IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Racisme Vorige pagina | Volgende pagina
De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 23-12-2013 23:16 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 22 november 2013 10:15 schreef nark het volgende:




racisme of satire , ik vind het geniaal...




Hehehe, Karel van Es, de broer van Tedje van Es van de Tegenpartij. Hilarisch, ja.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 04-07-2014 16:19 by _Thomas_ Profiel van _Thomas_



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-07-2014 17:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 04-07-2014 17:24]


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-07-2014 17:24 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Racist!


When your people matter, menstrual health matters


brundlefly
crusade4krijst
Usericon van brundlefly
Posted 04-07-2014 17:26 by brundlefly Profiel van brundlefly

"ik ben theatermaker maar ja, ook maar een mens"
Wel ironisch dat ze zelf volledig aan `t stereotype van een Piet voldoet. Met d`r zwarte huidskleur, kroeshaar en grote gouden oorbellen. Toch mooi om te zien dat die pieten-haters verdere polarisering alleen maar in de hand werken.


I found it surprisingly beautiful... in a brutal, horribly uncomfortable sort of way.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 04-07-2014 18:34 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 4 juli 2014 17:24 schreef Hypnos het volgende:








En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 05-07-2014 18:07 by _Thomas_ Profiel van _Thomas_



_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 28-09-2014 14:48 by _Thomas_ Profiel van _Thomas_



WMP
Usericon van WMP
Posted 28-09-2014 17:07 by WMP Profiel van WMP

Marokkkanen zijn Marokkanen met een witte puntmuts?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 28-09-2014 17:46 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

2 Euro? Ik wil ook wel voor 2 Euro zwemmen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-09-2014 19:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

beetje ironisch wel, moesten ze echt kunnen zwemmen dan zat het hier pas echt vol met zandnegers


niets tegen zangnegers trowuens


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-09-2014 12:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



hard


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-09-2014 13:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 28 september 2014 14:48 schreef _Thomas_ het volgende:


http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/09/slegs_vir_hassan_en_ali.html

Ja, echt heel erg dat men volwassenen van een culturele achtergrond waar zwemmen veel minder gebruikelijk is dan in de dominante cultuur wil helpen door een veilige omgeving te scheppen waar ze zonder schaamte eindelijk eens kunnen leren zwemmen zoals voor de kinderen uit de dominante cultuur volstrekt vanzelfsprekend is (en voor hun eigen kinderen vermoedelijk evengoed). Echt een abject verschijnsel dit. Moeten we niet willen met z'n allen. Schande, zo ga je niet met mensen om! BAH!


I wish I was a butterfly


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 29-09-2014 13:43 by Mythics Profiel van Mythics

In principe is er niks mis mee om een speciale middag aan te bieden voor bepaalde groepen mensen waarbinnen zwemvaardigheid nauwelijks aanwezig is, maar ik vind het wel raar dat de prijs ontzettend laag is. Schoolzwemmen wordt steeds meer afgeschaft of ingekort (vanwege bezuinigingen) en het gemiddelde minima-gezien heeft nu al problemen met het betalen van zwemlessen en een zogenoemde ooievaarspas aanvragen kan voornamelijk in een beperkt aantal situaties. Vanuit dat oogpunt vind ik het wel zuur dat er in dit geval schijnbaar wel de mogelijkheid is om voor een minimumbedrag te kunnen zwemmen, terwijl dit voor kinderen in andere gezinnen nauwelijks of niet te betalen is, doch wel essentieel is mijns inziens. Vergelijk maar met de normale prijzen van dit centrum; klik


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 29-09-2014 13:54 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 29 september 2014 13:27 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja, echt heel erg dat men volwassenen van een culturele achtergrond waar zwemmen veel minder gebruikelijk is dan in de dominante cultuur wil helpen door een veilige omgeving te scheppen waar ze zonder schaamte eindelijk eens kunnen leren zwemmen zoals voor de kinderen uit de dominante cultuur volstrekt vanzelfsprekend is (en voor hun eigen kinderen vermoedelijk evengoed). Echt een abject verschijnsel dit. Moeten we niet willen met z'n allen. Schande, zo ga je niet met mensen om! BAH!


:')


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-09-2014 14:07 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 29 september 2014 13:43 schreef Mythics het volgende:
In principe is er niks mis mee om een speciale middag aan te bieden voor bepaalde groepen mensen waarbinnen zwemvaardigheid nauwelijks aanwezig is, maar ik vind het wel raar dat de prijs ontzettend laag is. Schoolzwemmen wordt steeds meer afgeschaft of ingekort (vanwege bezuinigingen) en het gemiddelde minima-gezien heeft nu al problemen met het betalen van zwemlessen en een zogenoemde ooievaarspas aanvragen kan voornamelijk in een beperkt aantal situaties. Vanuit dat oogpunt vind ik het wel zuur dat er in dit geval schijnbaar wel de mogelijkheid is om voor een minimumbedrag te kunnen zwemmen, terwijl dit voor kinderen in andere gezinnen nauwelijks of niet te betalen is, doch wel essentieel is mijns inziens. Vergelijk maar met de normale prijzen van dit centrum; klik

Het gaat nu om 2 euro voor 1 (!) uur, geen middag. Staat niet bij dat het om zwemles gaat, dus ik vermoed dat er zeer minimale begeleiding is, misschien zelfs slechts toezicht wat er normaal ook wel is. Dus zo goedkoop is dat niet versus bvb. 4.90 voor een losse zwemkaart.

Deze mensen worden geholpen, en zo gek vind ik dat in ieder geval niet. Verder hebben we mijns inziens veel te weinig informatie om de conclusie te trekken dat dit oneerlijk zou zijn ten opzichte van andere minder bedeelde groepen. Misschien loopt het maar een maand, misschien zijn er voor andere groepen evengoed dergelijke subsidies, misschien hebben deze mensen het gewoon veel harder nodig. De Ooievaarspas is voor Den Haag en dit gaat over Amsterdam. Dit soort zaken worden op gemeenteniveau geregeld en betaald (voor Amsterdam mogelijk zelfs stadsdeelniveau), dus naar een andere gemeente kijken is in die zin niet relevant.

Storm. Glas water.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 29-09-2014 14:12]


I wish I was a butterfly


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 29-09-2014 14:18 by Mythics Profiel van Mythics

Klopt, en gezien de beperktheid van de informatie reageerde ik daar op. Er zijn inderdaad zaken niet bekend, dus teveel oordelen kan niet. Ik reageerde daarbij niet vanuit verontwaardiging (hoewel dat ook niet geïmpliceerd is natuurlijk) maar kan mij wel voorstellen dat hier vragen om zijn, al dan niet over het schrijven van 'Marokkanen' met een drietal k's.

De ooievaarspas was alleen een voorbeeld van een maatregel die kosten kan drukken, niet per se gerelateerd aan de situatie op zichzelf hier. Idem met het afschaffen van schoolzwemmen; misschien gebeurd dat wel niet in de regio.

Ben het verder ook met je eens dat het een soort van 'storm in een glas water'-situatie is, maar wat meer uitleg aan de kant van de organisatie was wel prima geweest en had voldoende gedoe voorkomen.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 29-09-2014 14:19 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 29 september 2014 13:27 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja, echt heel erg dat men volwassenen van een culturele achtergrond waar zwemmen veel minder gebruikelijk is dan in de dominante cultuur wil helpen door een veilige omgeving te scheppen waar ze zonder schaamte eindelijk eens kunnen leren zwemmen zoals voor de kinderen uit de dominante cultuur volstrekt vanzelfsprekend is (en voor hun eigen kinderen vermoedelijk evengoed). Echt een abject verschijnsel dit. Moeten we niet willen met z'n allen. Schande, zo ga je niet met mensen om! BAH!


Ik ben het met de strekking van je verhaal niet oneens maar ik vind de sterk gereduceerde prijs wel over-the-top positieve discriminatie. Het is minder dan 50% van de normale prijs.

En het is nogal een ongenuanceerde advertentie natuurlijk. Wat als je toevallig uit Egypte komt ofzo?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 29-09-2014 14:27 by Mythics Profiel van Mythics

Een Turkse buurman hier in de straat was eens verbolgen over een dergelijke actie omdat hij boos was dat de gemeente (vanuit zijn standpunt) insinueerde dat alle Turken te arm waren om zwemles te nemen


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-09-2014 14:29 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 29 september 2014 14:18 schreef Mythics het volgende:
Klopt, en gezien de beperktheid van de informatie reageerde ik daar op. Er zijn inderdaad zaken niet bekend, dus teveel oordelen kan niet. Ik reageerde daarbij niet vanuit verontwaardiging (hoewel dat ook niet geïmpliceerd is natuurlijk) maar kan mij wel voorstellen dat hier vragen om zijn, al dan niet over het schrijven van 'Marokkanen' met een drietal k's.

De ooievaarspas was alleen een voorbeeld van een maatregel die kosten kan drukken, niet per se gerelateerd aan de situatie op zichzelf hier. Idem met het afschaffen van schoolzwemmen; misschien gebeurd dat wel niet in de regio.

Ben het verder ook met je eens dat het een soort van 'storm in een glas water'-situatie is, maar wat meer uitleg aan de kant van de organisatie was wel prima geweest en had voldoende gedoe voorkomen.

Ik kan me ook zeker voorstellen dat er vragen over zijn (ik heb overal vragen over omdat het kan) en ik wil jou ook nergens de schuld van geven, maar dat GeenStijl er een semi-verontwaardigd bericht aan meent te moeten wagen en dat dat hier dan in een racisme-topic gepost moet worden gaat ver buiten "ergens vragen bij stellen" en geeft simpelweg blijk van behoorlijke kleinzieligheid ofwel een staat van permanent slachtofferschap waar ik meer en meer moeite mee heb.

Holadiejee zeg, er hangt een A4'tje met een niet geheel duidelijke tekst en context over een uurtje zwemmen voor twee euro ergens in (bij?) een zwembad en het lijkt wel alsof de boze Muzelman zijn kromzwaard op de blanke nek van de Nederlandse rechtstaat heeft gezet. Pfft.

Die uitleg is er misschien ook wel gewoon ergens, weten de klagers veel. Maar nee, beter om direct kwade wil te veronderstellen.
quote:
Op 29 september 2014 14:19 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik ben het met de strekking van je verhaal niet oneens maar ik vind de sterk gereduceerde prijs wel over-the-top positieve discriminatie. Het is minder dan 50% van de normale prijs.

En het is nogal een ongenuanceerde advertentie natuurlijk. Wat als je toevallig uit Egypte komt ofzo?

Jan van Galenstraat --> Nieuw-West --> 100% Turken en Marokkanen

Overigens is dit binnen het totale plaatje van Amsterdams belastinggeld wat over de balk gesmeten wordt zéér prima verdedigbaar uitgegeven geld

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 29-09-2014 14:31]


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 29-09-2014 14:31 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Hopelijk komt er nou ook een shoarmatent binnenkort met een avond shoarma vreten voor 2,- alleen voor Nederlandse en Vlaamse mannen.

(Bij voorkeur op vrijdag of zaterdag rond 2 uur s' nachts in de binnenstad).


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-09-2014 14:32 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 29 september 2014 14:31 schreef Onweerwolf het volgende:
Hopelijk komt er nou ook een shoarmatent binnenkort met een avond shoarma vreten voor 2,- alleen voor Nederlandse en Vlaamse mannen.

(Bij voorkeur op vrijdag of zaterdag rond 2 uur s' nachts in de binnenstad).

Shoarmavlees is al veel te goedkoop voor de hoeveelheden die je krijgt, daar heb je die korting impliciet al gekregen


I wish I was a butterfly


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 29-09-2014 14:36 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

3 K's. Haha, ik geloof er geen reet van.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-09-2014 16:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Dit is gewoon een truuk van racistische blanke zwemmers die niet samen in één bad willen met donkere mannen op hetzelfde moment!

WAK3 UP PIEPELZ!!!!


signature


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 29-09-2014 16:40 by _Thomas_ Profiel van _Thomas_

Zionistisch complot!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen