IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eva: Hou je nog wel van me Adam? Adam: van wie anders? (Christendom topic) Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 26-06-2014 12:20 by spectre Profiel van spectre



[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 26-06-2014 12:21]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-06-2014 13:34 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Wat een irritant mannetje. Tsja, of t waar is? De weinige christelijke bands die ik luister zijn denk ik wel degeliik echt christelijk. Ik denk dat As I Lay Dying en die Timb dat ook was, maar van zijn geloof gevallen is.


When your people matter, menstrual health matters


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 26-06-2014 14:15 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 26 juni 2014 13:34 schreef Fusion het volgende:
Wat een irritant mannetje.


Goede inhoudelijke reactie. Ga niet fucken met Anthony Fantano (al vind ik dit nogal een slecht filmpje van hem, koop eens een goede microfoon ook).

Na gezien te hebben wat Tim Lambesis allemaal geflikt heeft (de nieuwe band van zijn ex-collega's spoileren zodat geen enkel momentum opgebouwd kon worden voor Wovenwar, leugens vertellen in interviews, bullshit posten op de Facebookpage en website van As I Lay Dying waarin hij in derde persoon over zichzelf schrijft), denk ik ook dat dit statement met een korreltje zout genomen mag worden. Deze man is gewoon een beetje de weg kwijt en heeft geen enkele geloofwaardigheid meer over.

En zelfs dan nog, als het waar is wat hij zegt, hoe erg is dat? Zijn bands serieus succesvoller omdat ze het label van Christian op zich hebben? In mijn hoofd lag het juist andersom, zeker als je denkt aan labiele bands zoals For Today die echt helemaal de weg kwijt zijn.

Wellicht is het in Amerika een big deal als je een christelijke band bent, maar ik kan dat maar moeilijk rationaliseren. Ik denk dat de ergheid van het faken van je geloof als groep alleen een ethisch/moralistisch tintje heeft, en geen monetaire.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-06-2014 14:21 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Ach, als je een band hoort die qua gedachtengang overeenkomt met jouw eigen manier van denken en je opinies, heeft die dan niet sowieso al ietwat voorsprong op het gros van de andere bands? Of dat nu gaat over christendom, straight edge, veganisme, sombere Britten, ...

Ergens kan ik het wel begrijpen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 26-06-2014 14:29 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Ach, dat soort zielige mensen verdienen het dan ook gewoon om uit hun geld gelogen te worden.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-06-2014 14:34 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Ik heb de clip niet bekeken, mij gaat het meer om associatie met lyrics/thematiek die ervoor zorgt dat de band al op voorhand een 6 scoort tussen het gros van 5'en. Zie niet echt in waarom dat zielig zou zijn? Stel dat je overtuigd straight edge bent en geen fan bent van hardcore punk. Dan ga je toch sowieso al een band als bvb Earth Crisis al iets minder slecht vinden, net omdat je jezelf associeert met de thematiek die de band uitdraagt?

Of versta ik je punt zo verkeerd?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 26-06-2014 14:45 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 26 juni 2014 14:34 schreef BenKnuckles het volgende:
Ik heb de clip niet bekeken, mij gaat het meer om associatie met lyrics/thematiek die ervoor zorgt dat de band al op voorhand een 6 scoort tussen het gros van 5'en. Zie niet echt in waarom dat zielig zou zijn? Stel dat je overtuigd straight edge bent en geen fan bent van hardcore punk. Dan ga je toch sowieso al een band als bvb Earth Crisis al iets minder slecht vinden, net omdat je jezelf associeert met de thematiek die de band uitdraagt?

Of versta ik je punt zo verkeerd?


Wat ik meekreeg van het filmpje, was dat het meer het imago van de band ging dan de daadwerkelijke inhoud van de muziek (de muziek is namelijk nog steeds hetzelfde; of je nou wel of niet christelijk bent als band). De lyrics/het imago van As I Lay Dying waren sowieso niet echt uitgedragen christelijk volgens mij.

En ja, ik denk echt dat je uit je geld gecheat mag worden als je zo op zoek bent naar confirmatie van je eigen normen en waarden in andermans muziek. Naast het feit dat ik het een nogal trieste nonissue vind, dit verhaal van Lambesis, vind ik het evenzo niet echt problematisch dat ik een pak aantrek als ik naar een diploma-uitreiking ga, ondanks dat ik liever een t-shirt aan had getrokken.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 26-06-2014 15:06 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 26 juni 2014 14:45 schreef iPim het volgende:
Wat ik meekreeg van het filmpje, was dat het meer het imago van de band ging dan de daadwerkelijke inhoud van de muziek (de muziek is namelijk nog steeds hetzelfde; of je nou wel of niet christelijk bent als band). De lyrics/het imago van As I Lay Dying waren sowieso niet echt uitgedragen christelijk volgens mij.
Ik hoorde alleen maar dat hij het van horen zeggen had, maar ik heb het niet afgekeken verder, te irritant mannetje inderdaad. Christelijke bands die zeggen dat andere bands niet christelijk genoeg zijn doet mij aan Abigor denken.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-06-2014 15:15 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 26 juni 2014 14:29 schreef iPim het volgende:
Ach, dat soort zielige mensen verdienen het dan ook gewoon om uit hun geld gelogen te worden.
Goede inhoudelijke reactie Mensen zoeken nu eenmaal aansluiting bij gelijkgestemden, en ja bij sommige mensen geldt dat ook voor de muziek die ze luisteren.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-06-2014 15:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 26 juni 2014 15:15 schreef Fusion het volgende:
Goede inhoudelijke reactie Mensen zoeken nu eenmaal aansluiting bij gelijkgestemden, en ja bij sommige mensen geldt dat ook voor de muziek die ze luisteren.


Mensen die bewust op zoek gaan naar manieren om hun individualiteit op te geven in ruil voor romantische gemeenschapsgevoelens moeten inderdaad maar kunnen leven met grotere kwetsbaarheid. Opgelicht worden is altijd jammer, maar als je het risico bewust groter laat worden dan moet je niet extra verongelukt lopen doen./mening


signature


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-06-2014 16:04 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Dus een band goed vinden omdat je je kan associƫren met de thematiek staat gelijk aan

quote:
Op 26 juni 2014 15:49 schreef Hypnos het volgende:
bewust op zoek gaan naar manieren om individualiteit op te geven in ruil voor romantische gemeenschapsgevoelens


Kerel


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-06-2014 17:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 26-06-2014 17:31 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 26 juni 2014 12:20 schreef spectre het volgende:



zouden die gasten van turbonegro ook echt gay zijn?


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-06-2014 17:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 26 juni 2014 17:31 schreef Black Jew het volgende:
zouden die gasten van turbonegro ook echt gay zijn?


de vraag stellen is ze beantwoorden


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-06-2014 17:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik bedoel: zouden die gasten van Mastodon in het echt ook oersaai zijn?


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-06-2014 18:23 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 26 juni 2014 17:25 schreef Hypnos het volgende:

Het is dat je er 'mening' bij schreef en dat je Hypnos bent


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-06-2014 21:19 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 26 juni 2014 17:31 schreef Black Jew het volgende:
zouden die gasten van turbonegro ook echt gay zijn?


Maar daar kun je tenminste wel naar luisteren als je anders geaard bent


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 26-06-2014 23:13 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 26 juni 2014 13:34 schreef Fusion het volgende:
van zijn geloof gevallen is.


Beetje dat idee alsof je op bezoek bent bij iemand met veel mooie spullen en je wilt goed overkomen maar je stoot per ongelijk een minnggggggggggggggg vaas om


heel de sfeer weg.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-06-2014 11:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 26 juni 2014 23:13 schreef Black Jew het volgende:
Beetje dat idee alsof je op bezoek bent bij iemand met veel mooie spullen en je wilt goed overkomen maar je stoot per ongelijk een minnggggggggggggggg vaas om


heel de sfeer weg.


ja, de geest zit in de fles en de sfeer in de vaas!


signature


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 27-06-2014 15:38 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777http://https://www.instagram.com/christianmetalhorde?igsh=ZHl5ZzlqazUxaXRz

Tja laat AILD nou net de band zijn die me in de metal scene heeft gebracht. Nou ja laten we zeggen de eerste metalband die ik luisterde
Denk overigens ook dat hij van zn geloof afgevallen is, de eerste twee albums waren overduidelijk christelijk...

Machtige irritante uitspraken.



ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 27-06-2014 15:39 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777http://https://www.instagram.com/christianmetalhorde?igsh=ZHl5ZzlqazUxaXRz

quote:
Op 26 juni 2014 14:15 schreef iPim het volgende:
Goede inhoudelijke reactie. Ga niet fucken met Anthony Fantano (al vind ik dit nogal een slecht filmpje van hem, koop eens een goede microfoon ook).

Na gezien te hebben wat Tim Lambesis allemaal geflikt heeft (de nieuwe band van zijn ex-collega's spoileren zodat geen enkel momentum opgebouwd kon worden voor Wovenwar, leugens vertellen in interviews, bullshit posten op de Facebookpage en website van As I Lay Dying waarin hij in derde persoon over zichzelf schrijft), denk ik ook dat dit statement met een korreltje zout genomen mag worden. Deze man is gewoon een beetje de weg kwijt en heeft geen enkele geloofwaardigheid meer over.

En zelfs dan nog, als het waar is wat hij zegt, hoe erg is dat? Zijn bands serieus succesvoller omdat ze het label van Christian op zich hebben? In mijn hoofd lag het juist andersom, zeker als je denkt aan labiele bands zoals For Today die echt helemaal de weg kwijt zijn.

Wellicht is het in Amerika een big deal als je een christelijke band bent, maar ik kan dat maar moeilijk rationaliseren. Ik denk dat de ergheid van het faken van je geloof als groep alleen een ethisch/moralistisch tintje heeft, en geen monetaire.


For Today labiel? Verklaar je nader, ze zijn wel bold ja maar..


WMP
Usericon van WMP
Posted 27-06-2014 19:01 by WMP Profiel van WMP

Want jij denkt, als je hun teksten leest, niet dat ze volledig van het padje zijn? Jij vindt dat iemand dergelijke teksten volledig serieus kan uiten zonder erbij te denken dat er iets mis is in zijn bovenkamer?

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 27-06-2014 19:06]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-06-2014 23:00 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/



When your people matter, menstrual health matters


WMP
Usericon van WMP
Posted 27-06-2014 23:25 by WMP Profiel van WMP

Op Nederland 2 nu een docu over Monthy Python meet onder andere de ophef onder religieuzen over The Life of Brian over hun gekrenkte waanbeelden. Weer een goed voorbeeld van de volledige waanzin van die dwazen. Toen de christenen, laatst de moslims met de cartoons, de religekkies blijven bezig. Wanneer dient de volgende beledigde religroep zich aan?

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 27-06-2014 23:26]


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 28-06-2014 7:32 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 27 juni 2014 15:39 schreef ProgTon777 het volgende:
For Today labiel? Verklaar je nader, ze zijn wel bold ja maar..

De uitspraken van de (ex-?)gitarist over homo's getuigde niet bepaald van een zekere wereldkennis.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen