu en duurzaamheid zeer belangrijk en willen geld uitgeven aan kunst en cultuur, aldus Van Roemburg. ''Mijn inschatting is dat we zonder fusie nooit een concurrent voor de PvdA worden.'' Een gecombineerde partij zal misschien wat stemmen verliezen, maar kan dat in haar ogen meer dan goed maken. ''Zo'n combinatie kan een echte machtsfactor worden.''

(SN)




Hmm, ben ik misschien wel bij. GL is in de afgelopen 4 jaar enorm opgeschoven richting D66. Het verschil is inderdaad redelijk verwaarloosbaar.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Silence
Usericon van Silence
Posted 14-06-2010 17:56 by Silence Profiel van Silence

Geen verkeerd idee, alleen denk ik dat zowel Halsema (vooral Halsema) als Pechtold de positie als fractievoorzitter niet wilt opgeven.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-06-2010 18:01 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 14 juni 2010 17:56 schreef Silence het volgende:
Geen verkeerd idee, alleen denk ik dat zowel Halsema (vooral Halsema) als Pechtold de positie als fractievoorzitter niet wilt opgeven.

Ja, je kunt denk ik ook niet zomaar nu fuseren. (Alhoewel...).

Was het niet zo dat Halsema sowieso geen lijsttrekker/fractievoorzitter/whatever meer wordt bij de volgende verkiezingen? Ze had al een termijn 'te veel' gekregen. Dat scheelt in ieder geval. En anders kunnen die mensen er vast wel uitkomen om er een duo-fractievoorzitterschap van te maken


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 14-06-2010 18:06 by Yirroth Profiel van Yirroth

Ik meen me te herinneren als klein jochie dat GL een dubbele lijsttrekker had vlak na oprichting.

Ik merkte ook op dat bij veel mensen GL & D66 vaak elkaar volgde als favoriet.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Silence
Usericon van Silence
Posted 14-06-2010 18:22 by Silence Profiel van Silence

Ben benieuwd wat dan de naam van de partij zal worden.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-06-2010 18:28 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 14 juni 2010 18:22 schreef Silence het volgende:
Ben benieuwd wat dan de naam van de partij zal worden.

Nou, het Groen en Links schijnt bij veel mensen 'verkeerde' associaties op te roepen. Dus dat mag er dan wel uit.

Gewoon D66,6 doen dan, voor de tweederde meerderheid die ze horen te halen?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-06-2010 18:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 14 juni 2010 12:04 schreef Maledictus XVI het volgende:
gij zijt en blijft ne westvlaming


en jij geen Waalin


signature


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 14-06-2010 19:32 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 14 juni 2010 18:28 schreef ZelThoR het volgende:
Nou, het Groen en Links schijnt bij veel mensen 'verkeerde' associaties op te roepen. Dus dat mag er dan wel uit.

Gewoon D66,6 doen dan, voor de tweederde meerderheid die ze horen te halen?



Dat Groen mag er iig wel uit ja, ze moeten onder een veel algemenere naam verder gaan. Te veel mensen keuren de partij af om hun bomenknuffel-imago.

Democratische Duurzaamheidspartij ofzo... hebben ze direct een themesong: DDP for life van Dublin Death Patrol.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-06-2010 21:39 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 14 juni 2010 17:51 schreef ZelThoR het volgende:
'GroenLinks en D66 moeten fuseren'

GroenLinks en D66 zouden moeten fuseren. De partijen komen op belangrijke punten overeen en kunnen samen een belangrijke factor in de politiek worden. Dat zegt het Amsterdamse GroenLinks-raadslid Evelien van Roemburg in Het Parool.

De partijen willen beiden de huizenmarkt en de arbeidsmarkt hervormen, zijn pro-Europa, vinden milieu en duurzaamheid zeer belangrijk en willen geld uitgeven aan kunst en cultuur, aldus Van Roemburg. ''Mijn inschatting is dat we zonder fusie nooit een concurrent voor de PvdA worden.'' Een gecombineerde partij zal misschien wat stemmen verliezen, maar kan dat in haar ogen meer dan goed maken. ''Zo'n combinatie kan een echte machtsfactor worden.''

(SN)




Hmm, ben ik misschien wel bij. GL is in de afgelopen 4 jaar enorm opgeschoven richting D66. Het verschil is inderdaad redelijk verwaarloosbaar.
Als die omelettenkop van Halsema bij D66 komt haak ik af. Bah.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-06-2010 21:59 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 11 juni 2010 18:09 schreef Hypnos het volgende:
http://stemvanvlaanderen.vtm.be/
Dirk Draulans hier. Goeie zaak, mooi programma van hem met de Beagle. Al vond ik Bart de Weever wel gaaf in de Slimste mens.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-06-2010 11:49 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

'Nederland moet flink hervormen'
DEN HAAG - Een nieuwe Nederlandse regering moet met concrete maatregelen komen om vanaf 2011 het overheidstekort weer terug te dringen. Met het oog op de vergrijzing moet er vooral sterk op de uitgaven aan de zorg en pensioenen worden gelet.

Daarnaast moeten het ontslagrecht en de huizenmarkt op de schop en dient de kilometerheffing te worden ingevoerd.

Dat adviseert de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) in het woensdag gepresenteerde onderzoek over de Nederlandse economie.

Volgens de OESO heeft de Nederlandse overheid tot dusver goed gereageerd op de economische crisis. De nieuwe regering moet nu echter duidelijk maken hoe de overheidsfinanciën weer op orde kunnen worden gebracht.

Pensioenleeftijd

In dat kader adviseert de OESO om de verhoging van de pensioenleeftijd tot 67 jaar door te zetten. Om de pensioenen betaalbaar te houden zou de pensioengerechtigde leeftijd op de langere termijn zelfs gekoppeld moeten worden aan de levensverwachting.

Om meer mensen in Nederland aan de slag te krijgen, pleit de economische denktank van de rijke landen voor een versoepeling van de ontslagbescherming en kortere werkloosheidsuitkeringen.

Door versoepeling van het ontslagrecht zouden werkgevers bij economisch herstel eerder nieuwe werknemers in dienst nemen.

Door werklozen minder lang van een uitkering te voorzien worden ze daarnaast eerder geprikkeld om de arbeidsmarkt weer te betreden, aldus de OESO.

Reizen

De organisatie ziet mobiliteit als een van de belangrijkste problemen van de Nederlandse economie. Nederlanders zijn veel meer tijd kwijt aan het reizen van en naar het werk dan andere Europeanen, onder meer vanwege het aanhoudende fileprobleem.

Om dat op te lossen moet het volgens de economen niet alleen makkelijker worden om nieuwe wegen aan te leggen, maar moet er ook een kilometerheffing komen om het rijden op drukste tijden te ontmoedigen.

Beter openbaar vervoer moet de automobilisten verder van meer alternatieven voorzien.

Huizenmarkt

De mobiliteit kan verder worden aangepakt door een grondige aanpak van de huizenmarkt, waardoor het minder onaantrekkelijk wordt om te verhuizen. De OESO pleit er in dat kader voor de overdrachtsbelasting op koophuizen te schrappen en de hypotheekrenteaftrek af te bouwen.

NU.nl




Jemig, D66 heeft OESO overgenomen of vice versa?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 16-06-2010 11:56 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Eerst al ons rechtssysteem, nu ook de OESO? Ik zie een Kongsi! Het is wachten tot Harry Mens ons op de Joodse achtergrond van verschillende betrokkenen wijst.

quote:
De PVV kiest ook voor hoge minimumstraffen en zwaardere maximumstraffen. Nu besluiten
D66’ers in toga nog graag tot taakstraffen, want anders kwetst dat de tere ziel van de
misdadigers maar. De Partij voor de Vrijheid wil de vrijheid van rechters aan banden leggen.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 16-06-2010 13:23 by Mark Profiel van Mark

Wanneer krijgen we nou die PVV-VVD-CDA regering? Duurt allemaal wel lang zeg.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 16-06-2010 13:25 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Ben stiekem erg nieuwsgierig naar de inhoud van het 'goede gesprek' van de PVV en VVD.


Verrassend triviaal


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 16-06-2010 13:26 by Mark Profiel van Mark

Wilders: "Ik wil regeren!"
Rutte: "Maar dan met je wel al onze partijpunten ondersteunen en die rare dingen als anti-Islam standpunten en AOW en dergelijke afzweren."
Wilders: "Deal!"


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 16-06-2010 13:28 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Ik denk dat het wat betreft het AOW standpunt een tamelijk goede weergave is.



[Dit bericht is gewijzigd door Ohneschwanz op 16-06-2010 13:29]


Verrassend triviaal


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 16-06-2010 13:32 by Yirroth Profiel van Yirroth

quote:
Op 16 juni 2010 13:23 schreef Mark het volgende:
Wanneer krijgen we nou die PVV-VVD-CDA regering? Duurt allemaal wel lang zeg.


Lang? Ze zijn net 6 dagen bezig! De vorige kabinetsformatie was iets van 4 maanden.


Edit: bij vergelijkingen met vlamingen wordt ik gekoppeld aan ene Gene Bervoets

[Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 16-06-2010 13:41]


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 16-06-2010 13:41 by Ziona Profiel van Zionahttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

quote:
Op 16 juni 2010 13:23 schreef Mark het volgende:
Wanneer krijgen we nou die PVV-VVD-CDA regering? Duurt allemaal wel lang zeg.


Hopelijk nooit.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 16-06-2010 14:07 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 16 juni 2010 13:32 schreef Yirroth het volgende:
Lang? Ze zijn net 6 dagen bezig! De vorige kabinetsformatie was iets van 4 maanden.



In Engeland waren ze er binnen een week uit, en die hebben al sinds de tweede wereldoorlog geen coalitie meer gehad. Traag gedoe allemaal daar in Nederland.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-06-2010 14:10 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Het spel met Geert Wilders
Van onze verslaggevers Yvonne Doorduyn, Ron Meerhof op 16 juni '10, 08:34, bijgewerkt 16 juni '10, 08:52



DEN HAAG - De kabinetsformatie is twee dagen op stoom, en van links tot rechts is Den Haag het erover eens: een eerste onderzoek naar de mogelijkheden van een rechts kabinet met VVD en PVV is het ‘logische’ gevolg van de verkiezingsuitslag. Zelfs PvdA-leider Job Cohen, op één zetel na de grootste, vindt het volstrekt logisch dat de PvdA nu niet meedoet.

CDA houdt congres over coalitiekeuze
Bij zoveel eensgezindheid zit er meestal een addertje onder het gras. Want waarom zou de PVV met 24 zetels meer recht hebben op regeringsdeelname dan de PvdA met 30 zetels? Cohen heeft bijna 400 duizend kiezers méér achter zich dan Wilders. In een systeem van representatieve vertegenwoordiging zou de voorkeur moeten uitgaan naar de PvdA.

Nee, zeggen de partijen: de winnaars zijn aan zet. Die mogen als eerste een regering vormen. Dat weerspiegelt immers de trend onder kiezers. Maar wat is het winst- en verliessaldo van een rechts kabinet versus Paars-plus? VVD (+10), PVV (+15) en CDA (-20) winnen opgeteld vijf zetels. VVD (+10), PvdA (-2), D66 (+7) en GroenLinks (+3) winnen er bij elkaar achttien.

Voorkeur Rutte
Het enige steekhoudende argument om de rechtse coalitie als eerste te onderzoeken, zou zijn dat VVD-leider Rutte, er een voorkeur voor heeft. Rutte heeft de hele campagne benadrukt hoe groot de verschillen tussen VVD en PvdA zijn. ‘De afstand is sinds Joop den Uyl niet zo groot geweest’, zei Rutte eind mei in de Volkskrant. Wil er een kabinet komen waarin de VVD en de PvdA samenwerken, dan kan dat pas nadat het beeld is neergezet dat dat echt niet anders kan.

En dat is precies de strategie van alle partijen om Wilders als eerste met de VVD te laten onderhandelen. ‘Je moet zorgen dat je tegenstander (de VVD, red.) geen achterdeuren meer heeft’, verklaart een ingewijde.

Flirten
Het CDA heeft zijn eigen redenen om de mogelijkheid van een rechts kabinet nog even in de lucht te houden. Een deel van de partij zou opnieuw willen regeren, desnoods met de PVV. Een ander deel wil dat niet, maar ziet er toch voordelen in om nog even te blijven flirten.

Veel CDA’ers zijn verontwaardigd over het gemak waarmee Wilders zijn breekpunt over de AOW na de verkiezingen dumpte. Dat zien ze als kiezersbedrog. Dat zouden ze graag beter zichtbaar maken. In onderhandelingen zou Wilders wellicht te bewegen zijn tot nog veel meer pijnlijke concessies. Dat kan uitlekken en Wilders in verlegenheid brengen. Daarna kan het CDA alsnog de stekker uit zulke gesprekken trekken.

Gemor
Daaraan kleven wel weer problemen. Wordt de CDA-achterban, of wat daarvan over is, niet te zenuwachtig van het spel met de PVV? Het gemor neemt nu al toe.

Een verder probleem is dat alle onderhandelaars alle strategieën allang bedacht hebben. Want de vier die morgen met elkaar rond de tafel zitten, zijn doorgewinterde titanen op het Binnenhof. Ze zijn nooit beschuldigd van naïviteit.

Verhagen is een meester in het spel dat gespeeld wordt. Wilders heeft er al twintig jaar op zitten op het Binnenhof, Rosenthal zit er al weer sinds eind jaren negentig. Rutte zit er nog het kortst. Maar Rosenthal staat aan zijn kant. En zijn mentor bij de VVD was destijds het veelbelovende VVD-Kamerlid Wilders. En Rutte is altijd een ijverige, oplettende leerling geweest.



Wel interessant.


Boeiender


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 16-06-2010 14:15 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Goed stuk


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-06-2010 14:16 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Want waarom zou de PVV met 24 zetels meer recht hebben op regeringsdeelname dan de PvdA met 30 zetels? Cohen heeft bijna 400 duizend kiezers méér achter zich dan Wilders. In een systeem van representatieve vertegenwoordiging zou de voorkeur moeten uitgaan naar de PvdA.

Precies.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 16-06-2010 14:19 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Paars Plus is dus de winnaarscoalitie!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen