IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : drummen Vorige pagina | Volgende pagina
blowen_b
tralalalala
Usericon van blowen_b
Posted 15-06-2004 10:03 by blowen_b Profiel van blowen_b

hm strakheid valt toch wel mee.. heb het filmpje gezien, klonk wel leuk en zag er leuk uit.. alleen dat gif plaatje die begint de volgende loop op een slecht moment waardoor het onstrak lijkt...

Dat sonor ding is in principe gewoon heel-toe.. maar erg versimpeld, denk ook niet dat je er veel sneller meekan.. ook logische als je er over denkt.. hoe kan 1 been nou sneller dan 2 zijn?

en het nut van die triple dualist is helemaal vaag.. hoe de fuck kan je dat nou strak trekken

damn, nog maar weinig reakties op mn drumstel gehad.. koop hem!!

trilililili

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 15-06-2004 13:26 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 14 juni 2004 14:17 schreef chriz het volgende:
heb jij gespeeld op een direct drive pedaal? zo ja, wat is het verschil qua prestatie?

Het is (zoals het woord al aangeeft) directer. Maar de manier waarop de boel scharniert heeft natuurlijk niet alleen invloed op de voorwaartse actie, maar ook op de rebound. Vooruit heb je veel minder weerstand, maar het voetbord komt (naar mijn idee) ook veel minder enthousiast omhoog als je klopper van het vel afkomt. Wat dat betreft ligt de Axis mij dus niet zo; voor anderen werkt het juist perfect. Als ik het ooit nog weer eens zou proberen op een Axis (wat ik overigens betwijfel), zou ik weer gaan voor de Longboards (dus niet de standaard voetborden), omdat die meer hefboom hebben.

Check ook het Derek Roddy forum. Daarop is het nodige gepost over Axis en direct drives.
quote:
Op 15 juni 2004 0:05 schreef Tongerloft het volgende:
Voor de veer is dus wel een vervanger;
[...]
Dan heb je nog de Ludwig Speed King pedalen waarbij niet een veer of een stuk rubber voor het terughalen van de klopper zorgt, maar dat je het met je hak moet doen.

Volgens mij heeft de Speedking wel degelijk een veer, alleen niet zichtbaar. Hij zit verstopt in de constructie waar de as in hangt, als ik mij niet vergis.

Touché, pussycat!

Filth
heersch, gij schoenenclan
Usericon van Filth
Posted 15-06-2004 13:28 by Filth Profiel van Filth

Hij zit idd in de constructie. Wel vet pedaaltje

["Drep alt og alle - Terror, War, Destruction, Carnage and global Death"]

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 15-06-2004 13:30 by El Chulo Profiel van El Chulo

is er hier iemand die met Axis speelt? en weet iemand waar in Nederland Axis pedalen verkocht worden?

Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....

chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 15-06-2004 14:25 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 15 juni 2004 13:26 schreef Sporty Voleg het volgende:
Het is (zoals het woord al aangeeft) directer. Maar de manier waarop de boel scharniert heeft natuurlijk niet alleen invloed op de voorwaartse actie, maar ook op de rebound. Vooruit heb je veel minder weerstand, maar het voetbord komt (naar mijn idee) ook veel minder enthousiast omhoog als je klopper van het vel afkomt. Wat dat betreft ligt de Axis mij dus niet zo; voor anderen werkt het juist perfect. Als ik het ooit nog weer eens zou proberen op een Axis (wat ik overigens betwijfel), zou ik weer gaan voor de Longboards (dus niet de standaard voetborden), omdat die meer hefboom hebben.

maar goed, dat effect kun je ook krijgen door je veer op een chain drive losser te zetten, krijg je winder weerstand maar ook langzame rebound...maar goed, ik zal is gaan testen, thanx voor de info

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 15-06-2004 14:39 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 15 juni 2004 13:30 schreef El Chulo het volgende:
is er hier iemand die met Axis speelt? en weet iemand waar in Nederland Axis pedalen verkocht worden?

Ik heb Axis gespeeld. Volgens mij kan iedere zichzelf respecterende muziekinstrumentenzaak ze gewoon bestellen. Over het algemeen staan ze niet "gewoon" in de winkel, omdat ze zo gruwelijk duur zijn (en dus niet zo snel zullen verkopen). Of dan staat er een Axis A en wil die mierenneuker van een drummer die in de winkel komt een Axis X.
quote:
Op 15 juni 2004 14:25 schreef chriz het volgende:
maar goed, dat effect kun je ook krijgen door je veer op een chain drive losser te zetten, krijg je winder weerstand maar ook langzame rebound...maar goed, ik zal is gaan testen, thanx voor de info

Nou, dat effect is niet helemaal hetzelfde, maar dat moet je zelf maar eens gaan "voelen." Zet ook eens een Axis en een pedaal met een ketting of strap naast elkaar en vergelijk hoe het pedaal (en vooral ook het hoogste punt van de ketting/strap vs verticale stangetje) omhoog wordt getrokken. Een zeer duidelijk verschil. Nu ben ik niet deskundig genoeg om precies te begrijpen hoe dat werkt (laat staan het uit te leggen), maar dat boeit ook niet. Je moet ze gewoon eens proberen en kijken of ze je liggen.

Touché, pussycat!

chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 15-06-2004 14:41 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

idd, altijd de beste oplossing, kopen word een heel ander verhaal

Filth
heersch, gij schoenenclan
Usericon van Filth
Posted 15-06-2004 14:48 by Filth Profiel van Filth

["Drep alt og alle - Terror, War, Destruction, Carnage and global Death"]

blowen_b
tralalalala
Usericon van blowen_b
Posted 15-06-2004 23:15 by blowen_b Profiel van blowen_b

quote:
Op 15 juni 2004 13:30 schreef El Chulo het volgende:

in feedback te utrecht.. moet je achterin bij de electronische drumstellen gaan kijken.. staat een Axis longboard twin.. had hem laatst achter een elec. drumstel gezet.. ging niet zo heel lekker, maar kon ook niet sleutelen aan het pedaal..

trilililili

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 16-06-2004 0:09 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 15 juni 2004 23:15 schreef blowen_b het volgende:
in feedback te utrecht.. moet je achterin bij de electronische drumstellen gaan kijken.. staat een Axis longboard twin.. had hem laatst achter een elec. drumstel gezet.. ging niet zo heel lekker, maar kon ook niet sleutelen aan het pedaal..

cool (Y), ga ik ze daar een keer checken.

Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....

Joep 777
Usericon van Joep 777
Posted 16-06-2004 16:38 by Joep 777 Profiel van Joep 777

Weet iemand of deze vellen van Pearl te krijgen zijn of zijn die alleen custom made?? Ik vind die te gek uitzien. Ik bedoel dus die 2 gaten he en niet de opdruk
Trouwens die hele kit van vinnie ziet er geweldig uit!!

hier nog eentje van de toms

Colcothar
RottenGijs
Usericon van Colcothar
Posted 16-06-2004 20:06 by Colcothar Profiel van Colcothar

Die zijn Custombuild, zal waarschijnlijk Pearl Masterwork zijn.
Wel errug mooi

Suck on this

Joep 777
Usericon van Joep 777
Posted 16-06-2004 20:19 by Joep 777 Profiel van Joep 777

quote:
Op 16 juni 2004 20:06 schreef Colcothar het volgende:
Die zijn Custombuild, zal waarschijnlijk Pearl Masterwork zijn.
Wel errug mooi
ja dat is zeker een masterworks, maar ik bedoel dat voorvel. Dus gewoon zwart met 2 gaten van Pearl, Ik weet wel dat Orange County die maakt, maar ik wil Pearl

Colcothar
RottenGijs
Usericon van Colcothar
Posted 16-06-2004 20:51 by Colcothar Profiel van Colcothar

Die vellen kun je laten drukken, kost dacht ik rond de 40 euro per vel.

Suck on this

Tongerloft
Usericon van Tongerloft
Posted 17-06-2004 17:45 by Tongerloft Profiel van Tongerlofthttp://www.baumstrunk.org/joensuu

Volgens mij heeft de Speedking wel degelijk een veer, alleen niet zichtbaar. Hij zit verstopt in de constructie waar de as in hangt, als ik mij niet vergis. [/quote]
Je hebt gelijk idd, heb altijd gedacht dat het anders werkte...

Back to the Baumstrunk

Ivo
Usericon van Ivo
Posted 20-06-2004 17:46 by Ivo Profiel van Ivo

quote:
Op 17 juni 2004 17:45 schreef Tongerloft het volgende:
Volgens mij heeft de Speedking wel degelijk een veer, alleen niet zichtbaar. Hij zit verstopt in de constructie waar de as in hangt, als ik mij niet vergis.
Je hebt gelijk idd, heb altijd gedacht dat het anders werkte...

klopt het idee erachter is dat je geen onderhoud hoeft te verrichten aan dat onderdeel (zit vol met smeersel dacht k... tenminste.. zoiets )

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-07-2004 22:55 by Snaack Profiel van Snaack

*kick*

Onlangs eindelijk een setje sound-off matjes gekocht zodat ik ook thuis behoorlijk en zonder overlast kan oefenen.

Ik oefen me momenteel (met metronoom uiteraard) helemaal het leplazerus op mijn rudiments, damned wat ben ik mezelf tegengekomen zeg

Ook oefen ik minimaal een half uur per dag op "open" spelen en ik wil binnenkort mijn kit eens ombouwen naar een linkshandige opstelling om nog gerichter aan de onafhankelijkheid te kunnen werken.

Ik ben echt bij het begin begonnen en speel dus de volgende patronen:

R-R-L-L-R-R-L-L
L-L-R-R-L-L-R-R
R-L-R-R-L-R-L-L
L-R-L-L-R-L-R-R
R-L-R-R-L-R-R-L-R-L-L-R-L-L-R-L
L-R-L-L-R-L-L-R-L-R-R-L-R-R-L-R

Deze patronen combineer ik ook met elkaar, bijv. de R en L-paradiddle afwisselen.

Ik heb meer patronen nodig! Dussuh: kom maar op met oefenmateriaal

Verder ben ik naar een nieuwe kit op zoek. De Tama Starclassic Performer lijkt me een uitstekende prijs/ kwaliteit verhouding hebben.

Ik overweeg een 22*18 basedrum + woofer, 10*9,12*11,14*12 toms en een 16*14 floor, een PowerTower rack en een remote hi-hat systeem. Daar moet ik voorlopig wel mee vooruit kunnen hehehehe

Meningen over de Starclassic performer? Als ik dan zoveel geld uit wil geven kan ik dan niet beter even doorsparen en de 500-700 euro meer voor een Starclassic Maple neerleggen?

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 08-07-2004 23:31 by El Chulo Profiel van El Chulo

ken je stick control van stone? die heeft pagina's vol met die oefeningen.
ik vind zelf deze erg lekker:

rlrrlrllrrlrllrl

en dan met accent op de noot die na het dubbele paar noten komt.

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 09-07-2004 7:32 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 8 juli 2004 23:31 schreef El Chulo het volgende:
ken je stick control van stone? die heeft pagina's vol met die oefeningen.
ik vind zelf deze erg lekker:

rlrrlrllrrlrllrl

en dan met accent op de noot die na het dubbele paar noten komt.

Dat is toch gewoon paradiddle?
Probeer eens de five stroke roll rllrlrllrl en andersom natuurlijk.

Colcothar
RottenGijs
Usericon van Colcothar
Posted 09-07-2004 8:04 by Colcothar Profiel van Colcothar

quote:
Op 8 juli 2004 22:55 schreef Snaack het volgende:

Verder ben ik naar een nieuwe kit op zoek. De Tama Starclassic Performer lijkt me een uitstekende prijs/ kwaliteit verhouding hebben.

Ik overweeg een 22*18 basedrum + woofer, 10*9,12*11,14*12 toms en een 16*14 floor, een PowerTower rack en een remote hi-hat systeem. Daar moet ik voorlopig wel mee vooruit kunnen hehehehe

Meningen over de Starclassic performer? Als ik dan zoveel geld uit wil geven kan ik dan niet beter even doorsparen en de 500-700 euro meer voor een Starclassic Maple neerleggen?

Ik zou zelf niet voor Tama gaan, maar dat is iets tussen mij en Tama
Zelf heb ik liever Sonor, maarjah, dat is persoonlijk natuurlijk.

De tom-maten: de 10,12 en 14 zijn fast toms, maar een 16x14 is geen fast tom, ofwel?

De basdrumwoofer: waarom?
Is alleen als je live speelt handig en met een 22x18 is het sowieso niet echt nodig.
Maar het ziet er wel vet uit

Ik denk dat je dit beter op drumforum.nl kunt vragen, zitten meer drummers

Suck on this

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-07-2004 10:10 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 9 juli 2004 8:04 schreef Colcothar het volgende:
Ik zou zelf niet voor Tama gaan, maar dat is iets tussen mij en Tama
Zelf heb ik liever Sonor, maarjah, dat is persoonlijk natuurlijk.

Yeap

quote:

De tom-maten: de 10,12 en 14 zijn fast toms, maar een 16x14 is geen fast tom, ofwel?

Nee, maar wel een fijne floor hehehe.

Ik weet trouwens nog niet zeker voor welke dieptes ik ga.. Iig 10-12-14-16 breed.

quote:

De basdrumwoofer: waarom?
Is alleen als je live speelt handig en met een 22x18 is het sowieso niet echt nodig.
Maar het ziet er wel vet uit

Precies hehehehehe

En volgens mij heb ik dan echt een basedrum waar ik mee kan heien Laaaaaaaaaaaaaaag

quote:

Ik denk dat je dit beter op drumforum.nl kunt vragen, zitten meer drummers

Joah, maar daar heb ik al wat draadjes over de starclassic gecheckt. Niet steeds dezelfde vragen stellen heh

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 09-07-2004 10:39 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 9 juli 2004 7:32 schreef Audiophile het volgende:
Dat is toch gewoon paradiddle?

nee, het tweede gedeelte is precies andersom. klinkt heel gaaf als je hem snel speelt met accenten.

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-07-2004 11:13 by Snaack Profiel van Snaack

*roffelt patroon op bureau*

Cool

Hoe heet dit patroon trouwens:

R-L-R-R-L-R-R-L-R-L-L-R-L-L-R-L

Is dat de paradiddlediddle?

judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 12-07-2004 18:48 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

Zo snaack, je gaat er wel volledig in op...
Cool. Maar van oefeningen wordt ik helemaal gek.

Ik heb trouwens onlangs een drumrek gekocht. Wel gaaf. Nu staat het tenminste iedere keer weer hetzelfde !

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 12-07-2004 19:08 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 12 juli 2004 18:48 schreef judge paul het volgende:
Zo snaack, je gaat er wel volledig in op...
Cool. Maar van oefeningen wordt ik helemaal gek.

Ik heb trouwens onlangs een drumrek gekocht. Wel gaaf. Nu staat het tenminste iedere keer weer hetzelfde !

Foto Foto!!!!

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com