|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ik denk ten eerste dat die onderzoekers een grove fout maken door over 'religie' te spreken maar volgens mij alleen maar naar t Christendom te kijken, daar lijkt t althans op. Verder denk ik dat ze er naast zitten. Ik denk dat de Islam stabiel zal blijven, en ik denk dat het Christendom licht zal afnemen, maar uiteindelijk zal er een stabiel aantal overblijven. Dat zijn dan idd mensen die NIET geloven om bij een groep te horen of wat voor factoren de onderzoekers dan ook menen te hebben gevonden, maar geloven omdat ze God ervaren hebben en hun geloof als het meest belangrijke in hun leven beschouwen (en dus niet als een soort vaag ritueel dat ze van hun ouders overnemen). When your people matter, menstrual health matters |
|
ben nu met dit boek bezig: Erg leuk. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
"Most scientists and historians have rejected his ideas, claiming that the book's conclusions were based on faulty, pseudoscientific evidence, some of which was later demonstrated to be fraudulent and/or fabricated, and under illogical premises. For example, Ronald Story wrote a book rebutting Däniken's ideas in 1976 titled The Space Gods Revealed. A similar internationally bestselling book, entitled Crash Go The Chariots by Clifford Wilson, appeared in 1972. A 2004 article in Skeptic magazine[1] states that von Däniken plagiarized many of the book's concepts from The Morning of the Magicians, that this book in turn was heavily influenced by the Cthulhu Mythos, and that the core of the ancient astronaut theory originates in H. P. Lovecraft's short stories "The Call of Cthulhu" and "At the Mountains of Madness". The iron pillar of Delhi, erected by Chandragupta II the Great, which Von Däniken claimed did not rust.One artifact offered as evidence in the book has been disclaimed by Däniken himself. Chariots asserts that a non-rusting iron pillar in India was evidence of extraterrestrial influence, but Däniken admitted in a Playboy interview (vol.21, no.8, 1974) that the pillar was man-made and that as far as supporting his theories goes "we can forget about this iron thing." However, neither this nor any other discredited evidence has been removed from subsequent reprints of Chariots of the Gods." Maar vermakelijk lijkt t me wel ja When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Ik denk ten eerste dat de journalist die dat stuk getikt heeft niet om kan gaan met wetenschap en daarom dingen scheef ende krom heeft overgenomen Vergeet ook niet dat die onderzoekers gewoon zeggen dat dit een incompleet model is, dat het niet de toekomst voorspelt enzovoorts enzovoorts. quote: Dat denk ik ook, dat die mechanismen zo gaan. Maar wat betreft het Christendom verdwijnt de religie dan toch, en blijft het geloof over? Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Nee dat denk ik niet. Alleen denk ik dat de nadruk meer op geloof en het in praktijk brengen van wat Jezus ons kwam vertellen komt te liggen (neem aan dat je dat met 'geloof' bedoelt), en minder op vorm, symboliek etc (neem aan dat je dat met 'religie' bedoelt). Maar symboliek, kerkgang etc zullen altijd belangrijk blijven. Symbolen zijn nou eenmaal krachtige psychologische dragers van informatie. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Ja, dan zijn we het wel eens zo Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Het is zeker vermakelijk. En gelukkig voor jou ontkracht wikipedia dit boek. Anders zou je alles moeten herzien. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
quote: Nee, je bent nu in de war met wetenschap. Het is: anders zou er een andere ontkrachtingsbron gevonden moeten worden. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
point taken. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
quote:Ah, want Wiki = de waarheid? When your people matter, menstrual health matters |
|
Hallo ik ben Fusion, ik kom Wachttorens uitdelen When your people matter, menstrual health matters |
|
waarom? signature |
|
Omdat daarin het Woord God's staat en je leert over de liefde van Jezus Christus, zoon van God. [Dit bericht is gewijzigd door stigma op 21-04-2011 23:34] Subtiel kamerolifantje |
|
Hadden ze dat niet beter in een boek kunnen zetten. Lijkt me makkelijker lezen. |
|
Volgens mij is het een samenvatting van een of ander boek. Weet zo even niet meer hoe die heet.... En nu weer ontopic! Subtiel kamerolifantje |
|
@Hypnos: ik heb nu mijn voet tussen de deur hoor, zo makkelijk sla je die niet voor mijn neus dicht! When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Von Danicken, wat een dwaas. Maar vermakelijk is hij zeker. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Het verblijf van 40 jaar in Sinai als psychische quarantaine: "Daarna zou de nieuwe generatie van gemeenschap met dieren walgen. Zo voerden de 'goden' een strenge, maar succesvolle strijd tegen de diermensen...door hen genetisch geprogrammeerde mensensoort te krijgen." Met 'diermensen' bedoelt van Daniken centauren en faunen. Die hebben volgens hem echt bestaan en kwamen voort uit 'mens-dier-verbindingen'. Voor de tocht van het Joodse-volk door de Sinai konden mensen en dieren zich nmlk gezamelijk voortplanten tot hybriden. Ja, wat een man, Tolkien kan er een puntje aan zuigen. [Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 22-04-2011 13:36] Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Iemand 'the Passion' gezien? Haha, uit leedvermaak toch maar even blijven hangen. Hoe erbarmelijk slecht! Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Do'r jets0rs mogen er zijn! *zoekt Playboy* Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote:Hehe. Da's dan ook het enige. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Je bedoelt die van Mel Gibson? When your people matter, menstrual health matters |
|
In Gouda. Subtiel kamerolifantje |
|
quote: Reden nummer zoveel om blij te zijn dat ik daar niet meer woon. Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in... |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |