|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: ik snap het wel hoor, maar wladimir suggereerde dat hi-hat niet een bekken is. 11.45: restate my assumptions |
|
weet ik dat zei ik er ook bij. ik quote gewoon het verkeerde(jouw)bericht |
|
quote:Vind je t gek! Digitale drumkits vind ik dus echt zuigen . Lijkt me wel handig als je in een flat woont of zo. |
|
Ik gebruik zelf Paiste Alpha bekkens en ik heb een 14" wuhan china. Verder gebruik ik Vic Firth 5BN stokken. |
|
godver ik dacht dat jullie de 'toms' bedoelden met bekkens... maar neen. wij zouden dat in 1 woord 'overhead' noemen. Hoe noemen jullie 'toms' dan? 'dozen' of zo? Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
toms noemen ze 'ketels' denk ik dus : ketels = emmers = oakers. |
|
Diepgaand gesprek |
|
quote: Mafkees! quote: "Toms" noemen we "toms." Touché, pussycat! |
|
Een "ketel" is een trommel minus hardware. Dus als je van een tom, snare of bass alle lugs en rozetten afschroeft, hou je een kale ketel over. Ketel wordt in het Engels "shell" genoemd. D. |
|
Maar als je een shell-set koopt, gaat het om ketels inclusief hardware. Touché, pussycat! |
|
@Sporty Voleg en/of Katablaster Weten jullie iets van drumlessen in Groningen, zonder dat je zelf een drumstel hebt? Weten jullie iets van de mogelijkheden hier in het noorden? Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Als je gaat lessen, is dat in de regel bij iemand die daar een accomodatie voor heeft. Daar staan dan in ieder geval twee drumkits opgesteld (voor docent en leerling). Je zou in Groningen gewoon de muziekschool kunnen proberen, en ik ken toevallig iemand die hier in het gebouw lesgeeft. Da's een leuk drumstudio'tje. Het heet drumschool Niezing, als ik het wel heb. Volgens mij staat hij wel in het telefoonboek. Touché, pussycat! |
|
Speel met Stagg bekkens... Regular series! Niet kapot te krijgen! Kosten ook nog eens niks (30/40 euro ) en ze klinken nog goed ook nog! Mkay, je hoort echt wel verschil met een bekken van 100+ euro, maar voorlopig doen ze het prima!! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote: Da's niet waar!ligt eraan wat vorr merk,set en pakket je koopt |
|
quote: Ik heb zelf les op de stredlijke muziekschool gehad (8 jaar geleden) en zit nu bij planet drums.De laatste is zeeeer goed.ik ken wel ff wat info voor je bij elkaar rapen...de stedelijke is kut.Daar leren ze je al hun regeltjes die kompleet debiel zijn(o.a. hak op de grond bij het bassen)en je krijgt daar klassiek les.dus eerst een jaar alleen maar kut oefeningen.(waar je trouwens wel weer veel aan hebt.)maar ik raad toch planet drums aan.DE drumschool van het noorden |
|
quote: Ik heb ook 2 stagg bekkens. En ze hebbben een leuk geluid, niet zo 'netjes' als andere bekkens. Ik heb er 2 van de dragon serie. Die zijn duurder dan de regular versie. Maar 1 bekken is nu in een halfjaar al wel kapot, zit een scheur in. Dus dat ding is niet al te lang meer bruikbaar. En volgens mij is het met stagg net als met wuhan: zeer goedkoop, maar gaat wel sneller kapot dan een 'goed' merk. blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!! |
|
quote:Ik bedoel een redelijk "standaard" merk, niet een Pearl forum, o.i.d. Doorgaans krijg je als je een shellset koopt een zooi trommels (inclusief rims, lugs, crappy fabrieksvellen, etc), en de tomhouders, snare/hihat-stands enzo zijn niet bij de prijs inbegrepen. Touché, pussycat! |
|
quote: Inclusief ketel-hardware ja. Maar geen statieven, klemmen etc. Dat bedoelen ze daarmee. Maar inderdaad verwarrend... [Dit bericht is gewijzigd door Redelijk op 27-03-2003 14:58] |
|
Imotep: Heb mijn Stagg's al vrij lang, en er is nog niks aan te zien... Geen scheurtjes, niks!!! Stagg En dat terwijl ik er toch flink op ros... Ben geen 'aaiert'! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote: Ach als je er al een tijdje mee bezig bent, is het allemaal niet zo ingewikkeld meer, natuurlijk. Maar voor beginners of ouders die voor zoon/dochterlief een kitje willen aanschaffen, is het wel verwarrend en even schrikken. Grappig is dat, als je een leek vertelt dat je net een of ander bekken heb gekocht ter waarde van een hele berg pegels. Dan krijg je letterlijk van dit soort gezichten: [Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 27-03-2003 15:21] Touché, pussycat! |
|
quote: Nou dat is dan heel mooi, dat je voor zo weinig geld toch goede bekkens hebt! Maar waar heb je die Stagg bekkens dan gekocht? Ik vervang mijn dragon serie bekken waar een scheur in zit misschien wel voor die normale serie die jij hebt. Nog goedkoper ook blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!! |
|
Die bekkens van mij zijn nog steeds om te huilen..hehe. Die krengen zijn ook zo verrekte duur. Hey Katablaster, ik zag je toen in actie met Katafalk, Thanatos en Pleurisy(in die tent waar we na 10 min de kleedkamer moesten verlaten terwijl ik net achter het drumstel was vandaan gekropen). Was echt cool!! Goed strak gespeeld! Make it quick, outlander! |
|
Iemand nog naar Terri Bozzio geweest?! Erg gaaf! |
|
hmmm, nee... Ik ben naar Angels Decay in de fenix geweest |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |