|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
mijn axis ist kaput Trieste gast |
|
quote: Oei! Dat gaat geld kosten Twin pedaal of enkel? |
|
twin, en nee, het kost me geen geld.. garantie. Aan de linker kant van de 'universal drive shaft' is het verbindingsstuk kapot gebroken tijdens een optreden.. zwaar klote.. die rotzooi is nergends behalve in Amerika te krijgen... ik kloot nu al een paar weken aan zonder twin pedaal... hehe.. Trieste gast |
|
quote: Kan de winkel waar je hem hebt gekocht jouw niet een ander twinpedaal lenen tot het nieuwe onderdeel er is? Gaat vast wel lang duren. Ik heb de kickpads van mijn elektrische kit die ik voor het oefenen gebruik steeds kapot. Duidelijk niet voor metal drummers gemaakt! |
|
quote: Deze klacht hoor ik, geloof ik, wel vaker (zeker weten doe ik het niet). Arien van GD had 't ook al eens en Aris van Seizure ook. Die laatste heeft toen omdat hij de studio inmoest van nood en IC gekocht omdat het onderdeel te lang op zich liet wachten. quote: Heb je je oude twin niet meer? Touché, pussycat! |
|
quote:Zoals de naam al aangeeft, gaat 't vrij 'direct.' Weinig weerstand. Ik heb de indruk dat dat ook minder 'rebound' geeft. Dat moet je wel heel erg liggen. Heb je de Axis wel eens geprobeerd? Die heeft een direct drive. De Speedking (ludwig) en één van de nieuwe yamaha's ook (dfp9410). Maar de yamaha heeft dan weer sterkere veren (naar mijn idee) en veel zwaardere kloppers. Zie ook het Derek Roddy forum, topic "dfp9410". Touché, pussycat! |
|
quote: Ik heb even op dat forum gekeken, nogal uiteenlopende meningen. Binnenkort maar even uitproberen! |
|
quote: Heb je daar een link naar? blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!! |
|
Nee de helft van je D.W twinpedaal laten jatten is slim |
|
quote: http://www.derekroddy.com/phpbb/viewtopic.php?t=246&highlight=dfp9410 |
|
hey cool, forum van Derek roddy, wist niet eens dat hij uberhaupt al een website had Ik hoorde dat erg veel death/black drummers gebruik maakte van doublestrokes. Als je trouwens naar de solo kijkt van Derek dan lijkt het wel of hij double's met zn linkervoet speelt en single met zn rechter ik zou niet weten hoe dit ooit strak kan lopen als hij loopt te helicopteren. heb nu overigens een IC:powerglide.. alleen is er een onderdeel kapot en heb ik gehoord dat Tama ERG langzaam is met het leveren van spullen, daarnaast bleek ook nog dat ze precies uit de schappen waren dus dat gaat helemaaaaaaaaaal lang duren trilililili |
|
overigens over de heel-toe techniek.. zijn er hier mensen die het (met schoenen aan) het kunnen op een IC? ik heb maat 42,5, niet supersized ofsow, maar ik kan voor geen meter met mn hak op het pedaal trappen trilililili |
|
Volgens mij moet je niet met je hak, maar met je hele voet dat ding intrappen toch? En daarna met de bouw van je voet.. 11.45: restate my assumptions |
|
Ik heb dat filmpje bekeken. Ziet er leuk uit, maar ik ben niet echt onder de indruk. Dat derek roddy forum is erg leuk, staat zeer veel goede/leuke informatie op. Wat betreft dat heel-toe: ik heb het geprobeerd, maar het lukt voor geen meter. Ik vind het geen prettige techniek, en vind het niet belangrijk om het aan te leren. Met singles kan ik ook heel behoorlijke snelheden halen. Het feit dat Tony (Nile) enkel singles speelt wil ook al aangeven HOE snel je hiermee kunt double-bassen Gewoon singles spelen en veel kloten met je pedaal en vel. Van je pedaal moeten de instellingen gewoon goed staan. Ik heb zelf Tama IC. De voetplaat heb ik zo hoog mogelijk afgesteld. De kloppers zo'n 10 cm van het vel. Dat gewichtje heb ik helemaal boven aan mijn klopper zitten. De veren staan heel licht, onderaan steekt dat ijzeren staafje niet uit. Het vel heb ik redelijk strak afgesteld. Ik heb wel enigzins het gevoel dat er een lichte 'vertraging' in mijn pedaal zit, door de veer strakker af te stellen wordt dit beter. Maar dit gaat weer ten koste van je snelheid heb ik ondervonden. Zo nu en dan speel ik ook met zandzakjes om mijn enkels (zie enkele pagina's terug van dit topic) Dit heeft en helpt mij nog steeds om kracht op te bouwen in je benen. blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!! |
|
quote: Ik heb zelf ook een TAMA IC en de heel-toe lukt mij ook voor geen meter. Ik heb het geval dat het pedaal te klein is oid.. Bij mijn drumleraar die vogens mij een dw twin heeft (kweetnie welke exact) lukte het weer wel. Ik kon heel makkelijk mn hele voet (zelfs met schoen) erop zetten, met mn hak een kick geven en op de rebound met mn tenen. Helaas was de veer vd slave pedal kapot dus kon ik het niet met beide proberen. Single's lukken me overigens niet zo goed, ik heb het gevoel dat mn bovenbeen te zwaar is en dat het teveel energie kost om die telkens weer op te tillen. Ik ga ook eens die instellingen van jouw proberen Zelf heb ik de veer erg strak aangespannen(wat bedoel je trouwens met dat ijzeren staafje), de kloppers 15/20 cm ervan af (), gewichtjes ook bovenaan en de voetplaat zit ongeveer in het midden. Mn vel heb ik zo strak mogelijk laten zetten.. Heb overigens nog het gevoel dat mn linkervoet echt veeeeeeelste langzaam gaat. Maar ach ik drum pas half jaartje dus moet eerst nog ff wat basis dingen beter aanleren edit: helpen die zandzakjes echt? dan ga ik ze ook eens proberen.. gewoon kopen bij een sportwinkel? [Dit bericht is gewijzigd door blowen_b op 10-11-2003 14:24] trilililili |
|
de heel-toe techniek is voor mij met maat 46 niet te doen. De "bal-van-de-voet - teen"-techniek lukt met 1 voet echter al aardig. |
|
quote: de heel-voet lukt me met maat 42 alleen met m'n sokken. moet je voor de bal-van-de-voet teen niet extreem sterke tenen hebben? Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
nee, dat valt erg mee.. ik trap eerst met de bal van mijn voet en de "rebound" trap ik met mijn tenen.. hetzelfde als bij de heel-toe techniek ookal trap je iets lager met je tenen.. |
|
Sjeezus, interessant onderwerp. Ik ben momenteel mijn pedalen aan het verbouwen. Een lagertje tussen de lifter en de veer scheelt al een helehoop. Ik heb namelijk géén dure pedalen, en 2xaxis=hongerdood. Afgelopen zaterdag eens de axis-pedaaltjes van Floris/Mangled uitgeprobeerd... Wel zeer tof. conclusie : Verbouwen die low-budget Pearl pedalen van mij !!!!! Eerst lagertjes in het scharnier van het voetblad, en dan misschien nog de katrol vervangen door een asje (maar dat kost weer extra lagertjes... hmmmmm.) |
|
[quote]Op 10 november 2003 13:56 schreef blowen_b het volgende: Maar ach ik drum pas half jaartje dus moet eerst nog ff wat basis dingen beter aanleren quote] Ik weet niet of het slim is om na een half jaar drummen al met db'en te beginnen, ik drum zelf anderhalf jaar, en ben er nu net mee begonnen, en naar mij id is dat vroeg genoeg. Suck on this |
|
quote: Ik vind dat die zandzakjes zeker helpen. Je moet het niet elke dag doen, maar gewoon af en toe. Je bouwt hiermee kracht op in je bovenbenen. Je kan ze gewoon bij de sportwinkel kopen, het heet dan pols of enkelgewichtjes. Van mijn pedaalinstellingen bedoelde ik met dat staafje het stukje ijzer waar je je veer strakker mee kan stellen. Dat staafje steekt onderaan niet uit, dat is dus een lichte stand. Een erg strakke veer speelt prettig, maar je kan er minder snel door. De kloppers zitten bij mij dus ongeveer 10 cm van het vel af. Als de afstand te groot is speelt het pedaal minder snel, maar je kan er wel een hardere kick mee krijgen. Linkervoet blijft bij veel drummers een probleem, net als linker arm. Dat komt gewoon omdat je je rechterkant beter ontwikkelt hebt. blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!! |
|
ja klopt, zei mn drumleraar ook al. Zo heel veel dubbelbass ik overigens ook weer niet, ik probeer nu alvast een beetje m'n linkvoet voor te bereiden voor de toekomst zeg maar Mn IC is toch verrot op het moment (niet voor niets een goedkope 2e handse ). Trouwens die instellingen van jou, imotep, zuigen echt zwaar , voor mij iig. Kan er voor geen meter mee spelen, speel je heel-down? trilililili |
|
quote: aha, ik zag wat je bedoelde, maar ik krijg dat ding voor geen mm omhoog Ik kan dat ronde ding wel omhoog draaien, maar kruig die halve schroef (dat ijzeren staafje) niet omhoog.. quote: met 10 cm krijg ik amper volume uit m'n basdrum... jij dan wel? [Dit bericht is gewijzigd door blowen_b op 10-11-2003 20:45] trilililili |
|
quote: aha, ik zag wat je bedoelde, maar ik krijg dat ding voor geen mm omhoog Ik kan dat ronde ding wel omhoog draaien, maar krijg die halve schroef (dat ijzeren staafje) niet omhoog.. quote: met 10 cm krijg ik amper volume uit m'n basdrum... jij dan wel? [Dit bericht is gewijzigd door blowen_b op 10-11-2003 20:46] trilililili |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |