IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Racisme Vorige pagina | Volgende pagina
Oebe
Usericon van Oebe
Posted 04-05-2002 19:17 by Oebe Profiel van Oebe

Goed dan even roeren in die drek..

De Bell curve wordt door contemporaire racisten gebruikt als 'bewijs' voor hun bewering dat blanken intelligenter zouden zijn dan zwarten. Latente racisten gebruiken het om te verklaren waarom in Amerika, maar ook elders in de westerse wereld zo weinig zwarten doordringen tot de hogere sociale lagen. De werkelijkheid is precies andersom, het is de sociaal-economische status van de ouders die eerder overerfbaar blijkt te zijn dan hun intelligentie.

Intelligentie is overigens een erg omstreden begrip, zowel in psychologisch als filosofisch opzicht. Het is bijvoorbeeld in hoge mate een dynamisch gegeven. Kinderen die worden opgebracht in een intellectueel prikkelende omgeving zullen hoger scoren op intelligentietests dan kinderen die op dit vlak verwaarloosd worden. Iedereen met een redelijk functionerende verstand kan zijn IQ score in vrij korte tijd met enige punten positief beinvloeden door het te trainen. Het is ook maar de vraag in hoeverre men met een IQ test daadwerklijk in staat is de intelligentie van een proefpersoon te meten.

Als je deze meer algemene bezwaren opzij legt dan blijkt dat de Bell-curve bij herijking geen relatie te kunnen aantonen tussen ras en intelligentie, maar wel tussen sociaal-economische status en intelligentie. Dus om het maar even duidelijk (en iets te gesimplificeerd) uit te spellen, want het wil vast niet in een keer in die botte harses, arme blanke kinderen en arme zwarte kinderen presteren even slecht, rijke zwarte kinderen en rijke blanke kinderen presteren even goed.
Je moet dus echt aan een ernstig geval van rassenwaan lijden om te blijven volhouden dat zwarten dom zijn.

Daarnaast staat het bijvoorbeeld in tegenstelling tot algemeen gedacht nog helemaal niet vast welke componenten of facetten van het complex aan vaardigheden die we intelligentie noemen al dan niet erfelijk zijn of in welke mate en via welk mechanismen. Psychologen, hersenonderzoekers en filosofen breken zich er elke dag nog het hoofd over.

Enkele suggesties om je 'stoere' politiek incorrecte 'moed' te bewijzen is het poneren van de volgende stellingen:
1. Marokkanen hebben criminele genen.
2. Joden zijn geboren sjacheraars.
3. Vrouwen zijn achterlijk (hoeveel vrouwelijke filosofen ken jij (ik ken ze wel) en hoeveel hebben er de Nobelprijs gewonnen?)
Ach en Russen zijn alcoholisten, Chinezen zitten in de horeca, Japanners maken alles na, Antillianen zijn pooiers, Turken rijden in een mercedes, Belgen eten patat en jij loopt vast op klompen.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 04-05-2002 21:01 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

Zonder die laatste alinea met stereotypen was het een goed stukje geweest...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-05-2002 21:17 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

maar geef je mening eens over culturele verschillen oebe. ik ben het met jou eens dat genetische verschillen afwezig of nagenoeg miniem zijn tussen verschillende rassen. Botsingen tussen verschillende volkeren zullen dan ook niet om de huidskleur ontstaan maar door een verschil in levenswijze/cultuur etc.


Stultus
is terug (vandaag althans)
Usericon van Stultus
Posted 05-05-2002 20:39 by Stultus Profiel van Stultus

De Bell-curve.. hield dat niet in dat zwarten een grotere piemel hebben dan blanken, en blanken een grotere dat aziaten?


BROODJE POEP!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-05-2002 20:47 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

ja, en ze hebben het naast piemels ook nog over het (vermeende) verschil in intelligentie tussen rassen. Bellcurve slaat op de normaalverdeling.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 06-05-2002 15:51 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

.

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 19-05-2014 13:53]


Touché, pussycat!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 06-05-2002 15:58 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

.

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 19-05-2014 13:54]


Touché, pussycat!


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 06-05-2002 16:15 by Mortanius Profiel van Mortaniushttp://www.myspace.com/thearchest



Heel simpel: De gulden middenweg


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 20-10-2002 23:35 by Sarjenka Profiel van Sarjenkahttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

*oudtopicnieuwleveninblaas*

Vandaag stuitte ik keihard op discriminatie/rascisme... Wat was het geval.

Er is op dit moment kermis in mijn woonplaats; toevallig recht tegenover mijn werk. Vandaag moest ik werken. Zelf houd ik niet van kermis, maar goed...

Op het moment dat ik mijn werkdag begon (12.00 uur) was de kermis nog niet begonnen; een collega van me kwam binnen en vertelde dat er gisteren "van die Marokkaantjes" fietsen aan het jatten waren... Ik heb er niet teveel aandacht aan geschonken, want ik was er niet bij natuurlijk. Zij en een andere collega waren naar buiten gelopen en er iets van gezegd, waarop de jongens gelijk zeiden: "zeker omdat we Marokkaans zijn?"...

Anyway... op een zeker moment in de loop van vanmiddag wordt er een keer aangebeld en er komt een behoorlijk sloom type binnen gelopen. Hij vraagt aan mij of hij naar de wc mag. Nou zijn wij niet een openbare instelling, dus eigenlijk is dat niet de bedoeling, maar omdat hij het zo aardig vraagt, laat ik hem van het toilet gebruik maken. (Was hij Marokkaan?: neen... maar dat doet er niet toe).

Een collega van me (een man) loopt even later naar me toe en begint zo van: "ow, die kwam zeker even spuiten... eh... pissen"... Ik heb die opmerking maar genegeerd, want ik vind het nogal bull-shit om iemand op zijn uiterlijk te beoordelen dat hij/zij wellicht aan de drugs is...

Een kleine 5 minuten later wordt er weer aangebeld en ik druk weer op het knopje (dan gaat de deur vanzelf open ) en dit keer komt er een heel groepje jongens binnenwandelen... Ik had me al voorgenomen dat er niet meer geplast ging worden, maar dat was niet de bedoeling... "of ze even mochten bellen"... Nee dus, want ze kunnen ook wel even een telefooncel opzoeken.

Ik zeg ze nog vriendelijk gedag (krijg geen groet terug) en ze hebben hun hielen nog niet gelicht of de "aardige" collega komt weer naar me toe, met zo'n opmerking in de trant van: "wat moesten die Marokkanen??? zijn ze nog fietsen aan het jatten??, moesten ze soms plassen? laat ze lekker oprotten"... Ik zeg: "is het soms belangrijk dat ze Marokkaans zijn??? Ik vind dat dus absoluut niet boeiend; al kwamen ze gewoon uit Lutjebroek...".

Dat was hij niet met mij eens, want in zijn dorp hing aan het raam van het café een bordje met "verboden voor buitenlanders"... Ik zeg: "sorry, maar dat slaat dus nergens op!"

En zo gingen we nog wel even een tijdje door... Ik heb dus in elk geval 1 collega die absoluut niet tollerant is tegenover buitenlanders. In het geval van deze jongetjes: die deden dus geen vlieg kwaad... Later kwam de collega die in het begin van de middag mij vertelde over het stelen van fietsen weer naar me toe, keek uit het raam en zei: "ow, daar zijn ze weer... staan ze weer fietsen te jatten"... Ik ben gek of de rest van de wereld hoor, maar die jongens deden gewoon hun eigen fiets van het slot af (het ging wat onhandig, maar het was zeker niet jatten)...

Ik word dus ontzettend moe van de kortzichtigheid van sommige mensen.

(heel verhaal )


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 21-10-2002 1:42 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

quote:
Op 20 oktober 2002 23:35 schreef Sarjenka het volgende:
*oudtopicnieuwleveninblaas*
....

(heel verhaal )

Zeker zo'n brain-dead VLB-stemmer!? (goh, ik? generaliseren?)



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-10-2002 2:53 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Nu blijkt in de genen van mensen uit Thailand vast te zitten dat ze niet ver kunnen kijken waardoor een enorme brillenverkoop is daar volgens het RTL4 nieuws...maar ja of daar een valide conclusie uit te trekken valt...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 21-10-2002 10:44 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 20 oktober 2002 23:35 schreef Sarjenka het volgende:
al kwamen ze gewoon uit Lutjebroek...".
Nou ja, "gewoon" uit Lutjebroek?

Maar idd, confronterend. Maar vooral ook vrij schaamteloos.


Touché, pussycat!


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 21-10-2002 11:06 by Heosphoros Profiel van Heosphoros

Als ik (jaja lach maar) bij de AH werk zeggen ze altijd "hmmz mevrouw weet u waar ik de... o je bent een jongen". schande... SCHANDE!!


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 21-10-2002 12:03 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda

ik ben ook tegen racisme , niet alleen omdat ik buitenlander ben etc .
Maar . om dat tegen te gaan tegenwoordig is het juist nodig ,dat als er een bevolkingsgroep of groepen daarin een ,in deze maatschappij ongewenst gedrag lijken te vertonen, dat er over gepraat wordt op grond wat er echt gebeurt .
als er bijvoorbeeld onder Marrokannen , Turken en of Surinamers ( of bepaalde groepen binnen deze bevolkingsgroepen ) meer fietsen worden gestolen dan dient deze veronderstelling juist onderzocht te worden of het zo is .
als het wel zo is dan wordt er wat aan gedaan , als het niet zo is , dan is het een verkeerde veronderstelling .
als je gaat strijden tegen racisme zonder dit te doen , juist dan onstaat er bij de ( autochtone ) bevolking een idee dat er niks aan gedaan wordt en is dit een voedingsbodem voor nog meer racisme .



Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 21-10-2002 12:41 by Heosphoros Profiel van Heosphoros

Je kan er tegen zijn of niet, maar het gebeurt. net zoals vloeken.


f=v=m3kwadraat3=deke=34221

[Dit bericht is gewijzigd door Heosphoros op 21-10-2002 13:29]


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 21-10-2002 13:00 by ZwaarMetaal Profiel van ZwaarMetaalhttp://www.kommando.nl

.

[Dit bericht is gewijzigd door ZwaarMetaal op 21-10-2002 15:16]



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 21-10-2002 13:25 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Heb recentelijk op het nieuws gezien dat er een onderzoek door de vakgroep criminologie is gedaan dat uitwees dat de cijfers omtrent criminaliteit onder allochtonen een vertekend beeld geven van hoe "crimineel" bepaalde lagen van de bevolking zijn. Dit onderzoek besloeg echter alleen het noorden des lands. De leider van het onderzoek hoopt dat de uitkomst er toe zal leiden dat vergelijkbaar onderzoek wordt gedaan in andere delen van het land of in het hele land, zodat de resultaten kunnen worden vergeleken.


Touché, pussycat!


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 21-10-2002 15:07 by Sarjenka Profiel van Sarjenkahttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

quote:
Op 21 oktober 2002 10:44 schreef Sporty Voleg het volgende:
Nou ja, "gewoon" uit Lutjebroek?

Maar idd, confronterend. Maar vooral ook vrij schaamteloos.


Ik weet niet eens waar Lutjebroek ligt

maar goed, da's dus juist het punt. Het maakt geen reet uit waar iemand vandaan komt; wat zijn/haar opvattingen verder zijn... in the end zijn wel allemaal hetzelfde; stervelijke wezens en je rot ook hetzelfde weg... (mits je niet eerst in de fik gestoken wordt of wordt gebalsemd )


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-10-2002 15:11 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 21 oktober 2002 15:07 schreef Sarjenka het volgende:
in the end zijn wel allemaal hetzelfde; stervelijke wezens en je rot ook hetzelfde weg...

Ja hoor, bananen en citroenen zijn ook allebei fruit.

Dat neemt niet weg dat als je zin hebt in iets zoets, je beter een banaan kunt nemen .

Nu wil ik het niet in het banale trekken à la 'negers hebben een grotere' maar wat mij betreft is de raciale en culturele diversiteit op deze aardbol in eerste instantie ontstaan doordat culturen zich apart van elkaar hebben ontwikkeld. Ik hoop dat dat zo blijft, en dat niet alles oplost in één grote McWorld B.V. waarin iedereen en alles hetzelfde is, overal op de aardbol. Dat zie ik niet zitten...

Maar dit heeft uiteraard niks te maken met generaliserend, rancuneus geneuzel over 'die klote Marokkanen'.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 21-10-2002 15:22 by wladimir Profiel van wladimir

Vroeger in Sparta waren de spartanen zelf ook in de minderheid. En doordit zijn ze ten onder gegaan.
Leer van het verleden. En stop al die migratie van buitenlanders naar dit land.

Nee geen racisme laat iedereen gewoon in hun eigen land zitten.
Kleine getalen buitenlanders is niet erg, maar in Nederland zijn er echt teveel.



General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 21-10-2002 15:31 by General Skullfucker Profiel van General Skullfuckerhttp://www.metalhints.nl

quote:
Op 21 oktober 2002 15:22 schreef wladimir het volgende:
Vroeger in Sparta waren de spartanen zelf ook in de minderheid. En doordit zijn ze ten onder gegaan.
Leer van het verleden. En stop al die migratie van buitenlanders naar dit land.

Nee geen racisme laat iedereen gewoon in hun eigen land zitten.
Kleine getalen buitenlanders is niet erg, maar in Nederland zijn er echt teveel.




Hehe, en je hoeft niet eens "hooggevoelig" te zijn om dat door te hebben



Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 21-10-2002 15:36 by Sarjenka Profiel van Sarjenkahttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Snap ik allemaal best... en toen men nog gewoon in z'n eigen land bleef rondhangen en de landen eromheen, had je het probleem niet (of op een andere manier), maar men is nu eenmaal mondiaal geworden en dan zijn er ook nog eens van die groeperingen die opkomen voor de rechten van de mens... Maar dan denk ik: "moeten we ons daar wel mee bemoeien?". Dat ze in China iemand executeren omdat hij de klanten van z'n concurent heeft vergiftigd... Ja, und? Dat is het probleem van het land en niet van de rest van de wereld. Maar ja... we zijn nu eenmaal nogal werelds geworden en dus vinden we ook dat we ons met elkaar moeten bemoeien. Het is gewoon fout gegaan toen er van die zendelingen naar zuid-Amerika en Afrika e.d. werden gezonden om de bevolking te bekeren... Daarmee kwam gelijk een eind aan alle tollerantie... Of misschien waren we dat al nooit... maar omdat je tegenwoordig er niet omheen kunt dat je met verschillende culteren leeft, zul je in feite alles van elkaar moeten accepteren...
En dan bestaat er kans dat - als de mensheid al dit gezeik gewoon overleeft - over misschien duizend jaar, iedereen dezelfde normen en waarden heeft... Je moet er niet aan denken, maar zoiets heet evolutie en dan weet je ook niet beter meer. (ik zou gewoon eens een sci-fiboek moeten schrijven )


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 21-10-2002 15:38 by wladimir Profiel van wladimir

of de halve wereld word opgeblazen en er blijven een paar landen over.

noem je dat ook evolutie


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 21-10-2002 16:17 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Nee, da's 'gewoon' oorlog, en die is al zou als de mensheid.

Even inhakend op het laatste verhaal van Sarjenka; waar trekken we dan de grens als we het hebben over niet meer met elkaar bemoeien? Het voorbeeld dat je gaf (Ned. - China) is waarschijnlijk een goed voorbeeld van "ver van ons bed." Maar voor de een zal die afstand (door de globalisering die je al noemde) veel kleiner zijn dan voor de ander.

Wat voor schaal moeten we dan aan denken? Europees niveau? Landelijk? Of is dat laatste ook al te groot, getuige de banale actie (goeie grap) van de groep fanatiekelingen die zogenaamd een onafhankelijke noord-nederlandse staat wilden creëeren (het nieuwe België?)?

Zeg nou zelf, wat kan het mij als (bijvoorbeeld) Rotterdammer bommen dat de boeren in Groningen te kampen hebben met mislukte oogsten? Zit mij niet in de weg.

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 21-10-2002 16:18]


Touché, pussycat!


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 21-10-2002 17:37 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda

de oplossing van de problemen is, volgens mij ,adequete scholing in maatschappelijk relevante disciplines .
zowel allochtonen hier als scholing van de jongeren in de landen van herkomst ,hiermee wordt het aantrekkelijk om in de landen van herkomst te blijven en er naar terug te emigreren .


[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 21-10-2002 17:38]



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen