IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Racisme Volgende pagina
Asherah
Usericon van Asherah
Posted 01-05-2002 12:08 by Asherah Profiel van Asherah

Ha, wat vond ik nu... of net niet, een topic over racisme... ga jullie gang, ervaringen, voor, tegen, half en half, met uitleg ajb.
Zijn jullie voor of tegen migranten in nederland en/of belgie, en waarom?

[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 01-05-2002 12:13]


sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 01-05-2002 12:10 by sickheaddread Profiel van sickheaddread

sommig racisme vind ik terecht, en andere niet.....


zo, dat was mijn beurt dan weer


soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 01-05-2002 13:02 by soepkoeltoer Profiel van soepkoeltoer

als ze zich aan gaan passen, fatsoenlijk nederlands gaan praten en geen gebruik maken van de sociale voorzinningen dan vind ik het goed. maar dan doet de meerderheid toch niet.


sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 01-05-2002 13:02 by sickheaddread Profiel van sickheaddread

en 'ze' zijn dus die buitenlanders....en andere soorten racisme dan ?!


zo, dat was mijn beurt dan weer


soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 01-05-2002 13:04 by soepkoeltoer Profiel van soepkoeltoer

het gaat dus over racisme? dus zeg ik iets over de mensen van de andere ras.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 01-05-2002 13:07 by Iskariot Profiel van Iskariot

En als ze een keer deodorant gaan opdoen...


GkuA
-nt
Usericon van GkuA
Posted 01-05-2002 13:17 by GkuA Profiel van GkuA

quote:
Op 1 mei 2002 13:02 schreef soepkoeltoer het volgende:
fatsoenlijk nederlands gaan praten


quote:
voorzinningen


quote:
maar dan doet de meerderheid toch niet


quote:
de andere ras





'I think therefore I am, I think' -Nordom the Modron


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 01-05-2002 13:22 by darkscar Profiel van darkscar

ik principe ben ik tegen racisme het is alleen zo jammer dat de meeste allochtonen het er zelf naar maken dat het gebeurd


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 01-05-2002 13:35 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

Semantiek: "Racisme" bestaat niet omdat er maar 1 menselijk RAS bestaat (Da's geen gelul, dat komt uit de biologie boeken)

Maar serieus: "Racisme" (zoals het in de volksmond gebruikt wordt) is eigenlijk soort selectie.

Als ik 1 persoon boven de andere verkies op basis van huidskleur/uiterlijke kenmerken noemt men dat racisme. Da's je vooroordelen volgen IMO.

Als mensen nou 's goed zouden integreren (en ja alle partijen moeten willen) en begrip zouden tonen (van ALLE kanten) dan zouden we een veel beter gemeenschap hebben.
Maar ja, voorlopig ziet het er niet naar uit dat het veel beter wordt.


Diabolis
[::Sacrilegious Mind::]
Usericon van Diabolis
Posted 01-05-2002 13:37 by Diabolis Profiel van Diabolishttp://www27.brinkster.com/diabolis

quote:
Op 1 mei 2002 13:17 schreef GkuA het volgende:










Visit the Sacrilegious Mind and download the master samples...


Diabolis
[::Sacrilegious Mind::]
Usericon van Diabolis
Posted 01-05-2002 13:38 by Diabolis Profiel van Diabolishttp://www27.brinkster.com/diabolis

quote:
Op 1 mei 2002 12:10 schreef sickheaddread het volgende:
sommig racisme vind ik terecht, en andere niet.....

Leg uit...welk rassisme (uitsluiting op grond van ras, geloofsovertuiging, afkomst etc.) vind je dan wel goed?

[:tikvaut :]

[Dit bericht is gewijzigd door Diabolis op 01-05-2002 13:39]


Visit the Sacrilegious Mind and download the master samples...


humanator
spectre
Usericon van humanator
Posted 01-05-2002 13:38 by humanator Profiel van humanatorhttp://www.controlhumandelete.com

haha Practice What You Preach


Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-05-2002 13:41 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 1 mei 2002 13:35 schreef MBMarduk het volgende:
Semantiek: "Racisme" bestaat niet omdat er maar 1 menselijk RAS bestaat (Da's geen gelul, dat komt uit de biologie boeken)

Dubbel semantiek, want in het engels heb je het over 'the human species' met verschillende 'races'.

Ik denk trouwens dat een mening over wel of niet immigranten toelaten niet geheel samenvalt met racisme, maar ook andere achtergronden kan hebben.
Op rassengebied lijkt het me vrij zinloos en stom om een hierarchie aan te brengen tussen verschillende rassen; een appel is geen peer en een neger dus ook geen chinees. De verschillen erken ik wel; sterker nog, zij zijn een bron van menselijke diversiteit. Ik word daarom altijd een beetje moe van dat geroep van 'wij zijn allemaal gelijk'. Dat zijn we dus niet. Gelukkig maar.


Shadowlands
Usericon van Shadowlands
Posted 01-05-2002 13:43 by Shadowlands Profiel van Shadowlands

quote:
Op 1 mei 2002 13:41 schreef Dwaallicht het volgende:
Dubbel semantiek, want in het engels heb je het over 'the human species' met verschillende 'races'.

Ik denk trouwens dat een mening over wel of niet immigranten toelaten niet geheel samenvalt met racisme, maar ook andere achtergronden kan hebben.
Op rassengebied lijkt het me vrij zinloos en stom om een hierarchie aan te brengen tussen verschillende rassen; een appel is geen peer en een neger dus ook geen chinees. De verschillen erken ik wel; sterker nog, zij zijn een bron van menselijke diversiteit. Ik word daarom altijd een beetje moe van dat geroep van 'wij zijn allemaal gelijk'. Dat zijn we dus niet. Gelukkig maar.


AMEN


SSSsssssstttttttttttttttttt!!!!!!!


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 01-05-2002 13:56 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

quote:
Op 1 mei 2002 13:41 schreef Dwaallicht het volgende:
Dubbel semantiek, want in het engels heb je het over 'the human species' met verschillende 'races'.


Geen commentaar. Wat ik typte herinnerde ik mij uit m'n boeken van vroeger. Ik heb na 3de klas geen BI gekozen...

quote:

Ik denk trouwens dat een mening over wel of niet immigranten toelaten niet geheel samenvalt met racisme, maar ook andere achtergronden kan hebben.
Op rassengebied lijkt het me vrij zinloos en stom om een hierarchie aan te brengen tussen verschillende rassen; een appel is geen peer en een neger dus ook geen chinees. De verschillen erken ik wel; sterker nog, zij zijn een bron van menselijke diversiteit. Ik word daarom altijd een beetje moe van dat geroep van 'wij zijn allemaal gelijk'....


Yup.
Ik vind trouwens dat discussie hierover weer eens toelaatbaar moet zijn (politiek correct - wat een k*nker woord).
Van het "wegstoppen" ven het onderwerp krijg je "Assepoester" vreschijnselen a la Pim Fortuyn (m.a.w. weggemoffelde, verdrukte gevoelen die opeens een uitlaatklep vinden, en die zullen ze altijd vinden.)


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 01-05-2002 14:01 by darkscar Profiel van darkscar

het wegstoppen van het probleem met allochtone jongeren moet idd afgelopen zijn en gewoon bespreekbaar worden


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 01-05-2002 14:41 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 1 mei 2002 13:41 schreef Dwaallicht het volgende:
Dubbel semantiek, want in het engels heb je het over 'the human species' met verschillende 'races'.

Ik word daarom altijd een beetje moe van dat geroep van 'wij zijn allemaal gelijk'. Dat zijn we dus niet.

In het geval van "species" is er geen sprake van een meervouds 's'. De rest van je verhaal kan ik me prima in vinden, maar wil daarbij wel de kanttekening plaatsen dat die verschillen niet alleen tussen verschillende menselijke rassen bestaan, maar ook binnen de respectievelijke 'soorten' (als je daarvan mag spreken).


Touché, pussycat!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-05-2002 14:42 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Species is enkelvoud Of bedoelde je dat niet?


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 01-05-2002 15:11 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Juist.


Touché, pussycat!


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 01-05-2002 18:35 by linknl Profiel van linknl

quote:
Op 1 mei 2002 12:08 schreef Asherah het volgende:
Ha, wat vond ik nu... of net niet, een topic over racisme... ga jullie gang, ervaringen, voor, tegen, half en half, met uitleg ajb.
Zijn jullie voor of tegen migranten in nederland en/of belgie, en waarom?


Het voor of tegen zijn van migranten heeft niets met racisme te maken, Nationalisme betaat ook en ik denk dan ook dat die groep best groot is.
Het percentage Racisten is heel erg klein in nederland en zo goed als te verwaardelosen.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 01-05-2002 18:47 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 1 mei 2002 13:41 schreef Dwaallicht het volgende:
...Op rassengebied lijkt het me vrij zinloos en stom om een hierarchie aan te brengen tussen verschillende rassen; een appel is geen peer en een neger dus ook geen chinees. De verschillen erken ik wel; sterker nog, zij zijn een bron van menselijke diversiteit. Ik word daarom altijd een beetje moe van dat geroep van 'wij zijn allemaal gelijk'. Dat zijn we dus niet. Gelukkig maar.




Diversiteit ligt in persoonlijkheid en niet in rassenscheiding. En we zijn wel degelijk gelijkwaardig; denk eens aan: "The grand leveller"


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-05-2002 18:49 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Wie had het over rassenscheiding?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 01-05-2002 18:53 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 1 mei 2002 13:41 schreef Dwaallicht het volgende:
...Op rassengebied lijkt het me vrij zinloos en stom om een hierarchie aan te brengen tussen verschillende rassen; een appel is geen peer en een neger dus ook geen chinees. De verschillen erken ik wel;...


Klinkt toch behoorlijk als rassenscheiding...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 01-05-2002 19:16 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

Met het woord racisme wordt te veel gegooit. het word vaak onterecht gebruikt zodat de essentie verdwijnt.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 01-05-2002 19:16 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

verschillend is iets anders dan gescheiden...

je hebt ook bacardi-cola maar ook bacardi en cola...

hmz dit is geen nuttige inbreng geloof ik...

maar de grootste racisten zijn nog wel de allochtonen die hun eigen land veel beter vinden dan het land waar ze zijn, dat is dan wel nationalisme maar met hun land bedoelen ze vaak hun volk en dan is het wel degelijk racisme.

op mijn oude school liep ook een turk met een gigantische turkse vlag achterop zijn jas, dat moet je niet proberen met een nederlandse vlag want dan ben je een racist


Je moeder.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 01-05-2002 19:22 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

ooit wel eens gekeken naar het programma wielklem en co?? daar worden de wielklem zetters om de haverklap uitgescholden voor racist. Ik vind dat werkelijk niet kunnen. Als ik op straat word uitgescholden voor white trash daar kan ik gvd ontzettend kwaad om worden. Als je dat over een marokkaan of weet ik veel wie anders zou zeggen komen ze met de hele familie achter je aan. Ik wil niet zeggen dat Nederlanders niet discrimineren of wat dan ook want ik discrimineer Christenen in feite ook..


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen