|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
ik heb gelezen over rubber matjes die je op trommels kan plaatsen om geluidsoverlast te voorkomen. helpt dit goed genoeg voor om in een normale leefomgeving drummen mogelijk te maken? en weet iemand of dit misschien door bijvoorbeeld theedoeken te vervangen is? namelijk een arme student hier... MAKE MY DAY http://www.cyberlyle.org/cl_suicide.html |
|
quote: dus terugslag is ook belangrijk/ ik ben nog niet begonnen dus ik heb 0,0 ervaring... MAKE MY DAY http://www.cyberlyle.org/cl_suicide.html |
|
quote: als je begint is eigenlijk demping helemaal geen goed idee, tenzij het kan afwisselen met normaal spelen (is mijn nederige mening) |
|
quote: Of terugslag belangrijk is???? Als je op die manier gaat spelen heb je binnen no-time pols-blessures! Misschien moet jij trouwens eerst maar eens wat meer info opdoen m.b.t speel technieken, houding enz enz. Anders hou jij drummen nooit lang vol, dat kan ik je nu al verzekeren! Het is echt niet gewoon achter een kit gaan zitten en meppen... "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
Niet? F*ck hippies |
|
quote: Tja, dat weet ik eigenlijk niet, ik lul maar wat.. Ik heb geen eigen mening...... toch? "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: hangt er vanaf... ik drum nu 3, 4 jaar en heb mezelf alles aangeleerd...het is alleen uitkijken emt hoeveel je speelt. Als je van plan bent meteen elke dag te gaan spelen kan het idd verstandig zijn om eerst dat soort info op te doen, maar als je 1 of 2 keer in de week speelt (zoals ik) heb je waarschijnlijk niet zoveel problemen |
|
quote: nouja, ik snap ook wel dat een stok terugveert natuurlijk, maar wist niet dat dit in enige mate van invloed was. zoals gezegd ben ik een beginner dus ben eerst van plan de basis te leren voordat ik druk en wild ga rammen. maar dat is ook de reden dat ik het wil dempen: ga niet meteen een oefenruimte huren om het te leren, thuis werkt het beste anders is mn motivatie snel weg vrees ik... en mn geld ook hehhee MAKE MY DAY http://www.cyberlyle.org/cl_suicide.html |
|
Terugslag is super belangrijk, anders kan je nml helemaal geen vaart maken, probeer maar eens te roffelen op een kussen.... En tegen overlast zou ik voor gaasvellen gaan of gewoon wat afspreken met je buren en je kit licht dempen, dmv dempringen en een handdoek in de bassdrum. Rubbermatten zou ik niet aan beginnen, dan heb je weer minder terugslag. Houding en de manier van je stok vasthouden is ook erg belangrijk, dus ik zou gewoon wat gaan lessen, bij iemand die er niet van hoeft te leven, dus voor rond de 7 euro per uur. Verder is het nooit te laat om te beginnen met drummen [Dit bericht is gewijzigd door Colcothar op 13-05-2004 19:45] Suck on this |
|
quote: die dempringen, hoeveel kosten die ongeveer?beetje betaalbaar voor een student? en ik heb: 1 r&b buurjongen die het hele huis blij maakt met zn herrie op studentenavonden 1 buurjongen met een passie voor heel hard dvd's kijken 1 refo zonder recht van spreken dus zal wel lukken hehe MAKE MY DAY http://www.cyberlyle.org/cl_suicide.html |
|
Dempringen kosten 15 euro voor een hele set, maar het zorgt voor minder trillingen, dus maakt alleen wat minder lawaai. Het is dus nog wel aardig te volgen in de kamer naast je, maar als ik dat zo lees zal dat geen probleem zijn Suck on this |
|
quote: ah dat is betaalbaar, bedankt! ach niemand merkt wat en die refo moet niet miepen MAKE MY DAY http://www.cyberlyle.org/cl_suicide.html |
|
quote: dat valt nog best mee.. je kan er ook makkelijk op roffelen.. tuurlijk is het geluid niet zo boeiend.. maar je hoort genoeg.. zou ook zonder doppen kunnen spelen als ik die bekkens kon dempen je uithoudingsvermogen wordt er ook een stuk beter van, omdat je meer kracht moet gebruiken... zoals op een kussen slaan. trilililili |
|
hm, dit maakt het dan alsnog aantrekkelijk maar ik heb tevens gelezen dat die matten niet echt goedkoop zijn... zijn stukken (dun) schuimrubber ofzo iets zoals die dunne slaapzakmatjes (uiteraard op maat gemaakt ) ook geschik hiervoor? [Dit bericht is gewijzigd door Je Moeder op 14-05-2004 0:44] MAKE MY DAY http://www.cyberlyle.org/cl_suicide.html |
|
quote: hmmm zou het niet weten.. moet je mee experimenteren i guess.. dun schuimrubber.. is dat zwaar? want het moet wel zwaar genoeg zijn, als je namelijk iets licht op je toms of snare gooit en je ramt erop dan denk ik dat het mee omhoog springt(met je stok).. lijkt me erg irritant je kan ook zoeken of je ze 2e hands kan vinden.. ik heb weleens advertenties ervan gezien op marktplaats. Als je ze 2e hands koopt moet je nog wel checken hoe dik ze zijn.. 1van mijn matjes, waarop ik te hard heb mep(i guess) is al vrij dun geworden... Ohja, natuurlijk ook op maten letten, maar das logisch trilililili |
|
daar is plkband en een schaar voor ik neem aan dat dat geen kwwad kan, klinkt misschien minder maar het is toch voor oefenen |
|
Ik ben op zoek naar wat posts van Sporty Voleg, omdat die IDIOOT zei dat er ergens in dic topic iets stond over zijn ervaringen met getriggerde gaasvellen. Nu had ik al 14 pagina's van dit topic gelezen en ben ik verder gegaan op de vijftiende. Welnu, ik reageer maar eens op een willekeurig berichtje van vorig jaar. quote: Hahahaha, welkom in de echte wereld! Dat is effe schrikken, heh? Je weet in ieder geval weer wat je te doen staat. quote: Sorry, het enige wat echt werkt is VEEL oefenen en vooral iedere dag. Een goede oefening is het simpelweg spelen van single-strokes en absoluut ZONDER inspanning. Gaat het kut? Langzamer. Houd je het geen twee minuten vol? Langzamer. Stone Killers is een oefening die wonderen doet; je wisselt vier single strokes af op rechts en links, dan acht, dan twaalf en dan zestien. Doe ieder segment zo'n twee minuten ofzo, op een tempo dat je makkelijk volhoudt. Sluit dit af met een single-stroke roll RLRL, twee minuten ZONDER inspanning. Dit is heel belangrijk! Goed, verder lezen dan maar. Mentation - www.mentation.nl |
|
quote: Ach, dat is gewoon luiheid! Als je "beentjes" moe worden, MOET JE MEER OEFENEN!! Of je neemt het over met je andere been? Ik *kan* momenteel niet eens twee-benig blasten, maar ik ben er wel mee bezig-- puur om de individualiteit van mijn ledematen te verbeteren. Ik denk alleen niet dat het nodig is om te blasten met twee benen. Mentation - www.mentation.nl |
|
Is er hier een drummer die de Moeller-techniek beheerst? Ik heb dat Caesar Zuiderwijk afgelopen zaterdag zien doen tijdens een clinic en ik dacht alleen maar: "DAT MOET IK LEREN!" Het kost vast jaren om het volledig te masteren maar dan heb je ook wat: * double strokes * triple strokes * quadrupel strokes En dezelfde techniek kan je ook op de basedrums leren, natuurlijk. Is er een drummer die diublestrokes op de basedrum beheerst? Ik ben bang dat ik te grote voeten heb om met een normaal pedaal uit de voeten te kunnen. Als ik met mijn hiel de rebound wil trappen zit de teen van mijn rechtervoet zowat in mijn basedrum. Moet ik mijn voeten soms schuin op de pedalen zetten?? |
|
*gaat lekker verder met het reageren op achterhaalde threads* quote: Hallo!? Heb jij een plaat voor je kop? Er is geen en dan ook absoluut geen probleem met blasten met een voet op snelheid. Als je twee-benig wilt blasten, fijn! Maar waarom ben je dan death metal gaan drummen?! (Om Derek Roddy maar eens te citeren) quote: Dus stop je evenveel aandacht in je linkervoet. Je kan zo zelfs je blastpartij overnemen met je andere voet! Mentation - www.mentation.nl |
|
quote: Ik moet nog eens precies achterhalen wat die "Moeller-techniek" nou is, want doubles/triples met mijn rechterhand (pols/vingers combo) is geen probleem. Links ligt dat net iets moeilijker, maar ik leer. Als dat de Moeller techniek is, stelt het niet veel voor. Maar de Moeller-techniek schijnt erg l33t te zijn, dus het zal wel net iets anders in elkaar steken! Of je moet het gewoon tyfusveel oefenen om er extreem snel in te worden. quote: Juist!! Ik heb zelf geen onuitputbare ervaring met deze techniek, maar voor mensen met grote voeten schijnt dit te werken-- met de rand van je voet, dus. Deze techniek (dubbelkicks) leer je het best zonder schoenen aan, omdat je zo veel flexibeler bent met je voet. Hierna schijn je geen probleem te hebben met de zwaarste schoenen. Mentation - www.mentation.nl |
|
quote: Je hebt natuurlijk meerdere doubles en triples dus ik weet niet welke jij speelt? Je hebt: Doubles: * Down + rebound * Down + Up * Up + rebound Triples: * Down + rebound + up * Dowm + Up + rebound En allemaal klinken ze anders.. Oefenen oefenen oefenen dus! De Moeller-techniek werkt volgens mij idd geheel met finger-control en een losse pols. quote: Kijk, dan was ik goed op weg! |
|
quote: Dat is reverb. Bijna iedere opgenomen drum/gitaar heeft reverb over zich. Maar om op het originele onderwerp terug te komen: ja, er zijn zat drummers die niet aan volume inleveren als ze gaan blasten. Zoals al eerder gezegd is, moet je jezelf gewoon dwingen even hard te spelen als het wat langzamer gaat. quote: Ik weet niet, hoor. Ik vind het wel meevallen. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe strak je het vel spant. Ik denk dat je ze flink strak moet zetten. Daarnaast is het gewoon even wennen en uiteraard moet je goed kunnen spelen ongeacht waarop je het doet!! Of de triggers er nu last van hebben (jaja, eindelijk gevonden) kan ik niet zeggen... daar zou ik Sporty meer over moeten horen. Maar het lijkt me dat het wel meevalt. Mijn gaasvellen zijn zelfs van het merk TriggerHeads!! Mentation - www.mentation.nl |
|
[quote]Op 18 mei 2004 1:05 schreef Snaack het volgende: Is er een drummer die diublestrokes op de basedrum beheerst? Virgil Donati! |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |