|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
ja psychosomatische klachten zijn vervelend. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
Ik heb weleens zo'n gebedsgenezing gezien. Suggestie doet veel natuurlijk, een trance ook. Ik denk dat ik ook wel zoiets kan organiseren. Heel veel mensen, waaronder ik, kunnen namelijk fysieke pijn bij anderen weghalen, zo bijzonder is dat niet. Heeft ook met magnetisme enzo te maken denk ik. M.a.w. weinig spiritueels aan. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Ik was in Ghana bij een drie uur durend genezingsfeestje met brullende priesters, hele drumband en mensen die zingend polonaises liepen. Fantastisch! You have time. You are doing fine. |
|
quote: Van magnetisme in de gezondheidszorg is vrijwel altijd psoedowetenschap. Het antwoordt is eigenlijk nog veel simpeler. Een ongegronde angst voor pijn in het lichaamsdeel ligt soms aan de basis van het probleem. Daarnaast heb je nog enorme placebo of nocebo effecten die zo erg zijn dat ze tot de dood kunnen eindigen(het bewijs daarvoor is anekdotisch) maar het komt zeker dicht in de buurt en met een kleine ziekte zit je er zo. Chronische pijn: weg ermee Flinkheidstherapie doorbreekt vicieuze cirkel van pijn en angst Revalidatieonderzoeker Jeroen de Jong promoveerde 25 november op een succesvolle therapie voor posttraumatische dystrofie. De patiënt die al 17 jaar een arm niet meer gebruikt, gaat weer de afwas doen. Rug- en nekpijn zijn beruchte chronische kwalen waar artsen weinig mee kunnen. Maar ook voor complex regionaal pijnsyndroom , het verschijnsel dat een lichaamsdeel extreem pijnlijk en niet meer te bewegen is, is vaak geen oorzaak te vinden. Meestal ontstaat het na een op zich vrij onschuldig ongeluk, zoals een verzwikte enkel of polsblessure, en heet dan posttraumatische dystrofie. Het chronisch pijnlijke lichaamsdeel kan zelfs opzwellen of verkleuren. 25 november promoveerde Jeroen de Jong, NWO-onderzoeker aan de universiteit Maastricht, op de resultaten van zijn behandeling voor complex regionaal pijnsyndroom. Exposure in vivo is de naam, wat je zou kunnen vertalen als ‘blootstelling in de praktijk’. De theorie is, dat de aanvankelijke pijn, die nog een waarschuwingsfunctie had, angst veroorzaakt om het lichaamsdeel te gebruiken. Maar door overdreven vermijdingsgedrag gaat de conditie van het lichaamsdeel achteruit, waardoor beweging nog pijnlijker wordt, en de angst sterker, waarmee de vicieuze cirkel rond is. Stapsgewijs De behandeling is simpel: de patiënt wordt gemotiveerd om de bewegingen die hij of zij niet meer durft te maken, tóch te maken, pijn of geen pijn. Dat gaat stapsgewijs; in het begin wordt alleen al het aanraken van het desbetreffende lichaamsdeel als extreem pijnlijk ervaren. Jeroen de Jong: ‘ Mensen schreeuwen het soms uit van de pijn tijdens de behandeling, maar dat negeren we volkomen. Dat is de afspraak die je met de patiënt maakt: die chronische pijn op zich, daar kunnen we niks mee.’ Vaak werkt dat: na een serie oefensessies komen de betrokken spieren en gewrichten weer in een betere conditie, de pijn tijdens het bewegen neemt af, de patiënt vergeet zijn angst en gaat steeds normaler bewegen. Of hij haakt halverwege af? De Jong: ‘Ik heb geen patiënten gehad die afhaakten vanwege de pijn. Wel mensen die tien, vijftien jaar in een rolstoel gezeten hadden en na een aantal weken behandeling weer konden lopen. Die konden het besef gewoon niet aan dat ze al die jaren van hun leven hadden vergooid. Bovendien kende hun familie en omgeving ze alleen nog maar als rolstoelpatiënt, en die zeggen dan soms: laat mij maar.’ Uiteraard bestaan ook chronische pijnpatiënten waarbij er wel een aanwijsbare medische oorzaak voor hun klachten is. Maar zelfs die kunnen baat hebben bij exposure in vivo. De Jong: ‘ Ook mensen die wel een specifieke aandoening hebben, leggen zich soms veel meer beperkingen op dan nodig is. Dat kan komen doordat ze altijd al heel angstig waren, of door een buurvrouw die met dezelfde klachten in een rolstoel terecht gekomen is, of door allerlei spookverhalen op internet.’ De Jongs promotieonderzoek betreft een kleine studie: tien patiënten die na een behandeling van acht of negen weken nog een half jaar gevolgd zijn. Wegens deze positieve resultaten is inmiddels een grotere studie, met meer patiënten, gestart aan de afdeling Neuroscience van de universiteit Maastrricht. http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/44241586/ ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Is bovennatuurlijk niet een beetje eenongelukkige term? Bedoelen we niet 'dat wat de mens niet kan verklaren'? Waarmee je zou kunnen bedoelen dat dat de definitie van 'natuur' (omgekeerd)zou definieren, wat natuurlijk een beetje krom is. Ik denk dat 'bovennatuurlijk', net zoals veel andere (zoniet de meeste) woorden van mensen maar onhandige (maar vaak binnen een gemeenschappelijk kader heel werkbare) definities zijn When your people matter, menstrual health matters |
|
^ dat voegt echt niets toe /doet niets af aan het verhaal van ElitE. http://www.dumpert.nl/mediabase/1363501/96105fcf/family_guy_snapt_religie.html :') Heel flauw, maar wat lig ik dubbel Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Hahaha die is leuk |
|
quote:Beetje flauwe opmerking. Ik vul hem juist aan en stem min of meer met hem in. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Klopt. Maar het blijft loos Bovennatuurlijk --> loos woord, want letterlijk eigenlijk geen betekenis --> maar wel werkbare definitie --> terug bij af Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Zeker. Maar het is wel degelijk handig om op zijn minst dat inzicht te hebben als je een woord bezigt of leest in andermans post. Ik denk dat veel mensen bij 'bovennatuurlijk' gelijk aan 'iets uit de geestenwereld en dus larie' of whatever denken. When your people matter, menstrual health matters |
|
Dat kan, dat weet ik niet. Ik niet, in ieder geval. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Mja dat is ook wel een beetje het probleem bij taal, en waar eigenlijk vele discussies op vastlopen/stil blijven staan. Verschil in definities en andere betekenissen aan worden. In de wetenschap valt wit wel op doordat je elke keer dingen moet gaan definieren en dan opeens geheel andere discussies ontstaan. Zie ook het stuk over exotische diersoorten in PVV en nieuwstopic. De discussie valt nu volledig op de onmogelijkheid om exoot goed en werkbaar te definieren. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Het is volgens mij dan ook geen toeval dat veel ex-drugsverslaafden ineens in de heer zijn... |
|
Zou kunnen maar het is vaak dat een religie poogt zin te geven aan het leven, iets wat eigenlijk het belangrijkste is om uit een verslaving te komen/blijven. De kerk heeft een zeer goed uitgebreid netwerk van mensen die zich hierin gespecialiseerd hebben en het zit vol ervaringsdeskundigen. Wat dat betreft vervult de kerk een onmisbare functie in de maatschappij (een andere organisatie kan dat natuurlijk ook wel maar de kerk is daar nu echt wel de grootste speler in) ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Ah... bron? Ik ken geen enkele staving voor jouw bewering. When your people matter, menstrual health matters |
|
gast ga eens om je heen kijken. OF vraag een paar ex-junks. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
quote:Klopt. Zo is het ook dat het grootste gedeelte (meer dan 50% zo heb ik wel eens gehoord) van concrete on-site humanitaire hulp -dus niet geld sturen maar daadwerkelijk de handen uit de mouwen- in bijv Afrika vanuit Christelijke organisaties geschiedt. En itt veel andere door religie gedreven organisaties, helpen zij wel mensen van andere religies (dus ook Moslims, Hindu's etc). Ik wil overigens dit jaar ook eens kijken of ik een paar weken als vrijwilliger kan bijdragen in Afrika. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Ja ja. Jij ben vast Docent Statistiek & Wetenschap op een gerenommeerde uni? Wat moet ik hier nou weer mee. quote:De ex-junks die ik ken hebben allemaal een ple**is-hekel aan religie en met name t Christendom. When your people matter, menstrual health matters |
|
Ik zat laatst in de BINAS te lezen en daar vond ik het bewijs dat de mens een dier is. In een rijtje met vergelijkingen tussen allerlei diersoorten stond ook de mens. "Het staat geschreven." ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Wat heb jij aan statistieken als je de deur niet uit komt? IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
Nouja als je wel de deur uitkomt is kun je ook precies een groep tegen komen die eigenlijk zeldzamer is in het algemeen. Maar zelfs als het niet het grootste gedeelte is, is er een significante groep waarbij religie een zeer grote rol is gaan spelen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Nogmaals, ik zie graag een bron. Verder is er natuulijk meer dan alleen maar 'in den Heere' zijn dqua religie. Ik zeg overigens niet dat het niet zo is hoor. Maar zo maar wat roepen en presenteren als feit zonder op zijn minst een bronvermelding daar geloof (pun intended) ik niet in. En nogmaals, de (ex-)junkies die ik ken hebben echt een afschuw van religie. [Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 21-02-2011 14:01] When your people matter, menstrual health matters |
|
Spirituality and Addiction: A Research and Clinical Perspective 2006, Vol. 15, No. 4 , Pages 286-292 (doi:10.1080/10550490600754325) * HTML * PDF (181 K * PDF Plus (186 K * Reprints * Permissions Marc Galanter, MD† Division of Alcoholism and Drug Abuse, NYU School of Medicine, New York, New York †Correspondence: Marc Galanter, Division of Alcoholism and Drug Abuse, NYU School of Medicine, 550 First Avenue, New York, NY, 10016 marcgalanter@nyu.edu Spirituality is a construct that has recently gained currency among clinicians because of its close association with twelve-step modalities and its perceived role in the promotion of meaningfulness in recovery from addiction. This article draws on studies from physiology, psychology, and cross-cultural sources to examine its nature and its relationship to substance use disorders. Illustrations of its potential and limitations as a component of treatment in spiritually oriented recovery movements like Alcoholics Anonymous, meditative practices, and treatment systems for the dually diagnosed are given. Read More: http://informahealthcare.com/doi/abs/10.1080/10550490600754325 Even een iets snel opgezocht, geen cijfer van hoe vaak het voorkomt maar geeft wel duidelijk aan dat het ook door wetenschap als belangrijke factor kan gelden in het herstel van verslaving. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Interesting! :-) Helaas geen enkele getallen over hoe vaak t dan voorkomt dat junkies zich tot religie of spiritualiteit wenden, laat staan hoe vaak ex-junkies zich tot t Christendom wenden. Hangt natuurlijk ook af van je verhouding sympathie vs cynisme tov religie hoe je zulke gevallen interpreteert haha. When your people matter, menstrual health matters |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |