|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Wah!? Het lijkt mij dat wanneer je veren strakker gespannen staan je juist profijt hebt wat betreft de snelheid; de klopper komt immers met meer kracht en snelheid terug denderen. Tsja, je hebt meer voetspieren nodig, maar die kun je trainen. quote: Ik heb nog steeds geen vertrouwen in die onzin. Gewoon urenlang op je pedalen ploeteren. Het gaat om uithoudingsvermogen! Het lijkt mij dat je veel eerder moeizaam zit te spelen met gewichtjes en dat moet je ten alle tijden zien te voorkomen! Mentation - www.mentation.nl |
|
quote: Ik heb vaker gehoord van beginnende drummers dat zij zich afvragen of je niet later kunt "beginnen" met double-bass. Ik zeg dat het niet uitmaakt, zolang je niet zaken gaat verwaarlozen. Het maakt echt niet uit of je er vroeg mee begint, maar doe het rustig aan. De meesten willen direct op minstens 180bpm knallen. Nee, van overdreven langzaam zal je het moeten opbouwen tot je op een lekker tempo goed, strak en moeiteloos zestienden eruit kunt toveren. Ik denk zeker dat je er baat bij hebt om vroeg te beginnen, maar oefen ook met het houden van de maat op hihat met je linkervoet. Ik heb dat altijd erg verwaarloosd en dat is zonde; je mist een hoop individualiteit van je ledematen en ritmegevoel. Maar by all means, ga direct op je gemak met double-bass spelen. Mentation - www.mentation.nl |
|
*gaat vrolijk door met het antwoorden op posts van vorig jaar* quote: Momenteel ben ik dagelijks aan het oefenen op strakheid, uithoudingsvermogen en snelheid. Ik doe dit momenteel op 130-135 bpm (zestienden) en dan twee minuten achter elkaar. Dit is niet snel, maar als ik sneller ga kost het meer moeite en da's niet goed. Het snelste nummer van onze demo ligt op 150bpm en dat koste me toendertijd al teveel moeite. Ik heb jarenlang verkeerd geoefend besef ik me; als het teveel moeite kost, stoppen en langzamer! Dat is de manier en maakt het oefenen ook veel aangenamer. Als ik me echt uitsloof haal ik gerust 180+, maar ik zou niet willen beweren dat ik op die snelheid zit. Ik ben wel benieuwd naar de rest... Mentation - www.mentation.nl |
|
quote: *proest!!* Dat is een VERSCHRIKKELIJKE FOUTE houding! Superhard is natuurlijk overdreven, maar zorg nou maar dat je flink kan tikken op hoge snelheden... vertrouwen op triggers vind ik nogal zwak. Natuurlijk kun je op 200+ bpm niet zo hard rammen als een enkele kick, maar kick dan ook niet zo hard op langzamere tempos! Nepdrummer! EDIT: quote: Sorry: bullshit! Meer oefenen! Verkramp je? Langzamer gaan! Oefenen! B-U-L-L-S-H-I-T!! [Dit bericht is gewijzigd door Negatyfus op 18-05-2004 13:03] Mentation - www.mentation.nl |
|
Jezus man. Kerel...take a fucking chill pill en relax. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: haha dat zijn gewoon die oefeningen van Derek Roddy z'n video.. vindt het wel grappig dat je alles precies quote en ook van die heel-toe oefeningen.. (had hier ergens nog een link ernaar staan).. no offense hoor, vindt het wel grappig dat je het drumtopic op deze manier levendhoudt.. quote: check dit: http://www.vicfirth.com/education/drumset/domfamularo.html er zitten 2 videotjes bij van chapin die de moeller techniek een beetje uitlegt.. voor die heel-toe techniek op bassdrum.. tja is kut als je grote voeten heb, op mn iron cobra kan ik het wel makkelijk (maat 43).. je zou misschien long boards kunnen proberen.. axis en de pearl eliminator hebben allebei long boards.. volgensmij ook de nieuwe p101tw (ofzo iets) van pearl.. wil zelf ook nog eens long boards proberen, lees vaak dat het veel lekkerder speelt trilililili |
|
quote: Zeg, mag ik even na het doorwerken van 37 pagina's over drummen, hmmmm? Mooi, laat ik afsluiten met een plaatje van mijn Tama Rockstar exclusief mijn vierde 16" hangende tom (die ik daar nog niet heb opgehangen). Merk op dat mijn Tama Rhythmwatch metronoom ernaast trouw dienst doet. Onder de handdoeken hangen al mijn kapotgeslagen bekkens. Ik ga dat ding zo snel mogelijk triggeren voor thuis! Mentation - www.mentation.nl |
|
Goed! Mijn reacties op die nieuwere posts. Ik weet dat iedereen hier lang op heeft gewacht. quote: Ooh! Nog nooit echt over het verschil tussen up en rebound nagedacht. Ik denk dat ik eerder een down+up beweging speel met vingers bij de up-- tenminste als ik up goed begrijp. Leg eens uit? quote: Ik geef jouw er de schuld van dat na het doorlezen van alle 37 pagina's 3% van mijn hersencellen zijn verlamd en iedere keer dat iemand "drummen" zegt in mijn nabijheid mijn linkerpink stuiptrekt. quote: Och, wat dat tegen hem? Ik heb Katafalk wel eens live gezien, dacht ik. De waarheid blijft wel: houd je het niet vol, moet je meer oefenen. Dit geldt uiteraard net zo hard voor mij en ik betwijfel niet dat Katablaster er meer van bakt dan ik. quote: Tsja, natuurlijk zou ik ook liever normale vellen hebben, vooral voor het geluid wat ik daarmee kan voortbrengen. Maar dat zit er dus gewoon niet echt in, zoals je begrijpt. Daarom ben ik ontzettend blij met mijn gaasvellen, omdat ik daarmee *toch* nog kan oefenen! En ik had gehoopt dat het triggeren van deze gaasvellen het zaakje nog net weer even wat zou opwaarderen. Lijkt me toch wel? Zoals ik begreep speel jij ook nog steeds met getriggerde gaasvellen. Mentation - www.mentation.nl |
|
Whoops, had net het laatste berichtje weer gemist. Echt, ik beloof je hierna minder te posten. quote: Precies! Maar dat neemt niet weg dat het een efficiente oefening is... en Derek Roddy heeft 'em niet bedacht. Roddy's oefening is gebaseerd op de Stone Killers van Lawrence Stone als ik het goed heb. Let wel dat je met dit soort shit echt lang bezig kunt zijn voordat je er echt veel van merkt. quote: Yep, later kwam ik die link ook tegen. Ik heb zojuist alle posts afgewerkt in chronologische volgorde en tussendoor gereageerd waar ik daar zin in had. Geheid dat ik dus wat antwoorden heb gemist en heb herhaald. Sowwy? quote: Hahaha, die Dom Famularo is een enorm irritant figuur, ja! Die uber-vrolijkheid van 'em, ik... kan het niet aan!! Verder vind ik dat hij maar weinig laat zien in die Vic Firth videos... jammer. quote: Dat weer wel, is wel grappig. Maar er wordt weer erg weinig UITGELEGD. [Dit bericht is gewijzigd door Negatyfus op 18-05-2004 15:29] Mentation - www.mentation.nl |
|
Wat vind men hier van Virgil Donati? |
|
ik heb een vraag: heb een drumstel gezien voor 225¬, is dit een goeie deal? de set bevat: bassdrum 2 toms floor tom snare bekken hihat (zeg maar standaard kit dus) zou dit een goeie deal zijn? alles verkeert in goeie staat op 2 stembeugels na. |
|
quote: Ik heb ooit eens een stukje video van hem gezien en heb vast ook wel een plaat waar hij op meedoet. Zeker niet "onverdienstelijk." quote: Het hangt af van het merk, de serie, de leeftijd en een beetje je persoonlijke smaak. Wat is er mis met de spanranden? Als ze krom zijn, of ingescheurd of zwaar verroest, zou ik er niet meer aan beginnen. Tenzij het om een goede kit gaat en het aanschaffen van een paar nieuwe spanranden uitkan. Zijn de ketels nog wel mooi rond? Hoe ziet de lak eruit? Etc. Als je iets specifieker kan zijn, krijg je een betrouwbaarder antwoord. Touché, pussycat! |
|
egatyfus, voortaan wat minder coke snuiven voordat je gaat posten kerel quote: De rebound-slag is de stok laten stuiteren, die kan je dus zowel na een up- als downstroke spelen. De upstroke is exact het omgekeerde als de downstroke (klinkt logisch huh) Je maakt dan dus je slag terwijl je je stok weer richting lichaam beweegt. Het is een techniek die veel door bijv. (militaire) trommelaars en percussionisten gebruikt wordt. Nu weet ik wel hoe het moet, maar kan ik het zelf? Nog lang niet Oefenen, oefenen, oefenen dus! Het ziet er trouwens waanzinnig uit als je met upstrokes kan spelen, heel sierlijk. [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 18-05-2004 20:51] |
|
quote: Een metronoom heb jij wel nodig ja...Volgens mijn laatste info heb je nog steeds moeite met strak drummen ! |
|
vind je het gek als ie zijn was op de drumkit laat drogen |
|
had ik nog niet over nagedacht.....En de was van Negatyfus wil je echt niet ruiken ! |
|
quote: daarbij speel je toch alle slagen vanuit je vingers? mijn drumleraar deed het voor, je kan er wel snel me roffelen, maar ik vind het niet echt metal meer. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
Vraag wat je weten wil over drummen aan Negatyfus...Volgens hemzelf is ie beter dan een drumcomputer !( anderen denken daar anders over trouwens ) |
|
quote: Hoezo, is metaldrummen dan "zo hard mogelijk beuken" ofzo? Als je die techniek beheerst kan je trouwens wel "harder dan hard" slaan hoor.. Het is een techniek waarbij je bewegingen efficiënter zijn. Max. 4 aanslagen halen in 1 "haal". Denk je soms dat bijv. Jonh Longstreth alleen singles slaat? Die roffel-blast van hem doet hij echt met een triool up-rebound-down of up-down-rebound techniek met 1 hand, bijv. |
|
drummen lijkt veel op werken..het is beide vermoeiend |
|
quote: Sorry, ik verveelde me en vond af en toe dat ik moest reageren. No offence! Ik ben verre van 's wereld's beste drummer. (He nekro?) Maar de laatste paar maanden ben ik beter bezig dan in de negen jaar daarvoor! quote: Ja, maar bij al die technieken gebruik je in principe toch de rebound in zoverre dat je alleen een downstroke maakt en de stok terug laat stuiteren? Rebound is dan meer met de vingers, begrijp ik. Zonder echte polsbeweging? quote: Dat lijkt op wat ik met rechts (en steeds beter met links) redelijk kan, maar ik snap nog steeds niet wat het verschil met een rebound-slag dan is... geen polsbeweging? Oftewel, je hand blijft gewoon op dezelfde hoogte en je vingers doen AL het werk? (Lukt me ook al best aardig, trouwens!-- als ik warm ben) quote: Tsja, het lijkt wel of het bij mij vanzelf is gekomen door het spelen van accenten enzo op rechts... het voelt zo natuurlijk! Je maakt maar een beweging met je pols... voelt geweldig. Bijna sex! Ehm... quote: Wat heeft dat met strakheid te maken? Ik vind het juist heel praktisch... quote: Waarom niet? Wat is metal dan? Ik zou niet zo nauw kijken! Ook al kan ik me voorstellen dat ghostnotes e.d. snel verzuipen in het bruut geweld van de rest van de instrumenten... quote: Dat is ook gewoon zo! Probeer een drumcomputer maar eens neuken! quote: Niet als je het goed doet, heb ik nu na negen jaar door. [Dit bericht is gewijzigd door Negatyfus op 18-05-2004 23:15] Mentation - www.mentation.nl |
|
quote: bedankt! ik ga hem binnenkort bekijken maar als ik de verkoper moet geloven ziet het er gewoon goed uit, geen schades. maar goed, eerst zelf kijken, koop niks blind natuurlijk... |
|
quote: nee, dat zeg ik ook niet. maar ik denk dat de moeller-techniek gewoon een beetje te priegelig is om echt tot zijn recht te komen in bijvoorbeeld death metal. ik ben heel benieuwd naar je voorbeelden waar men "harder dan hard" slaat. ik kan me dus niet voorstellen dat iemand blastbeats echt helemaal vanuit zijn vingers speelt, volgens mij mist het dan toch de kracht. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
Nee, juist niet. Zie mijn voorbeeld over John Longstreth. Die kerel drumt deathgrind!!! Kracht moet vanuit techniek komen, niet vanuit je armspieren of je polsen. Dat veroorzaakt alleen maar blessures. Met techniek sla je rims kapot, met lompe kracht je gewrichten. [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 19-05-2004 1:10] |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |