IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Snelcursus zweeds , noors , fins? Vorige pagina | Volgende pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 17-04-2006 22:25 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2006 21:18 schreef Gangrad het volgende:
Zweeds is ook gay Robin

Hm, nee, dat dan weer niet. Noors, dat is pas klote. Al dat gebrabbel!


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 18-04-2006 11:11 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2006 1:52 schreef WhiteRider het volgende:
Gaaf, toch maar eens iets mee doen.
---

Praat met diezelfde Deense kerel op MSN, en hij zei dit:
"ja det må jeg sgu sige, men dog dukker der også en masse interessante nye bands op"
Grappig, haha. Ik had er echt geen weet van, dat die uitdrukking ook in het Deens bestaat. In het Zweeds niet, volgens mij.


Bestaat wel in het Zweeds, "duka upp". Weer een woordje geleerd


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 18-04-2006 13:06 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Hm, wist ik niet, grappig.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 18-04-2006 14:48 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2006 0:03 schreef WhiteRider het volgende:
Haha, kankergrappig.
"Dochter zaagt moeder dood in vleesmolen."


euwww.....

dat moet toch echt zijn: Het succes zet zich voort, Dochter ZIET haar moeder doodgaan in vleesmolen

såg, verleden tijd van se = ZIEN

[Dit bericht is gewijzigd door rvanderholst op 18-04-2006 14:49]


I Find That I Am Not There...


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 18-04-2006 14:51 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Oja, sågade is de verleden tijd van zagen.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 18-04-2006 20:15 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

pwn3d


[Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 18-04-2006 20:20]


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 19-04-2006 0:44 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

pwn



Net is me door een Zweed uitgelegd hoe het precies zit met aanwijzende voornaamwoorden en adjectieven met betrekking daarop. Ik snap het nu ein-de-lijk.

Ett roligt hus.
En rolig skola.
Roliga hus.
Roliga skolor.
[Dat snapte ik allemaal wel.]

Det här huset.
Den där skolan.
Dessa hus.
Dessa skolor.
De där skolorna.
De här husen.
[Die regels van den/det/de här & denna/detta/dessa & den/det/de där & den/det/de snapte ik wel.]

MAAR: hoe te combineren, dat snapte ik niet.
Ik snapte niet waarom je...
- Det här roliga huset. -
...schrijft. Ik was er altijd van overtuigd dat roliga alleen met meervoud gebruikt werd,maar blijkbaar niet. Ook is het nogal verwarrend dat van de vier manieren om zaken aan te wijzen, er 1 van (denna, detta och dessa dus) niet met de bestämd form geschreven wordt.


Eeeeenfin, weer wat geleerd.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-04-2006 20:23 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



HELP
iemand?


signature


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 24-04-2006 20:37 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Advertentie in 'het Schrijfblok' [Vermoedelijk een titel van een blad.]
Kat te koop


Ik mailde en vroeg:
Heeft de kat op de foto een ontwikkelingsstoornis? Katten kunnen dat hebben, heb ik gelezen. Deze ziet er wel uit als een geval van ontwikkelingsgestoordheid.

De adverteerder antwoordde:
Ben jij ontwikkelingsgestoord? Mensen kunnen dat zijn, heb ik gelezen. En dit klinkt als een geval van ontwikkelingsgestoordheid.



Wat een grap.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-04-2006 20:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

do'l


signature


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 04-05-2006 20:03 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Ik heb nog een cursus Deens liggen van de LOI...
In perfecte staat met 5 cdeetjes.
In de orginele map.
Mail me maar ff bij intresse


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 05-05-2006 1:24 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

kan iemand ongeveer vertelle wat hier wordt vertelt over greyline? BVD!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 05-05-2006 12:16 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Waar?


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 05-05-2006 12:59 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

"Hier"













Niks dus.

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 05-05-2006 12:59]



Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 05-05-2006 17:41 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Voor de jongere gasten hier: ga naar ginder voor een EVS project ofzo. Een neef van me was na iets meer dan een half jaar volledig mee met dat Zweeds.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 05-05-2006 17:55 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

EVS?

Enne, jbassist neem eens die cursus over van Vikingblöd.

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 05-05-2006 18:01]



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-05-2006 20:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

<Vaftrudner> Oj, my bad. Det där fungerar bara om det är två män och de lyckas befrukta varandra :|
<Vaftrudner> Vänta
<Vanilj> Alltså
<Vanilj> Om man hade en tidsmaskin hade man kunnat bli sin egna pappa också
<Vanilj> Fett med coolt diagram det kan bli
<Vaftrudner> Jag menade förstås att du blir det nya barnets morbror, morfars farfar, morfars moster, morfars morfar, farfar, farmors far, farmors morfar och farmors morbror. Inget annat.
<Vanilj> Åh vad söt den är
<Vaftrudner> Om du åker tillbaka i tiden och blir din egen far blir du nyss nämnda barns morbror, morfars farfar, morfars moster, morfars morfar, farfar, farmors far, farmors morfar och farmors morbror, morbror igen fast på ett mycket, mycket sjukare sätt, morfars farfars far, morfars morfar igen :|, farfars far, farmors farfar, farmors morfars far och du blir din egen bror.

iemand?


signature


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 07-05-2006 21:02 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2006 12:59 schreef Mikeee het volgende:
"Hier"
Niks dus.


sorry, dat was idd, behoorlijk suf.
Die cursus moet er ook idd maar eens komen, want ik vindt het ook een erg plezierig land, zeker om eens een paar jaartjes tevertoefen

anyhoo: http://obscene.dk/debat/viewtopic.php?t=45


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-05-2006 22:17 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2006 21:02 schreef jbassist het volgende:
sorry, dat was idd, behoorlijk suf.
Die cursus moet er ook idd maar eens komen, want ik vindt het ook een erg plezierig land, zeker om eens een paar jaartjes tevertoefen

anyhoo: http://obscene.dk/debat/viewtopic.php?t=45

Kerel, dit heb ik al eens vertaald.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 07-05-2006 22:20 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

fuck... het was een andere bladzijde, of ik ben er nu in weg en moet serieus wat minder gaan zuipen weekends, of ik heb de verkeerde link gepost.. moment.
Sorry alvast


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-05-2006 22:24 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2006 20:18 schreef Hypnos het volgende:
<Vaftrudner> Oj, my bad. Det där fungerar bara om det är två män och de lyckas befrukta varandra :|
<Vaftrudner> Vänta
<Vanilj> Alltså
<Vanilj> Om man hade en tidsmaskin hade man kunnat bli sin egna pappa också
<Vanilj> Fett med coolt diagram det kan bli
<Vaftrudner> Jag menade förstås att du blir det nya barnets morbror, morfars farfar, morfars moster, morfars morfar, farfar, farmors far, farmors morfar och farmors morbror. Inget annat.
<Vanilj> Åh vad söt den är
<Vaftrudner> Om du åker tillbaka i tiden och blir din egen far blir du nyss nämnda barns morbror, morfars farfar, morfars moster, morfars morfar, farfar, farmors far, farmors morfar och farmors morbror, morbror igen fast på ett mycket, mycket sjukare sätt, morfars farfars far, morfars morfar igen :|, farfars far, farmors farfar, farmors morfars far och du blir din egen bror.

iemand?

Geen zin om dit te vertalen, het gaat echt nergens over.
"Als je terug in de tijd gaat kun je je eigen pa worden."
Blaaaaaaaaaablablablalba.
"Ja, je vaders moeder, de moeder van de vader van je vader, je overgrootvaders moeder.........................................eeetcccceeeeeeeeetera."

Domme humor.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-05-2006 23:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ok, toch bedankt

leek al bedroevende commentaar te krijgen idd


signature


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 07-05-2006 23:15 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 7 mei 2006 21:02 schreef jbassist het volgende:
sorry, dat was idd, behoorlijk suf.
Die cursus moet er ook idd maar eens komen, want ik vindt het ook een erg plezierig land, zeker om eens een paar jaartjes tevertoefen

anyhoo: http://obscene.dk/debat/viewtopic.php?t=45


150 euries JB inclusief voice recorder..ken je lekker je eigen gelul aanhoren


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-05-2006 23:25 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2006 23:14 schreef Hypnos het volgende:
ok, toch bedankt

leek al bedroevende commentaar te krijgen idd

Hehe, jep. Het is sowieso irritant te vertalen. In het Zweeds kun je met één woord een familielid behoorlijk specificeren.
'Farfar' is opa, maar dan wel de vader van je vader. 'Farmor' is hetzelfde, maar dan van je moeder. Zo heb je nog héél veel mogelijkheden. Het vertalen van 40 van die woorden wordt een beetje vermoeiend.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-05-2006 23:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

damn... om maar te zwijgen van nichten.
ALs je daar notaris wordt...


signature


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen