IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : drummen Vorige pagina | Volgende pagina
Prime Evil
Usericon van Prime Evil
Posted 06-11-2003 15:14 by Prime Evil Profiel van Prime Evilhttp://www.forcefield.tmfweb.nl/

quote:
Op 6 november 2003 14:33 schreef Sporty Voleg het volgende:
In principe moet je het inderdaad op elk pedaal kunnen. Toch is er natuurlijk wel onderling verschil tussen pedalen. Gewicht van de kloppers (dat je al noemde), maar ook zaken als ketting/strap/direct-drive, lengte van het voetbord of vaste voetplaat kunnen een wezenlijk verschil uitmaken.

Inderdaad, voor snelle basdrum-patroontjes geef ik de voorkeur aan een pedaal met een ronde geleider voor de ketting. Je hebt ze ook ovaal. Direct drive heb ik nog niet uitgeprobeert. Hoe speelt dat vergeleken met een ronde ketting-geleider?

[Dit bericht is gewijzigd door Prime Evil op 06-11-2003 15:21]

Beastial Blasphemer
Usericon van Beastial Blasphemer
Posted 06-11-2003 15:21 by Beastial Blasphemer Profiel van Beastial Blasphemer

mijn axis ist kaput

Trieste gast

Prime Evil
Usericon van Prime Evil
Posted 06-11-2003 15:23 by Prime Evil Profiel van Prime Evilhttp://www.forcefield.tmfweb.nl/

quote:
Op 6 november 2003 15:21 schreef Beastial Blasphemer het volgende:
mijn axis ist kaput

Oei! Dat gaat geld kosten
Twin pedaal of enkel?

Beastial Blasphemer
Usericon van Beastial Blasphemer
Posted 06-11-2003 15:27 by Beastial Blasphemer Profiel van Beastial Blasphemer

twin, en nee, het kost me geen geld.. garantie.

Aan de linker kant van de 'universal drive shaft' is het verbindingsstuk kapot gebroken tijdens een optreden.. zwaar klote.. die rotzooi is nergends behalve in Amerika te krijgen...

ik kloot nu al een paar weken aan zonder twin pedaal... hehe..

Trieste gast

Prime Evil
Usericon van Prime Evil
Posted 06-11-2003 15:36 by Prime Evil Profiel van Prime Evilhttp://www.forcefield.tmfweb.nl/

quote:
Op 6 november 2003 15:27 schreef Beastial Blasphemer het volgende:
twin, en nee, het kost me geen geld.. garantie.

Aan de linker kant van de 'universal drive shaft' is het verbindingsstuk kapot gebroken tijdens een optreden.. zwaar klote.. die rotzooi is nergends behalve in Amerika te krijgen...

Kan de winkel waar je hem hebt gekocht jouw niet een ander twinpedaal lenen tot het nieuwe onderdeel er is? Gaat vast wel lang duren.
Ik heb de kickpads van mijn elektrische kit die ik voor het oefenen gebruik steeds kapot. Duidelijk niet voor metal drummers gemaakt!

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 06-11-2003 15:49 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 6 november 2003 15:27 schreef Beastial Blasphemer het volgende:

Deze klacht hoor ik, geloof ik, wel vaker (zeker weten doe ik het niet). Arien van GD had 't ook al eens en Aris van Seizure ook. Die laatste heeft toen omdat hij de studio inmoest van nood en IC gekocht omdat het onderdeel te lang op zich liet wachten.

quote:

Heb je je oude twin niet meer?

Touché, pussycat!

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 06-11-2003 15:55 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 6 november 2003 15:14 schreef Prime Evil het volgende:
Inderdaad, voor snelle basdrum-patroontjes geef ik de voorkeur aan een pedaal met een ronde geleider voor de ketting. Je hebt ze ook ovaal. Direct drive heb ik nog niet uitgeprobeert. Hoe speelt dat vergeleken met een ronde ketting-geleider?

Zoals de naam al aangeeft, gaat 't vrij 'direct.' Weinig weerstand. Ik heb de indruk dat dat ook minder 'rebound' geeft. Dat moet je wel heel erg liggen. Heb je de Axis wel eens geprobeerd? Die heeft een direct drive. De Speedking (ludwig) en één van de nieuwe yamaha's ook (dfp9410). Maar de yamaha heeft dan weer sterkere veren (naar mijn idee) en veel zwaardere kloppers. Zie ook het Derek Roddy forum, topic "dfp9410".

Touché, pussycat!

Prime Evil
Usericon van Prime Evil
Posted 06-11-2003 17:11 by Prime Evil Profiel van Prime Evilhttp://www.forcefield.tmfweb.nl/

quote:
Op 6 november 2003 15:55 schreef Sporty Voleg het volgende:
Zoals de naam al aangeeft, gaat 't vrij 'direct.' Weinig weerstand. Ik heb de indruk dat dat ook minder 'rebound' geeft. Dat moet je wel heel erg liggen. Heb je de Axis wel eens geprobeerd? Die heeft een direct drive. De Speedking (ludwig) en één van de nieuwe yamaha's ook (dfp9410). Maar de yamaha heeft dan weer sterkere veren (naar mijn idee) en veel zwaardere kloppers. Zie ook het Derek Roddy forum, topic "dfp9410".

Ik heb even op dat forum gekeken, nogal uiteenlopende meningen. Binnenkort maar even uitproberen!

Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 06-11-2003 17:26 by Imotep Profiel van Imotephttp://listen.to/imothep

quote:
Op 6 november 2003 15:55 schreef Sporty Voleg het volgende:
Zie ook het Derek Roddy forum, topic "dfp9410".

Heb je daar een link naar?

blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!!

ferrenstein
Whazaa
Usericon van ferrenstein
Posted 06-11-2003 17:27 by ferrenstein Profiel van ferrenstein

Nee de helft van je D.W twinpedaal laten jatten is slim

Prime Evil
Usericon van Prime Evil
Posted 06-11-2003 18:00 by Prime Evil Profiel van Prime Evilhttp://www.forcefield.tmfweb.nl/

quote:
Op 6 november 2003 17:26 schreef Imotep het volgende:
Heb je daar een link naar?

http://www.derekroddy.com/phpbb/viewtopic.php?t=246&highlight=dfp9410

blowen_b
tralalalala
Usericon van blowen_b
Posted 06-11-2003 22:01 by blowen_b Profiel van blowen_b

hey cool, forum van Derek roddy, wist niet eens dat hij uberhaupt al een website had

Ik hoorde dat erg veel death/black drummers gebruik maakte van doublestrokes. Als je trouwens naar de solo kijkt van Derek dan lijkt het wel of hij double's met zn linkervoet speelt en single met zn rechter ik zou niet weten hoe dit ooit strak kan lopen als hij loopt te helicopteren.

heb nu overigens een IC:powerglide.. alleen is er een onderdeel kapot en heb ik gehoord dat Tama ERG langzaam is met het leveren van spullen, daarnaast bleek ook nog dat ze precies uit de schappen waren dus dat gaat helemaaaaaaaaaal lang duren

trilililili

blowen_b
tralalalala
Usericon van blowen_b
Posted 06-11-2003 22:03 by blowen_b Profiel van blowen_b

overigens over de heel-toe techniek.. zijn er hier mensen die het (met schoenen aan) het kunnen op een IC? ik heb maat 42,5, niet supersized ofsow, maar ik kan voor geen meter met mn hak op het pedaal trappen

trilililili

Styhn
Usericon van Styhn
Posted 07-11-2003 18:04 by Styhn Profiel van Styhnhttp://n/a

Volgens mij moet je niet met je hak, maar met je hele voet dat ding intrappen toch? En daarna met de bouw van je voet..

11.45: restate my assumptions

Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 07-11-2003 20:23 by Imotep Profiel van Imotephttp://listen.to/imothep

Ik heb dat filmpje bekeken. Ziet er leuk uit, maar ik ben niet echt onder de indruk.

Dat derek roddy forum is erg leuk, staat zeer veel goede/leuke informatie op.

Wat betreft dat heel-toe: ik heb het geprobeerd, maar het lukt voor geen meter. Ik vind het geen prettige techniek, en vind het niet belangrijk om het aan te leren.

Met singles kan ik ook heel behoorlijke snelheden halen. Het feit dat Tony (Nile) enkel singles speelt wil ook al aangeven HOE snel je hiermee kunt double-bassen

Gewoon singles spelen en veel kloten met je pedaal en vel. Van je pedaal moeten de instellingen gewoon goed staan. Ik heb zelf Tama IC. De voetplaat heb ik zo hoog mogelijk afgesteld. De kloppers zo'n 10 cm van het vel. Dat gewichtje heb ik helemaal boven aan mijn klopper zitten. De veren staan heel licht, onderaan steekt dat ijzeren staafje niet uit. Het vel heb ik redelijk strak afgesteld. Ik heb wel enigzins het gevoel dat er een lichte 'vertraging' in mijn pedaal zit, door de veer strakker af te stellen wordt dit beter. Maar dit gaat weer ten koste van je snelheid heb ik ondervonden.

Zo nu en dan speel ik ook met zandzakjes om mijn enkels (zie enkele pagina's terug van dit topic) Dit heeft en helpt mij nog steeds om kracht op te bouwen in je benen.

blowen_b
tralalalala
Usericon van blowen_b
Posted 10-11-2003 13:56 by blowen_b Profiel van blowen_b

quote:
Op 7 november 2003 20:23 schreef Imotep het volgende:
Wat betreft dat heel-toe: ik heb het geprobeerd, maar het lukt voor geen meter. Ik vind het geen prettige techniek, en vind het niet belangrijk om het aan te leren.

Met singles kan ik ook heel behoorlijke snelheden halen. Het feit dat Tony (Nile) enkel singles speelt wil ook al aangeven HOE snel je hiermee kunt double-bassen

Gewoon singles spelen en veel kloten met je pedaal en vel. Van je pedaal moeten de instellingen gewoon goed staan. Ik heb zelf Tama IC. De voetplaat heb ik zo hoog mogelijk afgesteld. De kloppers zo'n 10 cm van het vel. Dat gewichtje heb ik helemaal boven aan mijn klopper zitten. De veren staan heel licht, onderaan steekt dat ijzeren staafje niet uit. Het vel heb ik redelijk strak afgesteld. Ik heb wel enigzins het gevoel dat er een lichte 'vertraging' in mijn pedaal zit, door de veer strakker af te stellen wordt dit beter. Maar dit gaat weer ten koste van je snelheid heb ik ondervonden.

Zo nu en dan speel ik ook met zandzakjes om mijn enkels (zie enkele pagina's terug van dit topic) Dit heeft en helpt mij nog steeds om kracht op te bouwen in je benen.

Ik heb zelf ook een TAMA IC en de heel-toe lukt mij ook voor geen meter. Ik heb het geval dat het pedaal te klein is oid.. Bij mijn drumleraar die vogens mij een dw twin heeft (kweetnie welke exact) lukte het weer wel. Ik kon heel makkelijk mn hele voet (zelfs met schoen) erop zetten, met mn hak een kick geven en op de rebound met mn tenen. Helaas was de veer vd slave pedal kapot dus kon ik het niet met beide proberen.

Single's lukken me overigens niet zo goed, ik heb het gevoel dat mn bovenbeen te zwaar is en dat het teveel energie kost om die telkens weer op te tillen. Ik ga ook eens die instellingen van jouw proberen

Zelf heb ik de veer erg strak aangespannen(wat bedoel je trouwens met dat ijzeren staafje), de kloppers 15/20 cm ervan af (), gewichtjes ook bovenaan en de voetplaat zit ongeveer in het midden. Mn vel heb ik zo strak mogelijk laten zetten.. Heb overigens nog het gevoel dat mn linkervoet echt veeeeeeelste langzaam gaat.

Maar ach ik drum pas half jaartje dus moet eerst nog ff wat basis dingen beter aanleren

edit: helpen die zandzakjes echt? dan ga ik ze ook eens proberen.. gewoon kopen bij een sportwinkel?

[Dit bericht is gewijzigd door blowen_b op 10-11-2003 14:24]

trilililili

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-11-2003 14:19 by Snaack Profiel van Snaack

de heel-toe techniek is voor mij met maat 46 niet te doen.

De "bal-van-de-voet - teen"-techniek lukt met 1 voet echter al aardig.

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 10-11-2003 14:30 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 10 november 2003 14:19 schreef Snaack het volgende:
de heel-toe techniek is voor mij met maat 46 niet te doen.

De "bal-van-de-voet - teen"-techniek lukt met 1 voet echter al aardig.

de heel-voet lukt me met maat 42 alleen met m'n sokken. moet je voor de bal-van-de-voet teen niet extreem sterke tenen hebben?

Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-11-2003 14:36 by Snaack Profiel van Snaack

nee, dat valt erg mee.. ik trap eerst met de bal van mijn voet en de "rebound" trap ik met mijn tenen..

hetzelfde als bij de heel-toe techniek ookal trap je iets lager met je tenen..

judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 10-11-2003 17:11 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

Sjeezus, interessant onderwerp. Ik ben momenteel mijn pedalen aan het verbouwen. Een lagertje tussen de lifter en de veer scheelt al een helehoop. Ik heb namelijk géén dure pedalen, en 2xaxis=hongerdood. Afgelopen zaterdag eens de axis-pedaaltjes van Floris/Mangled uitgeprobeerd... Wel zeer tof. conclusie : Verbouwen die low-budget Pearl pedalen van mij !!!!! Eerst lagertjes in het scharnier van het voetblad, en dan misschien nog de katrol vervangen door een asje (maar dat kost weer extra lagertjes... hmmmmm.)

Colcothar
RottenGijs
Usericon van Colcothar
Posted 10-11-2003 18:50 by Colcothar Profiel van Colcothar

[quote]Op 10 november 2003 13:56 schreef blowen_b het volgende:

Maar ach ik drum pas half jaartje dus moet eerst nog ff wat basis dingen beter aanleren

quote]

Ik weet niet of het slim is om na een half jaar drummen al met db'en te beginnen, ik drum zelf anderhalf jaar, en ben er nu net mee begonnen, en naar mij id is dat vroeg genoeg.

Suck on this

Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 10-11-2003 20:25 by Imotep Profiel van Imotephttp://listen.to/imothep

quote:
Op 10 november 2003 13:56 schreef blowen_b het volgende:
Ik heb zelf ook een TAMA IC en de heel-toe lukt mij ook voor geen meter. Ik heb het geval dat het pedaal te klein is oid.. Bij mijn drumleraar die vogens mij een dw twin heeft (kweetnie welke exact) lukte het weer wel. Ik kon heel makkelijk mn hele voet (zelfs met schoen) erop zetten, met mn hak een kick geven en op de rebound met mn tenen. Helaas was de veer vd slave pedal kapot dus kon ik het niet met beide proberen.

Single's lukken me overigens niet zo goed, ik heb het gevoel dat mn bovenbeen te zwaar is en dat het teveel energie kost om die telkens weer op te tillen. Ik ga ook eens die instellingen van jouw proberen

Zelf heb ik de veer erg strak aangespannen(wat bedoel je trouwens met dat ijzeren staafje), de kloppers 15/20 cm ervan af (), gewichtjes ook bovenaan en de voetplaat zit ongeveer in het midden. Mn vel heb ik zo strak mogelijk laten zetten.. Heb overigens nog het gevoel dat mn linkervoet echt veeeeeeelste langzaam gaat.

edit: helpen die zandzakjes echt? dan ga ik ze ook eens proberen.. gewoon kopen bij een sportwinkel?

Ik vind dat die zandzakjes zeker helpen. Je moet het niet elke dag doen, maar gewoon af en toe. Je bouwt hiermee kracht op in je bovenbenen. Je kan ze gewoon bij de sportwinkel kopen, het heet dan pols of enkelgewichtjes.

Van mijn pedaalinstellingen bedoelde ik met dat staafje het stukje ijzer waar je je veer strakker mee kan stellen. Dat staafje steekt onderaan niet uit, dat is dus een lichte stand.

Een erg strakke veer speelt prettig, maar je kan er minder snel door.

De kloppers zitten bij mij dus ongeveer 10 cm van het vel af. Als de afstand te groot is speelt het pedaal minder snel, maar je kan er wel een hardere kick mee krijgen.

Linkervoet blijft bij veel drummers een probleem, net als linker arm. Dat komt gewoon omdat je je rechterkant beter ontwikkelt hebt.

blowen_b
tralalalala
Usericon van blowen_b
Posted 10-11-2003 20:32 by blowen_b Profiel van blowen_b

ja klopt, zei mn drumleraar ook al. Zo heel veel dubbelbass ik overigens ook weer niet, ik probeer nu alvast een beetje m'n linkvoet voor te bereiden voor de toekomst zeg maar
Mn IC is toch verrot op het moment (niet voor niets een goedkope 2e handse ).

Trouwens die instellingen van jou, imotep, zuigen echt zwaar , voor mij iig. Kan er voor geen meter mee spelen, speel je heel-down?

trilililili

blowen_b
tralalalala
Usericon van blowen_b
Posted 10-11-2003 20:44 by blowen_b Profiel van blowen_b

quote:
Op 10 november 2003 20:25 schreef Imotep het volgende:
Van mijn pedaalinstellingen bedoelde ik met dat staafje het stukje ijzer waar je je veer strakker mee kan stellen. Dat staafje steekt onderaan niet uit, dat is dus een lichte stand.

aha, ik zag wat je bedoelde, maar ik krijg dat ding voor geen mm omhoog Ik kan dat ronde ding wel omhoog draaien, maar kruig die halve schroef (dat ijzeren staafje) niet omhoog..

quote:
Een erg strakke veer speelt prettig, maar je kan er minder snel door.[/quote
ik dacht juist sneller omdat door de strakke veer je board weer sneller omhoog wordt getrokken, voor de volgende kick?

[quote]De kloppers zitten bij mij dus ongeveer 10 cm van het vel af. Als de afstand te groot is speelt het pedaal minder snel, maar je kan er wel een hardere kick mee krijgen.

met 10 cm krijg ik amper volume uit m'n basdrum... jij dan wel?

[Dit bericht is gewijzigd door blowen_b op 10-11-2003 20:45]

trilililili

blowen_b
tralalalala
Usericon van blowen_b
Posted 10-11-2003 20:45 by blowen_b Profiel van blowen_b

quote:
Op 10 november 2003 20:25 schreef Imotep het volgende:

aha, ik zag wat je bedoelde, maar ik krijg dat ding voor geen mm omhoog Ik kan dat ronde ding wel omhoog draaien, maar krijg die halve schroef (dat ijzeren staafje) niet omhoog..

quote:
Een erg strakke veer speelt prettig, maar je kan er minder snel door.[/quote
ik dacht juist sneller omdat door de strakke veer je board weer sneller omhoog wordt getrokken, voor de volgende kick?

[quote]De kloppers zitten bij mij dus ongeveer 10 cm van het vel af. Als de afstand te groot is speelt het pedaal minder snel, maar je kan er wel een hardere kick mee krijgen.

met 10 cm krijg ik amper volume uit m'n basdrum... jij dan wel?

[Dit bericht is gewijzigd door blowen_b op 10-11-2003 20:46]

trilililili

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com