IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eva: Hou je nog wel van me Adam? Adam: van wie anders? (Christendom topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-01-2014 20:04 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Tering Hypnos je antwoord sneller dan je schaduw, ik sta ondertussen te koken (althans dat probeer ik), ff geduld nu hoor....


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-01-2014 20:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 5 januari 2014 20:04 schreef Fusion het volgende:
You tell me? Blijkbaar kukt het ons nog steeds niet.


nee, blijkbaar lukt het niet nee.

Dus kun je twee dingen besluiten:

1. die "middelen" volstaan niet

2. we doen het verkeerd



ofwel is het één, maar laten we er even vanuit gaan dat het niet één is, want God jadie jadie


2. we doen het verkeerd. Nja, ok, maar dan:


1. zijn we te achterlijk om het samen te kunnen doen,

2. zijn er enkele achterlijken die het verkloten voor de ganse bende

3. de instructies voor de middelen zijn niet goed genoeg



dus laten we denken dat 3 niet kan want de Bijbel en zo,
dus het is iets met achterlijk zijn


dus

1. er is een soort achterlijkheid . Of het nu bij allen of enkelen is, het is zo.

Nu, ofwel zit dat in de mensheid verweven of niet. Maar komaan, zijn wij daar als individuen aansprakelijk voor? NEEN. Enkel die ene schepper kan daarop ingrijpen. Beetje selectief zijn en ingrijpen. Als is het op genetisch vlak. Hij heeft GVD de mens geschapen en dan gaat hij beweren dat hij het niet ongedaan kan maken? pls



quote:
Op 5 januari 2014 20:03 schreef Fusion het volgende:


Waarom moet Hij onze fouten herstellen uit liefde? Doen alle ouders tot in den treure dat bij hun kinderen tot aan hun dood?



tot in den treure? Neen, zolang ze hoop hebben.

maar blijkbaar ...


ofwel maken ze iets niet goed uit opvoedkundige overwegingen. Naja, dan is het gewoon om ons op te voeden dat we duizenden dode schuimbekkende kinderen zien op TV. Mij goed hoor, maar verwacht dan niet dat er geen cynisme bestaat en mensen die liever de apocalyps hebben dan een opvoeding als deze.

Want als dit mijn broers of zussen zijn,en vader grijpt niet in - om wat voor reden dan ook - dan hoort het er gewoon bij. Of het nu normaal is of niet, of het nu de bedoeling is dat we daar iets proberen aan te doen, het IS ER. en als we ooit het paradijs zouden bereiken, dan vergeef ik die God nooit al het leed dat hij de mensheid heeft laten ondergaan. Al die eeuwen van ziekte, van afzien, van moord, puur lijden. Ook al bereiken we het Paradijs, dit hebben we niet verdiend. Niemand.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 05-01-2014 20:19]


signature


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 05-01-2014 20:10 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

Ik had ook nog een vraag, als je even tijd hebt?

Indien niet, dan is het misschien eens tijd voor enige kritische zelfreflectie? Je komt hier posten uit Gods naam, maar als iemand gewoon vraagt waarom jij uit zijn naam kan spreken heb je daar klaarblijkelijk geen antwoord op?

Indien je er wel een antwoord op hebt, dan verneem ik dat graag. Dat het bijzonder zorgwekkend is wanneer mensen zichzelf als Gods profeten gaan beschouwen behoeft hopelijk geen nadere uitleg?


Willekeur en dictatuur!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 05-01-2014 20:11 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 5 januari 2014 17:08 schreef Mythics het volgende:
Het is een beetje als het plaatselijke kindje met een chromosoom-overschot welke een lege doos muesli op z'n hoofd heeft, net in z'n broek gepoept heeft en aan jan en alleman verkondigd 'toch heel slim te zijn hoor'! Lachen, ja knikken en negeren


Godver.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 05-01-2014 20:13 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 5 januari 2014 19:20 schreef Hérésie het volgende:
Omdat liefde tussen mensen wel voor voedselpakketten kan zorgen?




Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-01-2014 20:21 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 5 januari 2014 20:10 schreef Hypnos het volgende:
ofwel is het één, maar laten we er even vanuit gaan dat het niet één is, want God jadie jadie

Dan vraag ik je nogmaals om mijn vraag over de middelen (met de wereleiders morgen etc) te beantwoorden, voordat je het afdoet als jadie jadie. Hebben we de middelen ja of nee?

quote:
Op 5 januari 2014 20:10 schreef Hypnos het volgende:1. zijn we te achterlijk om het samen te kunnen doen,

2. zijn er enkele achterlijken die het verkloten voor de ganse bende

3. de instructies voor de middelen zijn niet goed genoeg

Kan er nog wel meer verzinnen maar goed. Wie zegt dat 'enkele achterlijken het verkloten'? Wie weet zijn wij allen wel schuldig? Misschien is 1x per maand een paar stuivers doneren niet genoeg? Misschien gaan we hier alleen n paradijs van maken als we allemaal heel actief voor de ander gaan zorgen? Wat in deze individualistische maatschappij misschien nogal vreemd klinkt, maar toch...


quote:
Op 5 januari 2014 20:10 schreef Hypnos het volgende:dus laten we denken dat 3 niet kan want de Bijbel en zo,
Vlak ondanks je spot ook vooral niet het geweten van de gemiddelde persoon uit.

quote:
Op 5 januari 2014 20:10 schreef Hypnos het volgende:1. er is een soort achterlijkheid . Of het nu bij allen of enkelen is, het is zo.
Geloof je deze sprong zelf?

quote:
Op 5 januari 2014 20:10 schreef Hypnos het volgende:Nu, ofwel zit dat in de mensheid verweven of niet. Maar komaan, zijn wij daar als individuen aansprakelijk voor? NEEN. Enkel die ene schepper kan daarop ingrijpen. Beetje selectief zijn en ingrijpen. Als is het op genetisch vlak. Hij heeft GVD de mens geschapen en dan gaat hij beweren dat hij het niet ongedaan kan maken? pls
Ten eerste beweert Hij niets, en ten tweede ik beweer dat ook niet. Je probeert heel slinks met een soort 'logica' je eigen wil, de daadkracht, de vrije wil die de mens ervaart opzij te zetten voor 'een soort achterliujkheid'. Maar stel even God bestaat niet, zijn we dan verloren? Blijkbaar wel, want er is 'een soort achterlijkheid' waar we zelf niets aan kunnen doen?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-01-2014 20:25 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 5 januari 2014 20:10 schreef Hérésie het volgende:
Indien niet, dan is het misschien eens tijd voor enige kritische zelfreflectie? Je komt hier posten uit Gods naam, maar als iemand gewoon vraagt waarom jij uit zijn naam kan spreken heb je daar klaarblijkelijk geen antwoord op?
Bij de meeste mensen verdwijnt de lust tot antwoorden als men allerlei antwoorden ingevuld krijgt, gekoppeld aan beeldspraak refereert aan het mentaal niet helemaal in orde zijn ('pilletje nemen'). Jij zou eens je eigen adviezen moeten opvolgen, met je zelfreflectie. Tel daarbij op dat je meerdere keren meent mijn motieven hier te moeten betwijfelen, neuh... Ik vind je minstens net zo irritant als jij mij, laten we t daar maar bij houden. Oké? Oké.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-01-2014 20:26 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

@Hypnos: eten is nu klaar. Even eten enzo


When your people matter, menstrual health matters


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 05-01-2014 20:27 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

Wow! Wat ben jij een lafaard zeg.

quote:
Op 5 januari 2014 20:25 schreef Fusion het volgende:
Ik vind je minstens net zo irritant als jij mij, laten we t daar maar bij houden. Oké? Oké.


Want anders kom je er niet uit...

[Dit bericht is gewijzigd door Mortis Rex op 05-01-2014 20:28]


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-01-2014 20:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 5 januari 2014 20:21 schreef Fusion het volgende:
Dan vraag ik je nogmaals om mijn vraag over de middelen (met de wereleiders morgen etc) te beantwoorden, voordat je het afdoet als jadie jadie. Hebben we de middelen ja of nee?

laten we hopen van wel! Even positief zijn, ja, voor de mensheid en zijn voortbestaan.
quote:

Kan er nog wel meer verzinnen maar goed. Wie zegt dat 'enkele achterlijken het verkloten'? Wie weet zijn wij allen wel schuldig? Misschien is 1x per maand een paar stuivers doneren niet genoeg? Misschien gaan we hier alleen n paradijs van maken als we allemaal heel actief voor de ander gaan zorgen? Wat in deze individualistische maatschappij misschien nogal vreemd klinkt, maar toch...


Ja, misschien heb je gelijk. En misschien moet die god maar eens duidelijk zijn in zijn verwachtingen! Zoveel is dat toch niet gevraagd?
quote:

Vlak ondanks je spot ook vooral niet het geweten van de gemiddelde persoon uit.


dat is toch het instructieboek van hoe we moeten omgaan met de middelen die we krijgen?
quote:

Geloof je deze sprong zelf?


ik zou echt niet weten wat het anders kan zijn
quote:

Ten eerste beweert Hij niets, en ten tweede ik beweer dat ook niet. Je probeert heel slinks met een soort 'logica' je eigen wil, de daadkracht, de vrije wil die de mens ervaart opzij te zetten voor 'een soort achterliujkheid'. Maar stel even God bestaat niet, zijn we dan verloren? Blijkbaar wel, want er is 'een soort achterlijkheid' waar we zelf niets aan kunnen doen?

hij beweert de mens geschapen te hebben
slinks? Ik bén logisch, ik bén een wezen dat logisch kan denken, of moet ik dat uitschakelen? En ik stel niets, ik ga er vanuit dat de kans bestaat dat hij bestaat. En als hij ons zou kunnen helpen, waarom zou hij dat niet mogen doen? En hij hoeft zelfs mij niet te helpen, maar zelfs de mensen helpen die geloven in hem lukt hem niet. Wat moet je dan? Zelfmoord plegen omdat je eventueel mee de oorzaak zou kunnen zijn van al dat lijden?



[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 05-01-2014 20:29]


signature


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 05-01-2014 20:28 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 5 januari 2014 20:25 schreef Fusion het volgende:
Bij de meeste mensen verdwijnt de lust tot antwoorden als men allerlei antwoorden ingevuld krijgt, gekoppeld aan beeldspraak refereert aan het mentaal niet helemaal in orde zijn ('pilletje nemen'). Jij zou eens je eigen adviezen moeten opvolgen, met je zelfreflectie. Tel daarbij op dat je meerdere keren meent mijn motieven hier te moeten betwijfelen, neuh... Ik vind je minstens net zo irritant als jij mij, laten we t daar maar bij houden. Oké? Oké.

Nee, stop met rond de pot te draaien en antwoord nu gewoon op mijn vraag, dat neemt veel minder tijd in beslag dan bovenstaande antwoord posten.

Als je een eenvoudige kritische vraag zonder meer weigert te beantwoorden verlies je elk greintje geloofwaardigheid, dat besef je hopelijk wel?


Willekeur en dictatuur!


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-01-2014 20:38 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 5 januari 2014 20:28 schreef Hypnos het volgende:
laten we hopen van wel! Even positief zijn, ja, voor de mensheid en zijn voortbestaan.
Oké zijn we t daar over eens.

quote:
Op 5 januari 2014 20:28 schreef Hypnos het volgende:Ja, misschien heb je gelijk. En misschien moet die god maar eens duidelijk zijn in zijn verwachtingen! Zoveel is dat toch niet gevraagd?
Dus jij kunt niet zelf verzinnen dat alleen als iedereen van zijn luie reet afkomt en echt heel (extreem) actief gaat werken aan dat paradijs, dat dat nooit gaat komen? Daar heb jij een duidelijk verwachtingspatroon voor nodig?

quote:
Op 5 januari 2014 20:28 schreef Hypnos het volgende:dat is toch het instructieboek van hoe we moeten omgaan met de middelen die we krijgen?
Wie zegt dat? Ik niet hoor. Maar goed, we hebben toch allemaal een geweten? Empathie?

quote:
Op 5 januari 2014 20:28 schreef Hypnos het volgende:
hij beweert de mens geschapen te hebben
slinks? Ik bén logisch, ik bén een wezen dat logisch kan denken, of moet ik dat uitschakelen? En ik stel niets, ik ga er vanuit dat de kans bestaat dat hij bestaat. En als hij ons zou kunnen helpen, waarom zou hij dat niet mogen doen? En hij hoeft zelfs mij niet te helpen, maar zelfs de mensen helpen die geloven in hem lukt hem niet. Wat moet je dan? Zelfmoord plegen omdat je eventueel mee de oorzaak zou kunnen zijn van al dat lijden?
Oké dat van 'slinks' neem ik terug. Anyway, je beantwoord mijn vraag niet. We hebben dus iets achterlijks waar we zelf niet van af kunnen?


When your people matter, menstrual health matters


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 05-01-2014 20:40 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 5 januari 2014 20:38 schreef Fusion het volgende:
Anyway, je beantwoord mijn vraag niet.


Iemand anders beschuldigen van zaken waar je jezelf schuldig aan maakt... hoe heet dat ook alweer?


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 05-01-2014 20:43 by nark Profiel van nark

quote:
Op 5 januari 2014 20:40 schreef Mortis Rex het volgende:
Iemand anders beschuldigen van zaken waar je jezelf schuldig aan maakt... hoe heet dat ook alweer?



Iemand op zijn/haar tekort komingen wijzen staat anders ook niet zo netjes hoor.


[Dit bericht is gewijzigd door nark op 05-01-2014 20:45]


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-01-2014 20:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 5 januari 2014 20:38 schreef Fusion het volgende:
Oké zijn we t daar over eens.
[quote]
Dus jij kunt niet zelf verzinnen dat alleen als iedereen van zijn luie reet afkomt en echt heel (extreem) actief gaat werken aan dat paradijs, dat dat nooit gaat komen? Daar heb jij een duidelijk verwachtingspatroon voor nodig?



eigenlijk wel, wat dat concreet betekent. Dat is erg vaag. Er staat ook niet wat er gebeurt als niet iedereen dat doet...

quote:

Wie zegt dat? Ik niet hoor. Maar goed, we hebben toch allemaal een geweten? Empathie?


Empathie? Iedereen? Neen, Empathie is een vaardigheid, niet iedereen is even vaardig. Empathie gaat van niveau 0,0 - Dutroux tot 100000+oneindig (hartlijdende oude superlieve buurvrouw ).

quote:

Oké dat van 'slinks' neem ik terug. Anyway, je beantwoord mijn vraag niet. We hebben dus iets achterlijks waar we zelf niet van af kunnen?


ja, anders was iedereen heel sterk in empathie en kwam onze empathie nooit in het gevaar of mindering


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 05-01-2014 20:45 by Mark Profiel van Mark

Ik denk dat mijn goede voornemen van 2014 wordt: niet meer happen op Fusion. Start zelf met een out-of-the-blue lokkertje vanuit de kerk en gaat dan defensief en kinderachtig zitten doen als er gereageerd wordt. Is het account gehackt toevallig? Vorig jaar leek hij een stuk volwassener.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 05-01-2014 20:46 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

Ik weet dat het weinig zin heeft, maar nu kan hij tenminste niet meer beweren dat hij serieus is in discussies en geen posts negeert, wat een van zijn favoriete ontwijkingsmanoeuvres was.


Willekeur en dictatuur!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 05-01-2014 20:47 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 5 januari 2014 20:45 schreef Mark het volgende:
Is het account gehackt toevallig?


Nee hoor, het password werkt nog steeds.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-01-2014 20:56 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 5 januari 2014 20:46 schreef Hérésie het volgende:
Ik weet dat het weinig zin heeft, maar nu kan hij tenminste niet meer beweren dat hij serieus is in discussies en geen posts negeert, wat een van zijn favoriete ontwijkingsmanoeuvres was.
Speciaal voor jou:

Vooruit, nog 1, je hebt m verdiend!

Wellicht komt de dag nog dat je op n normale toon, zonder van te voren al antwoorden in te vullen en aan te geven hoe gestoord die zijn leert vragen te stellen. Wellicht is dat ook de dag dat je inziet dat op die manier vragen stellen, en daarna min of meer een antwoord eisen niet werkt.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-01-2014 20:57 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 5 januari 2014 20:40 schreef Mortis Rex het volgende:
Iemand anders beschuldigen van zaken waar je jezelf schuldig aan maakt... hoe heet dat ook alweer?
Welke vraag van Hypnos beantwoord ik niet dan?


When your people matter, menstrual health matters


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 05-01-2014 20:59 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

En jij wil maar niet inzien dat je aan iedereen zeer duidelijk toont nu dat je niet gewoon serieus en to the point kan antwoorden op een vraag. Altijd dat rond de pot blijven draaien, dat pakt hier niet. Dus als je jezelf niet gewoon belachelijk wil maken, dan antwoord je echt beter even gewoon.


Willekeur en dictatuur!


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-01-2014 21:00 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 5 januari 2014 20:44 schreef Hypnos het volgende:
eigenlijk wel, wat dat concreet betekent. Dat is erg vaag. Er staat ook niet wat er gebeurt als niet iedereen dat doet...
Helemaal niet zo vaag toch? Je geeft zelf al aan dat we de middelen hebben, dus dan lukt het je ook vast om dat wat concreter te maken.

quote:
Op 5 januari 2014 20:44 schreef Hypnos het volgende:Empathie? Iedereen? Neen, Empathie is een vaardigheid, niet iedereen is even vaardig. Empathie gaat van niveau 0,0 - Dutroux tot 100000+oneindig (hartlijdende oude superlieve buurvrouw ).
Klopt, vandaar dat ik dan ook bij een andere zin over geweten sprak over de gemiddelde mens. Ik denk dat de gemiddelde mens voldoende, nee, meer dan voldoende empathie heeft om op zijn minst lijden van de ander te herkennen en als iets negatiefs te zien en sterker nog altruisme zou vertonen, instinctief.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-01-2014 21:01 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 5 januari 2014 20:59 schreef Hérésie het volgende:
En jij wil maar niet inzien dat je aan iedereen zeer duidelijk toont nu dat je niet gewoon serieus en to the point kan antwoorden op een vraag. Altijd dat rond de pot blijven draaien, dat pakt hier niet. Dus als je jezelf niet gewoon belachelijk wil maken, dan antwoord je echt beter even gewoon.
Je wilt mijn punt niet beerijpen of inzien, prima, ga je vooral op 'iedereen' hier beroepen, als je denkt dat dat je manier van vraagstellen minder kneuterig en irritant maakt.


When your people matter, menstrual health matters


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 05-01-2014 21:02 by nark Profiel van nark

quote:
Op 5 januari 2014 20:59 schreef Hérésie het volgende:
En jij wil maar niet inzien dat je aan iedereen zeer duidelijk toont nu dat je niet gewoon serieus en to the point kan antwoorden op een vraag. Altijd dat rond de pot blijven draaien, dat pakt hier niet. Dus als je jezelf niet gewoon belachelijk wil maken, dan antwoord je echt beter even gewoon.




Als iemand/jij op een normale en niet provocerende manier iets aan Fuzie vraagd krijg je ook een gewoon antwoord van hem hoor.
Probeer maar eens.......

[Dit bericht is gewijzigd door nark op 05-01-2014 21:03]


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-01-2014 21:03 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

He, zou Heresie dan toch niet voor 'iedereen' spreken? Of is het nu al 'iedereen - 1'?


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen