|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Schitterende kleur, nieuw? Touché, pussycat! |
|
2e hands, een koopje!! er zit geen krasje op Het is volgens mij naturel gelakt Maple.. |
|
Mooi dingetje, de klank is vast beter als een snare drum bij een basic pearl set. |
|
Gebruik je deze erbij, of wordt dit je "hoofdsnare?" Touché, pussycat! |
|
Die felheid mag ik wel. Je moet er wel rekening mee houden dat een dergelijke sound niet per definitie in elk genre past. Voornamelijk in de studio dan, ook al kan je bepaalde dingen wel net een beetje ondervangen door bijvoorbeeld twee microfoons te gebruiken. Ik zal iets duidelijker zijn: toen we voor ons laatste schijfje in de studio zaten, kon de producer niet zoveel met het "bereik" van mijn snare (dat ook deels het resultaat was van dunne stokjes, overigens). We staan vrij laag gestemd en hij kon niet genoeg aan het geluid prutsen om het hard en vol genoeg in de mix naar voren te laten komen. "Gelukkig" hadden we ook getriggerd, dus had ik alles niet voor niets ingespeeld. Maar goed, wat ik dus eigenlijk wilde zeggen, is: neem altijd meerdere snares mee naar de studio voor het geval dat jouw favo-trommel in een heldere productie plots geen fluit meer voorstelt. (hoe oud was ik ook alweer?) Touché, pussycat! |
|
quote: Die felheid is de reden dat ik hem gekocht heb En, idd, zeker een houten piccolo komt niet boven de geluidsmuur van 2 7 snarige gitaren uit. Maar voor de band waar ik in drum is het perfect, 3 mans emo/ indie/ rock band. Weer een stukje eigen sound erbij! quote: Euhm?? In de studio én live gebruik ik/ de technicus sowiezo al 2 mics, één top en één bottom. Mijn prinicipe, zeker in de studio, is dat de kale sound, dus gewoon zonder EQ/ compressie/ limitir/ exiter en andere rommel al goed moet zijn. Als je basissound al niet "goed" is heb je minder controle over het eindresultaat.. quote: Bedoel je qua klank, toonhoogte, dynamiek?? quote: Aha! Dus waarschijnlijk was je basisgeluid al niet "vol" genoeg?? Niet continue rimshots gemept? I get your point: in elk genre komt een bepaald geluid in de mix gewoon NIET naar voren. Wij hebben problemen met het basgeluid gehad tijdens onze laatste studiosessie, onze bassist speelde graag BAS, speelt met zijn vingers (dus geen scherpe attack van den plectrum) en draaide de tone-potmeters op zijn bas meestal behoorlijk dicht. Gevolg: alleen laag, geen "tone". Je hoorde de bas amper, alleen als we hem wegdraaiden in de mix misten we iets. Gevolg: alle partijen heeft hij opnieuw in moeten spelen op een actieve bas mét TONE open (.... dit klinkt echt veeeeel mooier Gijs ) De bas hebben we ook gemiked ipv geDI-d (euhm.. whatever..), 3 tal mics voor zijn kast (een bij de horn, 1 bij de rand van een 12" speaker en 1 achter zijn kast) gevolg: supervet, gedefinieerd, vol basgeluid. Maar goed, wel 3 sporen gebruikt.. Lang leve Pro-Tools [ter info: een ex-bandlid van ons volgde een opleiding tot geluidstechnicus aan het SAE, als praktijkopdracht moest hij "een" opname maken. Gratis opnemen voor de band in een retevette ProTools studio met ProControl dus Alleen jammer dat de Mac die daar staat ietwat magertjes geconfigureerd is... We hebben tijdens die opnamesessies zelf alles gedaan, microfoons kiezen, afstellen, mixen e.d. Erg gaaf! quote: Ligt aan het genre, het gevaar bestaat dat je drums "ingeblikt" gaan klinken vrees ik.. Hoe is de opname geworden? (can I hear...) Ik zou hooguit mijn kick willen triggeren, superlastig om een vol, gedefinieerd, strak basedrumgeluid met mics op te nemen quote: Bedankt voor de tip, was zeker van plan om mijn andere snare (normale 14" die ik erg hoog gestemd heb) ook mee te nemen (naar de 3Fm studio begin september en de "gewone" studio begin november). En reserve vellen natuurlijk, erg lullig als je door je snarevel heenmept en daardoor niet verder kan. Nogmaals, bedankt voor de tip quote: Geen idee |
|
quote:Idd. quote:Gewoonlijk doe ik dat natuurlijk wel, hè? Halve platen volblasten met rimshots. Had ik deze keer geen zin in. quote:Uit je schrijfsel blijkt trouwens dat je aardig meer kennis van geluid hebt dan ik met m'n kleine beetje ervaring ("grote" desillusie over m'n goed voorbereid zijn). quote:Uiteindelijk hebben we gekozen voor de combinatie van een sample en 'mijn' snare. Eén van de gevolgen was wel dat een groot deel van mijn partijen (tot mijn grote spijt en frustratie) verloren 'moesten' gaan. Ik speel veeeeeeeel ghost notes enzo. Dat klonk dus gelijk helemaal nergens meer naar. Uiteindeljk is het eindresultaat wel ok geworden, hoor, maar het geeft niet weer wat ik gewoonlijk doe. quote:Een constant volume is erg moeilijk vol te houden. En dan zat ik nog te prutsen op de Axis of Evil ook! Ons bandje is niet zo rijk, dus overnieuw spelen was een financiële strop geworden. Vandaar dat ik toch maar genoegen heb genomen met 'minder.' Ik heb leren accepteren dat ik bij deze 'momentopname' gewoon niet goed genoeg was (maar het is wel jammer). quote:Extra vellen zijn zeker geen overbodige luxe. Sowieso, alles waar je over twijfelt: meenemen. Je weet maar nooit. Je zal net zien dat zo'n technicus je vraagt van "Oh, heb je niet zus of zo'n dingetje?" en dat jezelf dan wel voor je kop kan slaan dat je dacht net dat dingetje niet nodig te hebben. Ik kreeg 'mijn' tip trouwens wel vantevoren van Jens (technicus bij Franky's), maar helaas... Touché, pussycat! |
|
Hebben jullie nog tips om Sixtools te spelen + het gebruik van dubbel bassdrum? Bijvoorbeeld 3x snare en dan 3x bassdrum. |
|
Niet echt. Ik pruts ook maar wat aan. Touché, pussycat! |
|
quote: In wat voor studio ruimte is het opgenomen dan? In zo'n klein 'drumhokje'? Als dat zo is dan zou ik nog proberen om ook ambiencemicrofoons erbij te gebruiken. Die zou je als het mogelijk was in de ruimte naast het hokje te zetten (deuren open) en "compress the hell out of it". gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com |
|
quote:Franky's Touché, pussycat! |
|
Scotfan: Idd, compressie is echt het toverwoord als het op drums opnemen aankomt... Gaat de opname lekker van knallen! En even wat anders... Vond gister op internet een DVD-rip van het Modern Drummer festival! Erg gaaf, clinics en demo's van OA Dave Lombardo! Erg leuk om een keer te zien... Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
sow dit topic is ook nogal verouderd.. ik had weleens gelezen dat mensen hier zich afvroegen hoe je moet dubbelbassen met doublestrokes.. en het antwoord is dit video bestandje: http://www.ciaccess.com/~sgtbacon/heel_toe_training.wmv jaja een blink182 fan die laat zien hoe je dat voor elkaar krijgt trilililili |
|
Hoi mensen, ben hier nieuw en ik heb gelijk maar een vraag: Ik drum nu 1,5 jaar en ben aan het dubbelbasen begonnen. Nu zit er een vel met mic. gat op mijn base en op andere drumstellen waarop ik gespeeld heb met dicht vel hield ik het langer vol. Waarom , heb je dan meer tegendruk ofzo? Suck on this |
|
quote: Wel een leuk truukje, je kan met minder inspanning snelle basdrumpatroontjes spelen. Maar het is bepaald niet strak en er zit veel volume-verschil tussen de "heel" en de "toe" strike. Ik weet niet of deze drummer zijn single-strokes wèl goed onder controle heeft, volgens mij is dat een betere techniek als je strak en gecontroleerd wil spelen. |
|
quote: De terugslag is inderdaad wel anders als je een gat in het voorvel hebt. Heb je al geprobeerd om de vellen wat strakker te spannen? Dan heb je wat meer terugslag. |
|
quote:Constant volume met double strokes lijkt me idd moeilijk (Roddy lukt 't aardig goed), maar veel metal drummers triggeren zonder aanslaggevoeligheid. Dan heb je dat probleem in ieder geval opgelost. Touché, pussycat! |
|
quote: De vraag blijft of dat volumeverschil wel zo'n probleem is, het klinkt zonder triggers toch allemaal een stuk organischer. [Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 05-11-2003 16:56] I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Ik heb een ander vel gekocht, een gewone pearl, alleen dan zonder mic. gat. Echt veel fijner, kan nu sneller, strakker en langer. Ligt het trouwens aan je pedaal hoeveel snelheid je kan maken? Ik heb nu een dixon, pedaal, wel een kloot ding, maar geen geld voor wat anders. Suck on this |
|
quote: Het hoeft inderdaad niet altijd een probleem te zijn, dat hangt denk ik af van de muziek die je speelt en wat je mooi vindt klinken bij een bepaald stukje. Maar ik bedoelde dat je met de double-strokes meer volume verschil krijgt dan met single-strokes. |
|
quote: Hoe snel je kan spelen hangt meer van jezelf af. Leer je een goeie techniek aan en ga flink oefenen! Uiteraard helpt het wel als je goeie pedalen hebt. Wat ook invloed heeft op je spel is velspanning, veerspanning van het pedaal, gewicht van je klopper en waar de klopper het vel raakt. Het loont wel de moeite om daar mee te experimenteren. |
|
Zo is die snaack aan het rammen geslagen?? Ik dacht dat het zo'n besnaard persoon was |
|
quote:In principe moet je het inderdaad op elk pedaal kunnen. Toch is er natuurlijk wel onderling verschil tussen pedalen. Gewicht van de kloppers (dat je al noemde), maar ook zaken als ketting/strap/direct-drive, lengte van het voetbord of vaste voetplaat kunnen een wezenlijk verschil uitmaken. Touché, pussycat! |
|
wow, dat 'heel-toe' trukje is vet! die basic punk beat bvb gaat altijd wel zonder maar lijkt 't me zeker beter om die met de 'heel-toe' manier te proberen... zo direkt weer oefenen! Vet. edit: nou ja, trukje.. het is gewoon net als roffelen eigenlijk, maar dan met je voeten. [Dit bericht is gewijzigd door XPositiveX op 06-11-2003 15:03] |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |