|
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | ||||
Auteur: |
|
|
Wie kent deze talen?Ik zou ze graag leren true disco chick |
|
|
|
Russisch, dat lijkt me moeilijk. Maar noors, zweeds en fins zijn allemaal germaanse talen [toch?], dus ze zijn vergelijkbaar met het duits. Vroeger op school was ik da bomb in germaanse talen, maar een kneus in romaanse talen [of iets vergelijkbaars, zoals frans, spaans, italiaans]. Wel vreemd eigenlijk. Maar ik wil ooit nog japans leren aangezien ik van plan was ooit te emigreren. |
|
fins is suomi, niet verwant aan het germaans wel aan het hongaars, is noch slavisch noch germaans. |
|
talen intreseren me geen reet |
|
quote: Volgens mij heten de Scandinavische talen gewoon Scandinavische talen, het is iig een aparte groep. Wel verwant met Germaanse talen, maar niet zo sterk als Nederlans met Duits bijvoorbeeld. Ongeveer net zo verwant met Duits als Engels met Duits verwant is denk ik. |
|
het suomi (samen met hongaars en gealic) is de enige taal in europa die niet direct afstamt van de indo-europeese taal stam, het engels in angel-saxisch, maar dat is verwant aan het germaans. Deens, noors, zweeds zijn de scandinavische talen en onderling sterk verwant net als het nederlands aan het hoog en laag duits. (m'n interpunctie gecorrigeerd ) [Dit bericht is gewijzigd door Dargull op 08-09-2002 15:07] |
|
quote: Vergeet Laps en Ests niet Ik vind Fins wel geweldig klinken trouwens. Ik ken een paar woorden maar spreek het totaal niet. Zou het best graag willen leren, maar ik heb al moeite genoeg met Russisch. |
|
SKOLL, met ergens een streepje geloof ik Wake up and sniff my dead hamster's carcass |
|
Ik heb in een redelijk snel tempo Noors kunnen leren (ik heb me er 6 maanden intensief mee beziggehouden), en nu ga ik aan Fins beginnen, wat een totaal nieuwe taal is. Vooral de 15 naamvallen schrikken me af.. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote: 15 naamvallen , ik vond de 4 van duits al lastig genoeg. |
|
|
|
sheis mir arva (ik weet niet hoe je het spelt maar wel hoe je het uitspreekt) |
|
het fins en hongaars, de talen die afstammen van het magyar, worden beschouwd als de moeilijkste talen die bestaan dus als je Fins gaat leren, succes! Noors en Zweeds zijn idd een stuk makkelijker Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes |
|
quote: Fins en Hongaars zijn Fins-Oegrisch, toch? En Baskisch is toch ook niet Indo-Europees, of wel? |
|
Cursus Noors ben ik ook al een tijdje over aan het nadenken. Volgens mij is deze taal ook niet zo heel erg moeilijk om te begrijpen. Gister de film 13th warrior gezien.. sommige noorste stukken kon je best wel verstaan. Ik denk dat het moeilijke vooral in de uitspraken zit. [Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 08-09-2002 18:31] Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
cursussen zweeds voor beginners! ik leer je alle belangrijke zinnen zoals: Jag vill ha öl! gud är död Vill du knölla? |
|
quote: Het nadeel is dat er enorm veel Noorse dialecten bestaan (omdat de Noren zo ver van elkaar leven). Het accent van mensen uit Bergen (!) is haast niet te analyseren. Daarnaast zijn er ook nog 2 verschillende soorten geschreven Noors: bokmål (oost) en nynorsk (overwegend aan de westkust). Geschreven tekst valt heel erg mee. De uitspraak is tamelijk moeilijk (mijn kaken deden pijn van die rare klinkers) en het begrijpen nog moeilijker (hoewel op radio en tv heel duidelijk gesproken wordt). Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote:maar het accent uit bergen is natuurlijk ook het belangrijkste! Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: Inderdaad Begin alvast de Franse 'r' goed te oefenen, en dan mompelen maar! Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote:En dat wil zeggen,.... ? true disco chick |
|
quote: Ik wil bier god is dood (?) Wil je TBC Zweden is het land ! So I went to the dentist. He said "Say Aaah." I said "Why?" He said "My dog's died" |
|
even offtopic : Zegt de ene Zweed tegen de andere : Weut heub jeu geusteureun meut meun vreuw geudeun? Zegt die andere: Neukske neukske... So I went to the dentist. He said "Say Aaah." I said "Why?" He said "My dog's died" |
|
quote:Hmm,inderdaad erg bruikbaar,die moet ik noteren true disco chick |
|
quote:Haha true disco chick |
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 |
Index / Algemeen | Volgende pagina |