IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Snelcursus zweeds , noors , fins? Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-02-2010 23:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



ik zou dolgraag Texas Faggott es aan het werk zien


signature


Retribution
Usericon van Retribution
Posted 07-02-2010 20:06 by Retribution Wijzig reactieProfiel van RetributionQuote dit berichthttp://hem.passagen.se/dark_ages

De hillbillymuziek is inderdaad iets dat meer voorkomt op het platteland. Vooral dan als je wat meer naar het noorden gaat (Dalarna). Daar heb je dat echt als een eigen subkultuur (raggarna). In de jaren 90 was er een populaire show op tv die een parodie was op dat fenomeen.

Verder zijn zweden inderdaad iets meer trendgevoelig en kijken voor een groot deel naar de Verenigde Staten. Dat begon ergens tijdens de jaren 1800 (Frankrijk en Duitsland waren de voorbeelden ervoor).

Als het op muziek aankomt kan je dat bv zien aan de nieuwere sleazegolf die voor een groot deel uit Zweden komt.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 09-02-2010 18:12 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Oh ja, raggare.
Ik woonde vlak buiten Dalarna (Värmland) trouwens, daar zaten ook erg veel dat soort lui. Nou trek ik die autofreaks nog wel maar er zat ook een flinke groep glamrockers...

Trouwens "Due to the raggare culture there are more restored 1950s cars in Sweden than in the entire USA" lees ik net op wiki; ik geloof het meteen.

Woon(de) je in Zweden, Retribution?


Retribution
Usericon van Retribution
Posted 13-02-2010 0:59 by Retribution Wijzig reactieProfiel van RetributionQuote dit berichthttp://hem.passagen.se/dark_ages

Ja, ik ben daar naar school geweest onder andere en woonde daar. Nu ben ik wel even verhuisd vanwege werk maar ben daar nog geregistreerd als zelfstandige bv.
Een kursusleider in muziekproduktie die ik eens had was toevallig Opeths eerste bassist. Hij was half verbaasd toen ik zei dat ik wist wie hij was Hij was precies verhuisd naar een nabijgelegen dorp. Af en toe komt men wel eens in kontakt gekomen met meer "bekende" metalfiguren.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 16-02-2010 8:08 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2010 0:59 schreef Retribution het volgende:
Af en toe komt men wel eens in kontakt gekomen met meer "bekende" metalfiguren.

Ja, wat mij --in tegenstelling tot andere buitenlandse 'metalheads' in Scandinavië-- overigens geen flikker interesseert.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-12-2010 22:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

kan iemand duiding geven waarover dit gaat?


muzikaal top, maar ik snap het niet zo goed (tegen vervuiling?)



signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-12-2010 22:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Tegen vervuiling, overmatige consumptie, materialisme, enzovoorts.


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-12-2010 22:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

oja, sjuist, jij liket deze ook


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-12-2010 22:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Yup.

Ik heb gewoon de tekst even door Google Translate gehaald, trouwens


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-12-2010 22:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik zal de verkeerde gebruikt hebben, sloeg op weinig

vervuiling en dan zelfstandige naamwoorden


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-12-2010 22:54 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Er kwam bij mij ook geen mooie volzinnen uit, hoor, maar genoeg om het te kunnen volgen

http://www.darklyrics.com/lyrics/stam1na/viimeinenatlantis.html#3

Vertaling van het Fins in het Engels
As long as the contamination is free of charge
Marketed by a third party pays the bill

Lahossa measurement should be hung in a tree, it is a float
The bank took the house, the bailiff boat,
Fishing a lot, cars, muovimaterialla
Appreciation, but I guess your key drowned

Rahtasit shopping bag traces of moral
Sack tore the bottom of living standards
Cash is not even dry bread,
Are exporting goods flood demolished the tooth

The economic crisis is to blame for everything, but long live the celebration of consumption

Drowned self-esteem, drowned material
Drowned fear and weakness
Three may be charged if the two goods,
Want this and this and this and this and this

Shopping is protected by our heads above
Enjoying the existence of trying to smile
Best before date is a bar code tattooed on
Contaminated kilo of pork, eat a heart, eats the head

There will always be those who sell and who will pay
Money does not satisfy the belly, the machine stroller just fat
Banks roll over the poor people will be disappointed
Barricade lights lit vindictive

Drowned self-esteem, drowned material
Drowned fear and weakness
Three may be charged if the two goods,
Want this and this and this and this and this

Drowned as a consumer, the debtor drowned
Drowned off facts and liberty
Three is not the price of two
The invoice is for this and this and this and this and this

The end, thanks to a forced landing


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-12-2010 22:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

okee
hier kan ik wat mee

overigens klinkt dat Fins wel mooi met die vele klinkers


signature


rotor
Usericon van rotor
Posted 21-12-2010 10:06 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

De boodschap wel is duidelijk maar de eerste twee coupletten zitten er soms vrij ver naast...

---
As long as the contamination is free of charge
A third party (outside the deal) pays the actual bill

You are 'hanging on a measurement wood' (je leeft bij de gratie van vergelijking) it is what you float on (houdt je boven water).
The bank took the house, the bailiff your boat,
You were fishing (~ gambling) w. your lot (bouwplot), car and plastic materials

In your shopping bag you carried remnants of moral
the bottom of your bag broke because of your standard of living
Dry cash won't be enough even for dry bread
After the flood of goods you are now grinding your teeth


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-12-2010 12:14 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Thanks


I wish I was a butterfly


rotor
Usericon van rotor
Posted 23-01-2011 18:02 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Kort en Brits docuutje over Finnen, ik lig dubbel hier.

5:09 en 7:00 ook

edit: US natuurlijk, niet Brits

[Dit bericht is gewijzigd door rotor op 23-01-2011 19:00]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-01-2011 19:03 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

haha tering, jij wordt daar zeker gezien als een mega extraverte italiaan ofzo?

tering die 5:09

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 23-01-2011 19:06]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Count Bobbula
Usericon van Count Bobbula
Posted 24-01-2011 12:37 by Count Bobbula Wijzig reactieProfiel van Count BobbulaQuote dit bericht

Kan iemand me vertellen wat "jun a vonat" (fonetisch geschreven) eventueel in het fins betekend?

Het blijkt hier een hardnekkig rumoer te zijn dat deze oorspronkelijke hongaarse zin (met hongaarse betekenis: de trein komt), in het fins precies het tegenovergestelde betekent, maar lijkt mij sterk.


Mi lekvár helyett is pálinkát fozünk!


rotor
Usericon van rotor
Posted 24-01-2011 14:19 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2011 12:37 schreef Count Bobbula het volgende:
Kan iemand me vertellen wat "jun a vonat" (fonetisch geschreven) eventueel in het fins betekend?


Juna betekent trein maar vonat betekent niks. Er is ook eigenlijk ook niks wat er in de buurt komt qua klank behalve eventueel junavaunut, treinstellen.


rotor
Usericon van rotor
Posted 24-01-2011 15:30 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2011 19:03 schreef ElitE het volgende:
haha tering, jij wordt daar zeker gezien als een mega extraverte italiaan ofzo?

Nee, dat valt wel mee... (lang verhaal)


Count Bobbula
Usericon van Count Bobbula
Posted 24-01-2011 15:44 by Count Bobbula Wijzig reactieProfiel van Count BobbulaQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2011 14:19 schreef rotor het volgende:
Juna betekent trein maar vonat betekent niks. Er is ook eigenlijk ook niks wat er in de buurt komt qua klank behalve eventueel junavaunut, treinstellen.


Thanks, kan ik weer semi-intelligent voorkomen in de hongaarse kroegen!


Mi lekvár helyett is pálinkát fozünk!


rotor
Usericon van rotor
Posted 25-01-2011 15:50 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Cool, spreek je Hongaars?
Maf trouwens hoe weinig Fins en Hongaars nog opelkaar lijken qua woordenschat. Een woordje als "vier" is neljä in het Fins en négy in het Hongaars, maar er zijn maar een handjevol dat soort gelijkenissen... Fins en Estonisch lijken wel sprekend opelkaar.


rotor
Usericon van rotor
Posted 18-05-2012 0:43 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht





marievdv
Usericon van marievdv
Posted 25-07-2017 9:42 by marievdv Wijzig reactieProfiel van marievdvQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2002 14:46 schreef pale enchantress het volgende:
Wie kent deze talen?Ik zou ze graag leren


Kijk is op https://www.edubookers.com

Hier staan een hoop goed verzorgde taalcursussen!


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 25-07-2017 9:50 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Je kan het gebruiken.

*eens

Goede eerste post. :')
Ik zou er bijna een ander kapsel door nemen.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-07-2017 10:22 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2017 9:50 schreef Natural Disaster het volgende:

Ik zou er bijna een ander kapsel door nemen.



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen