|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote:Dat wist ik dus. quote:Wellicht. Niettemin vind ik de man drammerig overkomen. Zelfs als hij met humor poogt die christencabaretier snedig van repliek te dienen. Als hij, zoals Maarten 't Hart, wat betere humor of grappig relativeringsvermogen had getoond, ook tijdens het eenzijdig chargeren, had ik zijn boodschap misschien wat beter te verteren gevonden. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Nou, OK. Dan leek het alleen of je hem gelijk stelde aan fundamentalisten, sorry quote: Drammerig, ja, ergens wel. Maar ik denk dat zijn 'rol' wel nodig is in het totale debat. De boodschap kan en hoeft ook niet voor iedereen te verteren te zijn. edit: trouwens, vind je grefo's niet drammerig dan? Daar kon je toch wel waardering voor opbrengen? En Maarten van Rossem? [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-09-2011 21:10] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Ik vind evangelische grefo's meestal verschrikkelijk, huichelachtig ook. Maar die nare, zwartgallige zwartekousenfiguren uit de bible belt vind ik dan wel weer prachtig inderdaad. Van Rossem vond ik aanvankelijk erg leuk, ben zelfs op zijn tijdschrift geabonneerd. Maar het wordt wel erg veel van hetzelfde met hem. De man heeft een beetje een plaat voor zijn kop. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Hihi, heeft ook wel wat, zo'n sikkeneur. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Alleen als de bijbelaanpassingen werden ingefluisterd door "hem" (of "haar") of zijn aangepast op basis van experimentele onderzoeken. Maar dat was niet het geval. De wetenschap heeft een zichzelf verbeterend mechanisme in zich, religie niet. Veranderingen hebben plaatsgevonden om dat een stel heren het nuttig achten. Zo heb ik wel eens gehoord dat reïncarnatie ook een onderdeel van het christelijke geloof was maar dat is eruit "gestemd". Begrijpelijk want als je je onderdanen onder de knoet wilt houden met verhalen over hel en vagevuur, dan komt reïncarnatie wel slecht uit. Dus , toch niet zo frappant vrees ik |
|
quote: ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Het enige boek van hem waarom ik hardop kon lachen. Staan wel meer mooie fragmenten in. Wat ik me achteraf trouwens afvraag: Reve en zijn levensgezel Schafthuizen hadden duidelijk een voorkeur voor kleine jongens. Schafthuizen moest daardoor voor de rechter komen, en ook de boeken van Reve bevatten soms passages waarin aan de jongensliefde i.p.v. de herenliefde gerefereerd wordt. Zou zijn bekering wellicht samenhangen met de voorkeur voor kleine jongetjes? Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Ah, empirische toetsing. Alsof het soort empirische toetsing waar jij waarschijnlijk op doelt noodzakelijk is voor het schrijven van een spiritueel boek van dit kaliber? Ik denk dat andere dingen veel belangrijker zijn. Genesis bijv is nooit bedoeld als een wetenschappelijk relaas over het ontstaan van het universum, maar hen die er maar op blijven hameren dat het dit idd niet is, blijven imho het hele punt missen van waar het wel voor bedoeld is. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Uiteraard. Maar het een is natuurlijk totaal geen logisch gevolg van het ander. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Ah, dat zeker ja When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Een stel heren het nodig achten, wel eens gehoord. Nee, erg duidelijk en waterdicht relaas. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Wat een triest gedoe When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Klopt. Alleen het vervelende is dat een verscheidenheid aan Christenen het wél als een bewijs zien dat God bestaat, naar dingen uit de wetenschap wijzen die ermee zouden kloppen en dat als argument inzetten om 'ons' te bekeren Dat roept ook de reactie op die jij noemt. En zo blijft die discussie in uitermate treurig gebied steken. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Nee, maar van zeker wel van dezelfde kwaliteit als de "kennis'in de bijbel. Maar eigenlijk is jou antwoord nu frappant. Je eist nu een wetenschappelijke onderbouwing! Jij bent gewoon een Dawkins! (maar ik zal er eens achter gaan om wat meer info te geven) |
|
quote:Met dit soort generaliseren wordt je geloofwaardigheid als serieuze gesprekspartner er niet echt beter op When your people matter, menstrual health matters |
|
Fusion = AG op zondag? |
|
:'D Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. |
|
quote:Jammer dat er wetenschappers zijn die soms net zo ergerlijk zijn en bovengenoemd gedrag hanteren. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:pot .. ketel .. |
|
Niet zo haten Jan. Dat is niet erg christenlijk. Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. |
|
quote:Waar is het wel voor bedoeld dan? Denk jij? Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Ik denk dat het een boek is dat zijn tijd ver vooruit was, maar wel van die tijd is (d0h). Ver zijn tijd vooruit zoals in dat er een bepaalde volgorde van schepping wordt aangeduid, dat het filosofische concept 'vrije wil' wordt aangestipt etc. Maar wellich nog belangrijker dat er over 1 Oorpsprong van het alles (lees: monotheisme) wordt gesproken en dat deze bedoeling goed is, maar het aan ons mensen is om onze eigen keuzen te maken. En dat het mogelijk en zelfs wenselijk is om contact te hebben met die Oorsprong. Dat soort shizzle. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Ben ik ook niet, dus dan mag dat. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |