IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Racisme Vorige pagina | Volgende pagina
Zenial
Usericon van Zenial
Posted 21-10-2002 20:20 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 21 oktober 2002 20:14 schreef Heiden het volgende:
Net zomin als dat ik een ijsbeer of een zebra in een Nederlands bos wil tegenkomen, hoort ook een arabier, afrikaan of aziaat niet hier...
Iedereen heeft zijn plaats op deze aardkloot gekregen, en daar moet je het beste van maken.

Sheeeeesh!
Niemand zal mij in de weg staan als ik in een ander land wil wonen! Met de internationalisering zal je meer nationaliteiten en vermengingen overal tegengekomen, dus veel plezier met jouw 'Sombere' toekomst.
En als er mensen van 'onze welvaart kunnen profiteren' moet je de schuld zoeken bij diegenen die dit mogelijk maken (politiek) en niet bij diegenen die hier gebruik van maken. Die zijn wat mij betreft gewoon slim bezig.


Zenial


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 21-10-2002 20:26 by Heiden Profiel van Heiden

Ik zoek ook de schuldigen in de politiek, ik ben niet simpel natuurlijk, ik weet ook dat zij de schuldigen zijn met hun politiek-correcte multi-culti onzin. Ik weet ook dat buitenlanders daar gebruik maken en in hun vuistje lachen, ik ben dus ook geen racist ofzo, ik wil ze gewoon niet hier hebben. En als jij wilt emigreren, ik hou je niet tegen.
Ik ben geboren in Limburg en ik ga sterven in Limburg en zo zie ik het...


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-10-2002 20:29 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 21 oktober 2002 18:26 schreef Zenial het volgende:
Volgens mij is het hele probleem van racisme generalisaties als deze. Bij mij op de universiteit zijn alle nationaliteiten wel vertegenwoordigd en t zijn vooral deze allochtonen die hogere punten halen en hun studie op tijd afronden...


Toen ik studeerde zat er geen EEN allochtoon bij ons. Tijdens mijn hele studieperiode (en die heeft lang genoeg geduurd ). Dat verbaasde me toen al. Wat mijn liefde voor buitenlanders verder een doodsteek heeft gegeven was de luide en provocerende toon waarop ze het over die kut-hollanders hadden in de bus. De meeste mensen hebben een hekel aan buitenlanders gebaseerd op eigen ervaringen. vanuit die ervaring wordt idd misschien te snel gegeneraliseerd maar je moet eerlijk zijn dat de buitenlanders het zichzelf toch ook niet makkelijker op maken.


[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 21-10-2002 20:29]


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 21-10-2002 20:32 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 21 oktober 2002 20:29 schreef attila_de_hun het volgende:
Wat mijn liefde voor buitenlanders verder een doodsteek heeft gegeven was de luide en provocerende toon waarop ze het over die kut-hollanders hadden in de bus.

De bus? Ik hoop niet dat je het over dat tv programma hebt???


Zenial


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-10-2002 20:33 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 21 oktober 2002 20:32 schreef Zenial het volgende:
De bus? Ik hoop niet dat je het over dat tv programma hebt???


Nee hoor, de bus van Utrecht centraal station naar de Uithof.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 21-10-2002 20:41 by Heiden Profiel van Heiden

Zij hebben dan tenminste nog het lef om kut-hollanders in het Nederlands te zeggen.
Meestal hoor ik alleen maar 'ach sjal mzch sjl ach har faddar' uit die knoflook-bekken komen...
Iets waar ik wild van kan worden, in het arabisch achter je rug lullen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-10-2002 20:53 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 21 oktober 2002 20:26 schreef Heiden het volgende:
Ik zoek ook de schuldigen in de politiek, ik ben niet simpel natuurlijk, ik weet ook dat zij de schuldigen zijn met hun politiek-correcte multi-culti onzin. Ik weet ook dat buitenlanders daar gebruik maken en in hun vuistje lachen, ik ben dus ook geen racist ofzo, ik wil ze gewoon niet hier hebben. En als jij wilt emigreren, ik hou je niet tegen.
Ik ben geboren in Limburg en ik ga sterven in Limburg en zo zie ik het...


Ik heb niks tegen emigreren maar bedenk wel wat je doet. Ga vooral niet in een land wonen waar de cultuur totaal anders is als je niet bereid bent zeer zware aanpassingen te doen. Ik zou best in Noorwegen of Duitsland willen wonen maar nooit van zijn leven in Algerije of zoiets.


Muilkorfje
Usericon van Muilkorfje
Posted 21-10-2002 20:58 by Muilkorfje Profiel van Muilkorfje

Gelukkig heb ik nog 1 kleine maatstaaf om in te zien dat Nederland "nog" tolerant genoeg is.

1 collega van mij komt uit Somalie.
Hij zegt vanalles wat niet goed is en dat dat niet klopt wat betreft ons land.

Ikke:
Als ik hetzelfde zou zeggen als ik in Somalie was, wat zou er dan gebeuren?

hij:
Mensen heel boos worden en waarschijnlijk "wegjagen"...

