IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : drummen Vorige pagina | Volgende pagina
Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 20-02-2003 21:27 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 20 februari 2003 21:17 schreef Infaustus het volgende:
dan doe je iets niet goed lijkt mij....
Axis is voor mij gewoon te radicaal anders. Hij is niet af te stellen op een manier die mij ligt.

Touché, pussycat!

Twone
Usericon van Twone
Posted 20-02-2003 21:35 by Twone Profiel van Twone

quote:
Op 20 februari 2003 21:16 schreef Sporty Voleg het volgende:
Een Axis pedaaltje scheelt idd een hoop... Sinds ik op Axis speel is m'n dubbele bass spel hollend achteruit gegaan.

ze vragen idd wat aanpassing.

men axissen zijn momenteel naar de vaantjes en ik moet nu weer oefenen met men oude Yamaha rockpedaaltjes..en het lukt langs geen kanten,ik speel als een fucking beginneling

Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 20-02-2003 21:44 by Wishmaster Profiel van Wishmasterhttp://www.vincearts.com

quote:
Op 20 februari 2003 20:37 schreef IronGlory het volgende:
upload metal mp3 NITRO (US)

hmm, niet mijn muziek drumwerk is wel zeer lekker inderdaad.. dit zal m'n pa wel ZEER gaan waarderen.. ( that's a good thing )

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-02-2003 22:54 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 20 februari 2003 21:27 schreef Sporty Voleg het volgende:
Axis is voor mij gewoon te radicaal anders. Hij is niet af te stellen op een manier die mij ligt.

same here

Ik kan maar niet wennen aan dat dure klotepedaal! zelfs niet met knetterdure Sonic Hamers kloppers erop (92 euro voor 2)

Toch maar een Tama Iron Cobra, Pearl Eliminator of heerscherdeheersch DW 5000 kopen dan..

Iemand interesse in mijn Axis? 400 pleuro vaste prijs... Zelf ophalen, Rotterdamned..

Barrrman
Stage-diver
Usericon van Barrrman
Posted 20-02-2003 22:59 by Barrrman Profiel van Barrrmanhttp://www.the-stage.be

quote:
Op 13 februari 2003 18:12 schreef Snagger het volgende:
Sjeuzus hoe sommige drummers kwaad worden als ik zoiets zeg

Ik ben gewoon een voorstander van simpele en 'lekkere' drumms zoals motörhead, venom enzo ...

Ik hou niet zo van dat veel te snelle en technische getik ...

Luister eens naar Hypnosia's VIOLENT INTENSITY heerlijk dat drum geluid!

motörhead simpel???? ooit al es mickey Dee Bezig gehoord?????

smijt maar vlug dat gedacht uit je hoofd kerel, weinigen in metalland kunnen drummen zoals onze mickey!!!! maar daarvoor moet je wel es heeeel goe luisteren he

If you're not a metalhead, you might as well be dead (Piledriver)

Styhn
Usericon van Styhn
Posted 20-02-2003 23:00 by Styhn Profiel van Styhnhttp://n/a

quote:
Op 20 februari 2003 22:59 schreef Barrrman het volgende:
motörhead simpel???? ooit al es mickey Dee Bezig gehoord?????

smijt maar vlug dat gedacht uit je hoofd kerel, weinigen in metalland kunnen drummen zoals onze mickey!!!! maar daarvoor moet je wel es heeeel goe luisteren he

Als je Mickey op Wâldrock hebt gezien (zoals ik) vorig jaar weet dat Mickey allesbehalve simpel drumt.

11.45: restate my assumptions

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 20-02-2003 23:02 by IronGlory Profiel van IronGloryhttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 20 februari 2003 21:22 schreef Havoque het volgende:
Daar heb je gelijk in, gespannen op de kruk zitten. Op een bepaalde manier lijkt het alsof ik al het gewicht op mijn benen zet zodra ik wat sneller ga trappen.

Kan ook wat met de krukhoogte te maken hebben inderdaad, hoewel mijn benen wel horizontaal staan. Wat hoger nog zou inderdaad geen overbodige luxe zijn. De drumkruk in de oefenruimte is met geen mogelijkheid te verstellen trouwens.

Het valt me ook op dat ik met fills meer kracht in mijn armen zet dan met ritmes, wat ook niet echt een goede methode is denk ik, speel je jezelf alleen maar moe mee.

Over het algemeen heb ik toch een rare speelmethode: een linkshandige opstelling, behalve dan dat de hihat rechts staat en de ride links. Linkshandig en rechtsbenig, tja, zo ben ik ooit begonnen, was niet echt slim. En als ik fills maak zet ik die meestal met rechts in, dus kom ik vaak niet eens goed uit! Moet ik dus echt aan werken.

Vergelijkbare drummers hier?
ik ben rechts maar overweeg och eens een hihat rechts te zetten (ff aanpassen voor voeten, ondervind wel dat ik met linkse voet even'goed ' als met rechts speel qua ritmes etc... maar idd dat krachtzetprobleem heb ik ook, dat moet je vermijden, ik denk door weer vanaf nul (heel traag) te beginnen en weer op te bouwen. Barrrman weet daar ook meer van, hij zal hier wel eens wat neerpoten erover...

ie iedereen te lui om naar dat Nitro-drumwerk te luisteren, je mist echt iets, ander strak rumwerk, ook op Rhodium = Seven Witches

[Dit bericht is gewijzigd door IronGlory op 20-02-2003 23:03]

Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk

Beastial Blasphemer
Usericon van Beastial Blasphemer
Posted 20-02-2003 23:25 by Beastial Blasphemer Profiel van Beastial Blasphemer

jullie moeten gewoon niet zo zeuren..

gewoon twee toms, en rammen maar!!

Trieste gast

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-02-2003 23:27 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 20 februari 2003 23:25 schreef Beastial Blasphemer het volgende:
jullie moeten gewoon niet zo zeuren..

gewoon twee toms, en rammen maar!!

jajaja

de kataplof-boem-pok-pok blast toch

Beastial Blasphemer
Posted 20-02-2003 23:28 by Beastial Blasphemer Profiel van Beastial Blasphemer

nee de combinatie van de tussenin blast en de 'kas kas'

TOEKEDOEKE TEDOEKETOEKEDOEKE

Trieste gast

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-02-2003 23:29 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 20 februari 2003 23:28 schreef Beastial Blasphemer het volgende:
nee de combinatie van de tussenin blast en de 'kas kas'

TOEKEDOEKE TEDOEKETOEKEDOEKE

Ow, die!

Proost

Beastial Blasphemer
Posted 20-02-2003 23:32 by Beastial Blasphemer Profiel van Beastial Blasphemer

geen meer,

ik ga meuren...

Trieste gast

Havoque
Nostalgiër
Usericon van Havoque
Posted 21-02-2003 2:10 by Havoque Profiel van Havoquehttp://heidenland.bandcamp.com

Ik bedoelde overigens een rechtshandigeopstelling maar met de ride links en hihat rechts. Misschien moet ik eens een volledig linkshandige opstelling proberen, dan is het alleen wel raar met de rechtervoet en dus het "slave pedal" als "main". Tenzij ik twee bassdrums zou hebben.

Even over Wuhan China's trouwens: Die van mij is geeindigd met zo'n tien scheuren die met de rondte van het bekken meeliepen, i.p.v. naar buiten toe! Bekend fenomeen? Klinken gaaf, maar vrij zwak materiaal, want hard mep ik echt niet.

-- http://heidenland.bandcamp.com -- De toorn van zijn wezen; één helft nog mens. Geen vermoedt waar zijn roedel slaapt. Nutteloos roesten klem en val in het woud waar hij, verschopt, verwanten vond.

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Posted 21-02-2003 11:06 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 20 februari 2003 22:54 schreef Snaack het volgende:
same here

Ik kan maar niet wennen aan dat dure klotepedaal! zelfs niet met knetterdure Sonic Hamers kloppers erop (92 euro voor 2)

Toch maar een Tama Iron Cobra, Pearl Eliminator of heerscherdeheersch DW 5000 kopen dan..
Die Dw zou ik even goed bekijken welke je wil want er zijn er veel verschillende die uiterlijk heel erg op elkaar lijken. Daarbij zijn Dw-pedalen weer vrij duur en onderdelen minder makkelijk te krijgen.

Qua verstelbaarheid kunnen de Cobra en de Eliminator vrij goed tegen elkaar op. Maar qua bespeelbaarheid zit er een wereld van verschil tussen. Niet beter of slechter, gewoon heel anders, zeg maar. Probeer ze gewoon lekker uit in de winkel.

Persoonlijk zou ik voor de IC gaan. Ik ken verschillende drummers (die totaal verschillende eisen stellen; de één wil lekker zwaar, de ander wil een erg lichte afstelling) die er zeer tevreden over zijn. Het is een vrij all-round ding, dus.

Maar eigenlijk ben ik stiekem een beetje verliefd op één van de nieuwe Yamaha-pedalen (DFP9310), maar die is aan deze kant van de plas nog niet verkrijgbaar.

Touché, pussycat!

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-02-2003 11:20 by Snaack Profiel van Snaack

Ah, die nieuwe Yamaha ken ik nog niet..

DW is leuk, mega soepel maar niet te betalen.. Die DW5000 is nog duurder dan mijn Axis, bijna 800 euro

Ik ga waarschijnlijk voor de Tama IC, gewoon een fijn en degelijk pedaal wat goed te verstellen is.. Ookal is de Pearl Eliminator ook erg fijn, en daar zitten 4 verschillende cams bij.. En de quadkloppers waar ik zelf erg fan van ben..

Hmmm.. nog maar een middagje uitproberen Maar met mijn Axis kan ik vreemd genoeg minder dan met mijn verrot getrapte Pearl TW100..

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Posted 21-02-2003 11:54 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Die nieuwe Yamaha pedalen staan ook nog niet op de Yamaha-website(s). Als je googlet op Yamaha + DFP 9310 kom je een zooi reviews en aanbiedingen tegen. Ik geloof dat ze acht modellen erbij hebben (single/twin/directdrive/nylonstrap/chaindrive/doublechaindrive/etc.). Je krijgt er een gigbag bij (dus geen koffer zoals bij de IC). Qua verstelbaarheid en ontwerp lijkt ie wat mij betreft 't meest op de IC (is met wel meer hardwareproducten van yamaha het geval). Ik geloof dat ie alleen net een paar tientjes goedkoper is (alleen nog niet verkrijgbaar...).

Touché, pussycat!

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 21-02-2003 12:53 by IronGlory Profiel van IronGloryhttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 13 februari 2003 18:12 schreef Snagger het volgende:
Ik ben gewoon een voorstander van simpele en 'lekkere' drumms zoals motörhead
ZOTJE! ze noemen hem nix voro nix Mikkey "Mr. Accentje" Dee

Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk

Joep 777
Usericon van Joep 777
Posted 21-02-2003 14:49 by Joep 777 Profiel van Joep 777

quote:
Op 18 februari 2003 18:20 schreef wladimir het volgende:
Dan maar veel oefenen he.
Ik had van me drum leraar gehoord, dat death metal drummers vooral RRLL doen en dat je zo ook wel blast beats krijgt.

Moet je dan niet is een metaldrum boek gaan schrijven.

Dat rrll heet de open roffel, dat is iets anders dan de klassieke roffel. Met deopen roffel kun je heel leuke fills maken. Ik heb die jammer genoeg niet echt onder de knie. Ik vang t meer op met bassdrum tijdens een fill

Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 21-02-2003 15:01 by Imotep Profiel van Imotephttp://listen.to/imothep

Over de pedalen: ik heb zelf 2 bass drums met daarop 2 Tama Iron cobra rolling glide pedalen! Ik ben over deze pedalen zeer tevreden

Toen ik ze net had was het wel ff wennen, je kan sneller, maar ik vond het volume wat eruimkwam wat zacht. Dat was ff wennen, maar ze zijn nu hard genoeg.
Er zit zo'n gewichtje bij, wat je op het ijzer van de klopper kan schuiven. Ik heb dat gewichtje zo'n beetje in het midden.

Aan de IC kan je echt alles verstellen, echt een goed pedaal

blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!!

Joep 777
Usericon van Joep 777
Posted 21-02-2003 15:09 by Joep 777 Profiel van Joep 777

ik gebruik P100TW van pearl. Maar de klopppers heb ik vervangen voor quad beaters. Op mijn bassvel heb ik dan nog 2 harde rondjes met daarover heen een remo patch. Als je dan met een harde klopper erop slaat lijkt t net alsof je een getriggerd geluid hebt

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 21-02-2003 15:41 by Shredhead Profiel van Shredhead

Joep 777's kit heeft een superlekker geluid! Zodra de promo klaar is kun je em horen

Havoque
Nostalgiër
Usericon van Havoque
Posted 21-02-2003 18:05 by Havoque Profiel van Havoquehttp://heidenland.bandcamp.com

Heeft iemand trouwens wel eens op "The Dualist" gespeeld? Dat pedaal met twee kloppers?
Dat lijkt me een vreemde en gecompliceerde gewaarwording. Daar kun je volgens mij ook niet echt snel mee spelen of de tweede klopper raakt het vel niet eens meer.
Als je daar twee pedalen van hebt kun je volgens mij wel hele rare dingen mee doen als je triolen en bassdrum-flams gaat spelen.

Ik speelde ooit in Winter of Sin, en drummer Matthijs had een tijdje wat aan zijn bassdrum vast geknutseld. Twee dunne flexibele metalen plaatjes, gebogen in een u-vorm en met de platte kant op het basdrumvel gelijmd. Zodra de klopper het plaatje raakt knijpt deze samen en krijgt het bassdrumgeluid dus een beetje metalen punch mee. Een beetje "triggerig" dus, klonk een stuk duidelijker in de oefenruimte! En volgens mij had het geen invloed op de pedaal-performance.

-- http://heidenland.bandcamp.com -- De toorn van zijn wezen; één helft nog mens. Geen vermoedt waar zijn roedel slaapt. Nutteloos roesten klem en val in het woud waar hij, verschopt, verwanten vond.

Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 21-02-2003 19:37 by Imotep Profiel van Imotephttp://listen.to/imothep

Het lijkt mij ook dat als je kloppers en je basdrum van hard materiaal zijn je sneller kunt spelen
bijv. kloppers van plastic, en harde plaatjes. Het zou logisch zijn dat je dan sneller kunt.

blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!!

Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 21-02-2003 19:53 by Katablaster Profiel van Katablasterhttp://www.toxocara.com

quote:
Op 20 februari 2003 21:22 schreef Havoque het volgende:
Daar heb je gelijk in, gespannen op de kruk zitten. Op een bepaalde manier lijkt het alsof ik al het gewicht op mijn benen zet zodra ik wat sneller ga trappen.

Kan ook wat met de krukhoogte te maken hebben inderdaad, hoewel mijn benen wel horizontaal staan. Wat hoger nog zou inderdaad geen overbodige luxe zijn. De drumkruk in de oefenruimte is met geen mogelijkheid te verstellen trouwens.

Het valt me ook op dat ik met fills meer kracht in mijn armen zet dan met ritmes, wat ook niet echt een goede methode is denk ik, speel je jezelf alleen maar moe mee.

Over het algemeen heb ik toch een rare speelmethode: een linkshandige opstelling, behalve dan dat de hihat rechts staat en de ride links. Linkshandig en rechtsbenig, tja, zo ben ik ooit begonnen, was niet echt slim. En als ik fills maak zet ik die meestal met rechts in, dus kom ik vaak niet eens goed uit! Moet ik dus echt aan werken.

Vergelijkbare drummers hier?

je moet echt je benen niet horizontaal houden maar idd iets hoger.in het begin vond ik het hoerig spelen maar het went en dan heb je meer lol!
ik zet soms m'n drumstel in linkse opstelling neer.hier word je onafhankelijkheid en gevoel per ledemaat beter van.als je fills niet uitkomen moet je een andere stokzetting gebruiken.(bijv : rlrlrlrllr word rlrlrlrlrl)
simpel uitgelegd maar toch.als je daar een beetje ervaren in word om fills op alle mogelijke manieren te gebruiken krijg je ( ik tenminste ) veel inspiratie van!

[Dit bericht is gewijzigd door Katablaster op 21-02-2003 20:06]

Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 21-02-2003 20:02 by Katablaster Profiel van Katablasterhttp://www.toxocara.com

quote:
Op 21 februari 2003 18:05 schreef Havoque het volgende:
Heeft iemand trouwens wel eens op "The Dualist" gespeeld? Dat pedaal met twee kloppers?
Dat lijkt me een vreemde en gecompliceerde gewaarwording. Daar kun je volgens mij ook niet echt snel mee spelen of de tweede klopper raakt het vel niet eens meer.
Als je daar twee pedalen van hebt kun je volgens mij wel hele rare dingen mee doen als je triolen en bassdrum-flams gaat spelen.

Ik speelde ooit in Winter of Sin, en drummer Matthijs had een tijdje wat aan zijn bassdrum vast geknutseld. Twee dunne flexibele metalen plaatjes, gebogen in een u-vorm en met de platte kant op het basdrumvel gelijmd. Zodra de klopper het plaatje raakt knijpt deze samen en krijgt het bassdrumgeluid dus een beetje metalen punch mee. Een beetje "triggerig" dus, klonk een stuk duidelijker in de oefenruimte! En volgens mij had het geen invloed op de pedaal-performance.

ik heb een poging gedaan in ons lokaal kutmuziekhandeltje.
dat pedaal is naar mijn mening de belachelijkste uitvinding ooit.
wat een kutapparaat zeg!

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com