|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: ze vragen idd wat aanpassing. men axissen zijn momenteel naar de vaantjes en ik moet nu weer oefenen met men oude Yamaha rockpedaaltjes..en het lukt langs geen kanten,ik speel als een fucking beginneling |
|
quote: hmm, niet mijn muziek drumwerk is wel zeer lekker inderdaad.. dit zal m'n pa wel ZEER gaan waarderen.. ( that's a good thing ) |
|
quote: same here Ik kan maar niet wennen aan dat dure klotepedaal! zelfs niet met knetterdure Sonic Hamers kloppers erop (92 euro voor 2) Toch maar een Tama Iron Cobra, Pearl Eliminator of heerscherdeheersch DW 5000 kopen dan.. Iemand interesse in mijn Axis? 400 pleuro vaste prijs... Zelf ophalen, Rotterdamned.. |
|
quote: motörhead simpel???? ooit al es mickey Dee Bezig gehoord????? smijt maar vlug dat gedacht uit je hoofd kerel, weinigen in metalland kunnen drummen zoals onze mickey!!!! maar daarvoor moet je wel es heeeel goe luisteren he If you're not a metalhead, you might as well be dead (Piledriver) |
|
quote: Als je Mickey op Wâldrock hebt gezien (zoals ik) vorig jaar weet dat Mickey allesbehalve simpel drumt. 11.45: restate my assumptions |
|
quote:ik ben rechts maar overweeg och eens een hihat rechts te zetten (ff aanpassen voor voeten, ondervind wel dat ik met linkse voet even'goed ' als met rechts speel qua ritmes etc... maar idd dat krachtzetprobleem heb ik ook, dat moet je vermijden, ik denk door weer vanaf nul (heel traag) te beginnen en weer op te bouwen. Barrrman weet daar ook meer van, hij zal hier wel eens wat neerpoten erover... ie iedereen te lui om naar dat Nitro-drumwerk te luisteren, je mist echt iets, ander strak rumwerk, ook op Rhodium = Seven Witches [Dit bericht is gewijzigd door IronGlory op 20-02-2003 23:03] Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
jullie moeten gewoon niet zo zeuren.. gewoon twee toms, en rammen maar!! Trieste gast |
|
quote: jajaja de kataplof-boem-pok-pok blast toch |
|
nee de combinatie van de tussenin blast en de 'kas kas' TOEKEDOEKE TEDOEKETOEKEDOEKE Trieste gast |
|
quote: Ow, die! Proost |
|
geen meer, ik ga meuren... Trieste gast |
|
Ik bedoelde overigens een rechtshandigeopstelling maar met de ride links en hihat rechts. Misschien moet ik eens een volledig linkshandige opstelling proberen, dan is het alleen wel raar met de rechtervoet en dus het "slave pedal" als "main". Tenzij ik twee bassdrums zou hebben. Even over Wuhan China's trouwens: Die van mij is geeindigd met zo'n tien scheuren die met de rondte van het bekken meeliepen, i.p.v. naar buiten toe! Bekend fenomeen? Klinken gaaf, maar vrij zwak materiaal, want hard mep ik echt niet. -- http://heidenland.bandcamp.com -- De toorn van zijn wezen; één helft nog mens. Geen vermoedt waar zijn roedel slaapt. Nutteloos roesten klem en val in het woud waar hij, verschopt, verwanten vond. |
|
quote:Die Dw zou ik even goed bekijken welke je wil want er zijn er veel verschillende die uiterlijk heel erg op elkaar lijken. Daarbij zijn Dw-pedalen weer vrij duur en onderdelen minder makkelijk te krijgen. Qua verstelbaarheid kunnen de Cobra en de Eliminator vrij goed tegen elkaar op. Maar qua bespeelbaarheid zit er een wereld van verschil tussen. Niet beter of slechter, gewoon heel anders, zeg maar. Probeer ze gewoon lekker uit in de winkel. Persoonlijk zou ik voor de IC gaan. Ik ken verschillende drummers (die totaal verschillende eisen stellen; de één wil lekker zwaar, de ander wil een erg lichte afstelling) die er zeer tevreden over zijn. Het is een vrij all-round ding, dus. Maar eigenlijk ben ik stiekem een beetje verliefd op één van de nieuwe Yamaha-pedalen (DFP9310), maar die is aan deze kant van de plas nog niet verkrijgbaar. Touché, pussycat! |
|
Ah, die nieuwe Yamaha ken ik nog niet.. DW is leuk, mega soepel maar niet te betalen.. Die DW5000 is nog duurder dan mijn Axis, bijna 800 euro Ik ga waarschijnlijk voor de Tama IC, gewoon een fijn en degelijk pedaal wat goed te verstellen is.. Ookal is de Pearl Eliminator ook erg fijn, en daar zitten 4 verschillende cams bij.. En de quadkloppers waar ik zelf erg fan van ben.. Hmmm.. nog maar een middagje uitproberen Maar met mijn Axis kan ik vreemd genoeg minder dan met mijn verrot getrapte Pearl TW100.. |
|
Die nieuwe Yamaha pedalen staan ook nog niet op de Yamaha-website(s). Als je googlet op Yamaha + DFP 9310 kom je een zooi reviews en aanbiedingen tegen. Ik geloof dat ze acht modellen erbij hebben (single/twin/directdrive/nylonstrap/chaindrive/doublechaindrive/etc.). Je krijgt er een gigbag bij (dus geen koffer zoals bij de IC). Qua verstelbaarheid en ontwerp lijkt ie wat mij betreft 't meest op de IC (is met wel meer hardwareproducten van yamaha het geval). Ik geloof dat ie alleen net een paar tientjes goedkoper is (alleen nog niet verkrijgbaar...). Touché, pussycat! |
|
quote:ZOTJE! ze noemen hem nix voro nix Mikkey "Mr. Accentje" Dee Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
quote:Dat rrll heet de open roffel, dat is iets anders dan de klassieke roffel. Met deopen roffel kun je heel leuke fills maken. Ik heb die jammer genoeg niet echt onder de knie. Ik vang t meer op met bassdrum tijdens een fill |
|
Over de pedalen: ik heb zelf 2 bass drums met daarop 2 Tama Iron cobra rolling glide pedalen! Ik ben over deze pedalen zeer tevreden Toen ik ze net had was het wel ff wennen, je kan sneller, maar ik vond het volume wat eruimkwam wat zacht. Dat was ff wennen, maar ze zijn nu hard genoeg. Er zit zo'n gewichtje bij, wat je op het ijzer van de klopper kan schuiven. Ik heb dat gewichtje zo'n beetje in het midden. Aan de IC kan je echt alles verstellen, echt een goed pedaal blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!! |
|
ik gebruik P100TW van pearl. Maar de klopppers heb ik vervangen voor quad beaters. Op mijn bassvel heb ik dan nog 2 harde rondjes met daarover heen een remo patch. Als je dan met een harde klopper erop slaat lijkt t net alsof je een getriggerd geluid hebt |
|
Joep 777's kit heeft een superlekker geluid! Zodra de promo klaar is kun je em horen |
|
Heeft iemand trouwens wel eens op "The Dualist" gespeeld? Dat pedaal met twee kloppers? Dat lijkt me een vreemde en gecompliceerde gewaarwording. Daar kun je volgens mij ook niet echt snel mee spelen of de tweede klopper raakt het vel niet eens meer. Als je daar twee pedalen van hebt kun je volgens mij wel hele rare dingen mee doen als je triolen en bassdrum-flams gaat spelen. Ik speelde ooit in Winter of Sin, en drummer Matthijs had een tijdje wat aan zijn bassdrum vast geknutseld. Twee dunne flexibele metalen plaatjes, gebogen in een u-vorm en met de platte kant op het basdrumvel gelijmd. Zodra de klopper het plaatje raakt knijpt deze samen en krijgt het bassdrumgeluid dus een beetje metalen punch mee. Een beetje "triggerig" dus, klonk een stuk duidelijker in de oefenruimte! En volgens mij had het geen invloed op de pedaal-performance. -- http://heidenland.bandcamp.com -- De toorn van zijn wezen; één helft nog mens. Geen vermoedt waar zijn roedel slaapt. Nutteloos roesten klem en val in het woud waar hij, verschopt, verwanten vond. |
|
Het lijkt mij ook dat als je kloppers en je basdrum van hard materiaal zijn je sneller kunt spelen bijv. kloppers van plastic, en harde plaatjes. Het zou logisch zijn dat je dan sneller kunt. blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!! |
|
quote: je moet echt je benen niet horizontaal houden maar idd iets hoger.in het begin vond ik het hoerig spelen maar het went en dan heb je meer lol! ik zet soms m'n drumstel in linkse opstelling neer.hier word je onafhankelijkheid en gevoel per ledemaat beter van.als je fills niet uitkomen moet je een andere stokzetting gebruiken.(bijv : rlrlrlrllr word rlrlrlrlrl) simpel uitgelegd maar toch.als je daar een beetje ervaren in word om fills op alle mogelijke manieren te gebruiken krijg je ( ik tenminste ) veel inspiratie van! [Dit bericht is gewijzigd door Katablaster op 21-02-2003 20:06] |
|
quote: ik heb een poging gedaan in ons lokaal kutmuziekhandeltje. dat pedaal is naar mijn mening de belachelijkste uitvinding ooit. wat een kutapparaat zeg! |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |