IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Snelcursus zweeds , noors , fins? Vorige pagina | Volgende pagina
daffodil
sort
Usericon van daffodil
Posted 09-03-2007 17:21 by daffodil Wijzig reactieProfiel van daffodilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/pickingdaisies

Er zit een grote kans in dat ik (met gezin) naar Denemarken ga emigreren, binnen een half jaar. Wij zijn vorige week even voor een weekend naar Kopenhagen geweest (net tijdens hevige sneeuwval en koude oostenwind, brrrrr....)en zowel de Duitsers als de Nederlanders die we daar spraken vonden het deens behoorlijk tegenvallen om te leren. Aan ons de grote uitdaging om eerdaags met een spoedcursus deens te beginnen. De kindertjes zullen het daar wel wat sneller oppikken alhoewel wij de oudste twee ook graag voor 1,5 dag in de week naar een Nederlandse school willen sturen. Verder hebben wij onze zinnen gezet (voorlopig) om woonruimte te zoeken ergens ten noord-westen van Kopenhagen op Sealand. Voor mij (lees: zeer subjectief) klinkt het deens qua klank tussen chinees en duits....slaat natuurlijk nergens op maar ik kan er geen chocola van maken.


wordt nog een zware dobber! Wel zin in...dat wel. Spannende onderneming


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-03-2007 17:32 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Deens is lelijk! Hehe.


daffodil
sort
Usericon van daffodil
Posted 09-03-2007 17:36 by daffodil Wijzig reactieProfiel van daffodilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/pickingdaisies

takke, had je geen opbeurender praat


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-03-2007 17:36 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Deens klinkt mss raar (niet voor een Fries trouwens), maar het lijkt heeel sterk op Nederlands, Duits en Engels dus als je eenmaal door het rare tongval heenprikt dat valt echt wel mee: et, to, tre, fire, fem, seks... rara wat schrijf ik daar?
Het is bij lange na niet zo moelijk als bijv. Chinees of Fins.

Het probleem is dat mensen/immigranten denken dat als je maar op een taalcursus zit, het allemaal wel automatisch gaat. Dikke onzin, je moet gewoon elke dag keihard woordjes stampen, en altijd en overal de lef hebben je mond op te trekken. Dan gaat het als een speer kan ik je verzekeren!


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


daffodil
sort
Usericon van daffodil
Posted 09-03-2007 17:49 by daffodil Wijzig reactieProfiel van daffodilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/pickingdaisies

Dat is het 'm. Iedere Deen spreekt ook goed engels dus "verbaal uit de voeten kunnen" zal wel lukken daar, maar daar leer je geen deens van...eerder genoemd in dit topic (ben kwijt door wie) om steevast vol te houden dat je vooral geen engels kunt gaat misschien wel helpen om jezelf te dwingen het deens in alle sociale contacten toe te passen. Maar of ik dat vol kan houden als ik voor de zoooveelste keer sta te schutteren bij dezelfde bakker voor hetzelfde soort brood ...ik weet het niet....


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-03-2007 19:01 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Dat kwam ook van Jällö, hehe.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-05-2007 0:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

http://www.nelonen.fi/kaikkikunnossa/

kan iemand zeggen waar dit over gaat?


signature


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 24-05-2007 11:02 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Hoe kom je daar nou weer bij dan?

Kaikki Kunossa = Alles in orde.

Oona is 35 jaar oud familievrouw verlangend naar vrijheid en zelfstandigheid. Haar nichtje Tea, 33, is vastberaden een man te vinden met wie ze een familie kan stichten. Ze wil alles waarvan Oona juist schoon genoeg heeft. Het hoofdthema van Alles In Orde is het verlangen elkaars situatie te uit te wisselen. Blabla, etc. etc.



Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 24-05-2007 11:11 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 9 maart 2007 17:32 schreef WhiteRider het volgende:
Deens is lelijk! Hehe.


Kijk in de spiegel


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 24-05-2007 11:15 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 24-05-2007 11:23 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Deejns klijngt joijst als een prajtik moai taoltje!


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-05-2007 12:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2007 11:02 schreef Jällö het volgende:
Hoe kom je daar nou weer bij dan?

Kaikki Kunossa = Alles in orde.

Oona is 35 jaar oud familievrouw verlangend naar vrijheid en zelfstandigheid. Haar nichtje Tea, 33, is vastberaden een man te vinden met wie ze een familie kan stichten. Ze wil alles waarvan Oona juist schoon genoeg heeft. Het hoofdthema van Alles In Orde is het verlangen elkaars situatie te uit te wisselen. Blabla, etc. etc.




wtf!!

je situatie uitwisselen??? waar slaat dat op?


signature


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-06-2007 20:55 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Haha, wat heerst het Zweedse nieuws.

Na 13 minuten het eerste buitenlandse nieuws...en zo hoort het.


Erbrechen
Usericon van Erbrechen
Posted 27-06-2007 20:55 by Erbrechen Wijzig reactieProfiel van ErbrechenQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=1364434909

knäckebröd!



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-06-2007 20:56 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 27 juni 2007 20:55 schreef Erbrechen het volgende:
knäckebröd!

Uhu:

Ann.. Den gelukkige eigenaar vaan een nieuwe pc^__^ zegt:
t enige zweeds wat ik kan is: knockerbrott




Erbrechen
Usericon van Erbrechen
Posted 27-06-2007 21:03 by Erbrechen Wijzig reactieProfiel van ErbrechenQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=1364434909

sst >.>



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 08-09-2007 22:46 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Kleine kans dat er een geïnteresseerde online is, maar nu een Zweedse detective op NED2.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-12-2007 13:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Ååh, jag vill ha egna bögar som jag kan titta på och mysa med, små svinsöta homofiler som man kan tvinga till en massa sjuka saker, hehehe..
Är det gay tycker ni?



Vafan!? Bella!?

Ojoj visste inte att hon hade reggat sig, 2005 dessutom...ibland är världen liten

Skumt och ovanligt att stöta på nån random på opium som man känner.

Mina homoerfarenheter sträcker sig inte ens till killhångel måste jag passa på att meddela också, och det är jag väldigt glad för

Ödmjuka Hälsningar


wat wilt dat zeggen iemand?


signature


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 05-12-2007 13:43 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht


Ik ga naar een sinterklaasviering nu, ik zal het morgen even vertalen.

Maar dude.. :')


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-12-2007 13:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

wat???


signature


Nix
Usericon van Nix
Posted 05-12-2007 16:42 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Hypnos, ben je homo?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-12-2007 14:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

nneeeeejjj


signature


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 06-12-2007 17:53 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Opium.se --> Index -> Gay & Trans -> Era homosexuella erfarenheter?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-12-2007 18:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

hehe, ja, het klonk leuk


signature


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-02-2008 19:29 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Hehe, zit effe voor ljudböcker te kijken, kom ik dit tegen:

Bibeln på 100 minuter

Författare: Egmont kärnan
Uppläsare: Dan Bratt
Förlag: Egmont kärnan
Längd: ca 3 timmar


:')


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen