IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Racisme Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-05-2002 19:26 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 1 mei 2002 18:53 schreef Mutilator het volgende:
Klinkt toch behoorlijk als rassenscheiding...

Man al klonk het als Sinterklaas. Zo denk ik erover. Rassenscheiding is volgens mij eerder Zuid-Afrikaanse toestanden halverwege de vorige eeuw zeg maar. Maar ja dat maakt voor jou natuurlijk niet uit, zo lang jij er maar weer een keer wat uit kan flappen, of niet?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 01-05-2002 19:31 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 1 mei 2002 19:26 schreef Dwaallicht het volgende:
...Zo denk ik erover. Rassenscheiding is volgens mij eerder Zuid-Afrikaanse toestanden halverwege de vorige eeuw zeg maar.


En welke grondgedachtes dacht je dat er aan de basis van rassenscheiding zo zouden kunnen liggen?

quote:

Maar ja dat maakt voor jou natuurlijk niet uit, zo lang jij er maar weer een keer wat uit kan flappen, of niet?


Persoonlijke aanval; erg goedkoop...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-05-2002 19:33 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 1 mei 2002 19:31 schreef Mutilator het volgende:
En welke grondgedachtes dacht je dat er aan de basis van rassenscheiding zo zouden kunnen liggen?

Ja man! Als we zo gaan beginnen kunnen we elke gedachte wel stopzetten. "Weet je dat de nazi-duitsland kwam omdat de Duitsers trots op hun land waren?" is van een zelfde redenatie.



quote:
Persoonlijke aanval; erg goedkoop...
Tja dat krijg je als je " " als commentaar levert.


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 01-05-2002 19:37 by SheRa (Speciaal lid) Profiel van SheRa

Racisme is gewoon kut. Oordelen is wat mij betreft prima, maar dan op basis van daden/persoonlijkheid/gedrag. En niet op uiterlijkheden en bullshit als geloofsovertuiging, kleur, whatever!!! En niet generaliseren!


Dead things grow from deep inside...


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 01-05-2002 19:38 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

amen

was het maar zo makkelijk...


Je moeder.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 01-05-2002 19:40 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

helaas hebben mensen een voorliefde om te bevooroordelen.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 01-05-2002 19:42 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 1 mei 2002 19:33 schreef Dwaallicht het volgende:
Ja man! Als we zo gaan beginnen kunnen we elke gedachte wel stopzetten. "Weet je dat de nazi-duitsland kwam omdat de Duitsers trots op hun land waren?" is van een zelfde redenatie.


Er bestaan ook gedachtes hierover waarbij je geen onderscheid maakt tussen zgn rassen; die zou je ook kunnen bedenken.

quote:

Tja dat krijg je als je " " als commentaar levert.


Dat geeft weer dat ik niet bepaald met die post eens ben; dat je het persoonlijk opvat is puur jouw interpretatie.
Erg jammer dat je vervolgens de rest van de post links laat liggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 01-05-2002 19:48]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 01-05-2002 19:44 by the beast Profiel van the beast

rassen segregatie is nauwelijks tegen te gaan en racisme plus het over een kam scheren van een hele bevolkingsgroep komt daar uit voort en is wat mij betreft wel te begrijpen(ga maar eens in de bijlmer ofzo wonen en lul dan verder...iedereen gaat denk ik generaliseren), probeer mensen persoonlijk niet te discrimineren dan zal het wel los lopen denk ik


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 01-05-2002 19:44 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 1 mei 2002 19:37 schreef SheRa het volgende:
Racisme is gewoon kut. Oordelen is wat mij betreft prima, maar dan op basis van daden/persoonlijkheid/gedrag. En niet op uiterlijkheden en bullshit als geloofsovertuiging, kleur, whatever!!! En niet generaliseren!


Dit komt al een aardig eind in de buurt.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 01-05-2002 20:53]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-05-2002 20:08 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Mensen zijn bang voor verschillen, geloof ik. En gelijkwaardigheid? Dat is een illusie. Ik vind het van een jip-en-janneke-utopia gehalte om te suggereren dat dat wel zo zou zijn (en nee ik heb het niet over een raciale hierarchie). Jammer dat het weer moet ontaarden in dat politiek correcte gezanik.



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 01-05-2002 20:15 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 1 mei 2002 20:08 schreef Dwaallicht het volgende:
Mensen zijn bang voor verschillen, geloof ik.


Dan zal ik mijn eerdergenoemde post nog maar eens aanhalen; diversiteit die er toe doet is de persoonlijke en niet de uiterljke.

quote:

En gelijkwaardigheid? Dat is een illusie. Ik vind het van een jip-en-janneke-utopia gehalte om te suggereren dat dat wel zo zou zijn


Jip en janneke utopia gehalte zegt me niets, behalve dat het tegenwoordig populair is om aan J & J te refereren sinds de tv media en politiek, evenals het tegenwoordig populair is om anti politiek correct te zijn omwille van de taboesfeer doorbreking..

Ik zou dus graag een sterk argument willen lezen dat gelijkwaardigheid een illusie is.

Ik vind het nl. keiharde realiteit; ik refereer nogmaals aan 'The grand leveller'

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 01-05-2002 20:16]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-05-2002 20:34 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Ik weet niet eens wat 'The Grand Leveller' is dus met die referentie kan ik niet zoveel beginnen. Is het een uitdrukking, een film, een boek?

Gelijkwaardigheid is een verzinsel van de zwakken. Ik kan niet anders dan zoiets in darwinistische termen bekijken. Een tegenargument? Kijk om je heen, naar buiten. Zie jij gelijkwaardige mensen? Ik niet.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 01-05-2002 20:47 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 1 mei 2002 20:34 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik weet niet eens wat 'The Grand Leveller' is dus met die referentie kan ik niet zoveel beginnen. Is het een uitdrukking, een film, een boek?


Oeps, mijn fout; ging ervanuit dat je de term kende.
'The grand leveller' is de dood; die stelt iedereen gelijk. Simpel & essentieel.

quote:
Gelijkwaardigheid is een verzinsel van de zwakken. Ik kan niet anders dan zoiets in darwinistische termen bekijken. Een tegenargument? Kijk om je heen, naar buiten. Zie jij gelijkwaardige mensen? Ik niet.


Je kan ook redeneren dat ongelijkwaardigheid arrogantie is van de 'sterken'. (het zwak/ sterk argument slaat hier op maatschappelijk succes neem ik aan?

Either way; ik geloof er niet in en beschouw mezelf niet als zwak noch sterk.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-05-2002 20:48 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Rascisme , maar dan ook echt rascisme, komt in Nederland volgens mij gewoon niet voor. iedere Turk, Neger, Chinees etc. mag naast mij (of naast welke blanke dan ook) in de bus komen zitten, hoeft niet naar aparte wc's enzovoort, enzovoort. Als een allochtoon niet wordt aangenomen ligt dat gewoon aan vooropleiding, gebrek aan ervaring etc. Als een allochtoon komt solliciteren met de juiste kwalificaties heeft deze net zoveel kans als wie dan ook.
En als we het dan toch over rasicme hebben moeten alle andere volkeren maar eens eerst naar zichzelf gaan kijken. Hoeveel marokaanse meisjes mogen met een blanke nederlandse jongen thuis komen??? dat is toch ook rascisme???


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 01-05-2002 20:55 by aerodis Profiel van aerodis

nee
dat is discriminatie.

Marrokanen zijn ook van het arysche ras (volgens mij aardrijkskunde boek van 4 jaar geleden )


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 01-05-2002 20:59 by SheRa (Speciaal lid) Profiel van SheRa

Zoals ik het zie is de mens per definitie zwak. De één net even zwakker als de ander.

Waarde? Pff... welke waarde? Waarde gezien van waaruit? Met betrekking tot wat?

Hoezo onzinnig...

Iedereen oordeelt. Maar als je oordeelt op basis van genetische/anatomische verschillen en aan de hand daarvan "waarde" toekent ben je wat mij betreft een overtreffende trap qua "onwaardigheid".


Dead things grow from deep inside...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-05-2002 21:00 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Oh die roos is paars,die moet dood, die rode roos niet.

Ook zo klinkt het belachelijk.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-05-2002 21:13 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 1 mei 2002 20:55 schreef aerodis het volgende:
nee
dat is discriminatie.

Marrokanen zijn ook van het arysche ras (volgens mij aardrijkskunde boek van 4 jaar geleden )


leg mij het verschil eens uit. en marokanen zijn toch arabieren??


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-05-2002 21:16 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 1 mei 2002 20:47 schreef Mutilator het volgende:
Oeps, mijn fout; ging ervanuit dat je de term kende.
'The grand leveller' is de dood; die stelt iedereen gelijk. Simpel & essentieel.

Hmmm...

de dood stelt helemaal niets, er is nl. helemaal niets om gelijk te zijn. Maar ik wil dan ook geen kosmische blijvende betekenis geven aan de 'waarde' of zo, want in het licht van de dood maakt dat natuurlijk niets uit. Maar we zijn niet dood; wij leven, dus alleen voor de dood is alles gelijkwaardig. Voor ons niet.
quote:
Je kan ook redeneren dat ongelijkwaardigheid arrogantie is van de 'sterken'. (het zwak/ sterk argument slaat hier op maatschappelijk succes neem ik aan?
Dat denk ik wel. Eigenlijk is dat het enige waar ik ook in 'geloof' trouwens (om dat woord maar eens van stal te halen). In macht.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-05-2002 21:18 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 1 mei 2002 21:13 schreef attila_de_hun het volgende:
leg mij het verschil eens uit. en marokanen zijn toch arabieren??

Het woord 'Arier' (betekent 'nobel') was de zelfgekozen benaming voor een stel Indo-Europese stammen die o.a. invallen deden in India en Irak en zich later vestigden in Centraal-Azië, Griekenland, Egypte en Italië en ook in Rusland en later in Scandinavië.
Later is men het gaan gebruiken als een soort archetype voor de Germanen.
Marokkanen zijn over het algemeen een arabisch volk ja, en Arabieren behoren tot het ras der Semieten (net als de joden).


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 01-05-2002 21:35 by mörke Profiel van mörkehttp://www.nattekrant.net/~mark

Antisemieten.

Dat klinkt nu toch weer heel anders...


Dit slaat nergens op.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 01-05-2002 21:35 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

Idd, echt racisme kennen we hier in NL niet (behalve enkele verloren zieligen dan...).

Ik merk wel dat ik enigszins gekleurd denk, dat komt voornamelijk doordat ik vroeger constant problemen had met Turken/Marokkanen hier uit de buurt. Rijst misschien de vraag: "ALS je je er dan van bewust bent kun je dat toch de kop in drukken?"

Nee, dat kan niet.

Maar dankzij het bestaan van het woordje "racisme" worden etnische minderheden wel aardig gematst af en toe. Alleen al de gedachte "laat ik dat maar wel/niet doen, anders vinden andere mensen me misschien een racist".


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 01-05-2002 21:36 by Sjaan Profiel van Sjaanhttp://www.wastelands.tk

Als ik naar mezelf kijk en de mensen die ik waardeer en aardig vindt dan zijn dit bijna allen mensen van het Germaanse ras (gewone Nederlanders dus). Logisch dat ik dan trots ben op mijn eigen land en cultuur. Aansluitend ben ik het dus eens met Dwaallicht. Verschil is er absoluut, dat betekent uiteraard niet dat je anderen moet onderdrukken.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 01-05-2002 21:37 by Rectum Lobotomy Profiel van Rectum Lobotomy

quote:
Op 1 mei 2002 21:36 schreef Sjaan het volgende:
Verschil is er absoluut, dat betekent uiteraard niet dat je anderen moet onderdrukken.

hmm, hmm, hmm, mag van mij best een beetje


(zie dit verder maar niet als serieuze poging tot discussie )

[Dit bericht is gewijzigd door Rectum Lobotomy op 01-05-2002 21:38]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-05-2002 21:42 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 1 mei 2002 21:18 schreef Dwaallicht het volgende:
Het woord 'Arier' (betekent 'nobel') was de zelfgekozen benaming voor een stel Indo-Europese stammen die o.a. invallen deden in India en Irak en zich later vestigden in Centraal-Azië, Griekenland, Egypte en Italië en ook in Rusland en later in Scandinavië.
Later is men het gaan gebruiken als een soort archetype voor de Germanen.
Marokkanen zijn over het algemeen een arabisch volk ja, en Arabieren behoren tot het ras der Semieten (net als de joden).



Ariërs is dan eigenlijk een verzamelnaam voor stammen zoals kelten, batavieren friesen etc.? wij zijn dus ook allen ariërs? weer een begrip dat door de tweede wereldoorlog een totaal vertekende beeld heeft gekregen. net als het hakenkruis, een symbool dat al eeuwen door de indiërs werd gebruikt (als ik het goed heb)


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen