|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
sommig racisme vind ik terecht, en andere niet..... zo, dat was mijn beurt dan weer |
|
als ze zich aan gaan passen, fatsoenlijk nederlands gaan praten en geen gebruik maken van de sociale voorzinningen dan vind ik het goed. maar dan doet de meerderheid toch niet. |
|
en 'ze' zijn dus die buitenlanders....en andere soorten racisme dan ?! zo, dat was mijn beurt dan weer |
|
het gaat dus over racisme? dus zeg ik iets over de mensen van de andere ras. |
|
En als ze een keer deodorant gaan opdoen... |
|
quote: quote: quote: quote: 'I think therefore I am, I think' -Nordom the Modron |
|
ik principe ben ik tegen racisme het is alleen zo jammer dat de meeste allochtonen het er zelf naar maken dat het gebeurd |
|
Semantiek: "Racisme" bestaat niet omdat er maar 1 menselijk RAS bestaat (Da's geen gelul, dat komt uit de biologie boeken) Maar serieus: "Racisme" (zoals het in de volksmond gebruikt wordt) is eigenlijk soort selectie. Als ik 1 persoon boven de andere verkies op basis van huidskleur/uiterlijke kenmerken noemt men dat racisme. Da's je vooroordelen volgen IMO. Als mensen nou 's goed zouden integreren (en ja alle partijen moeten willen) en begrip zouden tonen (van ALLE kanten) dan zouden we een veel beter gemeenschap hebben. Maar ja, voorlopig ziet het er niet naar uit dat het veel beter wordt. |
|
quote: Visit the Sacrilegious Mind and download the master samples... |
|
quote: Leg uit...welk rassisme (uitsluiting op grond van ras, geloofsovertuiging, afkomst etc.) vind je dan wel goed? [:tikvaut :] [Dit bericht is gewijzigd door Diabolis op 01-05-2002 13:39] Visit the Sacrilegious Mind and download the master samples... |
|
haha Practice What You Preach Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com |
|
quote: Dubbel semantiek, want in het engels heb je het over 'the human species' met verschillende 'races'. Ik denk trouwens dat een mening over wel of niet immigranten toelaten niet geheel samenvalt met racisme, maar ook andere achtergronden kan hebben. Op rassengebied lijkt het me vrij zinloos en stom om een hierarchie aan te brengen tussen verschillende rassen; een appel is geen peer en een neger dus ook geen chinees. De verschillen erken ik wel; sterker nog, zij zijn een bron van menselijke diversiteit. Ik word daarom altijd een beetje moe van dat geroep van 'wij zijn allemaal gelijk'. Dat zijn we dus niet. Gelukkig maar. |
|
quote: AMEN SSSsssssstttttttttttttttttt!!!!!!! |
|
quote: Geen commentaar. Wat ik typte herinnerde ik mij uit m'n boeken van vroeger. Ik heb na 3de klas geen BI gekozen... quote: Yup. Ik vind trouwens dat discussie hierover weer eens toelaatbaar moet zijn (politiek correct - wat een k*nker woord). Van het "wegstoppen" ven het onderwerp krijg je "Assepoester" vreschijnselen a la Pim Fortuyn (m.a.w. weggemoffelde, verdrukte gevoelen die opeens een uitlaatklep vinden, en die zullen ze altijd vinden.) |
|
het wegstoppen van het probleem met allochtone jongeren moet idd afgelopen zijn en gewoon bespreekbaar worden |
|
quote: In het geval van "species" is er geen sprake van een meervouds 's'. De rest van je verhaal kan ik me prima in vinden, maar wil daarbij wel de kanttekening plaatsen dat die verschillen niet alleen tussen verschillende menselijke rassen bestaan, maar ook binnen de respectievelijke 'soorten' (als je daarvan mag spreken). Touché, pussycat! |
|
Species is enkelvoud Of bedoelde je dat niet? |
|
Juist. Touché, pussycat! |
|
quote: Het voor of tegen zijn van migranten heeft niets met racisme te maken, Nationalisme betaat ook en ik denk dan ook dat die groep best groot is. Het percentage Racisten is heel erg klein in nederland en zo goed als te verwaardelosen. |
|
quote: Diversiteit ligt in persoonlijkheid en niet in rassenscheiding. En we zijn wel degelijk gelijkwaardig; denk eens aan: "The grand leveller" The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Wie had het over rassenscheiding? |
|
quote: Klinkt toch behoorlijk als rassenscheiding... The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Met het woord racisme wordt te veel gegooit. het word vaak onterecht gebruikt zodat de essentie verdwijnt. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
verschillend is iets anders dan gescheiden... je hebt ook bacardi-cola maar ook bacardi en cola... hmz dit is geen nuttige inbreng geloof ik... maar de grootste racisten zijn nog wel de allochtonen die hun eigen land veel beter vinden dan het land waar ze zijn, dat is dan wel nationalisme maar met hun land bedoelen ze vaak hun volk en dan is het wel degelijk racisme. op mijn oude school liep ook een turk met een gigantische turkse vlag achterop zijn jas, dat moet je niet proberen met een nederlandse vlag want dan ben je een racist Je moeder. |
|
ooit wel eens gekeken naar het programma wielklem en co?? daar worden de wielklem zetters om de haverklap uitgescholden voor racist. Ik vind dat werkelijk niet kunnen. Als ik op straat word uitgescholden voor white trash daar kan ik gvd ontzettend kwaad om worden. Als je dat over een marokkaan of weet ik veel wie anders zou zeggen komen ze met de hele familie achter je aan. Ik wil niet zeggen dat Nederlanders niet discrimineren of wat dan ook want ik discrimineer Christenen in feite ook.. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Volgende pagina |