Als je naar 1 ander land wilt verhuizen moet dat gewoon mogelijk zijn in mijn ogen omdat we toch uiteindelijk, misschien de grootste reden, economische vluchtelingen zijn...
Of verhuizen ivm het slechte weer hier.





[Dit bericht is gewijzigd door Muilkorfje op 21-10-2002 20:59]


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 21-10-2002 21:01 by Heiden Profiel van Heiden

Noord-Duitsland en Noorwegen zouden mij ook kunnen bevallen, maar ik zie Noord-west Europa eigenlijk als 1 groot land. Vooral Scandinavie lijkt erg veel op Nederland, qua nuchterheid, omgang en fatsoensnormen...
Maar ik blijf toch op mijn geboortegrond uit principe, deden maar meer mensen dat.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


RaNk
Usericon van RaNk
Posted 21-10-2002 21:52 by RaNk Profiel van RaNk

Tis maar weer net wat je racisme noemt, dat blijkt wel weer uit dit topic. Ik zie het heel simpel, en het is al eerder gezegd hier. Racisme is een ander veroodelen puur op zijn afkomst. Dat ik bepaalde rassen/culturen als verschillend zie heeft absoluut niets met racisme te maken. Sterker nog, ik heb superveel respect voor bepaalde stammen in bijvoorbeeld Afrika, die hun eigen tradities trouw blijven en blijven overleven op hun eigen manier. Daar kunnen er nog veel wat van leren...


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 21-10-2002 22:14 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 21 oktober 2002 21:52 schreef RaNk het volgende:
Tis maar weer net wat je racisme noemt, dat blijkt wel weer uit dit topic. Ik zie het heel simpel, en het is al eerder gezegd hier. Racisme is een ander veroodelen puur op zijn afkomst. Dat ik bepaalde rassen/culturen als verschillend zie heeft absoluut niets met racisme te maken. Sterker nog, ik heb superveel respect voor bepaalde stammen in bijvoorbeeld Afrika, die hun eigen tradities trouw blijven en blijven overleven op hun eigen manier. Daar kunnen er nog veel wat van leren...


Hier ben ik het mee eens, ik vind mezelf dan ook absoluut geen racist en heb veel respect voor veel culturen, vooral onze eigen, wat er nog van over is.
Ik ben gewoon (lekker correcte woordkeuze) voor apartheid...


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 21-10-2002 22:30 by winters rage Profiel van winters rage

quote:
Op 21 oktober 2002 22:14 schreef Heiden het volgende:
Hier ben ik het mee eens, ik vind mezelf dan ook absoluut geen racist en heb veel respect voor veel culturen, vooral onze eigen, wat er nog van over is.
Ik ben gewoon (lekker correcte woordkeuze) voor apartheid...

apartheid zoals in zuidafrika, of gewoon ieder naar zn eigen land en verder geen gezeik (geen vluchtelingen tijdens oorlogen enzo)


My madness, my sadness


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 21-10-2002 22:32 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 21 oktober 2002 22:14 schreef Heiden het volgende:
Hier ben ik het mee eens, ik vind mezelf dan ook absoluut geen racist en heb veel respect voor veel culturen, vooral onze eigen, wat er nog van over is.
Ik ben gewoon (lekker correcte woordkeuze) voor apartheid...


inderdaad

ik vind zelf overigens dan de kreet racisme ongepast bij mijn eigen ideeen: tis aanpassen of terug. punt uit. dan maakt het me niet uit welke kleur ze hebben, je hebt immers goede en slechte negers maar ook goede en slechte nederlanders.


Je moeder.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 21-10-2002 22:33 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 21 oktober 2002 22:30 schreef winters rage het volgende:
apartheid zoals in zuidafrika, of gewoon ieder naar zn eigen land en verder geen gezeik (geen vluchtelingen tijdens oorlogen enzo)


wat doen bijvoorbeeld afghaanse vluchtelingen dan in nederland als ze ook bij 'de buren' kunnen onderduiken. dat geeft al een teken af dat ze niet van plan zijn weer terug te gaan, je gaat als je vlucht en arm bent toch niet gelijk de halve aardkloot overtrekken??


Je moeder.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 21-10-2002 22:39 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 21 oktober 2002 22:30 schreef winters rage het volgende:
apartheid zoals in zuidafrika, of gewoon ieder naar zn eigen land en verder geen gezeik (geen vluchtelingen tijdens oorlogen enzo)


Apartheid in de betekenis van het woord dwz het gescheiden houden van culturen. Niet het Zuid-Afrikaanse systeem.
En wat Karnivoor zegt klopt ook, politieke vluchtelingen zijn meestal al veilig in hun buurland of een buurland verder, maar toch weten ze altijd ons tolerante, of liever gezegd domme landje te vinden. En economische vluchtelingen horen hier al helemaal niet thuis, dat zijn gewoon profiteurs imho.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 21-10-2002 22:47 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 21 oktober 2002 20:14 schreef Heiden het volgende:
Iedereen heeft zijn plaats op deze aardkloot gekregen, en daar moet je het beste van maken.

Daar kan ik me helemaal niet in terugvinden. Ik zie geen grenzen. De wereld is van iedereen.

Bah ik heb het probleem nooit begrepen. Ik snap niks van die stomme grenzen.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 21-10-2002 22:52 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 21 oktober 2002 22:47 schreef mislyd het volgende:
Daar kan ik me helemaal niet in terugvinden. Ik zie geen grenzen. De wereld is van iedereen.

Bah ik heb het probleem nooit begrepen. Ik snap niks van die stomme grenzen.


Ik heb het woord grenzen ook niet in de mond genomen, ik zei plaats...
En 'de wereld is van iedereen', tsja met dit soort back to the 60's uitspraken ken ik dus niks, loos idealisme zonder elke vorm van onderbouwing.
West-Europa is iig niet van iedereen, hoewel het er wel langzaam op begint te lijken.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 21-10-2002 22:53 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 21 oktober 2002 22:52 schreef Heiden het volgende:
Ik heb het woord grenzen ook niet in de mond genomen, ik zei plaats...
En 'de wereld is van iedereen', tsja met dit soort back to the 60's uitspraken ken ik dus niks, loos idealisme zonder elke vorm van onderbouwing.
West-Europa is iig niet van iedereen, hoewel het er wel langzaam op begint te lijken.

*zucht* Ben het een beetje beu om bij het minste als idealistische hippie bestempeld te worden. Tegenwoordig kan je over niks meer praten.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-10-2002 22:59 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Word je zo vaak als hippie bestempeld dan? Hippie

Maar idd, het ging hier niet over grenzen... maar over de vervaging van culturen en hun geschiedenis en eigenheid. En dat is een jammerlijke zaak.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 21-10-2002 22:59 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 21 oktober 2002 22:53 schreef mislyd het volgende:
*zucht* Ben het een beetje beu om bij het minste als idealistische hippie bestempeld te worden. Tegenwoordig kan je over niks meer praten.


Ik bestempelde jou niet als hippie, maar de uitspraak. Is lezen nu echt zo moeilijk?
Praat dan gewoon, ipv je achter greenpeace-uitspraken als 'de wereld is van iedereen' te verschuilen.
Maar ik bedoelde het niet kwaad iig.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 21-10-2002 23:04 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

Het gaat hier trouwens niet om vervaging van culturen, maar over racisme (topic titel), en ik antwoordde alleen maar op Heiden's stukje over dat iedereen z'n plaats heeft, en dat hij 'uit principe' op z'n lapje grond wil blijven wonen. Of het nu over mij gaat of over m'n uitspraken, dat hippie/idealistisch/greenpeace ticket dat je erop plakt is totaal irrelevant. Als je niet op de inhoud kan/wil antwoorden, doe het dan gewoon niet. 'Aargh' zeg.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 21-10-2002 23:08 by wladimir Profiel van wladimir

In Zweden is het trouwens ook slecht gesteld.
Als je daar een mjolnir draagt word je gelijk aangezien voor een racist.

Of als je over oude culturen gaat hebben.
Echt sommige van die sukkels schamen zich voor hun verleden.
Zo dom argh! Ze weten zelf niet eens meer hoe het toen was.

En iemand die het wel weet wat daar voor racist aangezien.
En dat alles alleen maar voor de buitenlanders daar.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 21-10-2002 23:30 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 21 oktober 2002 23:04 schreef mislyd het volgende:
Het gaat hier trouwens niet om vervaging van culturen, maar over racisme (topic titel), en ik antwoordde alleen maar op Heiden's stukje over dat iedereen z'n plaats heeft, en dat hij 'uit principe' op z'n lapje grond wil blijven wonen. Of het nu over mij gaat of over m'n uitspraken, dat hippie/idealistisch/greenpeace ticket dat je erop plakt is totaal irrelevant. Als je niet op de inhoud kan/wil antwoorden, doe het dan gewoon niet. 'Aargh' zeg.


Je hebt gelijk, het ging idd over racisme in dit topic. Kan ik kort over zijn, racisme en rassen-theorien slaan nergens op!
Er zijn trouwens veel Nietzsche fans hier, daar heeft Hitler zijn meeste untermensch-theorieen vandaan. Wat vind men hier van?


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 21-10-2002 23:32 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Racisme is een menselijke eigenschap, iedereen doet aan racisme op verschillende manieren.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 21-10-2002 23:51 by Heiden Profiel van Heiden

Erm, wat ik zei over Nietzsche klopt niet helemaal, hij heeft later in zijn leven gezegd dat de Grieken en Joden de top van de beschaving waren en dat hij alleen een groot Europa wou als de Joden er ook bij hoorden. Hij heeft ook nog veel kritiek naar Duitse anti-semieten gehad.
Maar daarvoor was hij een fervent anti-semiet toen hij nog veel met Wagner omging.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen