|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ik vind mezelf nog niet goed genoeg voor zoveel toeters en bellen. Ik vind voor mezelf dat ik me eerst maar eens moet leren goed te spelen met wat minder. Over dat giga-patser-rek: er zal wel een zootje goede bedoelingen achter zitten, zoals resonantie en meer van zulks. Ik denk echter dat het verschil in geluid voor de gemiddelde luisteraar niet hoorbaar is, en al helemaal niet in een live-situatie. Touché, pussycat! |
|
Zo'n super groot/uitgebreid drumstel is natuurlijk prachtig!!! Maar je moet er ook mee om kunnen gaan, en alle artributen gebruiken. Een super basic drumstel staat niet echt mooi op het podium, maar als je een vet groot drumstel hebt moet je het ook wel waar kunnen maken, vind ik. Als je bijv. 20 bekkens hebt en je gebruikt er maar 10 van dan is het onnodig om zoveel bekkens te hebben. Als ik bij een optreden een groot drumstel zie staan verwacht ik ook een goede drummer blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!! |
|
Echt superlelijk dat drumrack waardoor je bassdrums steil omhoog komen te staan. Niks voor mij! quote: Ben ik helemaal mee eens. 2 hi-hats vind ik ook overbodig. Ik kan er zo 2 neerzetten bij mijn kit maar ik doe het gewoon niet. Eerst maar eens goed leren om met 1 hi-hat om te gaan... Make it quick, outlander! |
|
ik wou ooit ook gaan drummen, wel eens op school geoefend maar bij gebrek aan goede oefenruimte (ouders stelden het niet zo op prijs) heb ik er nooit meer achteraan gezeten. maak nu drums voor de band op de pc, best kutwerk om goeie samples te vinden die realistisch zijn en daar een drumpartij van te maken die ook nog eens nagespeeld kan worden (dus niet niet 5 drums tegelijk enzo) Je moeder. |
|
Gister hebben we de drums voor onze demo opgenomen. Toen ik deze opname afluisterde hoorde ik mijn blast Dat klonk echt afschuwelijk. Als je aan het drummen bent merk je het niet, maar na zo'n opname hoor je precies wat je zwakke punten zijn. Mijn blast klonk echt ongelofelijk langzaam... Het moet echt 100x zo snel wil het op een blast lijken. Kan iemand mij de techniek van blasten uitleggen, hoe je je hand houd, en hoe je je stok vasthoud. Ik wil mijn techniek drastisch aanpassen, zodat het blasten snéller gaat. Kan iemand mij hier tips voor geven, of oefeningen? blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!! |
|
Voor de geintereseerde noorderlingen : Bij Hit-it in Nieuw Roden staat zo'n Gretsch drumstel met rek(waarbij je bassdrum omhoog staat) Ik heb er op gebeukt en dat speelt als een tiet! Alleen ALLES zit eraan vast.Ook je kruk en die zit ook scheef dus in principe zit je recht voor je set.Dit is idd puur om de resonantie te beperken.En dat drumstel!!!AAARGH! Ik mot een GRETSCH hebben!!!(niet echt een metaldrumstel by the way) Er zit geen "kanon" voor.Die is ervoor om een dieper , zwaarder en langer klinkende bassknal te maken. |
|
quote: Je moet heeel veeel rudiments spelen.Hard zacht langzaam snel....alle kombinaties daar krijg je een goeie techniek van en leer je om beheerst snel te spelen.Je stokken moet je gewoon losjes/soepel vasthouden.En je moet absoluut niet kreperen!Kramp is funest voor strakzijn en snel zijn en het is nogal slecht voor je. |
|
ik heb door een verkeerde DB-techniek spieren in mijn rechterkuit/ scheen geblesseerd Vermoedelijk dankzij mijn Axis pedaal, daarvoor noooooooit ergens last van gehad namelijk.. Er zit gewoon geen greintje power in dat pedaal! Waarom heb ik dat ding ooit gekocht En bij Feedback krijg ik er maar 190 euro voor als inruiler, een kwart van wat ik er voor betaald heb |
|
190 euro, maar?! Ik kreeg voor de mijne (ouder model) 250 inruilwaarde aangeboden als ik een Eliminator zou aanschaffen. Touché, pussycat! |
|
iemand ervaring met de cobra db pedaal? krengen zijn best duur vind ik en ze moeten het wel waard zijn. heb er namelijk nooit mee gespeeld! Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com |
|
quote: Go get it worth every single cent of it! (ja kheb em ook thuis staan ) |
|
Ik heb een Axis die 2 keer zo duur is en wil hem inruilen voor een IC.. Zegt genoeg denk ik |
|
quote:http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=390443 Touché, pussycat! |
|
ok ik weet genoeg thnx Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com |
|
Hm, over die 2 hi-hats in je set-up... Lijkt me ideaal!!! Vooral met double-bass... Linkerhi-hat open, voor de enkel-pedaal stukken en aan de rechterkant een dichte hi-hat voor de double-bass stukken... Ideaal lijkt me dat! Beter als met zo'n hi-hat clutch... En natuurlijk 4 crashes, 2 splashes, 2 china's en een extra bell Tijd om te gaan sparen... Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote: Ik vandaag bij een andere winkel ook, alleen is de Eliminator daar weer een stuk duurder Ik probeer hem (wederom) partikulier te verkopen.. Maar die lamers bieden niet meer dan 270 euro, das een ronduit asociaal bod |
|
Snaack: Ik weet niet waar je vandaan komt, maar in Winterswijk zit Interdrum... Informeer daar eens hoeveel je ervoor terugkrijgt... Tonny (eigenaar) geeft erg fijne inruilprijzen! Ook errug goeie service enzo... Veel keuze daaro! Onder andere de IC, en ook de Eliminator en de Yamaha DFP-880... http://www.interdrum.nl Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote:Ik zag het, inderdaad. Wat een homeaux. Ik heb voor die van mij zelfs nog E 325 gevangen. Met minder moet je gewoon geen genoegen nemen. Touché, pussycat! |
|
quote:De nieuwe yamaha pedaaltjes zijn inmiddels ook leverbaar. Ik heb een DFP9310 besteld (dubbele ketting versie). Touché, pussycat! |
|
Yamaha pedalen heeeeerschen Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Ik heb daarnet een prachtige site ontdekt http://www.vrukpedal.com Kies vervolgens voor TRUE FACTORS Dan zijn enkele animaties (5) te zien, en er staat het een en ander over pedalen e.d. Zeer intressant!!! (voor drummers dan) blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!! |
|
Voor de mensen met Kazaa: Er staan een hele hoop HELE VETTE filmpjes van drumsolo's op het net!! Zit nu naar Derek Roddy (Hate Eternal) te kijken... Geen opnames van een optreden, gewoon thuis ofzo achter een kit opgenomen... Super!! Erg goeie beeld en geluidskwaliteit... Ook een drumsolo van Joey Jordison van Slipknot gezien... Op zich al een errug vette solo, maar daar komt nog bij dat hij en zijn drumstel op een plateau staan dat ronddraait EN 90 graden RECHT OMHOOG komt te staan!!! (Deze solo komt van hun DVD 'Desasterpieces' ofzo, dus zoek daar op ofzo...) Ook nog een koele solo van Terry Bozzio gedownload, een errug oude zelfs... Zonder zijn 160752834 delige kit... Errug vet! Ga zoeken! Heb helaas geen plek om ze te hosten en heb geen access tot "de ftp"... (Heb Raj al een paar keer gemaild, maar krijg constant mijn mail terug... Alsof het adres niet bestaat!) Drummen heerscht Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote: "You got that right, mister." Touché, pussycat! |
|
quote: Da's omdat je heden ten dage bij Dwaallicht moet zijn. Overigens is die FTP op het moment weer down meen ik. Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |