IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eva: Hou je nog wel van me Adam? Adam: van wie anders? (Christendom topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-11-2013 16:04 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Wesley, grunt je ook in t metalcafe na wat biertjes?


When your people matter, menstrual health matters


MetalWesley
Usericon van MetalWesley
Posted 15-11-2013 16:06 by MetalWesley Profiel van MetalWesley

nee kan niet eens grunten


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-11-2013 16:09 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Jammer Ik ben sowieso fan van je, of je wel of niet kan grunten.


When your people matter, menstrual health matters


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 15-11-2013 23:06 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 15 november 2013 14:06 schreef ProgTon777 het volgende:
Ben je het al zat dan


Al? Pffff. Allemaal zo ontzettend zinloos, dit. Als ik deze topic aanklik (weird eigenlijk, waarom kijk ik hier. Hetzelfde met het gadverdamme topic), dan hoor ik altijd de tune van the neverending story in mijn hoofd. Waarom jullie als christenen er altijd weer tegenin/aan gaan... Het is haast sm.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Nebelwerfer
Usericon van Nebelwerfer
Posted 15-11-2013 23:33 by Nebelwerfer Profiel van Nebelwerfer

Yes, mental is terug!


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 16-11-2013 0:23 by ErikS Profiel van ErikS

quote:
Op 15 november 2013 15:26 schreef MetalWesley het volgende:
satan will rape your souls


Als 'ie dit keer maar glijmiddel gebruikt. De vorige keer liep ik een week met mijn ziel onder de arm omdat het lopen hem niet meer afging.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 16-11-2013 13:10 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 15 november 2013 23:33 schreef Nebelwerfer het volgende:
Yes, mental is terug!


Huh? Lijkt me niet als je Wesley bedoeld.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-11-2013 15:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-11-2013 18:01 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 november 2013 15:18 schreef Hypnos het volgende:
http://www.godhatestheworld.com/belgium/filthymanneroflife.html
Sterk stuk Hypnos.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-11-2013 19:00 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

God is krachtig


signature


ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 18-11-2013 9:55 by ErikdePerik Profiel van ErikdePerik

Ach ja, Westboro Baptist Church en dat soort types. Product van generaties ongebreidelde inteelt en haat. Wat moet je nou met zulke figuren?
*edit: stijlfout eruit gevist*

[Dit bericht is gewijzigd door ErikdePerik op 18-11-2013 9:55]


MC Hammer Smashed Face


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 18-11-2013 10:25 by nark Profiel van nark

quote:
Op 18 november 2013 9:55 schreef ErikdePerik het volgende:
Ach ja, Westboro Baptist Church en dat soort types. Product van generaties ongebreidelde inteelt en haat. Wat moet je nou met zulke figuren?
*edit: stijlfout eruit gevist*


Zo iets hehehehehe



Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 19-11-2013 8:24 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 18 november 2013 9:55 schreef ErikdePerik het volgende:
Ach ja, Westboro Baptist Church en dat soort types. Product van generaties ongebreidelde inteelt en haat. Wat moet je nou met zulke figuren?
*edit: stijlfout eruit gevist*



Tja, niet best
Tijdje terug had je ook een groep activisten die met posters als God hates fags rondliepen, om je te schamen dat medechristenen zulke onzin uit kranen.

Overigens is die groep opgeheven, een van de leiders kwam tot de conclusie dat het niet goed was zij deden, dude eindelijk...

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon777 op 19-11-2013 9:21]


ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 19-11-2013 9:37 by ErikdePerik Profiel van ErikdePerik

quote:
Op 19 november 2013 8:24 schreef ProgTon777 het volgende:
(...) medechristenen


Dit vind ik een discutabel punt. Er zijn zo veel stromingen die allemaal wel in het spectrum 'christen' passen, maar damn! Hoe hard wil je tegen de lessen van liefde en oordeelloosheid in gaan?

Ik beschouw mezelf niet als christen; wel als iemand die de teachings van Jesus respecteert, bewondert en probeert toe te passen. Datzelfde doe ik met de lessen van Boeddha, Zoroaster, de Soefi-religie enzovoorts. Wanneer het vliegende spaghettimonster een zinnig verhaal uitbrengt, zal ik daar ook wel wat mee doen denk ik zo.
Eén van de redenen dat ik mezelf geen christen wil noemen ligt wel in het feit dat er zoveel haatdragende figuren onder die mantel vallen. Schijnt dat ik die ook weer moet vergeven en zo...

quote:
Overigens is die groep opgeheven, een van de leiders kwam tot de conclusie dat het niet goed was zij deden, dude eindelijk...


Beter laat dan nooit! Het kwartje valt soms wat traag door alle bagger in iemands perceptie heen.

*edit: verkeerde quote


[Dit bericht is gewijzigd door ErikdePerik op 19-11-2013 9:38]


MC Hammer Smashed Face


ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 19-11-2013 9:43 by ErikdePerik Profiel van ErikdePerik

quote:
Op 18 november 2013 10:25 schreef nark het volgende:
Zo iets hehehehehe







MC Hammer Smashed Face


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 19-11-2013 9:48 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 19 november 2013 9:37 schreef ErikdePerik het volgende:
Dit vind ik een discutabel punt. Er zijn zo veel stromingen die allemaal wel in het spectrum 'christen' passen, maar damn! Hoe hard wil je tegen de lessen van liefde en oordeelloosheid in gaan?

Ik beschouw mezelf niet als christen; wel als iemand die de teachings van Jesus respecteert, bewondert en probeert toe te passen. Datzelfde doe ik met de lessen van Boeddha, Zoroaster, de Soefi-religie enzovoorts. Wanneer het vliegende spaghettimonster een zinnig verhaal uitbrengt, zal ik daar ook wel wat mee doen denk ik zo.
Eén van de redenen dat ik mezelf geen christen wil noemen ligt wel in het feit dat er zoveel haatdragende figuren onder die mantel vallen. Schijnt dat ik die ook weer moet vergeven en zo...



Beter laat dan nooit! Het kwartje valt soms wat traag door alle bagger in iemands perceptie heen.

*edit: verkeerde quote



Ben het wel met je eens, maar ja het probleem is dat veel christenen anderen veroordelen, of medechristenen.
Terwijl het God/Jezus is die over de mens oordeelt.
Natuurlijk is het niet goed als mensen haatdragende zaken zegt over homo's
Maar dan nog kun je er beter voor bidden dan het te veoordelen. Bovendien hebben we allemaal wel wat op onze kerfstok staan.

Nou ja het grootste voorbeeld in de Bijbel was met die crimineel naast Jezus aan het kruis, waarschijnlijk moet hij wel echt berouw hebben gehad want hij werd toegelaten tot de hemelpoort, wie zijn wij om te beoordelen of iemand echt spijt heeft van iets, kunnen we bijna geen eens weten..


ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 19-11-2013 9:56 by ErikdePerik Profiel van ErikdePerik

Precies mijn punt. Zelf trek ik het gegeven 'God oordeelt' in een esoterische richting aangezien ik me geen voorstelling kan maken bij een God-als-persoon. Maar dat ik niks te oordelen heb, dat is voor mij een belangrijke les.

Oprecht berouw is er ook zo eentje. Schitterend verteld in het NT en echt een kernachtige les.


MC Hammer Smashed Face


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 19-11-2013 10:06 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 19 november 2013 9:56 schreef ErikdePerik het volgende:
Precies mijn punt. Zelf trek ik het gegeven 'God oordeelt' in een esoterische richting aangezien ik me geen voorstelling kan maken bij een God-als-persoon. Maar dat ik niks te oordelen heb, dat is voor mij een belangrijke les.

Oprecht berouw is er ook zo eentje. Schitterend verteld in het NT en echt een kernachtige les.


Zeker schitterend verhaal.

Het belangrijkste is zoveel mogelijk proberen de mensen lief te hebben om je heen, en natuurlijk lukt dat niet altijd even goed bij iedereen. Maar het is ee ngoed streven.

Daarom vind ik het des te erg dat er bepaalde stromingen zijn in het christendom die zo haatdragend zijn jegens homo's en ook nog wel eens vrouwen, dat dit gewoon haaks staat op wat Jezus uitdroeg.
Wat ik al wel eens eerder gezegd, het was mooi geweest als in het rijtje tollenaren, minderheden, armen er ook andersgeaarden hadden gestaan, desalniettemin geloof ik dat je die er gewoon aan toe kunt voegen.


ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 19-11-2013 10:13 by ErikdePerik Profiel van ErikdePerik

quote:
Op 19 november 2013 10:06 schreef ProgTon777 het volgende:
Zeker schitterend verhaal.

Het belangrijkste is zoveel mogelijk proberen de mensen lief te hebben om je heen, en natuurlijk lukt dat niet altijd even goed bij iedereen. Maar het is een goed streven.

Wat ik al wel eens eerder gezegd, het was mooi geweest als in het rijtje tollenaren, minderheden, armen er ook andersgeaarden hadden gestaan, desalniettemin geloof ik dat je die er gewoon aan toe kunt voegen.





MC Hammer Smashed Face


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 19-11-2013 10:16 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 19 november 2013 10:13 schreef ErikdePerik het volgende:



Wat bedoel je trouwens met esoterisch, dat je God meer ziet als een bron of energie? Wat kan ik me daarbij voorstellen

Of God is in alles, (hollisme)

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon777 op 19-11-2013 10:16]


ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 19-11-2013 10:23 by ErikdePerik Profiel van ErikdePerik

Oef...

Hopelijk reageer ik geregeld in dit tipoc zodat daar mijn zienswijze een beetje uit gefilterd kan worden. Het is namelijk nogal een amorf ding, constant aan verandering onderhevig.

Vooropgesteld: ik heb geen idee. Ik weet het al helemaal niet beter dan wie dan ook.

En daarna: ik ervaar God/Goddelijke energie/The Force/het Lot etc op een soort snijpunt tussen het gewoon in deze 3D-wereld zijn en het etherische. Ik zie God dus niet als 'ten opzichte van mij', maar als een wezenlijk deel van al dat is.

Dit verhaal waaiert hopeloos uit naar New-Ageïsmes, vandaar dat ik er echt weinig over kan zeggen (zonder dat de goegemeente zich kapot ergert).


MC Hammer Smashed Face


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 19-11-2013 10:48 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 19 november 2013 10:23 schreef ErikdePerik het volgende:
Oef...

Hopelijk reageer ik geregeld in dit tipoc zodat daar mijn zienswijze een beetje uit gefilterd kan worden. Het is namelijk nogal een amorf ding, constant aan verandering onderhevig.

Vooropgesteld: ik heb geen idee. Ik weet het al helemaal niet beter dan wie dan ook.

En daarna: ik ervaar God/Goddelijke energie/The Force/het Lot etc op een soort snijpunt tussen het gewoon in deze 3D-wereld zijn en het etherische. Ik zie God dus niet als 'ten opzichte van mij', maar als een wezenlijk deel van al dat is.

Dit verhaal waaiert hopeloos uit naar New-Ageïsmes, vandaar dat ik er echt weinig over kan zeggen (zonder dat de goegemeente zich kapot ergert).


Maar je valt hiermee niet onder agnosten?

Ik snap wel ongeveer wat je bedoelt. God is een wezenlijk onderdeel je omgeving, bestaan? Of is dat een te kleffe benaming.
En is niet diegene waar je bijvoorbeeld tot bidt omdat hij al onderdeel uitmaakt van jou of van al hetgeen om je heen?

Wel interessant btw


ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 19-11-2013 11:05 by ErikdePerik Profiel van ErikdePerik

quote:
Op 19 november 2013 10:48 schreef ProgTon777 het volgende:
Maar je valt hiermee niet onder agnosten?

Ik snap wel ongeveer wat je bedoelt. God is een wezenlijk onderdeel je omgeving, bestaan? Of is dat een te kleffe benaming.
En is niet diegene waar je bijvoorbeeld tot bidt omdat hij al onderdeel uitmaakt van jou of van al hetgeen om je heen?

Wel interessant btw


Ik heb even de definitie van agnosticisme erbij gepakt, waarin staat "(...)dat de kenbare werkelijkheid geen aanleiding geeft om het bestaan van God te veronderstellen."

Ik struikel dan direct over twee dingen. Het begrip 'kenbare werkelijkheid' is te subjectief. En wat precies bedoelt men met 'God'? Ik heb mezelf in het verleden wel agnost genoemd, in de betekenis dat ik geen reden had om aan te nemen dat er wel of geen 'God' bestaan zou.

Een tijd geleden heb ik een soort van geestverruiming ervaren waardoor mijn ideeën over het leven, dimensies en bewustzijn radicaal aan de kaak gesteld zijn. Lang verhaal, maar mijn conclusie is dat liefde, licht, leven, dat soort dingen, van Goddelijke origine zijn.

Ik zit nu al even naar mijn cursor te staren en loop voor de zoveelste keer tegen de beperking van woorden en taal aan.

Het gevoel, de trilling die ik ervaar bij liefhebben, bij bidden of mediteren, bij dankbaarheid, vergeving, behulpzaamheid, nederigheid, heeft zijn oorsprong in De Een, het Goddelijke. Dat is de kracht waarop mijn moreel kompas zich probeert te richten, hoewel ik verre van perfect ben.


MC Hammer Smashed Face


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 19-11-2013 11:12 by nark Profiel van nark

quote:
Op 19 november 2013 11:05 schreef ErikdePerik het volgende:
Ik heb even de definitie van agnosticisme erbij gepakt, waarin staat "(...)dat de kenbare werkelijkheid geen aanleiding geeft om het bestaan van God te veronderstellen."

Ik struikel dan direct over twee dingen. Het begrip 'kenbare werkelijkheid' is te subjectief. En wat precies bedoelt men met 'God'? Ik heb mezelf in het verleden wel agnost genoemd, in de betekenis dat ik geen reden had om aan te nemen dat er wel of geen 'God' bestaan zou.

Een tijd geleden heb ik een soort van geestverruiming ervaren waardoor mijn ideeën over het leven, dimensies en bewustzijn radicaal aan de kaak gesteld zijn. Lang verhaal, maar mijn conclusie is dat liefde, licht, leven, dat soort dingen, van Goddelijke origine zijn.

Ik zit nu al even naar mijn cursor te staren en loop voor de zoveelste keer tegen de beperking van woorden en taal aan.

Het gevoel, de trilling die ik ervaar bij liefhebben, bij bidden of mediteren, bij dankbaarheid, vergeving, behulpzaamheid, nederigheid, heeft zijn oorsprong in De Een, het Goddelijke. Dat is de kracht waarop mijn moreel kompas zich probeert te richten, hoewel ik verre van perfect ben.





Mooi verwoord man.............


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 19-11-2013 11:14 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 19 november 2013 11:12 schreef nark het volgende:
Mooi verwoord man.............


Sluit ik mij bij aan, helder omschreven. Vat het ook meteen, en kan alleen maar positief hierover zijn


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen