IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Snelcursus zweeds , noors , fins? Vorige pagina | Volgende pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 04-01-2006 5:29 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2006 5:28 schreef Mikeee het volgende:
Ah zo.
Dat wordt erg moelijk dan maar is wel te doen. Kijk maar hoe men live voetbal tegenwoordig via internet streamen. De ondertitels zijn in het beeldsignaal gecodeerd als ik mij niet vergis.

Dus:
* Kennis in Zweden vinden die er een servertje voor wil maken. Laten streamen.
* Thuis afspelen met ondertitels.
Denk dat de meeste TV-capture card software dat kan. MAAR! Dat software zoekt natuurlijk naar een signaal op je niet0bestaande TV-kaart.
Ow fuk laat maar 't wordt laat. Ik denk dat ik maar weer ga liggen. 'Truste!

Tering, dat wordt wel weer een hele klus haha.
Haye!


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 07-01-2006 14:12 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

Tjesus.... arme Noorse en Zweedse jonge meisjes lastig vallen... in Nederland een keer te veel betrapt op het Tina forum heren?






Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-01-2006 14:24 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2006 14:12 schreef Midnight het volgende:
Tjesus.... arme Noorse en Zweedse jonge meisjes lastig vallen... in Nederland een keer te veel betrapt op het Tina forum heren?







Zweedse wijven gaan wel sneller uit de kleren!!

Maar waar woon je ergens in Zweden? Stockholm toch?
Dan valt het met de kou nog wel mee, hehe.


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 07-01-2006 16:14 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2006 14:24 schreef WhiteRider het volgende:

Zweedse wijven gaan wel sneller uit de kleren!!

Maar waar woon je ergens in Zweden? Stockholm toch?
Dan valt het met de kou nog wel mee, hehe.


Zweedse wijven gaan sneller uit de kleren.... jezus mijn feministisch kant heeft zin om jou namens mijn Zweedse zusters eens een flinke draai om je oren te geven!

Yup, Stockholm.. Er ligt hier op het moment een pak sneeuw en nu is het min 2 ofzo. Toen we maandagavond thuiskwamen van een vakantie in NL was het verdorie min 11 buiten! Brrrr....


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 07-01-2006 16:19 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Dat overdreven feminisme bij jullie geeft een boodschap af van "Nee, het is NIET oke om gewoon een man te zijn. De partij zal je X-Y handicap verhelpen."



[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 07-01-2006 16:20]



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-01-2006 16:36 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2006 16:14 schreef Midnight het volgende:
Zweedse wijven gaan sneller uit de kleren.... jezus mijn feministisch kant heeft zin om jou namens mijn Zweedse zusters eens een flinke draai om je oren te geven!

Yup, Stockholm.. Er ligt hier op het moment een pak sneeuw en nu is het min 2 ofzo. Toen we maandagavond thuiskwamen van een vakantie in NL was het verdorie min 11 buiten! Brrrr....


Haha.

Een vriendin van mij woont in Umeå. Iets met 30 centimeter en -20...haha!


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 07-01-2006 18:24 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2006 16:19 schreef Mikeee het volgende:
Dat overdreven feminisme bij jullie geeft een boodschap af van "Nee, het is NIET oke om gewoon een man te zijn. De partij zal je X-Y handicap verhelpen."




Oh ja.. hehehe... die Feministische Partij van Zweden waar we het vorige week over hadden! Die zijn echt eng...


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 07-01-2006 18:25 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2006 16:36 schreef WhiteRider het volgende:
Haha.

Een vriendin van mij woont in Umeå. Iets met 30 centimeter en -20...haha!


30 centimeter klinkt wel okay maar min 20 wat minder... (wink wink nudge nudge)


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-01-2006 19:16 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht



Wat vind jij het moeilijkst aan Zweeds? [Uitspraak of dialecten niet meegerekend.]


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 08-01-2006 2:09 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

http://www7.studentlitteratur.se/o.o.i.s/2529

Ik heb dit grammaticaproefwerk gemaakt, wat overigens de moeilijkste is op die site op middelbare school-niveau. 81 vragen, 54 goed. Voor iemand die net een paar maanden bezig is met leren, toch niet slecht!
Ik merk wel dat ik het meest moeite heb met de vragen over woordvolgorde.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 08-01-2006 2:10]


Tongerloft
Usericon van Tongerloft
Posted 08-01-2006 17:21 by Tongerloft Wijzig reactieProfiel van TongerloftQuote dit berichthttp://www.baumstrunk.org/joensuu

quote:
Op 4 januari 2006 5:21 schreef WhiteRider het volgende:
Daar heb ik dan weer niets aan.
Ik bedoel Zweeds-gesproken programma's, in het Zweeds ondertiteld. Dat zou ideaal zijn. Ik heb eigenlijk niets aan een Zweeds-ondertitelde film die Engelstalig is, want met lezen heb ik geen enkele moeite.
Het is louter de spraak die mij af en toe nog de das omdoet, zeker bij bepaalde dialecten als het Skånska.


Wel es een 'talbok' beluisterd (ingesproken boek)? Is ook erg populair onder de Zweden zelf
Heb zelf oa. 'Historien om Sverige' meerdere keren beluisterd. Erg ok!


Back to the Baumstrunk


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 08-01-2006 19:14 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2006 17:21 schreef Tongerloft het volgende:
Wel es een 'talbok' beluisterd (ingesproken boek)? Is ook erg populair onder de Zweden zelf
Heb zelf oa. 'Historien om Sverige' meerdere keren beluisterd. Erg ok!


Nee.
Link!!!!


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 08-01-2006 20:52 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

www.google.com
Erzijn vast wel demo's te downloaden. Ik ben zelf niet zo'n fan van ingesproken boeken, lees liever zelf. IMO is het beter om een radioprogramma te luisteren (http://www.sr.se/) waarin meerdere sprekers aan het woord komen.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 08-01-2006 20:58 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Radio is gay.
Wat dat betreft is nyheterprogrammet Rapport van SVT veel beter.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 08-01-2006 20:59 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2006 20:58 schreef WhiteRider het volgende:
Radio is gay.



leg uit.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 08-01-2006 21:02 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2006 20:59 schreef aerodis het volgende:
leg uit.

Ten opzichte van TV dus.

Op de radio draaien ze muziek. Dat feit alleen al maakt het minder interessant voor mij dan bovengenoemd nyheterprogramm. Ook daarin komen mensen aan bod, uit heel Zweden. Praktisch alle dialecten komen langs in een minuut of 20/30. Kijk naar het nieuws bij ons, we horen talloze accenten gedurende het programma.
Bij de radio hoor je minder, is het veelal minder interessant en draaien ze ook nog muziek.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 08-01-2006 21:04 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Heb je op die website gekeken? Je kan uit allerhande programma's kiezen, en als je geen muziek wilt zijn er ook talloze praatprogramma's die erg interessant zijn.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 08-01-2006 21:06 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2006 21:04 schreef aerodis het volgende:
Heb je op die website gekeken? Je kan uit allerhande programma's kiezen, en als je geen muziek wilt zijn er ook talloze praatprogramma's die erg interessant zijn.

Dat doet mijn argumenten inderdaad teniet, sorry. Ik zal vanavond eens kijken.


Tongerloft
Usericon van Tongerloft
Posted 08-01-2006 22:26 by Tongerloft Wijzig reactieProfiel van TongerloftQuote dit berichthttp://www.baumstrunk.org/joensuu

quote:
Op 8 januari 2006 19:14 schreef WhiteRider het volgende:
Nee.
Link!!!!

Heb ze zelf gedownload via DC++. Even een Zweedse hub opzoeken en je vindt massa's "talböcker". (ook wel: ljudbok)
Zo'n beetje elk boek is in Zweden wel in audioversie te krijgen!
Je moet er van houden, maar ik vind het zelf erg relaxed.


Back to the Baumstrunk


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-01-2006 0:24 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ik vind het op zich niet relaxed, als het voorgelezen wordt. Echter; het is wel heel erg handig!
Heb je die zooi nog op je PC toevallig?


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 09-01-2006 1:02 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

the Íslenska mál er sem vantar innan this tár

ja, dus waarom?

edit: spelfoutje

[Dit bericht is gewijzigd door Brujo op 09-01-2006 1:10]


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Tongerloft
Usericon van Tongerloft
Posted 09-01-2006 18:50 by Tongerloft Wijzig reactieProfiel van TongerloftQuote dit berichthttp://www.baumstrunk.org/joensuu

quote:
Op 9 januari 2006 0:24 schreef WhiteRider het volgende:
Ik vind het op zich niet relaxed, als het voorgelezen wordt. Echter; het is wel heel erg handig!
Heb je die zooi nog op je PC toevallig?


Als je het niet relaxed vindt kun je er ook geen uren en uren naar luisteren ja.
Heb het niet meer op mn PC, maar wel ergens op cd'tje gebrand geloof ik.

edit: yep, cd heb ik nog.

[Dit bericht is gewijzigd door Tongerloft op 09-01-2006 19:06]


Back to the Baumstrunk


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-01-2006 20:00 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Zijn ze toe te sturen? Zo ja; kun je me dan even contacteren op: Nidhuggur[]gmail[]com?
Thanks.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 10-01-2006 20:34 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

ARGH!
Is er iemand die mij aan een Zweedse spellingcontrole voor Word kan helpen? Als iemand enig idee heeft, er is een lichtelijk tikkie haast bij.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-01-2006 21:20 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Geen idee, ik kan het wel controleren of laten controleren eventueel.


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen