|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Mwuahahaha |
|
quote:Jazeker. When your people matter, menstrual health matters |
|
Zover ik weet is er volgens het christendom de keuze voor of tegen God. Ben je tegen, dan ben je van de duivel. En kom je in de hel, wat dat ook mag zijn. Niet veel keuze, dacht ik zo. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Kunnen God en de duivel niet gewoon weer vrienden worden en weer van elkaar gaan houden. Okee satan heeft wat dingen fout gedaan maar kan god hem dat niet vergeven als satan zn fouten toegeeft? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Ze waren ooit wel een soort kameraden, toen ze weddenschappen over Job afsloten enzo. Lijkt me niet dat je dat met een aartvijand gaat doen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Misschien moeten ze Bert van Leeuwen van het Familiediner van de EO eens een etentje laten organiseren waarbij God en Satan uitgenodigd zijn. Kunnen ze de draad weer oppakken waar het mis is gegaan. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Klopt, maar die hebben dan ook Newton's derde wet geleerd Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Maar die hebben dan ook gelijk. Een kleine snol zit zo vol. |
|
quote: God is toch machtiger dan satan? Satan is niks meer dan een opstandige aartsengel? God is machtiger dan een aartsengel (die aanname mag ik maken Fusion? ) dus hij kan het zo oplossen! |
|
Maar hij doet het niet, want anders heeft hij geen dreigmiddel meer. Voor zover vrije keuze. |
|
quote:Ten eerste: je hebt nog steeds keuze. Je weet bijvoorbeeld dat als je te veel alcohol neemt het je dood kan worden, maar je hebt nog steeds de keuze. Ten tweede hadden we t even over het boek Genesis en daar wordt nog niet over de hel gesproken volgens mij Ten derde is je frase 'Ben je tegen, dan ben je van de duivel. En kom je in de hel, wat dat ook mag zijn' natuurlijk ook nogal simplistisch uitgedrukt. Het zit veel en veel ingewikkelder, gelukkig maar. When your people matter, menstrual health matters |
|
Ik geloof er niks (meer) van. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Ik hoop dat je inziet dat je nu een beetje voor schut staat, zelfs bij de gemiddelde bezoeker van dit topic When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Voor een liefhebbend christen ben jij soms best vals. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Hoe we weel eens hier gediscussieerd hebben, en in hoeverre ik jou 'ken', kan ik je t ook niet echt kwalijk nemen. Ik denk dat je vooral veel ervaring hebt mer religie, en weinig met God When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Ach vergeleken bij t extreem botte en grove gedrag van sommigen hier valt t best mee toch? Maar je hebt gelijk When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Ik heb, denk ik, wel ervaring met God, of iets goddelijks, of wat dan ook. Maar dat is heel iets anders dan de God uit de bijbel, denk/geloof ik. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Dat klopt hehe. Maar ook satan heeft een vrije keuze. Ik las laatst trouwens over de film "Suing the Devil". Is net uitgekomen en komt waarschijnlijk niet in bioscopen. Schijnt wel een 'Christelijke productie' te zijn (weet t niet zeker), maar toch wel erg goed. Eoa snelle Jelle die de duivel aanklacht, min of meer symbolisch. Blijkt op de laatste dag van de periode dat deze weerwoord mag voeren, ie opeens komt opdagen met 10 van de beste advocaten als defensie. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Dat heeft ie van Wilders en Moszkowicz afgekeken. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Ik denk zomaar dat dat voornamelijk komt omdat jij de Bijbel vanuit een heel eenzijdige hoek hebt leren kennen. Ik maak natuurlijk wel heel wat aannames hier. Je weet toch. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Ja begrijp ik. Ik heb de bijbel vanuit de 'strenge' hoek en vanuit de progressief christelijke hoek leren kennen. Bij beide gelovigen vond ik het vooral storend dat ze, als puntje bij paaltje kwam, voor een ander meenden te moeten beslissen hoe de wereld in elkaar zat. Bij boeddhisten bijvoorbeeld ontdekte ik dat er ook nog een heel andere invalshoek is om met het 'goddelijke' om te gaan. Op een minder belerende manier vooral. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Ik zie weinig goddelijks in het Buddhisme. Buddha spreekt volgens mij eigenlijk nooit over God, of laat staan iets goddelijks. Ik snap wel wat je bedoelt met je goddelijke (denk ik), maar het is wel erg gedepersonificeerd, en daar geloof ik dus niet in When your people matter, menstrual health matters |
|
Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Er zit geen ironie smiley op zware metalen. Trouwens in discussie gaan met een grrrristen is zoiets als een mongool verbieden te kwijlen. Verloren tijd. Maar soms heb ik even zin om me te melden. Vandaar. Een kleine snol zit zo vol. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |