IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Snelcursus zweeds , noors , fins? Volgende pagina
pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 08-09-2002 14:46 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

Wie kent deze talen?Ik zou ze graag leren


true disco chick


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 08-09-2002 14:48 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht



elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 08-09-2002 14:49 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Zweeds/Noors is wel te doen, Fins is veeel moeilijker, dus als je snel ff zo'n taal wilt leren zou ik voor Zweeds/Noors gaan. Zelf heb ik ooit zo'n cursus bij de LOI gedaan, maar je bent toch wel ff bezig voor je een taal echt spreekt denk ik hoor.

edit: ben zelf bezig met Russisch, bij NTI, ik weet niet of dat goedkoper is.

Je zou misschien ook eens kunnen kijken naar CD-ROMs in boekwinkels.

[Dit bericht is gewijzigd door elessar op 08-09-2002 14:50]



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 08-09-2002 14:53 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Russisch, dat lijkt me moeilijk.
Maar noors, zweeds en fins zijn allemaal germaanse talen [toch?], dus ze zijn vergelijkbaar met het duits.
Vroeger op school was ik da bomb in germaanse talen, maar een kneus in romaanse talen [of iets vergelijkbaars, zoals frans, spaans, italiaans]. Wel vreemd eigenlijk.
Maar ik wil ooit nog japans leren aangezien ik van plan was ooit te emigreren.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 08-09-2002 14:55 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

fins is suomi, niet verwant aan het germaans wel aan het hongaars, is noch slavisch noch germaans.


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 08-09-2002 14:56 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

talen intreseren me geen reet



elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 08-09-2002 14:58 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 8 september 2002 14:53 schreef Slechtheid het volgende:
Russisch, dat lijkt me moeilijk.
Maar noors, zweeds en fins zijn allemaal germaanse talen [toch?], dus ze zijn vergelijkbaar met het duits.


Volgens mij heten de Scandinavische talen gewoon Scandinavische talen, het is iig een aparte groep. Wel verwant met Germaanse talen, maar niet zo sterk als Nederlans met Duits bijvoorbeeld. Ongeveer net zo verwant met Duits als Engels met Duits verwant is denk ik.



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 08-09-2002 15:03 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

het suomi (samen met hongaars en gealic) is de enige taal in europa die niet direct afstamt van de indo-europeese taal stam, het engels in angel-saxisch, maar dat is verwant aan het germaans.

Deens, noors, zweeds zijn de scandinavische talen en onderling sterk verwant net als het nederlands aan het hoog en laag duits.

(m'n interpunctie gecorrigeerd )

[Dit bericht is gewijzigd door Dargull op 08-09-2002 15:07]


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 08-09-2002 15:05 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 8 september 2002 15:03 schreef Dargull het volgende:
het suomi (samen met hongaars en gealic)


Vergeet Laps en Ests niet Ik vind Fins wel geweldig klinken trouwens. Ik ken een paar woorden maar spreek het totaal niet. Zou het best graag willen leren, maar ik heb al moeite genoeg met Russisch.



Flamehead
Usericon van Flamehead
Posted 08-09-2002 15:06 by Flamehead Wijzig reactieProfiel van FlameheadQuote dit berichthttp://www.Nepenthe.nl

SKOLL, met ergens een streepje geloof ik


Wake up and sniff my dead hamster's carcass


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 08-09-2002 15:17 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik heb in een redelijk snel tempo Noors kunnen leren (ik heb me er 6 maanden intensief mee beziggehouden), en nu ga ik aan Fins beginnen, wat een totaal nieuwe taal is. Vooral de 15 naamvallen schrikken me af..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 08-09-2002 15:18 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2002 15:17 schreef mislyd het volgende:
Ik heb in een redelijk snel tempo Noors kunnen leren (ik heb me er 6 maanden intensief mee beziggehouden), en nu ga ik aan Fins beginnen, wat een totaal nieuwe taal is. Vooral de 15 naamvallen schrikken me af..

15 naamvallen , ik vond de 4 van duits al lastig genoeg.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 08-09-2002 15:19 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht



body_of_evidence
Usericon van body_of_evidence
Posted 08-09-2002 15:21 by body_of_evidence Wijzig reactieProfiel van body_of_evidenceQuote dit bericht

sheis mir arva (ik weet niet hoe je het spelt maar wel hoe je het uitspreekt)


Volthor Kahn
Wolf among sheep
Usericon van Volthor Kahn
Posted 08-09-2002 16:40 by Volthor Kahn Wijzig reactieProfiel van Volthor KahnQuote dit bericht

het fins en hongaars, de talen die afstammen van het magyar, worden beschouwd als de moeilijkste talen die bestaan

dus als je Fins gaat leren, succes!

Noors en Zweeds zijn idd een stuk makkelijker


Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 08-09-2002 18:15 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

quote:
Op 8 september 2002 15:03 schreef Dargull het volgende:
het suomi (samen met hongaars en gealic) is de enige taal in europa die niet direct afstamt van de indo-europeese taal stam

Fins en Hongaars zijn Fins-Oegrisch, toch? En Baskisch is toch ook niet Indo-Europees, of wel?


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 08-09-2002 18:30 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Cursus Noors ben ik ook al een tijdje over aan het nadenken. Volgens mij is deze taal ook niet zo heel erg moeilijk om te begrijpen. Gister de film 13th warrior gezien.. sommige noorste stukken kon je best wel verstaan. Ik denk dat het moeilijke vooral in de uitspraken zit.

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 08-09-2002 18:31]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 08-09-2002 18:35 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

cursussen zweeds voor beginners!
ik leer je alle belangrijke zinnen zoals:

Jag vill ha öl!
gud är död
Vill du knölla?


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 08-09-2002 19:12 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 8 september 2002 18:30 schreef Cadaveria het volgende:
Gister de film 13th warrior gezien.. sommige noorste stukken kon je best wel verstaan. Ik denk dat het moeilijke vooral in de uitspraken zit.

Het nadeel is dat er enorm veel Noorse dialecten bestaan (omdat de Noren zo ver van elkaar leven). Het accent van mensen uit Bergen (!) is haast niet te analyseren. Daarnaast zijn er ook nog 2 verschillende soorten geschreven Noors: bokmål (oost) en nynorsk (overwegend aan de westkust).
Geschreven tekst valt heel erg mee. De uitspraak is tamelijk moeilijk (mijn kaken deden pijn van die rare klinkers) en het begrijpen nog moeilijker (hoewel op radio en tv heel duidelijk gesproken wordt).


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 08-09-2002 19:14 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2002 19:12 schreef mislyd het volgende:
Het nadeel is dat er enorm veel Noorse dialecten bestaan (omdat de Noren zo ver van elkaar leven). Het accent van mensen uit Bergen (!) is haast niet te analyseren.
maar het accent uit bergen is natuurlijk ook het belangrijkste!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 08-09-2002 19:15 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 8 september 2002 19:14 schreef Cadaveria het volgende:
maar het accent uit bergen is natuurlijk ook het belangrijkste!

Inderdaad Begin alvast de Franse 'r' goed te oefenen, en dan mompelen maar!


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 09-09-2002 17:53 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2002 18:35 schreef aerodis het volgende:
cursussen zweeds voor beginners!
ik leer je alle belangrijke zinnen zoals:

Jag vill ha öl!
gud är död
Vill du knölla?

En dat wil zeggen,.... ?


true disco chick


Blind guardian
Beowulf
Usericon van Blind guardian
Posted 09-09-2002 18:07 by Blind guardian Wijzig reactieProfiel van Blind guardianQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2002 17:53 schreef pale enchantress het volgende:
En dat wil zeggen,.... ?


Ik wil bier
god is dood (?)
Wil je TBC




Zweden is het land !


So I went to the dentist. He said "Say Aaah." I said "Why?" He said "My dog's died"


Blind guardian
Beowulf
Usericon van Blind guardian
Posted 09-09-2002 18:09 by Blind guardian Wijzig reactieProfiel van Blind guardianQuote dit bericht

even offtopic :

Zegt de ene Zweed tegen de andere : Weut heub jeu geusteureun meut meun vreuw geudeun?

Zegt die andere: Neukske neukske...



So I went to the dentist. He said "Say Aaah." I said "Why?" He said "My dog's died"


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 09-09-2002 18:25 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2002 18:07 schreef Blind guardian het volgende:
Ik wil bier
god is dood (?)
Wil je TBC




Zweden is het land !
Hmm,inderdaad erg bruikbaar,die moet ik noteren


true disco chick


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 09-09-2002 18:26 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2002 18:09 schreef Blind guardian het volgende:
even offtopic :

Zegt de ene Zweed tegen de andere : Weut heub jeu geusteureun meut meun vreuw geudeun?

Zegt die andere: Neukske neukske...


Haha


true disco chick


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen