IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Racisme Vorige pagina | Volgende pagina
Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 21-10-2002 23:52 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 21 oktober 2002 23:30 schreef Heiden het volgende:
Je hebt gelijk, het ging idd over racisme in dit topic. Kan ik kort over zijn, racisme en rassen-theorien slaan nergens op!
Er zijn trouwens veel Nietzsche fans hier, daar heeft Hitler zijn meeste untermensch-theorieen vandaan. Wat vind men hier van?
Ik heb Nietsche zelf niet gelezen (staat wel op mijn te lezen lijst) maar zijn Untermensch is wat anders dan Hitler's Untermensch heb ik gehoord/gelezen. Wat precies het verschil is zou aan andere moeten vragen (Dwaallicht?)


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 21-10-2002 23:55 by Heiden Profiel van Heiden

Ik heb ook niks van hem gelezen op wat passages na. Maar ik wil dat dus wel gaan doen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 21-10-2002 23:57 by Iskariot Profiel van Iskariot

Vind het wel trouwens erg toevallig dat algelopen jaar een stuk (was iets van 50%) minder vluchtelingen naar Nederland zijn gekomen omdat het toelatings beleid strengen is geworden. Is wel weer een teken van dat ze het beste land opzoeken in plaats van het dichts bijzijnde .


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 21-10-2002 23:59 by |MoRGaN| Profiel van |MoRGaN|

Ik weet zelf héél weinig over Nietzsche, maar ik heb altijd gehoord dat zijn zus er voor iets tussen zat? Dat bepaalde dingen via haar zijn gegaan omdat zij nu eenmaal sympathiseerde met Hitler? Hijzelf zou het helemaal niet zo gezien hebben, maar omdat hij een beetje krankzinnig geworden was, had ze vrij spel... of zoiets


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 22-10-2002 0:05 by Heiden Profiel van Heiden

Ik ga Dwaallicht eens even erbij halen, of beter nog ik ga een Nietzsche topic openen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-10-2002 0:07 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Lijkt me duidelijk: voordat je er iets over gaat zeggen, moet je de goede man eerst maar eens lezen .

Enfin, in 'Genealogie van de Moraal' (bijvoorbeeld) en in 'De Antichrist' (ook bijvoorbeeld) trekt Nietzsche behoorlijk van leer tegen de joden (eigenlijk trekt hij overal flink van leer ). Vooral ten aanzien van 'de slavenopstand in de moraal' zoals hij het noemt; het moment dat dankzij priesterlijke instincten (die hij geheel en al aan de joden toedicht vanwege hun godsdienst, en waarvan de christenen een nog veel decadenter iets hebben gemaakt) de wereld ontkend wordt ten faveure van een 'hiernamaals'... het smerige affect dat ervoor zorgt dat zij die knielen voor een g0D, zichzelf moreel superieur voelen aan de rest van de wereld, en dat dan met een verfoeilijke, wanstaltige lijdzaamheid gepaard laten gaan.... (je merkt, ik verval al in zijn taalgebruik ).

Enfin, dat heeft niet erg veel met DNA an sich te maken, maar wel met volkeren en hun cultuur. Onder anderen dankzij Friedrich's zus Elisabeth hebben de nazi's dankbaar gebruik gemaakt van Nietzsche's anti-joodse tirades maar tegenwoordig weet bijna iedereen dat en is de naam 'Nietzsche' niet meer een vies woord.

Wat 'untermensch' hiermee te maken heeft, daar heb ik geen idee van, ik heb een boek of vier, vijf van Nietzsche gelezen en ben het hele woord NOG NOOIT tegengekomen!!! Wel de "Übermensch", als zijnde de mens die de totale vrijheid heeft bereikt en alle ketens van de moraal van zich heeft afgeschud.... maar Untermensch, nee, nooit. Ik vind het ook geen Nietzscheaans woord -- hij was de laatste persoon om rancune te gebruiken (dat wat hij zo verafschuwde).

*edit* waar komt het idee eigenlijk vandaan, dat het woord 'Untermensch' van Nietzsche afkomstig zou zijn???

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 22-10-2002 0:07]


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 22-10-2002 0:11 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 22 oktober 2002 0:07 schreef Dwaallicht het volgende:
Lijkt me duidelijk: voordat je er iets over gaat zeggen, moet je de goede man eerst maar eens lezen .

Enfin, in 'Genealogie van de Moraal' (bijvoorbeeld) en in 'De Antichrist' (ook bijvoorbeeld) trekt Nietzsche behoorlijk van leer tegen de joden (eigenlijk trekt hij overal flink van leer ). Vooral ten aanzien van 'de slavenopstand in de moraal' zoals hij het noemt; het moment dat dankzij priesterlijke instincten (die hij geheel en al aan de joden toedicht vanwege hun godsdienst, en waarvan de christenen een nog veel decadenter iets hebben gemaakt) de wereld ontkend wordt ten faveure van een 'hiernamaals'... het smerige affect dat ervoor zorgt dat zij die knielen voor een g0D, zichzelf moreel superieur voelen aan de rest van de wereld, en dat dan met een verfoeilijke, wanstaltige lijdzaamheid gepaard laten gaan.... (je merkt, ik verval al in zijn taalgebruik ).

Enfin, dat heeft niet erg veel met DNA an sich te maken, maar wel met volkeren en hun cultuur. Onder anderen dankzij Friedrich's zus Elisabeth hebben de nazi's dankbaar gebruik gemaakt van Nietzsche's anti-joodse tirades maar tegenwoordig weet bijna iedereen dat en is de naam 'Nietzsche' niet meer een vies woord.

Wat 'untermensch' hiermee te maken heeft, daar heb ik geen idee van, ik heb een boek of vier, vijf van Nietzsche gelezen en ben het hele woord NOG NOOIT tegengekomen!!! Wel de "Übermensch", als zijnde de mens die de totale vrijheid heeft bereikt en alle ketens van de moraal van zich heeft afgeschud.... maar Untermensch, nee, nooit. Ik vind het ook geen Nietzscheaans woord -- hij was de laatste persoon om rancune te gebruiken (dat wat hij zo verafschuwde).

*edit* waar komt het idee eigenlijk vandaan, dat het woord 'Untermensch' van Nietzsche afkomstig zou zijn???
Dat was het Nietsche heeft het woord Untermensch nooi gebruik alleen Ubermensch.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 22-10-2002 0:13 by Heiden Profiel van Heiden

Ah thanks Dwaallicht, dat werpt wat licht op de zaak. Ik kwam met de term untermensch, ik bedoelde dus eigenlijk ook übermensch.
Ik had de klok wel horen luiden...
Voordat iemand anders het zegt.
Ik ga ook eens wat werk van die Nietzsche doornemen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-10-2002 0:18 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Is zeker aan te raden, 'Genealogie van de Moraal' is een goeie, of 'Voorbij Goed en Kwaad' (toevallig heb ik die zelf ook gelezen, hehe). 'De Geboorte van de Tragedie' is z'n eerste boek, maar daar komen voornoemde zaken wat minder in naar voren... in dat boek dweept-ie ook nog behoorlijk met Wagner.

Volgens mij is hij teruggekomen op (bijv.) die Wagner omdat men 'het Arische ideaal' ook als een soort moraal ging gebruiken, als een soort abstract ideaal van 'puurheid'... dezelfde religieuze instincten dus die weer eens de kop opsteken. Een postmoraal mens (zoals we dat nu wel kunnen noemen) verdeelt de wereld niet in abstracties van 'goed en kwaad' en is voorbij dat soort kindse denkbeelden. Wellicht dat hij daarom antisemieten zo verfoeide, uiteindelijk.

Maar ik heb ook het idee dat de arme man (mede dankzij zijn migraine) spaak gelopen is in zijn eigen moeite met zijn hedendaagse maatschappij... simpelweg teveel om zich over op te winden, teveel denkkracht, teveel begrip voor een te jonge wereld die al oud en ziek was van (christelijke) decadentie.
Zijn levensverhaal is iig een van de tragischere die ik ken.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 22-10-2002 0:52 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

"Herwaardering van alle waarden" is trouwens ook een aanrader. Het is een verzamelwerk van het notitiemateriaal van Nietzsche, tussen 1881 en 1888.



[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 22-10-2002 0:53]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-10-2002 0:53 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Hey zeg, pleur die heerschende quote eens terug .


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 22-10-2002 0:54 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 22 oktober 2002 0:18 schreef Dwaallicht het volgende:
Een postmoraal mens (zoals we dat nu wel kunnen noemen) verdeelt de wereld niet in abstracties van 'goed en kwaad' en is voorbij dat soort kindse denkbeelden.


" het leven valt niet af te wijzen, want de moraal staat er niet boven, ze is dood. Het morele exces heeft bewezen dat de tegenstelling van de moraal, het kwaad, noodzakelijk en nuttig is en de bron van het goede. "



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-10-2002 0:55 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 22 oktober 2002 0:54 schreef BurZum het volgende:
" het leven valt niet af te wijzen, want de moraal staat er niet boven, ze is dood. Het morele exces heeft bewezen dat de tegenstelling van de moraal, het kwaad, noodzakelijk en nuttig is en de bron van het goede. "


Hah!!
Dankjewel

Eerstvolgende Nietzsche die ik ga aanschaffen is 'Aldus Sprak Zarathoestra'.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 22-10-2002 13:38 by wladimir Profiel van wladimir

wat vinden jullie van dit onzinnige liedje?

Komt van de tv ofzo ik weet niet van wie, maar ik had het van een forum gejat.

-------------------

Ze willen ons zwart maken als ze over ons praten
We hebben ze niks gedaan en toch nog willen ze ons haten
Ze willen ons zwart maken als ze over ons praten
Tijd dat dit verandert heb je dat niet in de gaten


Dit is het enige wat ik heb, stop mijn hart er in, Dus ik meen het als ik rap en dat is dat ding
Waardoor ik win als Abdel Krim in 1921, overgave is voor de zwakkeling
Ook al is het jaren geleden de geschiedenis herhaalt zich is al een paar keer gebleken
Veel van jullie gasten hier zo waren tevreden totdat je de Raymzter zag feesten met Marokkanen in Ede
Maar je was weer te voorbarig geweest, we vierden feest omdat ik toen net was jarig geweest
Het is nu tijd om wat aandacht te besteden aan actuele problemen mathematisch beschreven
Over wat er onder Marokkanen hier leeft. Onterecht worden we gehaat en gevreesd.
De krant speelt er op in en met name tv maar dat jij er aan mee deed verbaast me nog steeds
Ik ben aardig op dreef en als ik eenmaal begin ouwe moet niemand me stoppen want ik kan me niet meer inhouden.
Wat ik zeg klinkt misschien eenvoudig maar ze kijken me aan alsof ik vloog in de Twin Towers
We kwamen hier als gastarbeiders On the downlow wat goede hash-verspreiders
Ik weet nog hoe ze me noemden vroeger, ik was wat kleiner; kutmarokkaan, dat is wat ze zeiden

Refrein

Lijkt erop dat we weer verder kunnen, dj Mass laat de track verder drummen
Grondleggers van de wis- en sterrenkunde, wie zegt dat Marokkanen niet werken kunnen
Vooroordelen ik hoor ze velen. Ik wil er wat van zeggen door wat met woorden te spelen
Raymzter is een poëet die behoorlijk kan spreken. Net als Mohammed de profeet , dit behoor je te weten
Je hoorde me zeker, Ik ben door aan breken.
Niet dat ik verwacht dat je weet wie ik ben. Shit ik ben een mens God weet wie ik ben
En ik ben net zo Marokkaans als dat ik Nederlands ben
Ook al eet je bloemkool je weet we doen zo. Sellen je wat hash maar het is eigenlijk schoenzool.
Doe die dingen totdat ik wat poen zie. Woorden vallen zwaarder dan die van El Moumni
Maar jullie halen alleen de negatieve zinnen eruit bang als je een keer op wat diepere dingen stuit
Want dan blijkt het beeld van de stereotype niet juist en zie je het liefst dat ik verhuis
En dat is tragisch ook al spreek ik geen arabisch, het ritme doet het werk voor me shit is magisch
En je hoort het werkt goed schijn als de ster die je bent op dit culturele erfgoed.

Refrein

Shit als dit kan mijn dag bederven als ik langs een vrouw loop en ik zie haar dr tas verbergen
Maar mijn vader had het vast nog erger, hij was een Berber; een gast uit de bergen.
Maar ik ben hier geboren dat kan je vast aan me horen
Je kijkt me vies aan van achter en eerlijk van voren
Mijn eerlijke woorden doen zeer aan je oren
Met zo'n mentaliteit gaat de wereld verloren
Dus zal ik doorgaan of zal ik kappen ermee
Ik bedoel met elke boot komen er wel een paar ratten mee
Wil je wat kennis neem dat dan maar mee
Best wel dapper van Ray want ik zag echt geen een persoon proberen Marokkanen wat beter te profileren
Liever zie je ze ons arresteren.
Dus ik kwam om jullie dames en heren te leren niet iedereen over één kam te scheren

------------------------
Ik vind dit echt onzin


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 22-10-2002 14:49 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Wat ie vertelt vind ik niet zozeer onzinnig. De manier waarop stoor ik me aan; maar da's meer doordat het zo'n betweterig toontje is waarop rappers nog wel eens hun mening verkondigen.


Touché, pussycat!


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 22-10-2002 15:41 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 21 oktober 2002 20:29 schreef attila_de_hun het volgende:
Toen ik studeerde zat er geen EEN allochtoon bij ons. Tijdens mijn hele studieperiode (en die heeft lang genoeg geduurd ). Dat verbaasde me toen al.



dat kan ook met je opleiding te maken hebben .
opleidingen die opleiden tot concrete beroepen: universitaire of hogerberoeps opleidingen daar vind je wel allochtonen vooral op bij hogescholen in een stad waar veel allochtonen wonen .
Vaak zijn het de ouders die eisen dat het kind een opleiding volgt die een zekere toekomst garandeert .
opleidingen die opleiden tot onderzoeker zal je niet snel een allochtoon aantreffen ( tezij het medisch onderzoek betreft , en als ze de keuze hebben dan kiezen ze liever voor artsenopleiding )
Utrecht heeft volgens mij ook niet veel allochtonen invergm Den Haag , Rotterdam en Amsterdam .
Dus uit het feit dat er geen allochtonen bij jouw studie zijn kan er niet veel geconcludeerd worden .



Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 23-10-2002 10:08 by Nihil Profiel van Nihil

Racisme, in een brede zin, is volgens mij een natuurlijk fenomeen dat voortvloeit uit een drang om te domineren, verbonden aan de soort.


Tum podem extulit horridulum...


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 25-10-2002 12:41 by wladimir Profiel van wladimir

Ze willen ons zwart maken als ze over ons praten
We hebben ze niks gedaan en toch nog willen ze ons haten
Ze willen ons zwart maken als ze over ons praten
Tijd dat dit verandert heb je dat niet in de gaten

--
Ze doen tegenwoordig te veel die Marokanen, Turken.

maar natuurlijk ook de Nederlanders.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-10-2002 20:50 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 22 oktober 2002 15:41 schreef Vinay het volgende:
Utrecht heeft volgens mij ook niet veel allochtonen invergm Den Haag , Rotterdam en Amsterdam .
.



Een bezoekje van slecht enkle minuten aan Hoog catharijne zal je onmiddellijk je fout doen inzien.

Nadat ik jou post heb gelezen ebseft ik idd dat de richting van de studie mogelijk een rol kan spelen . Bij scheikunde hadden ze wel veel buitenlanders (met name indiërs).

Maar ik denk dat percentueel gezien minder allochtone jongens verder studeren.


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 25-10-2002 21:55 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

Goed, iemand de ouders van de daders van dat Venlo-gedoe op Netwerk gezien vandaag??

Die Marokaanse ouders wonen 36 JAAR in Nederlands en spreken GEEN Nederlands!!! En dan hun zoon nog verdedigen ook op een manier die ik zeer in twijfel trek...

grom


*edit* beetje verkeerd topic....maar goed


[Dit bericht is gewijzigd door WickedKimmie op 25-10-2002 21:55]


I spy with my little and verrry evil eye.....


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-10-2002 22:09 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Ik heb het gezien en hier wordt in ieder geval 1 grote fout gemaakt; die moeder verdedigt haar zoon met twee keer het achtervoegsel ',zoals iedereen' (over zijn gedrag zoals kleine criminaliteit en vechten); die hoogleraar pedagogie concludeert dat de ouders niet weten wat er in de buitenwereld gebeurt; gozer heeft het dus mis!
Hij gaat er vanuit dat de ouders de waarheid spreken, maar zijn conclusie klopt dus al niet dus misschien ook het waarheidsgehalte van de ouders.



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


DeCiPhEr
Usericon van DeCiPhEr
Posted 31-10-2002 23:13 by DeCiPhEr Profiel van DeCiPhEr

quote:
Op 22 oktober 2002 13:38 schreef wladimir het volgende:
wat vinden jullie van dit onzinnige liedje?

Komt van de tv ofzo ik weet niet van wie, maar ik had het van een forum gejat.

-------------------

Ze willen ons zwart maken als ze over ons praten
We hebben ze niks gedaan en toch nog willen ze ons haten
Ze willen ons zwart maken als ze over ons praten
Tijd dat dit verandert heb je dat niet in de gaten


etc.------------------------
Ik vind dit echt onzin



jah ze zeuren over ons...maar 1. hun zijn hier te gast. 2. wij lopen niet over straat te roepen (als we christen waren) god is de grootste! en hun roepen wel Allah a Achbar... idioot vind ik het...

p.s. nee ik ben niet extreem rechts...stem groenlinks


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 31-10-2002 23:19 by Rasputin Profiel van Rasputinhttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 22 oktober 2002 13:38 schreef wladimir het volgende:
wat vinden jullie van dit onzinnige liedje?

Ik vind dit echt onzin



Ik vind het geen onzin, vind het opzich best wel een goed idee, om er zo meer aandacht voor te vragen, en ook onder andere bevolkingslagen (dwz het TMF publiek).
Niet dat ik denk dat het veel zin heeft, maar je weet het nooit, ik geloof dat het op nummer 1 staat in een bepaalde lijst (niet de top 40 maar net zoiets).
Wat me er echter wel aan stoort is dat die kerels het zo brengen alsof iedere nederlander een racist is of op zn minst alle marokkanen kut vindt.


Daarnaast stoort het me ook dat het kutmuziek is maar dat terzijde.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-10-2002 23:23 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 22 oktober 2002 13:38 schreef wladimir het volgende:
wat vinden jullie van dit onzinnige liedje?

Komt van de tv ofzo ik weet niet van wie, maar ik had het van een forum gejat.

-------------------




Ik vind het walgelijk. Die tekst gaat dus tegen nederlanders. in de ruime zin ook een soort rascisme. Ik kan zo een tekst over buitenlanders niet maken, dan kom ikin dipe problemen. en trouwens dat van sterrenkunde en wiskunde is de grootse onzin.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 01-11-2002 9:55 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

Racisme...

tja, in het topic waar ik me heb voorgesteld zei ik dat ik er een hekel aan heb, misschien komt dat gewoon doordat de meeste mensen die ik tegenkom en die denkbeelden hebben dat alle marokkanen en turken tegen de muur gezet moeten worden zelf zo dom zijn als de pest (heel veel "lonsdale" dragers lijken bijna verplicht racistisch te zijn). Ik ben slechts een echte nazi tegen gekomen die niet probeerde zijn denkbeelden aan me op te dringen, en ik wil nog altijd een keer flink met hem discussieren over waarom hij nou precies zo denkt.

Racisme is verwerpelijk (imho), het is verkeerd omdat het uitgaat van de notie dat een ras beter is dan het andere, maar er is maar een mensen ras op deze aardbol, we zijn allemaal in principe opgebouwd uit dezelfde DNA-strengen. Zijn mensen slecht omdat ze geel, zwart, rood, bruin of blank zijn?

Iedereen wordt onschuldig geboren, sommige mensen bewijzen tijdens hun leven dat ze een crimineel leven verkiezen boven een andere levenstijl, maar kom nooit aan met die noties van alle marokkanen dit of alle turken dat.

Racisme is het duidelijkste bewijs va kortzichtigheid en luiheid. Er is immers niets makkelijkers om te zeggen dat die en die bevolkingsgroep de volle schuld heeft.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen