IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Unconditional love... with conditions (Christendom VII) Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-01-2011 17:52 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 19 januari 2011 17:41 schreef Fusion het volgende:
Nee, jij draait t lekker om. Jij komt met eoa verhaal van iets met een parallel aan eoa Egyptische god (je wist niet eens welke) en nou moet ik jouw ongelijk aantonen? Dat lijkt pas nergens op Zoals GL al aangaf, mensen die zich wel eens verdiepen in dit soort zaken (GL jij studeert volgens mij theologie toch?) weten dat dit een mythe is. Als je de mythe wel van anderen wilt aannemen, maar het feit dat het een mythe is en niets meer dan dat, niet van mij en GL wilt aannemen, mag je zelf je onderzoek doen. Ik heb je iig al wat pointers gegeven, je mag ze zelf staven.
Heb je nou nog argumenten om er tegenin te gaan, want dit begint triest te worden.

Ik zeg nergens dat Horus en Jezus dezelfde figuur zijn. Ik zeg slechts dat andere verhalen, waaronder het verhaal over Horus, als basis gediend kunnen hebben voor de bijbelse verhalen of om die op te leuken. Maar daar wil jij niet aan. Best, maar kom dan ook met argumenten waarom ze dat niet kunnen zijn.

Horus: zoon van god, 'maagdelijke' conceptie, reincarnatie en nog wel meer punten.
Waarom is dat of kan dat niet inspiratie voor het bijbelfiguur Jezus zijn?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 19-01-2011 17:54 by bokaj Profiel van bokaj

Reincarnatie is toch heel wat anders dan uit de dood opstaan?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-01-2011 17:56 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 19 januari 2011 17:54 schreef bokaj het volgende:
Reincarnatie is toch heel wat anders dan uit de dood opstaan?

Ik geloof dat Horus ook (heel vaak) uit de dood opgestaan is, maar dat weet ik even niet zeker.


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-01-2011 17:56 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 19 januari 2011 17:54 schreef bokaj het volgende:
Reincarnatie is toch heel wat anders dan uit de dood opstaan?
Jezus werd door, sommige van, zijn discipele niet herkent.
Beetje flauw. Maar beide kwamen/komen terug uit de dood.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 19-01-2011 17:57 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 19 januari 2011 17:52 schreef kwelgeest het volgende:
Heb je nou nog argumenten om er tegenin te gaan, want dit begint triest te worden.

Ik zeg nergens dat Horus en Jezus dezelfde figuur zijn. Ik zeg slechts dat andere verhalen, waaronder het verhaal over Horus, als basis gediend kunnen hebben voor de bijbelse verhalen of om die op te leuken. Maar daar wil jij niet aan. Best, maar kom dan ook met argumenten waarom ze dat niet kunnen zijn.

Horus: zoon van god, 'maagdelijke' conceptie, reincarnatie en nog wel meer punten.
Waarom is dat of kan dat niet inspiratie voor het bijbelfiguur Jezus zijn?


Volgens zeitgeist aanhangers heeft het allemaal met de zon te maken...
en het weer....
gebaseerd op het feit dat het december was dus weinig zon, maar dat is grappig... Jezus is hoogstwaarschijnlijk geen eens in december geboren dat heeft een keizer zoveel jaren geleden ingesteld om een vaste dag te hebben om het te vieren

Ik denk dat horus verhalen en ander goden later is geschreven waarom is elke verhaal afgeleid van het Jezus verhaal zij het wel minder compleet, en er zijn ook wat verschillend

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 19-01-2011 18:00]



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-01-2011 17:58 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 januari 2011 17:48 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Inhoudsloze discussie wordt het zo Als iemand nu even post wáár het nu om gaat (i.e. een overzicht van die argumenten die al dan niet correct zouden zijn), dan kunnen we vrolijk verder.
Ehm heb ik toch al gedaan? Over de geb datum, aantal discipelen etc? Ik heb de bronnen waarop ik me heb gebaseerd niet meer volgens mij, zou wel eens kunnen zoeken, maar kom op Zelthor (sorry kan niet wennen aan je nieuwe naam) de vergelijkingen zijn wel best erg vergezocht en erger nog, de meeste zijn gewoon compleet onwaar.


When your people matter, menstrual health matters


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-01-2011 17:58 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 19 januari 2011 17:49 schreef Gemene Lepel het volgende:
Komt door al dat Zeitgeist geneuzel ja .
Nu een paar gevonden, maar dat zijn 'christelijke' sites. Lijken mij toch ook niet de meest betrouwbare hiervoor.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 19-01-2011 18:00 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 19 januari 2011 17:56 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik geloof dat Horus ook (heel vaak) uit de dood opgestaan is, maar dat weet ik even niet zeker.
Ik weet het ook niet meer zeker, ik dacht dat horus de gast was die in een kist in de nijl werd gegooit.

quote:
Op 19 januari 2011 17:56 schreef kwelgeest het volgende:
Jezus werd door, sommige van, zijn discipele niet herkent.
Beetje flauw. Maar beide kwamen/komen terug uit de dood.
Mijn opa zag er in de ksit ook heel anders uit, dan toen hij nog leefde. Misschien lag het daar aan?

edit: En misschien is de horus/jezus vergelijking er wel in de vorige eeuw ingeslopen. De hieroglyfen heeft men heel lang niet kunnen lezen en egyptelogie is ook iets van de laatste anderhalve eeuw. Lijkt mij logisch dat de wetenschappers van iets bestaands(bijbel) uitgaan. Het kan best zijn dat de oude egyptenaren ons keihard uitlachen en zeggen dat wij het allemaal niet helemaal goed begrepen hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 19-01-2011 18:06]


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 19-01-2011 18:03 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 19 januari 2011 17:58 schreef Fusion het volgende:
Ehm heb ik toch al gedaan? Over de geb datum, aantal discipelen etc? Ik heb de bronnen waarop ik me heb gebaseerd niet meer volgens mij, zou wel eens kunnen zoeken, maar kom op Zelthor (sorry kan niet wennen aan je nieuwe naam) de vergelijkingen zijn wel best erg vergezocht en erger nog, de meeste zijn gewoon compleet onwaar.


Evangelisten niet te vergeten, Johannes en Lucas geven tijdsaanduidingen.
Lucas vooral vanuit historisch wetenschappelijk oogpunt. Wel om mensen te bekeren



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-01-2011 18:04 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 19 januari 2011 17:58 schreef Fusion het volgende:
Ehm heb ik toch al gedaan? Over de geb datum, aantal discipelen etc? Ik heb de bronnen waarop ik me heb gebaseerd niet meer volgens mij, zou wel eens kunnen zoeken, maar kom op Zelthor (sorry kan niet wennen aan je nieuwe naam) de vergelijkingen zijn wel best erg vergezocht en erger nog, de meeste zijn gewoon compleet onwaar.

Ik heb niemand een lijst met Zeitgeist-argumenten zien posten omtrent Horus/Jezus. Kwelgeest sowieso niet, jij refereert er aan maar ook niet echt duidelijk wat er nu wel/niet waar zou zijn.

Ik heb nu wat dingen genoemd die ik nog wist van Zeitgeist, blabla, en aangegeven wat ik als wel en niet waar beschouw. En daarnaast wat dingen opgezocht die overeenkomsten en verschillen laten zien tussen beide figuren, en wat context gegeven voor wat voor consequenties deze discussie kan hebben. Dat praat verder wat makkelijker, denk ik, hoeven we niet op een heel ver meta-niveau rond de toch al lastige discussie te dwalen

Je mag me ook Aggie noemen ofzo

edit: ten overvloede, ik ben het dus met je eens dat ZG het sowieso verkeerd presenteert en het op veel punten simpelweg fout heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 19-01-2011 18:05]


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-01-2011 18:05 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 januari 2011 17:56 schreef kwelgeest het volgende:
Jezus werd door, sommige van, zijn discipele niet herkent.
Beetje flauw. Maar beide kwamen/komen terug uit de dood.
BRON?

Uit mijn hoofd is Horus nooit gestorven laat staan opnieuw opgestaan. Hij wordt er wel van verdacht de reincarnatie van Osiris te zijn oid.


When your people matter, menstrual health matters


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 19-01-2011 18:08 by Mythics Profiel van Mythics

We weten niet wanneer jezus geboren is, naast dat het na 4-6 christus plaatsvind. Vrij onduidelijk voor de bijbel niet?

1). Mattheüs beweert dat Jezus is geboren in Betlehem in de tijd van koning Herodus, welke leefde van 74 voor christus tot 4 na christus. Lucas zegt daarnaast dat de volkstelling (waardoor volgens het verhaal Jozef en Maria naar Betlehem vertrokken) plaatsvond onder het bewind van Quirinius van Syrië. Echter, Quirinius werd pas gouverneur nadat Herodus al dood was (6 na christus), dus beide verhalen lopen dus niet gelijk aan elkaar.

2). Daarnaast zijn de vier evangeliën vele jaren na Jezus geschreven, iets wat zeker de betrouwbaarheid niet ten goede kwam aangezien 'mond-op-mond' vertelling nog altijd veel meer gebruikt werden dan het vaststellen op schrift.:

Marcus: 68-73 na chr.
Mattheüs: 70-90 na chr.
Lucas: 80-100 na chr.
Johannes: 90-110 na chr.

Daarbij is het raar dat historici uit die tijd (of andere Romeinse bronnen) geen melding van Jezus maken, iets wat wel degelijk het geval zou moeten zijn betreffende de impact die hij gehad zou moeten hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 19-01-2011 18:13]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 19-01-2011 18:08 by Mythics Profiel van Mythics

Daarbij vallen ooggetuigen fel tegen hoor.

Marcus
Het evangelie is anoniem geschreven maar wordt tegenwoordig toegekend aan Marcus, waarvan wij geen geboortedatum weten.

Mattheus
Tegenwoordig nemen veel theologen aan dat de auteur van het evangelie niet de apostel Matteüs was maar een anonieme schrijver. Men gaat ervan uit dat een Griek dit heeft geschreven en als bron het Marcus evangelie heeft gebruikt.

Lucas
Heeft ook veel gebaseerd op Lucas en is waarschijnlijk geen ooggetuigen verslag is geweest. Daarnaast begint het evangelie als volgt:

quote:
Nadat reeds velen zich tot taak hebben gesteld om een verslag te schrijven over de gebeurtenissen die zich in ons midden hebben voltrokken, 2 en die ons zijn overgeleverd door degenen die vanaf het begin ooggetuigen zijn geweest en dienaren van het Woord zijn geworden, 3 leek het ook mij goed om alles van de aanvang af nauwkeurig na te gaan en deze gebeurtenissen in ordelijke vorm voor u, hooggeachte Theofilus, op schrift te stellen, 4 om u te overtuigen van de betrouwbaarheid van de zaken waarin u onderricht bent.


Ofwel, geen ooggetuigenverslag.

Johannes
Over Johannes is veel te zeggen. Er wordt tegenwoordig vanuit gegaan dat er meerdere schrijvers waren van dit evangelie en daarnaast wordt er tegenwoordig vanuit gegaan dat dit niet de apostel Johannes is. Overigens, volgens de introductie van de Nieuwe Bijbelvertaling zijn er aanwijzingen dat de auteur zijn werk niet heeft kunnen afronden en zou dat de oorzaak zijn waarom het aan hem toegeschreven evangelie chronologische onjuistheden zou bevatten.

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 19-01-2011 18:10]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 19-01-2011 18:11 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 19 januari 2011 17:56 schreef kwelgeest het volgende:
Jezus werd door, sommige van, zijn discipele niet herkent.
Beetje flauw. Maar beide kwamen/komen terug uit de dood.


Gevonden: leef je uit .

http://www.publicchristianity.com/Videos/zeitgeist.html



Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 19-01-2011 18:12 by Schaep Profiel van Schaep

Ik geloof alleen in De Da Vinci Code.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-01-2011 18:13 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 19 januari 2011 18:00 schreef bokaj het volgende:
edit: En misschien is de horus/jezus vergelijking er wel in de vorige eeuw ingeslopen. De hieroglyfen heeft men heel lang niet kunnen lezen en egyptelogie is ook iets van de laatste anderhalve eeuw. Lijkt mij logisch dat de wetenschappers van iets bestaands(bijbel) uitgaan. Het kan best zijn dat de oude egyptenaren ons keihard uitlachen en zeggen dat wij het allemaal niet helemaal goed begrepen hebben.

Dat kán natuurlijk ook, ja. En voor een deel zal dat er ook zeker mee te maken hebben. Maar dat zit dan denk ik meer aan de interpretatiekant, dan aan de vertalingenkant.


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-01-2011 18:20 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 19 januari 2011 18:05 schreef Fusion het volgende:
Uit mijn hoofd is Horus nooit gestorven laat staan opnieuw opgestaan. Hij wordt er wel van verdacht de reincarnatie van Osiris te zijn oid.

Als ik me goed herinner was er ook een samensmelting van Horus/Osiris en de zonnegod. Daar zit de leven/dood-cyclus in.

Maar dat is meteen het hele lastige van Egyptische mythologie (überhaupt van polytheïstische mythologieën*), dat er over de eeuwen heen verschillende interpretaties en varianten van godheden en mythes ontstaan; o.a. beïnvloed door politieke ontwikkelingen.

*je zou bijna denken dat daarom uiteindelijk de monotheïstische religies zo succesvol blijken, stuk beter te behapstukken


I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-01-2011 18:30 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 19 januari 2011 17:41 schreef Fusion het volgende:
Jij komt met eoa verhaal van iets met een parallel aan eoa Egyptische god (je wist niet eens welke) en nou moet ik jouw ongelijk aantonen?


Dit is voor velen van ons nou precies het hele probleem met het Christendom in een notendop. Bij wie ligt de bewijslast nou, bij degene die de bewering maakt of bij degene die deze bewering niet onderschrijft? Best frustrerend, toch, zo'n argument?

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 19-01-2011 18:34]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


HubbyMe
Usericon van HubbyMe
Posted 19-01-2011 18:31 by HubbyMe Profiel van HubbyMe

quote:
Op 19 januari 2011 18:08 schreef Mythics het volgende:
Daarbij vallen ooggetuigen fel tegen hoor.

Marcus
Het evangelie is anoniem geschreven maar wordt tegenwoordig toegekend aan Marcus, waarvan wij geen geboortedatum weten.


Naar mijn weten was Marcus geciteerd door Petrus die zeker wel een ooggetuige is geweest volgens de overlevering.
Daarnaast heb ik wel gehoord van wát romeinse bronnen die het over een Jezus/Christs hadden.De romeinen zagen de christenen en vooral Jezus als een joodse groepering die een in de rij van zovelen was. Als ik zo snel op wikipedia kijk, al is dat een niet wetenschappelijke bron, maar met zo'n onderwerp is de bias over het algemeen wat kleiner, heeft Tacitus het over 'Christus' gehad, die onder Pilatus werd terecht gesteld. Tacitus is een vrij grote historicus in de romeinse geschiedenis.
En er is nog Flavius Josephus die Jezus kort vernoemd.



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-01-2011 18:35 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 19 januari 2011 17:08 schreef Fusion het volgende:
Daarnaast zou je dan nog overeenstemming moeten hebben over wat een UFO is, maar dan gaat Onweerwolf waarschijnlijk protesteren.




Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-01-2011 18:38 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 19 januari 2011 18:11 schreef Gemene Lepel het volgende:
Gevonden: leef je uit .

http://www.publicchristianity.com/Videos/zeitgeist.html


Link goed gelezen?

Maar doet't helaas niet.

Na deze post gaat overigens de pc uit. 'kMoet verder, lees morgen de replies wel.

"Pyramid texts ca. the 25th Century BC describe the nature of the Pharaoh in different characters as both Horus and Osiris. The Pharaoh as Horus in life became the Pharaoh as Osiris in death, where he was united with the rest of the gods. New incarnations of Horus succeeded the deceased pharaoh on earth in the form of new pharaohs."

Hoe zat dat ook alweer met de drie-eenheid? Jezus is god? Horus = Osiris?
Maar hierboven staat de (her)incarnatie van Horus beschreven.
Bron: Wiki

Ik vond nog wat interessants op Wiki:
" "Savior"Shed is a deity, commonly referred to as "savior" and is first recorded during the Amarna Period.[24] Representing the concept of salvation he is identified with Horus and in particular "Horus the Child".[25]"
Komt Jezus toch ook weer in mijn hoofd spoken.

Ik heb nu een (christelijk) artikel en een (christelijk) filmpje bekeken die deze theorie omver willen halen. Wat mij opvalt is dat ze slechts de verschillen belichten of dingen eruithalen die ik helemaal niet aanhaal (25 december, kruisigingsdood, 12 discipelen) en de toch wel opvallende overeenkomsten niet belichten.
Als Zeit Geist iets beweert, ben ik eigenlijk geneigd het tegenovergestelde aan te nemen. Ik geloof echt niet in al die overeenkomsten tussen Horus en Jezus die zij opnoemen. Waren die allemaal 'waar' dan was die theorie wel wat bekender, want dan kwam er wel heel veel overeen. Maar er bestaan wel overeenkomsten en ze vallen op.

De kruisiging doet mij eerder aan Wodan denken:
"Negen nachten hing ik aan de boom, gewond door de speer, die aan Odin gewijd is. Mijzelf geofferd aan mijzelf.
Hangend aan die boom, weet niemand waar de wortels zijn.
Niemand gaf mij brood, niemand gaf mij water. In de afgrond tuurde ik om de runen te grijpen, met een luide kreet... en ik verloor het bewustzijn.
Welbevinden was mijn beloning en ook wijsheid. Ik groeide en ik had vreugde van mijn groei van woord naar woord werd ik geleid naar woord, van een daad naar de andere."

Maar bijvoorbeeld een Samson en Hercules kunnen ook goed een bron hebben: Sterk, gevecht met een leeuw, zelfmoord.




Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-01-2011 18:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 19 januari 2011 17:26 schreef Fusion het volgende:
Het lijkt alsof je omtrent dit soort onderwerpen alles wat iedereen op t internet post maar slikt en niet verder gaat dan "ik heb wel eens gehoord..."



en dat van iemand die verhalen serieus neemt die bijna 2.000 jaar geleden zijn opgeschreven over iemand die stemmen hoorde XD

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 19-01-2011 18:44]


signature


HubbyMe
Usericon van HubbyMe
Posted 19-01-2011 18:44 by HubbyMe Profiel van HubbyMe

quote:
Op 19 januari 2011 18:38 schreef kwelgeest het volgende:De kruisiging doet mij eerder aan Wodan denken:
"Negen nachten hing ik aan de boom, gewond door de speer, die aan Odin gewijd is. Mijzelf geofferd aan mijzelf.
Hangend aan die boom, weet niemand waar de wortels zijn.
Niemand gaf mij brood, niemand gaf mij water. In de afgrond tuurde ik om de runen te grijpen, met een luide kreet... en ik verloor het bewustzijn.
Welbevinden was mijn beloning en ook wijsheid. Ik groeide en ik had vreugde van mijn groei van woord naar woord werd ik geleid naar woord, van een daad naar de andere."


De overeenkomst van de kruisiging met Germaanse/Vikingse mythologie vind ik wat toevallig. Dit komt vooral uit het feit dat de bijbelboeken in het middenoosten waren geschreven, en de eerste verhalen door wat simpelere mensen waren geschreven die misschien net van germanen hadden horen zeggen.


[Dit bericht is gewijzigd door HubbyMe op 19-01-2011 18:45]



Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 19-01-2011 18:50 by Yirroth Profiel van Yirroth

Ehm... er zijn nogal wat paralellen tussen jezus en andere goden:

http://www.religioustolerance.org/chr_jcpa3.htm
http://www.religioustolerance.org/chr_jcpa5.htm <- hier ook de Horus link (uit 2004, dus 3 jaar voor Zeitgeist)


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-01-2011 19:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik zeg altijd



signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen