IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Unconditional love... with conditions (Christendom VII) Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-06-2011 13:46 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 3 juni 2011 13:33 schreef ProgTon het volgende:
Als de Koran letterlijk was geweest, waarom staan er dan soms complete Bijbelteksten, maar ook compleet omgetoverde bijbelteksten in ?

Want een god zou dat niet letterlijk zo gedicteerd kunnen hebben?

Knap overigens dat het precies hetzelfde zou zijn, zijn ze niet in andere talen geschreven? En waar heb je vandaan dat er complete teksten zijn overgenomen? Welke dan?
quote:
Vindt dat trouwens wel een van de vaagste dingen, dat Mohammed zei: dat de koran uit de hemel is komen vallen.

Dat zei hij niet. Het was een mondelinge openbaring, het boek is pas na zijn dood geschreven/afgemaakt.
quote:
Op 3 juni 2011 13:37 schreef jeroen83 het volgende:
Sommige moslims zien islam dan ook als een verbeterde versie van het christendom en jodendom.

En sommige christenen zien de NT-god ook als een verbeterde versie van de OT-god

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 03-06-2011 13:47]


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-06-2011 13:46 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 3 juni 2011 13:33 schreef ProgTon het volgende:
Als de Koran letterlijk was geweest, waarom staan er dan soms complete Bijbelteksten, maar ook compleet omgetoverde bijbelteksten in ?

Ik volg je niet.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-06-2011 20:36 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 3 juni 2011 13:37 schreef jeroen83 het volgende:
De koran +/- 70% plagiaat van de bijbel. Sommige moslims zien islam dan ook als een verbeterde versie van het christendom en jodendom.
De enige echte joods-christelijke traditie is dan ook de islam!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 03-06-2011 20:39 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

In Groningen hebben Joden, Christen en Islamieten de handen ineen geslagen om in opstand te komen tegen het geopperde verbod op ritueel slachten. Iets met beroving van vrijheid in het naleven van hun respectievelijke godsdiensten.

Vaag.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-06-2011 20:49 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 3 juni 2011 20:39 schreef Vargen666 het volgende:
In Groningen hebben Joden, Christen en Islamieten de handen ineen geslagen om in opstand te komen tegen het geopperde verbod op ritueel slachten. Iets met beroving van vrijheid in het naleven van hun respectievelijke godsdiensten.

Vaag.
Terecht, vind ik.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 03-06-2011 21:01 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Je vind het terecht vaag, je bent het eens het het JCM collectief of je vind het beoogde verbod op ritueel slachten terecht?

Ik ben niet zo'n voorstander van ritueel slachten.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-06-2011 23:32 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 3 juni 2011 21:01 schreef Vargen666 het volgende:
Je vind het terecht vaag, je bent het eens het het JCM collectief of je vind het beoogde verbod op ritueel slachten terecht?

Ik ben niet zo'n voorstander van ritueel slachten.
Ik heb meer moeite met de bioindustrie dan met ritueel slachten, vind het leven van een beest voor het sterven belangrijker.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 03-06-2011 23:33 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Klopt zeker. Maar staat een beetje los van elkaar. Hier gaat het om de manier hoe een dier geslacht wordt.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-06-2011 1:28 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Verdooft is wel wat beter maar met het bloed spuitend uit je keel ben je ook niet lang bij bewustzijn, met 20 a 30 seconden ben je behoorlijk buiten bewustzijn.

Ik ben onlangs weer eens flauwgevallen na wat bloedprikken, echt een heerlijk gevoel.

Al moet ik toegeven dat veel mensen die flauwvallen het juist als angstig ervaren omdat ze het niet snappen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-06-2011 8:44 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 3 juni 2011 23:33 schreef Vargen666 het volgende:
Klopt zeker. Maar staat een beetje los van elkaar. Hier gaat het om de manier hoe een dier geslacht wordt.
De keel doorsnijden is vast iets pijnlijker ja. Maar ik vind het wel iets hebben dat je het vlees niet zomaar uit het schap van de supermarkt haalt gedachtenloos, maar wel rituelen uitvoert voor je slacht. En ik vind het raar dat het welzijn van dieren boven het uiten van je godsdienst wordt gesteld. Sowieso lijkt het erop dat in onze decadente maatschappij de rechten van dieren boven die van gelovigen gaan. Beetje de omgekeerde wereld, vind ik.
Ik denk dat al dat extreme dierliefhebbende gedoe voortkomt uit het projecteren van menselijke gevoelens op dieren. Maar in de natuur wordt een prooi vaak nog wel bruter afgeslacht door een ander dier.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 04-06-2011 8:47]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-06-2011 8:57 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 4 juni 2011 8:44 schreef bastianus het volgende:
En ik vind het raar dat het welzijn van dieren boven het uiten van je godsdienst wordt gesteld. Sowieso lijkt het erop dat in onze decadente maatschappij de rechten van dieren boven die van gelovigen gaan. Beetje de omgekeerde wereld, vind ik.

Ik vind van niet. Tsja, decadent... je kunt het ook als beschaving zien

Daarbij, als je welk recht dan ook onder het recht van religieuzen zet kom je er ook niet uit. Marianne Thieme wil immers onverdoofd slachten verbieden vanuit háár religie. Beter gewoon los van religie kijken of we iets acceptabel vinden of niet
quote:

Ik denk dat al dat extreme dierliefhebbende gedoe voortkomt uit het projecteren van menselijke gevoelens op dieren. Maar in de natuur wordt een prooi vaak nog wel bruter afgeslacht door een ander dier.

Niks mee te maken, wij zijn niet 'de rest van de natuur. Met dit soort argumenten kunnen we ook ouderen- en gehandicaptenzorg afschaffen, die zijn er immers ook een stuk slechter aan toe in het dierenrijk. Juist het feit dat wij als dier in dit soort gevallen aan puur natuur voorbij gaan is een van de weinige goede menselijke eigenschappen.


I wish I was a butterfly


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 04-06-2011 8:59 by Forever After Profiel van Forever After

Ik zat er aan te denken om voortaan eerst een ritueel dansje om het winkelwagentje te doen voordat ik het vlees uit de schappen pak.





 


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-06-2011 9:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Wat ik daarbij wel moet zeggen is dat bastianus zeker een punt heeft aangaande de bioindustrie. Ik denk dat als je dat aanpakt je een stuk meer leed bespaart. En, zoals ElitE aangeeft, het leed tijdens het onverdoofd slachten valt misschien wel mee.

En ik heb net halal-vlees gegeten, bereid door een moslim


I wish I was a butterfly


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-06-2011 13:28 by XXL Profiel van XXL

'SGP vrouwonvriendelijk? Integendeel'
Redactie − 04/06/11, 12:53
Elbert Dijkgraaf (L) in gesprek met SGP-fractievoorzitter Kees van der Staaij. ©ANP

"De SGP is de meest vrouwvriendelijke partij van Nederland," vindt Elbert Dijkgraaf, Kamerlid voor de Staatkundig Gereformeerden. Het is juist zijn partij die de keuze van de vrouw respecteert, zegt hij vandaag in NRC Handelsblad.
"Waar hebben vrouwen in deze samenleving heel veel last van? De seksualisering van de samenleving. De vrouw die wordt weggezet als lustobject. Als je naar al die reclames kijkt, denk ik: dat is toch onbestaanbaar in een land dat zegt vrouwen geheel tot hun recht te laten komen?'', aldus de parlementariër.

"Ook strijdt de SGP voor uitstapprogramma's voor prostituees. Bovendien vragen wij: moet het fiscale stelsel vrouwen de arbeidsmarkt op dwingen? De seculiere meerderheid zegt 'ja'. Wij zeggen 'nee'. Hier in de Kamer wordt tegen mij gezegd: jij wilt met fiscale maatregelen vrouwen thuis houden. Maar dat is niet waar. Als het effe kan, moet de overheid de keuzes van mensen respecteren.''

Het Kamerlid ergert zich aan het beeld dat van SGP-vrouwen wordt geschetst. Ook de vrouwen zelf zouden woest worden door het stempel dat de buitenwacht hen geeft. "Zo van: die zijn eigenlijk te dom om zelfstandige keuzes te maken."

"Bovendien, als het waar is dat onze vrouwen mak zijn en alleen deemoedig naar de mannen zitten te luisteren, dan zou ik me hier wild geschrokken moeten zijn van al die zelfstandige, assertieve vrouwen in de politiek", vervolgt Dijkgraaf. "Nou, vergeet het maar. Die ken ik in onze kring net zo veel. En gelukkig maar, dat is gewoon hoe vrouwen zijn."



Weer een vooroordeel de wereld uit.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 04-06-2011 14:01 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Mooi staaltje doublespeak. Voor keuzemogelijkheid van vrouwen staan maar tegen kiesrecht voor vrouwen zijn?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-06-2011 14:28 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 4 juni 2011 14:01 schreef Gemene Lepel het volgende:
Mooi staaltje doublespeak. Voor keuzemogelijkheid van vrouwen staan maar tegen kiesrecht voor vrouwen zijn?
Ik vertrouw Elbert niet. Pas als hij het woord niet voor vrouwen voert maar ze dit zelf laat doen zou hij een punt hebben. En verrekte stereotiep dat vrouwen voor de kinderen thuis moeten blijven. Beter beslisten vrouwen of mannen zelf wie er voor de kinderen thuisbleef. Maar bijna fulltime werkende ouders en kinderen bijna fulltime bij de opvang is het volgens mij ook niet, daar heeft SGP wel een punt denk ik.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-06-2011 14:52 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 4 juni 2011 14:28 schreef bastianus het volgende:
Ik vertrouw Elbert niet. Pas als hij het woord niet voor vrouwen voert maar ze dit zelf laat doen zou hij een punt hebben. En verrekte stereotiep dat vrouwen voor de kinderen thuis moeten blijven. Beter beslisten vrouwen of mannen zelf wie er voor de kinderen thuisbleef. Maar bijna fulltime werkende ouders en kinderen bijna fulltime bij de opvang is het volgens mij ook niet, daar heeft SGP wel een punt denk ik.

Elbert is sowieso een gluiperd! Als wetenschapper zei hij nog dat gemeentes beter zelf kunnen kiezen of winkels op zondag open zijn of niet, nu zegt hij dat hij dat niet zo bedoelde en dat het maar landelijk geregeld moet worden.

En ik vraag me af hoe vrouwen met kinderen fiscaal *gedwongen* worden aan het werk te gaan. Volgens mij is het eerder nog andersom, dat ze met zachte dwang thuis gehouden worden.


I wish I was a butterfly


WMP
Usericon van WMP
Posted 05-06-2011 17:33 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 4 juni 2011 8:44 schreef bastianus het volgende:
En ik vind het raar dat het welzijn van dieren boven het uiten van je godsdienst wordt gesteld. Sowieso lijkt het erop dat in onze decadente maatschappij de rechten van dieren boven die van gelovigen gaan. Beetje de omgekeerde wereld, vind ik.


Ik vind het juist bijzonder decadent dat de rechten van sprookjesgelovers boven die dan van daadwerkelijke bestaande levende wezens gaan.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-06-2011 12:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos




zou God een man zijn?

hmmmm....


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 14-06-2011 13:39 by Mark Profiel van Mark

Just let it die, Bart, just let it die....


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-06-2011 11:49 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-06-2011 12:29 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Veel hoogleraren noemen zich atheïst

Van alle hoogleraren in Nederland noemt 44 procent zich atheïst. Het percentage atheïsten onder de totale Nederlandse bevolking is 14 procent.

Dat blijkt uit onderzoek van christelijke discussieplatform ForumC naar de invloed van levensbeschouwing op wetenschap. Het onderzoek werd dinsdag gepubliceerd.

De meeste niet-gelovige hoogleraren zijn te vinden in de vakgroep biologie. Gelovige wetenschappers houden zich vooral bezig met filosofie en vanzelfsprekend met theologie.

Hehe toch wel mooi dat juist de leer van het leven meer atheisten oplevert.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 29-06-2011 15:58 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

zat laatst naar een tv preek te kijken op een preview kanaal hier op de tv. Het deed mij aan hitler denken.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 29-06-2011 16:01 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

fuck off trouwens met dat, ja je moet het onderbouwen. Heel snel in je graf flikkeren.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 29-06-2011 16:04 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 29 juni 2011 15:58 schreef Black Jew het volgende:
zat laatst naar een tv preek te kijken op een preview kanaal hier op de tv. Het deed mij aan hitler denken.


Sterk staaltje godwinnen BJ

ga zo door. Ik doe ff een brief naar mijzelf op de post.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen