IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Snelcursus zweeds , noors , fins? Vorige pagina | Volgende pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-03-2006 22:42 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Zal het later wel even doen.

Edit: liedteksten zijn wel behoorlijk lastig.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 22-03-2006 22:44]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-03-2006 17:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

lukt het je?


signature


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 25-03-2006 17:42 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Nog niet begonnen, heb het fucking druk. Ik vertaal het morgen, als ik weer thuis kom, wel.



[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 25-03-2006 17:42]


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 27-03-2006 17:50 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Hehehe, het verbaast me steeds weer dat veel woorden in het noors hetzelfde of bijna hetzelfde zijn in het nederlands (lekker, plutselig, dør, langsom enz.)
Wat me des te meer verbaast is dat sommige woorden precies hetzelfde zijn en precies het tegenovergestelde betekenen.

Ik moest net weer keihard lachen toen ik op de radio iemand hoorde zeggen 'straks'.









*'Straks' = meteen/onmiddelijk.
En eigenlijk lijkt dit me ook logischer als je het vergelijkt met 'strak'.


[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 27-03-2006 17:51]



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-03-2006 20:28 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Die vertaling komt later trouwens, ik vind het een klotetekst hehe.


Ja, da's inderdaad grappig Mike. Zulke dingen heb je in het Zweeds ook. Hoe gaat het met je Noors inmiddels?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-03-2006 20:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 27 maart 2006 20:28 schreef WhiteRider het volgende:
Die vertaling komt later trouwens, ik vind het een klotetekst hehe.





klotetekst?

oei


signature


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-03-2006 20:53 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ja, vooral in dat eerste deel zit een groot aantal kleine woordjes, waarvan elk circa 5 betekenissen heeft. Het is sterk afhankelijk van niet alleen de zin, maar van de hele tekst wat ze in dat geval betekenen. Je moet behoorlijk ervaren zijn om in één keer te zien wat de goede betekenis is.
Dat is wel het kutte van Zweeds.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 28-03-2006 10:27 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Huh, welke woordjes bedoel je dan.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-03-2006 11:32 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht



Dit wist ik nog niet.

De Logo van Bluetooth bestaat uit de runes H en B die het symbool van Harold Bluetooth Gormson oftewel Harold I van Denemerken zijn.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 28-03-2006 11:34 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

-het- logo, Snelcursus Nederlands iets voor jou?

Leuk gevonden, overigens. Waar heb je het vandaan?


Bruce Banner


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-03-2006 11:37 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Uit de Wikipedia biografie van Harold I die ik aan het lezen was in verband met het verslinden van "Röde Orm" van Frans Gunnar Bengtsson.


Het en de f0r t3h kanxor.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 28-03-2006 11:39 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 28 maart 2006 11:37 schreef Chelman het volgende:
Uit de Wikipedia biografie van Harold I die ik aan het lezen was in verband met het verslinden van "Röde Orm" van Frans Gunnar Bengtsson.


alright, nice one.

quote:

Het en de f0r t3h kanxor.

Is ook niet zo boeiend, je wil niet weten hoe vaak ik fouten maak in het Duits. der/die/das/dem/den fts


Bruce Banner


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-03-2006 11:41 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Hoe ging het?

der/dem/des/den
die/die/der/der
das/des/dem/des (?)


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 28-03-2006 11:53 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

der die das die
des der des der
dem der dem den
den die das die

---

Dit is nog een makkie vergeleken met de naamvallen van het Oudnoords, heftige shit bitch.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 28-03-2006 11:55 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

Aerodis hat recht, maar dat is enkel het begin van een jungle aan irritante regeltjes.

Aangezien het over Noors/Zweeds/Fins gaat, zal ik mijn mond weer houden over Duits


Bruce Banner


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 28-03-2006 11:57 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Die voorzetsels word je idd helemaal beroerd van.
De soorten naamvallen van de Germaanse talen komen wel overeen, wel handig bij het bekijken van de grammatica's.

[Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 28-03-2006 11:58]


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-03-2006 12:19 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Thanks voor die eerder vertaling btw! helemaal vergeten..

en ik ben nu met het een tourtje denemarken bezig, en zou iemand zo lief willen zijn dit voor te ontcijferen?

og næste gang 29 april!
med Insense fra Norge...
og et Supportband som bliver offentlig gjort lige om lidt


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 28-03-2006 12:22 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

http://danish.nigilist.ru/

EDIT: trouwens, hier kom je toch zonder woordenboek ook wel uit?

[Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 28-03-2006 12:23]


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-03-2006 12:27 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

en de volgende keer 29 april
met insense uit norwegen

en hier kwam ik niet uit:

en een supportband die nog even geheim blijft?

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 28-03-2006 12:27]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 28-03-2006 12:50 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ik denk het wel ja.


-Ashildr
BOEM!!!
Usericon van -Ashildr
Posted 28-03-2006 16:52 by -Ashildr Wijzig reactieProfiel van -AshildrQuote dit berichthttp://groups.msn.com/metalmythology

Ik denk dat ik m'n paasvakantie 'n keer ga verspillen aan talen te leren... Maar ff een vraagjuh: Noors of Zweeds, wat is het handigst/makkelijkst om te leren?


www.last.fm/user/Ashildr Mijn muzieksmaak heerscht!!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-03-2006 17:03 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2006 16:52 schreef -Ashildr het volgende:
Maar ff een vraagjuh: Noors of Zweeds, wat is het handigst/makkelijkst om te leren?


Dit is nou een voorbeeld van een zeldzaam domme vraag.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 28-03-2006 17:13 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2006 16:52 schreef -Ashildr het volgende:
... paasvakantie
quote:
verspillen
quote:
leren...
quote:
handigst/makkelijkst om te leren?

Dit is zó'n trieste instelling dat ik er geen woorden voor heb. Plus wat Chel zei.



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 28-03-2006 17:20 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ja, en nog enigszins denigrerend ook. Ik heb er in maanden tijd honderden uren aan besteed, nog weet ik verschrikkelijk veel niet, komt er een pipo langs die wel 'even Noors en Zweeds wil leren'.

Pff...


-Ashildr
BOEM!!!
Usericon van -Ashildr
Posted 28-03-2006 17:20 by -Ashildr Wijzig reactieProfiel van -AshildrQuote dit berichthttp://groups.msn.com/metalmythology

quote:
Op 28 maart 2006 17:03 schreef Chelman het volgende:
Dit is nou een voorbeeld van een zeldzaam domme vraag.


Het is ook maar dat ik het niet weet hoor.

En dat verspillen was sarcastisch bedoeld
Ik meen het trouwens serieus, ik wil niet zomaar ff Noors of Zweeds leren...Ik wil gewoon weten waaraan ik begin...

[Dit bericht is gewijzigd door -Ashildr op 28-03-2006 17:22]


www.last.fm/user/Ashildr Mijn muzieksmaak heerscht!!!


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen