IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Snelcursus zweeds , noors , fins? Vorige pagina | Volgende pagina
Mary
Usericon van Mary
Posted 09-09-2002 18:27 by Mary Wijzig reactieProfiel van MaryQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2002 18:09 schreef Blind guardian het volgende:
even offtopic :

Zegt de ene Zweed tegen de andere : Weut heub jeu geusteureun meut meun vreuw geudeun?

Zegt die andere: Neukske neukske...




Blind guardian, volgens mij bent u Urbanus undercover.


bite me


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 25-10-2003 2:36 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

kuk helvetes jävla skit!


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Hagal
Usericon van Hagal
Posted 25-10-2003 8:01 by Hagal Wijzig reactieProfiel van HagalQuote dit bericht

Gangrad doet Scandinavische talen en cultuur, hoofdvak Noors, en die vind het niet echt moeilijk, het is meer jezelf er toe zetten om al die woordjes te stampen etc.


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 25-10-2003 18:11 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2002 18:07 schreef Blind guardian het volgende:
Wil je TBC





jag vill knölla: das gewoon, ik wil neuken.


zweden IS het land.....

(ik kan het weten want ik woon er al 2 en een half jaar! )


I Find That I Am Not There...


dzouwe
ouwe
Usericon van dzouwe
Posted 25-10-2003 18:13 by dzouwe Wijzig reactieProfiel van dzouweQuote dit bericht

Fins is vrij lastig ben ik achter gekomen
moi moi = doei
moi = hallo

dat zijn de woorden die ik heb geleerd.
Zweeds daarintegen is makkelijker. Maar aan dat Fins is echt geen touw aan vast te knopen...


changed to 'ouwe'


Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 25-10-2003 18:36 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

handige finse woorden/uitdrukkingen:

Hyvää huomenta! Goede morgen!
Hyvää iltaa! Goede middag!
Hyvää yötä! Goede Nacht!Kiitos! Dank je
Minulla oli mukavaa Ik had een leuke tijd
Näkemiin! tot ziens/ vaarwel (in ieder geval afscheid)

Näahdään. Ik zie je. (Bij afscheid)

Tuletko Sinä meille? Ga je met ons mee
Miksipä ei Waarom niet
Mä tykkaan susta Ik vind je leuk
Olet kaunis Jij bent knap
Rakkaudella Liefs (bij bijv een brief)
Halauksin Knuffels (bij een brief)
Hyvää matkaa Goede reis!





Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 25-10-2003 18:38 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

Goede finse band: Ajattara

Midtempo black metal met de zanger van amorphis





Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 25-10-2003 19:02 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 25 oktober 2003 18:11 schreef rvanderholst het volgende:


jag vill knölla: das gewoon, ik wil neuken.


zweden IS het land.....

(ik kan het weten want ik woon er al 2 en een half jaar! )



Je kent dan vast ook wel the national anthem: runka balle


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 25-10-2003 21:27 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

umm... snelcursussen.. ik weet het niet hoor... Ik heb degelijk lesmateriaal aangeschaft, heb 1 keer per 2 weken priveles van een Nederlandse docente die zelf een behoorlijk aantal jaren in Zweden gewoond heeft. En natuurlijk zelf er thuis hard aan werken. Na 2 maanden kan ik het al heel aardig volgen en heb ik al een heel aardige basis. Als ik er met nieuwjaar heenga kan ik waarschijnlijk een redelijk uitgebreid gesprek voeren met schoonpapa en mama.


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-09-2005 20:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Öppnar igen när läget är under kontroll. Opium är inget att leka med.



wat wil dit zeggen? Ik begrijp geen zweeds


signature


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 18-09-2005 21:09 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl




Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-09-2005 21:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

zanks mor lukt niet


signature


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 19-09-2005 4:50 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Zweeds Noors spreken en schrijven..en Fins Lezen en spreken..Schrijven gaat wat minder..Ben nu bezig met Pools..Deens en Noors is bija hetzelfde zij spreken beide Bökmal...


P.S nederlands lukt nog niet zo op dit uur..heb wel 3 x geedit

[Dit bericht is gewijzigd door Vikingblood op 19-09-2005 4:52]


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 19-09-2005 8:05 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2005 20:59 schreef Hypnos het volgende:
Opium är inget att leka med.



wat wil dit zeggen? Ik begrijp geen zweeds


Opium is geen speelgoed?? WTF was jij aan het doen?


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


Mr. Cuntreaper
Heavy metal, Raise Hell!
Usericon van Mr. Cuntreaper
Posted 19-09-2005 8:16 by Mr. Cuntreaper Wijzig reactieProfiel van Mr. CuntreaperQuote dit berichthttp://www.myspace.com/Jack_Hellfire

quote:
Op 8 september 2002 19:12 schreef mislyd het volgende:
Het nadeel is dat er enorm veel Noorse dialecten bestaan (omdat de Noren zo ver van elkaar leven). Het accent van mensen uit Bergen (!) is haast niet te analyseren. Daarnaast zijn er ook nog 2 verschillende soorten geschreven Noors: bokmål (oost) en nynorsk (overwegend aan de westkust).


Dat is, met alle respekt, bullshit...bergensk is conservatief bokmål met hier en daar een woordje nynorsk. Goed, ze spreken wat medeklinkers anders uit, zoals de kj in ikkje wordt niet als ch uitgesproken maar als sj en ze gebruiken harde klinkers, in plaats van hvor wordt het dan kor en de "skarre r" natuurlijk in tegenstelling tot de bekende noorse rollende r... Het koste me in bergen 4 weken om bijna perfekt bergensk te leren.... als je dat al moeilijk te verstaan vindt, dan moet Trøndersk of Sognamål wel helemaal van Mars lijken te komen, daar is namelijk echt geen ene flikker van te verstaan....

[Dit bericht is gewijzigd door Mr. Cuntreaper op 19-09-2005 8:23]


Bitches, i want to torture you!!!!!!!!!!!!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-09-2005 9:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2005 8:05 schreef Gangrad het volgende:
Opium is geen speelgoed?? WTF was jij aan het doen?




hihi ... huwh

das top secret


wat was het eerste deel in het Nederlands?


signature


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 19-09-2005 22:24 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2005 8:16 schreef Mr. Cuntreaper het volgende:
Dat is, met alle respekt, bullshit...bergensk is conservatief bokmål met hier en daar een woordje nynorsk. Goed, ze spreken wat medeklinkers anders uit, zoals de kj in ikkje wordt niet als ch uitgesproken maar als sj en ze gebruiken harde klinkers, in plaats van hvor wordt het dan kor en de "skarre r" natuurlijk in tegenstelling tot de bekende noorse rollende r... Het koste me in bergen 4 weken om bijna perfekt bergensk te leren.... als je dat al moeilijk te verstaan vindt, dan moet Trøndersk of Sognamål wel helemaal van Mars lijken te komen, daar is namelijk echt geen ene flikker van te verstaan....


Trøndersk is wel interessant vanwege de palatalisering... mannj, hunnj etc. Maar moeilijk te verstaan? Sognamål is waanzin...


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-09-2005 22:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Jag tycker du ska söka dig hit istället och sälja namn. Båtägare är galna i namn!


help? wasda?


signature


just1me
"RhOôo !!!"
Usericon van just1me
Posted 19-09-2005 22:37 by just1me Wijzig reactieProfiel van just1meQuote dit bericht

ik ken alleen deens


Vrije meningsuiting en zeggen wat je wilt? Da's niet hetzelfde als off-topic blaten!


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 19-09-2005 22:39 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

Mijn Zweeds is niet zo best, ondanks dat ik het wel zou moeten kunnen.

Namen verkopen?


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


just1me
"RhOôo !!!"
Usericon van just1me
Posted 19-09-2005 22:40 by just1me Wijzig reactieProfiel van just1meQuote dit bericht

piskeflode? lkkr


Vrije meningsuiting en zeggen wat je wilt? Da's niet hetzelfde als off-topic blaten!


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 19-09-2005 22:43 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

Spreek je Deens of ken je alleen wat woordjes


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


just1me
"RhOôo !!!"
Usericon van just1me
Posted 19-09-2005 22:44 by just1me Wijzig reactieProfiel van just1meQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2005 22:43 schreef Gangrad het volgende:
Spreek je Deens of ken je alleen wat woordjes


jeg elsker dy


Vrije meningsuiting en zeggen wat je wilt? Da's niet hetzelfde als off-topic blaten!


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 19-09-2005 22:46 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

ja, elsker du meg?

Fint det


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


just1me
"RhOôo !!!"
Usericon van just1me
Posted 19-09-2005 22:49 by just1me Wijzig reactieProfiel van just1meQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2005 22:46 schreef Gangrad het volgende:
ja, elsker du meg?

Fint det


jeg taler lidt dansk


Vrije meningsuiting en zeggen wat je wilt? Da's niet hetzelfde als off-topic blaten!


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen