IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Unconditional love... with conditions (Christendom VII) Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-03-2011 12:40 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 15 maart 2011 12:38 schreef Schaep het volgende:
Zeker, wat een debiel wijf.


Jonguh, moet jij geen gifjes zoeken van kinderen die in elkaar gerost worden?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-03-2011 12:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 maart 2011 12:39 schreef Onweerwolf het volgende:
Pfft, dit is gewoon humor.

Humor, ja. Maar niet op zichzelf (zoals bvb. dat plaatje van die Japanse vader met de 10.0), alleen wat betreft de impact en dat mensen erin trappen. Dus, knap gedaan, ja. Maar blijft gewoon een kutstreek, te dicht op de realiteit en actualiteit
quote:
Mevrouw legt hier even keihard de vinger op de zere plek bij een heleboel mensen
Welke zere plek?


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-03-2011 12:46 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 15 maart 2011 12:42 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Humor, ja. Maar niet op zichzelf (zoals bvb. dat plaatje van die Japanse vader met de 10.0), alleen wat betreft de impact en dat mensen erin trappen. Dus, knap gedaan, ja. Maar blijft gewoon een kutstreek, te dicht op de realiteit en actualiteit
Welke zere plek?


Waarom te dicht op de realiteit en actualiteit? Is daar een bepaalde grens voor? Wanneer kan het en wanneer niet? Een week? Een maand? Is het gerelateerd aan het aantal doden? Moet de grap minstens 2000 km verwijderd van het ongeluk zijn gemaakt?

Ik weet niet of je het weet maar zowat elk sociaal netwerk staat vol van verhalen van mensen die denken dat God Japan heeft gestraft vanwege Pearl Harbor.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-03-2011 12:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 maart 2011 12:46 schreef Onweerwolf het volgende:
Waarom te dicht op de realiteit en actualiteit? Is daar een bepaalde grens voor? Wanneer kan het en wanneer niet? Een week? Een maand? Is het gerelateerd aan het aantal doden? Moet de grap minstens 2000 km verwijderd van het ongeluk zijn gemaakt?

Ja, daar zijn grenzen voor en die zijn voor iedereen anders en sowieso niet in getallen te vatten. Ik vind dit te ver gaan. Het dient in mijn ogen geen doel. Het was van tevoren niet grappig en dat is het nu ook niet.
quote:
Ik weet niet of je het weet maar zowat elk sociaal netwerk staat vol van verhalen van mensen die denken dat God Japan heeft gestraft vanwege Pearl Harbor.

Ja, dat weet ik. Totaal gestoord ook. En daar wordt ook op gereageerd dat het niet kan.

Maar leg nog eens die zere plek uit?


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-03-2011 12:56 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 15 maart 2011 12:48 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja, daar zijn grenzen voor en die zijn voor iedereen anders en sowieso niet in getallen te vatten. Ik vind dit te ver gaan. Het dient in mijn ogen geen doel. Het was van tevoren niet grappig en dat is het nu ook niet.


Ik vind het juist ontzettend grappig.

quote:
Ja, dat weet ik. Totaal gestoord ook. En daar wordt ook op gereageerd dat het niet kan.

Maar leg nog eens die zere plek uit?


Precies wat ik dus zeg. Talloze refo's en jehova's denken dat dit gods wil is en die geeft zij hier even een enorme schop.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-03-2011 12:56 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 maart 2011 12:56 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik vind het juist ontzettend grappig.

Want?
quote:
Precies wat ik dus zeg. Talloze refo's en jehova's denken dat dit gods wil is en die geeft zij hier even een enorme schop.

Hoe geeft zij die hier een schop?


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-03-2011 13:01 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Laat maar.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 15-03-2011 13:02 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 15 maart 2011 12:39 schreef Onweerwolf het volgende:
Pfft, dit is gewoon humor.

Mevrouw legt hier even keihard de vinger op de zere plek bij een heleboel mensen en ze doet het ook nog eens extreem goed.

Subtle troll is successful.


Zo succesvol is ze niet, aangezien ze na wat doodsbedreigingen haar kanaal heeft verwijderd en een excuusvideo heeft gepost. :')


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-03-2011 13:05 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 maart 2011 13:01 schreef Onweerwolf het volgende:
Laat maar.

Leg het uit dan! Ik zie echt niet hoe enige religieuze idioot zich hierdoor anders gaat gedragen dus het boeit geen ene moer! Subtle troll is unsuccesful!


Quis moderabat ipsos moderatores?


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-03-2011 13:28 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 15 maart 2011 13:02 schreef Schaep het volgende:
Zo succesvol is ze niet, aangezien ze na wat doodsbedreigingen haar kanaal heeft verwijderd en een excuusvideo heeft gepost. :')


Klassiek geval van troll's remorse.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-03-2011 13:36 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 maart 2011 13:02 schreef Schaep het volgende:
Zo succesvol is ze niet, aangezien ze na wat doodsbedreigingen haar kanaal heeft verwijderd en een excuusvideo heeft gepost. :')
Da's wel radicaal. Hoe moet ze nu naar het toilet dan?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-03-2011 14:34 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 14 maart 2011 18:34 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Het is nog erger, ze zegt dat zij gebeden heeft om Japan te straffen omdat het goddeloze mensen (zouden) zijn en jubelt nu dus over de goedheid van God omdat hij die gebeden verhoord heeft.
:-( Das niet echt wat ik me zo voorstel bij wat Jezus voor ogen heeft voor hen die Hem volgen.


When your people matter, menstrual health matters


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 15-03-2011 14:36 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 15 maart 2011 13:28 schreef Gemene Lepel het volgende:
Klassiek geval van troll's remorse.


Haha, inderdaad.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-03-2011 14:37 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 maart 2011 14:34 schreef Fusion het volgende:
:-( Das niet echt wat ik me zo voorstel bij wat Jezus voor ogen heeft voor hen die Hem volgen.
Wees gerust, het was een hoax. Zeg, help me even in het politiek-topic. Ze willen hier allemaal het bijzonder onderwijs afschaffen!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-03-2011 14:39 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 14 maart 2011 20:04 schreef bastianus het volgende:
Ja nou ja, sinds Jezus hoeft van Fusion oog om oog tand om tand niet meer hè. Onder God in het OT was dat zwaar ok, maar ineens was alles anders natuurlijk.
Heb je je wel eens afgevraagd hoe behoorlijk rechtvaardig en vooruitstrevend deze lex talionis eigenlijk wel niet was? En wat is het verschil met onze huidige wetgeving? Of vind je die ook onrechtvaardig?


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-03-2011 14:41 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 maart 2011 14:37 schreef bastianus het volgende:
Zeg, help me even in het politiek-topic. Ze willen hier allemaal het bijzonder onderwijs afschaffen!

Mietje


Quis moderabat ipsos moderatores?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-03-2011 14:43 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 maart 2011 14:39 schreef Fusion het volgende:
Heb je je wel eens afgevraagd hoe behoorlijk rechtvaardig en vooruitstrevend deze lex talionis eigenlijk wel niet was? En wat is het verschil met onze huidige wetgeving? Of vind je die ook onrechtvaardig?
Sorry, ik zat even te klieren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-03-2011 14:44 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 maart 2011 14:41 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Mietje
Wel happen hè..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-03-2011 14:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 15 maart 2011 14:43 schreef bastianus het volgende:
Sorry, ik zat even te klieren.
In een omgeving waar ongeveer 80% doorsnee metalhead is die lekker met de meute mee lalt over hoe slecht t Christendom wel niet is en alle argumenten tegen t Christendom hier zonder enig onderzoek klakkeloos overneemt misschien niet geheel genuanceerd


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-03-2011 14:56 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 maart 2011 14:53 schreef Fusion het volgende:
In een omgeving waar ongeveer 80% doorsnee metalhead is die lekker met de meute mee lalt over hoe slecht t Christendom wel niet is en alle argumenten tegen t Christendom hier zonder enig onderzoek klakkeloos overneemt misschien niet geheel genuanceerd
Vandaar mijn andere inbreng in het politiektopic.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-03-2011 14:59 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Das een ander soort inbreng, niet ten gunste of ten nadele van het Christendom, maar meer zoiets ten gunste van 'ieder zijn eigen ding'.


When your people matter, menstrual health matters


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 22-03-2011 12:01 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

‘Religie in Nederland zal uitsterven’


AMSTERDAM – Amerikaanse natuurkundigen voorspellen dat religie in Nederland zal uitsterven door een gebrek aan sociale motieven.

De onderzoekers van de American Physical Society baseren hun voorspelling op een sterke stijging van het aantal Nederlanders dat beweert geen religieuze overtuiging te hebben.

Met behulp van een wiskundig model komen ze tot de conclusie dat deze stijging uiteindelijk zal leiden tot een samenleving waarin het aanhangen van een religie weinig of geen sociale voordelen meer met zich meebrengt. Daardoor zal religie in ons land uiteindelijk uitsterven, zo claimen de wetenschappers. Dat meldt BBC News.

Wisselwerking

Het zogenaamde non-lineaire model van de Amerikaanse natuurkundigen brengt de wisselwerking in kaart tussen het aantal aanhangers van een religie in een land en de sociale motieven die bijdragen aan de keuze om een godsdienst aan te hangen.

Dit soort modellen worden ook vaak succesvol gebruikt om het uitsterven van bepaalde talen te voorspellen.

“Het idee is simpel”, verklaart hoofdonderzoeker Richard Wiener op BBC News. “Het model stelt dat het aantrekkelijk is om je aan te sluiten bij sociale groepen die veel leden hebben. Ook gaat het model ervan uit dat sociale groepen een bepaalde status hebben en nut met zich meebrengen.”

Peru

“Als het gaat om talen, ontlenen mensen in Peru bijvoorbeeld meer status aan het spreken van Spaans dan aan het beheersen van de uitstervende taal Quechua. Op dezelfde manier is er een bepaalde status verbonden aan het feit of je een aanhanger bent van een bepaalde religie of niet.”

De wetenschappers stelden hun model op voor negen landen waarin de bevolking steeds minder religieus wordt, waaronder Nederland. “In een groot aantal moderne seculiere samenlevingen, is er een trend dat het volk zich steeds meer identificeert als niet-religieus”, aldus Wiener. “In Nederland ligt het aantal niet-religieuzen op 40 procent. In Tsjechië ligt het aantal zelfs rond 60 procent.”

Suggestief

Op basis van deze aantallen laten de non-lineaire modellen van de wetenschappers zien dat het sociaal gezien steeds minder aantrekkelijk wordt om aanhanger te worden van een godsdienst. Daardoor zou religie uiteindelijk helemaal uit de samenleving kunnen verdwijnen.

Volgens Wiener moeten de resultaten van het onderzoek echter niet al te strikt worden geïnterpreteerd. “Ik denk dat de resultaten suggestief zijn”, verklaart hij. “Maar dit model kan wel een idee geven waar deze trend heengaat.”



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-03-2011 12:10 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Hoe eerder, hoe beter


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-03-2011 12:54 by bastianus Profiel van bastianus

Het stond al geschreven dat de mens zich steeds meer van zijn maker zou verwijderen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 22-03-2011 13:13 by Mark Profiel van Mark

Ach, als de maker niet geinteresseerd is in zijn creatie, wat is dan de meerwaarde van het aanbidden van die maker? En als de maker wel geinteresseerd is, dan mag hij Japan wel even excuses gaan aanbieden.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen