IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Unconditional love... with conditions (Christendom VII) Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-01-2011 14:38 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Temporal lobes heb je daarvoor nodig. Met epilepsie in die gebieden krijgen mensen godservaringen of met middelen die die gebieden actief maken zoals LSD en andere tripmiddelen.

Worden de temporal lobes gestimuleerd dan krijgen allerlei normale dingen opeens veel meer significantie, kleuren en geluiden worden rijker en krijgen meer betekenis. Het is erg belangrijk bij zingeving in je leven. Mensen die veelvuldig ayahuasca gebruiken hebben leven al snel een fijner lever omdat ze gerichter en evenwichtiger leven. Ze weten voorzichzelf beter wat belangrijk voor ze is en wat niet.

Zelf ervaar ik dat ook bij de tripmiddelen, het werkt goed bij zelfreflectie en kan erg confronteren met waar je je op moet richten in je leven. Erg spiritueel maar voor mij heb ik geen god nodig voor bij die ervaring.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 24-01-2011 14:39 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Geen God, enkel wat LSD.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-01-2011 15:14 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 24 januari 2011 14:38 schreef ElitE het volgende:
Temporal lobes heb je daarvoor nodig. Met epilepsie in die gebieden krijgen mensen godservaringen of met middelen die die gebieden actief maken zoals LSD en andere tripmiddelen.


Fraai. Ik vermoedde inderdaad al dat er aardig wat onderzoek naar gedaan zou zijn, maar het is zelfs nog beter gedocumenteerd dan ik dacht blijkbaar.

In dat geval, weet jij of men de 'godservaring' ook gelinkt heeft met het zelfbewustzijn, of is die link een onzinnige gedachte? En, als dit soort godservaringen artificieel reproduceerbaar zijn, wat betekent dat voor de hele basis van het godsgeloof?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-01-2011 15:24 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/




Ga er maar even voor zitten.

Als gelovige kan je gewoon stellen dat het een "antenne" voor god is.

Ik weet niet precies hoe je dat precies in daglicht van zelfbewustzijn moet plaatsen. Zelfbewustzijn is nog te vaag en ongedefinieerd. Ik denk dat je bij temporal lobe en dit soort ervaringen beter kan spreken van zingeving en spiritualiteit.

Overigens is "zelfbewustzijn" niet een soort 6e zintuig, naast het vermogen om naar de buitenwereld te kijken via verschillende instrumenten is er ook een vermogen tot het naar binnen kijken van het brein. En ook nog eens naar zichzelf.

Ik geloof trouwens niet in en sterke grens tussen dieren mét zelfbewustzijn en dieren zonder zelfbewustzijn. Ik denk dat er een graduele verdeling van zelfbewustzijn is. De spiegel test is maar een slechte indicator niet alle dieren zijn visueel ingesteld. Een hond weet hartstikke goed wat zijn eigen geur is, een kat ziet heus wel wat zijn pootje is(zn staart niet altijd..) en is daarmee deels bewust van zichzelf. Mensen worden alleen gekenmerkt door meer kennis van zichzelf.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 24-01-2011 16:44 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel



Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-01-2011 22:47 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 januari 2011 14:17 schreef bastianus het volgende:
Mooi, die laatste zin.
Bedoel je dat spottend?

quote:
Op 23 januari 2011 14:17 schreef bastianus het volgende:
Ik zie het goddelijke in de natuur, in mensen,
Ik ook.

quote:
Op 23 januari 2011 14:17 schreef bastianus het volgende:
in van alles maar vooral niet in de kerk. In geen enkele.
Dat is een beetje raar om te zeggen daar je niet in alle kerken ter wereld bent geweest. Ik denk echt dat de kerk waar ik naar toe ga behoorlijk anders is dan de andere.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-01-2011 23:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 24 januari 2011 14:38 schreef ElitE het volgende:
Temporal lobes heb je daarvoor nodig. Met epilepsie in die gebieden krijgen mensen godservaringen of met middelen die die gebieden actief maken zoals LSD en andere tripmiddelen.

Worden de temporal lobes gestimuleerd dan krijgen allerlei normale dingen opeens veel meer significantie, kleuren en geluiden worden rijker en krijgen meer betekenis. Het is erg belangrijk bij zingeving in je leven. Mensen die veelvuldig ayahuasca gebruiken hebben leven al snel een fijner lever omdat ze gerichter en evenwichtiger leven. Ze weten voorzichzelf beter wat belangrijk voor ze is en wat niet.

Zelf ervaar ik dat ook bij de tripmiddelen, het werkt goed bij zelfreflectie en kan erg confronteren met waar je je op moet richten in je leven. Erg spiritueel maar voor mij heb ik geen god nodig voor bij die ervaring.


waar situeert zich het godcomplex eigenlijk?


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-01-2011 23:13 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 24 januari 2011 22:47 schreef Fusion het volgende:
Bedoel je dat spottend?

Ik ook.

Dat is een beetje raar om te zeggen daar je niet in alle kerken ter wereld bent geweest. Ik denk echt dat de kerk waar ik naar toe ga behoorlijk anders is dan de andere.
Nee, ik spot niet, ik vond het echt mooi gezegd. En ik denk echt dat je wel iets bijzonders of bovennatuurlijks kan ervaren, maar de kerk of een andere gemeenschap die door enkel de bijbel is geinspireerd is voor mij niet meer die plaats.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-01-2011 23:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

welke soort ervaringen zijn er dan nog op spiritueel niveau? Aura's of zo?


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-01-2011 7:38 by bastianus Profiel van bastianus

Het meest bizarre dat ik ooit meemaakte is dat er een 'deus ex machina'-achtige situatie plaatsvond. Verder heb ik een vriendin die dingen ziet die er niet zijn, maar die achteraf altijd blijken te kloppen. En zo zijn er wel meer van die dingen. Overigens minder zweverig dan het klinkt, denk ik, het is meer de invulling die je er aan geeft.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-01-2011 18:54 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 januari 2011 23:11 schreef Hypnos het volgende:
waar situeert zich het godcomplex eigenlijk?
Wat ik zeg de temporaalkwab is belangrijk maar allerlei delen zijn betrokken. Zo is de prefrontale cortex er g actief bij mediterende boedhisten en is de PFC juist heel inactief bij tongen taal (glossolalie). De PFC zorgt voor cognitieve controle (sturing over jezelf) en regelt of je op bepaalde impulsen ingaat of niet. Bij glossolalie is het dus gewoon even je inhibitie uit zetten en je gaat vanzelf wel raaskallen, en ja dat voelt hartstikke spiritueel en vrij.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-01-2011 19:09 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 January 2011 23:13 schreef bastianus het volgende:
Nee, ik spot niet, ik vond het echt mooi gezegd. En ik denk echt dat je wel iets bijzonders of bovennatuurlijks kan ervaren, maar de kerk of een andere gemeenschap die door enkel de bijbel is geinspireerd is voor mij niet meer die plaats.


Maar zijn de zaken die jij bedoeld wel bovennatuurlijk?

Die aura's waar jij het over hebt is simpelweg synesthesie, een vermixing van bepaalde zintuigelijke informatie. Zo kun je bij muziek kleuren zien, kun je bij beweging egluid horen. Bij bepaalde gezichten iets proeven. En zo kun je bij bepaalde persoonlijkheden of emotionele uitingen kleuren ervaren.

Dit gebeurt allemaal onvrijwillig en is niet zomaar aan of uit te zetten. Een belangrijk kenmerk van synesthesie is dat mensen die dingen veel intenser ervaren en kleinere details veel gemakkelijker oppikken. Frans Liszt was een synestheet en verweet zn orkest dat ze meer blauw moesten spelen.

Dat jij aura's zou zien betekend nog steeds dat je een beter inzicht in persoonlijkheden/emoties aflezen hebt maar je ervaart dat op onbewuste wijze.

Met neurologie valt spiritualiteit erg goed te verklaren.

Wat mensen nog welleens vergeten is dat mensen helemaal niet vaak liegen of gestoord zijn maar dat ervaringen wel degelijk echt zijn maar de realiteit daarachter is toch anders.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-01-2011 19:31 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Gisteren was ik even een stukje aan het lopen en hoorde ik een kerkdienst in een zaaltje van een basisschool. Eerder dacht ik dat ze daar hardcore feesten hielden wat natuurlijk wat vreemd is in een basisschool.
Maar het blijkt dus dat het van een soort pinkster gemeente afkomstig was(iig klonk het naar negers). De priester was was keihard aan het schreeuwen en viel constant in herhaling maar had echt een enorme kracht (en eigenlijk agressie) in zn stem. Vandaar dat het klonk als de meest rauwe hardcore die ik me kon voorstellen.
Dit klonk echt als zo'n genezings of uitdrijvingsdienst.

Was echt een ziekelijke ervaring, als een priester mensen zo ophitst en zo'n agressie in zn stem heeft dan is het niet meer zo moeilijk om zn volgers tot moorden aan te zetten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 30-01-2011 3:00 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 29 januari 2011 19:31 schreef ElitE het volgende:
Was echt een ziekelijke ervaring, als een priester mensen zo ophitst en zo'n agressie in zn stem heeft dan is het niet meer zo moeilijk om zn volgers tot moorden aan te zetten.
Zal wel meevallen, denk ik. Je maakt zelf al de vergelijking met hardcore.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-01-2011 12:44 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Mja dat is ook wel weer waar, metalheads zijn ook maar lieve lammetjes.

En ik ben ook niet tegen rare psychedelische dingen als in trance raken. Maar hierbij voelde ik me toch niet zo fijn.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-01-2011 19:53 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 29 januari 2011 19:09 schreef ElitE het volgende:
Maar zijn de zaken die jij bedoeld wel bovennatuurlijk?

Die aura's waar jij het over hebt is simpelweg synesthesie, een vermixing van bepaalde zintuigelijke informatie. Zo kun je bij muziek kleuren zien, kun je bij beweging egluid horen. Bij bepaalde gezichten iets proeven. En zo kun je bij bepaalde persoonlijkheden of emotionele uitingen kleuren ervaren.

Dit gebeurt allemaal onvrijwillig en is niet zomaar aan of uit te zetten. Een belangrijk kenmerk van synesthesie is dat mensen die dingen veel intenser ervaren en kleinere details veel gemakkelijker oppikken. Frans Liszt was een synestheet en verweet zn orkest dat ze meer blauw moesten spelen.

Dat jij aura's zou zien betekend nog steeds dat je een beter inzicht in persoonlijkheden/emoties aflezen hebt maar je ervaart dat op onbewuste wijze.

Met neurologie valt spiritualiteit erg goed te verklaren.

Wat mensen nog welleens vergeten is dat mensen helemaal niet vaak liegen of gestoord zijn maar dat ervaringen wel degelijk echt zijn maar de realiteit daarachter is toch anders.
Ik zie geen aura's, maar ben wel gevoelig voor stemmingen en sferen. Pik het snel op als er met mensen iets is. Bij mensen die gevaarlijk of labiel zijn heb ik het dan over een slechte 'aura', maar ik zie geen kleuren ofzo. Pik alleen soms wat meer signalen op dan anderen.
Qua 'spirituele' ervaringen heb ik het over andere zaken. B.v. 'voorschijnselen', hallucinaties die je voorspiegelen hoe je iets later moet reageren op iets wat gaat gebeuren. Geloof het of niet, maar deze eigenschap heeft mij en wat andere mensen een keer het leven gered. Vreemd, en ik kan het niet verklaren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 30-01-2011 23:50 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 30 januari 2011 19:53 schreef bastianus het volgende:
hallucinaties die je voorspiegelen hoe je iets later moet reageren op iets wat gaat gebeuren. Geloof het of niet, maar deze eigenschap heeft mij en wat andere mensen een keer het leven gered.






[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 30-01-2011 23:50]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 31-01-2011 10:49 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 30 januari 2011 12:44 schreef ElitE het volgende:
Mja dat is ook wel weer waar, metalheads zijn ook maar lieve lammetjes.

En ik ben ook niet tegen rare psychedelische dingen als in trance raken. Maar hierbij voelde ik me toch niet zo fijn.



Hmm, dat is dus iets waar ik ook wat vraagtekens bij heb.. bij duiveluitdrijvingen. Wordt genoeg op eigen autoriteit gedaan en daarbij bedoel ik dat ze denken dat ze zelf duivels kunnen uitdrijven dan wordt het wel link



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-01-2011 11:26 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 30 januari 2011 23:50 schreef Mark het volgende:



Het was iets kleinschaliger...


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 31-01-2011 11:29 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 31 januari 2011 10:49 schreef ProgTon het volgende:
dat ze denken dat ze zelf duivels kunnen uitdrijven dan wordt het wel link


Bedoel jij dat je de kerk of een geestelijke nodig hebt om dit te doen?


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-01-2011 11:38 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Nee dat geen mens dat soort krachten heeft(volgens het geloof). Mensen blijven mensen. In priesters en andere geestelijken worden vaak teveel vertrouwd.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 31-01-2011 11:40 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 31 januari 2011 11:38 schreef ElitE het volgende:
Nee dat geen mens dat soort krachten heeft(volgens het geloof). Mensen blijven mensen. In priesters en andere geestelijken worden vaak teveel vertrouwd.


ooh op die manier. Vond het al een beetje raar om dat soort werk uit te besteden.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 01-02-2011 12:35 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 31 januari 2011 11:38 schreef ElitE het volgende:
Nee dat geen mens dat soort krachten heeft(volgens het geloof). Mensen blijven mensen. In priesters en andere geestelijken worden vaak teveel vertrouwd.


Vindt het grijs gebied, ongetwijfeld zullen er mensen kunnen worden genezen maar welke macht daar bij komt kijken....

Er zijn christenen die het bijbelboek handelingen als bewijs zien dat in navolging van Jezus mensen kunnen genezen, omdat de volgelingen erop uit trokken en mensen genazen.
Ik weet niet of het tegenwoordig nog mogelijk is, maar uitsluiten doe ik het ook niet want denk wel dat God nog steeds mensen geneesd

Wat dan wel opvalt is dat Jezus vaak eerst oproept tot geloof en dan geneest...



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 01-02-2011 12:37 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 31 januari 2011 11:29 schreef Black Jew het volgende:
Bedoel jij dat je de kerk of een geestelijke nodig hebt om dit te doen?


nee en ik ben er wat te nuchter voor.
Ik bid liever wat afgelegen voor dit soort zaken. Gewoon afgesloten op mijn kamer.
Er worden complete genezingsdienst georganiseerd met muziek en al er omheen.
Ik richt me dan liever op de wat bescheiden christen zijn dan uitbundig met dit soort dingen bezig te zijn

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 01-02-2011 12:37]



Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 01-02-2011 12:37 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 1 februari 2011 12:35 schreef ProgTon het volgende:
Wat dan wel opvalt is dat Jezus vaak eerst oproept tot geloof en dan geneest...


Voor wat hoort wat.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen