IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Snelcursus zweeds , noors , fins? Vorige pagina | Volgende pagina
rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 01-03-2007 8:23 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

hoezo hulp...

raar verhaal over iemand die zijn calzone pizza zit te neuken, brandwonden op zijn pik krijgt daardoor en dat afblust met de cola die hij erbij besteld had....

Tja... je moet wat...



I Find That I Am Not There...


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 01-03-2007 10:38 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Echt, rot toch eens op met die onzinteksten. Leer Zweeds ofzo.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 01-03-2007 11:59 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

HEAVY METAL TOUR
Hackmann proudly presents: Kovanaama & Matador

...ik snapte der eerst niks van, maar het is dus niks meer dan een actie van een Finse pannenfabrikant: oude pan inruilen, 20% korting op een nieuwe.

http://www.hackman.fi/heavymetaltour
Check de filmpjes links onder "Katso heavymetal tour filmi."
Het is overal aangekondigd op billboards e.d. en ze hebben zelfs tourshirtjes te koop.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 04-03-2007 22:27 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Hehe.


Ik gebruik altijd alt-tab als ik Zweeds moet lullen, maar als ik op MSN zowel Zweeds als Nederlands praat, loop ik te kloten met vraagtekens e.d.
Als je de taal op Zweeds instelt in een MSN-gesprek, is het in Opera nog gewoon EN, maar kun je het ook per venster instellen, in plaats van per venstersoort?


Nix
Usericon van Nix
Posted 04-03-2007 22:29 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Eh voor de å gebruik ik de knop "Alt gr" en "w"?

ä en ë de " en a/e



I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 04-03-2007 22:31 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2007 22:29 schreef Nix het volgende:
Eh voor de å gebruik ik de knop "Alt gr" en "w"?

ä en ë de " en a/e



Jepp, maar ik vind dat ontzettend onhandig als ik lang aan het lullen ben.


Nix
Usericon van Nix
Posted 04-03-2007 22:32 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Oh nou ja, ik heb er geen problemen mee. Succes met de zoektocht naar je antwoord.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 04-03-2007 22:33 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2007 22:32 schreef Nix het volgende:
Oh nou ja, ik heb er geen problemen mee. Succes met de zoektocht naar je antwoord.

Dänk jä vråändäöck!


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 04-03-2007 22:36 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Dat is inderdaad een gepruts van niks. Ik weet niet hoe je het het beste kunt doen, heb zelf nml. een scandinavisch toetsenbord. Kökkömääräpåå enzö.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 04-03-2007 22:39 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2007 22:36 schreef Jällö het volgende:
Dat is inderdaad een gepruts van niks. Ik weet niet hoe je het het beste kunt doen, heb zelf nml. een scandinavisch toetsenbord. Kökkömääräpåå enzö.

Ja, maar als ik wil kan ik het ook!

ääääääååååååååööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö

Dat zie ik Nix nog niet in dat tempo nadoen! (Zonder ctrl-v. )


Nix
Usericon van Nix
Posted 04-03-2007 22:48 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Maar ik msn ook niet zoveel in het Zweeds.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 04-03-2007 23:09 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Dat moet je ook niet doen. Voor je het weet raak je geïnfecteerd en krijg je ook slappe handjes enzö.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Nix
Usericon van Nix
Posted 04-03-2007 23:13 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Slappe handjes?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 05-03-2007 11:32 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 05-03-2007 12:51 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ja, lach der maar om.
Wil het wat lukken met het Ijslands trouwens?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 05-03-2007 13:13 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Beetje te druk nu, dus dat staat even op een laag pitje. Ik pak het dit jaar wel weer op.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 08-03-2007 9:41 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Even tussendoor: Is dit grammaticaal correct Zweeds?

"Är det överhuvudtaget svenska? Det liknar mer nederländska!"


En zo nee, wat zou het wel moeten zijn?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 08-03-2007 9:58 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Dat lijkt wel te kloppen, ja. Alleen is 'holländska' (heel) veel gebruikelijker dan 'nederländska'.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 08-03-2007 10:03 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 9:58 schreef Jällö het volgende:
Dat lijkt wel te kloppen, ja. Alleen is 'holländska' (heel) veel gebruikelijker dan 'nederländska'.


Damn... Iemand probeert me namelijk te doen geloven dat "ze" uit Zweden komt, maar ik geloof er nog steeds helemaal niks van... (En daarbij, dit stukje was mij met een Nederlands-Zweeds woordenboek ook nog wel gelukt...).


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 08-03-2007 10:11 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Vraag haar wat ze van Cornelis Vreeswijk vindt. Elke Zweed kent hem, verder bijna niemand.

of mss een ander slinkse vraag, hmmm....

[Dit bericht is gewijzigd door Jällö op 08-03-2007 10:15]


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Johnny Twentyfour
Groesbeeks Metaal Front
Usericon van Johnny Twentyfour
Posted 08-03-2007 12:30 by Johnny Twentyfour Wijzig reactieProfiel van Johnny TwentyfourQuote dit berichthttp://www.myspace.com/libithum

quote:
Op 4 maart 2007 22:29 schreef Nix het volgende:
Eh voor de å gebruik ik de knop "Alt gr" en "w"?

ä en ë de " en a/e




å zit op combinatie ALT 134, btw, hoeveel hebben jullie betaald voor cursus Noors en waar hebbie hem vandaan?



brekebeen
Usericon van brekebeen
Posted 08-03-2007 12:56 by brekebeen Wijzig reactieProfiel van brekebeenQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 12:30 schreef Johnny Twentyfour het volgende:
hoeveel hebben jullie betaald voor cursus Noors en waar hebbie hem vandaan?


hey, ik heb op een blauwe maandag noors gestudeerd (inmiddels mee gekapt) en weet dus nog wel een aantal boeken voor beginners, voor wie hier echt in geïnteresseerd is.

een handige cursus is 'troll i ord' (tekstbok & øvningsbok, €32 en €25) van ene Anne Bjørnebek. is helemaal in het noors, maar goed te begrijpen.
voor de grammatica gebruikten wij 'norsk grammatikk for fremmedspråklige' (arbeidsbok, €27) en 'norsk som fremmedspråk. Grammatikk' (€38).
al deze boeken zijn o.a. te krijgen bij www.norli.no (mijn ervaring: supersnelle levering)
Verder zeer, zeer handig voor wie noors/zweeds/deens of ijslands leert: 'basiswoordenschat Nederlands-Scandinavisch' (door H. Alkema, I. Marsman, H. Westra-Lankamp, €21) - woordenlijsten met NLse vertaling.

ik weet het, allemaal erg duur.
maar goed, mocht iemand geïnteresseerd zijn wil ik ook nog wel de isbn nummers geven ofzo.

trouwens, bij bol.com zijn nog van die leuke dvdtjes 'leer noors' van 'talk now', maar die zijn duur en je leert er geen drol van.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-03-2007 13:07 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Snelcursus, pfft. Volgens mij redt je je in het grootste deel van Scandinavie wel met "BORK BORK BORK" (of "BURK BURK BURK") en 'bier' (twee vingers opsteken).


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-03-2007 13:34 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 10:03 schreef altx het volgende:
Damn... Iemand probeert me namelijk te doen geloven dat "ze" uit Zweden komt, maar ik geloof er nog steeds helemaal niks van... (En daarbij, dit stukje was mij met een Nederlands-Zweeds woordenboek ook nog wel gelukt...).

Waar heb je het over?
Die zin komt van www.ordbok.lagom.nl en krijg je als je een verkeerd Zweeds woord intypt.


Nix
Usericon van Nix
Posted 09-03-2007 16:42 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 12:30 schreef Johnny Twentyfour het volgende:
å zit op combinatie ALT 134, btw, hoeveel hebben jullie betaald voor cursus Noors en waar hebbie hem vandaan?



Zweeds, aan de uni.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen