|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140305_037#quiz 5/10 [Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 06-03-2014 10:27] The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
2/10 When your people matter, menstrual health matters |
|
9/10 |
|
quote: Daar verschiet ik toch wel van The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
7/10 Never have so many sacrificed so much for so few |
|
Die laatste vier zijn gewoon een 'leg het verhaaltje in de juiste volgorde' spelletje. |
|
quote: Hetgeen bij mij desondanks drastisch misliep! |
|
quote:Ik anders wel When your people matter, menstrual health matters |
|
deze discussie is al minuten aan de gang ondertussen signature |
|
Geen speld tussen te krijgen! When your people matter, menstrual health matters |
|
ze zijn aan elkaar geswaagd [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 09-04-2014 13:00] signature |
|
Voor de homo's en de christenen en vooral de homofiele christenen en de rest en iedereen ook: http://www.gaychristian.net/justins_view.php When your people matter, menstrual health matters |
|
Christians go postmodern! W00t! Meer hybride, bitte! Edit: http://www.paedophilicchristian.net/bryans_view.php, bijvoorbeeld [Dit bericht is gewijzigd door Sisyphos op 16-04-2014 16:35] |
|
"The webpage cannot be found". Gelukkig maar? Of niet? When your people matter, menstrual health matters |
|
Ohhh.... pffff..... sorry When your people matter, menstrual health matters |
|
Het lijdensverhaal van Jezus zoals dat in de bijbel wordt beschreven is afgekeken van een veel ouder verhaal. Assyrioloog Henriette Broekema betoogt in een nieuw boek dat het verhaal is gebaseerd op veel oudere mythen uit Sumerië. In een interview met de Volkskrant zegt Broekema vandaag dat ze het aannemelijk acht dat Jezus heeft geleefd, en dat hij inderdaad ter dood is gebracht. 'Maar daarna hebben de evangelisten het gebeuren opgehangen aan de verhalen die men in die cultuur al kende. Om het beter mondeling door te kunnen geven aan de volgende generatie.' Broekema was er niet naar op zoek, zegt ze, maar stuitte bij toeval op een gedicht over een Sumerische herder, Dumuzi. Het verhaal over zijn einde lijkt erg op dat van Jezus zoals het in de bijbel wordt beschreven: een van zijn beste vrienden verraadde hem, waarna hij werd meegevoerd, gegeseld, ter dood gebracht en beweend door vrouwen - waarna hij drie dagen later weer herrijst uit de dood. Christenen herdenken vandaag, op Goede Vrijdag, wereldwijd de dood van Jezus. Broekema schrijft dat het lijdensverhaal van Jezus een van de oudste thema's is van de mensheid, veel ouder dus dan 2000 jaar, zoals christenen geloven. 'ik denk dat deze verhalen teruggaan tot het ontstaan van de landbouw, in het Anatolië en Syrië van tienduizend jaar voor Christus. Dit is een traditie die nog eens duizenden jaren verder teruggaat en daarna in allerlei gedaanten de kop opsteekt.' http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3637618/2014/04/18/Lijdensverhaal-Jezus-is-plagiaat.dhtml Potverdrie! En ook nog een vrouw hebben, pakte ik ergens mee. Ik blijf me verbazen. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Ja hoor, en het is ook al afgekeken van Horus en Mithras. Het zou me niets verbazen als de beste dame straks ook een boek gaat publiceren. When your people matter, menstrual health matters |
|
Ah, ik zie dat ze al een boek heeft uitgegeven. Zou dat nou iets zeggen over de balans van gedegen, objectief wetenschappelijk onderzoek enerzijds en persoonlijke mening welke enigszins in het spectrum van speculatie ligt welke zich niet geheel onbeinvloed laat door verkoopcijfers anderzijds? When your people matter, menstrual health matters |
|
Mja. Wie verdient er eigenlijk geld aan het boek de bijbel? Qua auteursrechten en dergelijke? En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
De Kerk? |
|
quote:Das geheim. Dat mag ik niet zeggen. When your people matter, menstrual health matters |
|
De auteursrechten vervallen 70 jaar na het overlijden van de auteur. Willekeur en dictatuur! |
|
Ja, dat is dus moeilijk. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Behalve natuurlijk als dat recht is overgedragen in een testament. When your people matter, menstrual health matters |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |