IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : drummen Vorige pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-07-2004 23:45 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 12 juli 2004 18:48 schreef judge paul het volgende:
Zo snaack, je gaat er wel volledig in op...

Live 1 keer mezelf tegengekomen (vrijwel alles wat in de oefenruimte wel lukt lukte toen niet/ ik was te onzeker het te proberen)

Toen heb ik een knop omgezet, sindsdien oefen ik me dus het leplazerus..

quote:
Cool. Maar van oefeningen wordt ik helemaal gek.

Ik nog niet Ik geef me eraan over ofzo, metronoom aan, ogen dicht en oefenen oefenen oefenen. Heerlijk als ik helemaal in trance raak en alles om me heen vergeet.

quote:
Ik heb trouwens onlangs een drumrek gekocht. Wel gaaf. Nu staat het tenminste iedere keer weer hetzelfde !

Super! Het is al gezegd maarruh: foto foto foto!!

Ik wil ook een rack, om dezelfde reden. Memory locks + rack bespaart je een hoop tijd. En als het onverhoopts nog verschuift verschuift tenminste alles hehehehe

Hoe bevalt de zelfgemaakte tom trouwens?

judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 13-07-2004 0:15 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

Hahahaha, eehhh, ik zal Wim effe vragen of hij donderdag z'n difoca (digitalefotocamera) zal meenemen....

Dat tommetje bevalt hardstikke goed. Ben nu wat meer aan het wennen aan zo'n megakit. 8", 10", 12", 13", en dan natuurlijk 16" floortom. Het staat zo wel heel breed, en dat ben ik eigenlijk niet zo gewend. Altijd twee toms gebruikt. Gewoon eentje boven elke bassdrum. Dan is alles lekker dichtbij. Maar nu dus niet meer, de hihat en de ride staan nu wel erg ver uit elkaar. Maar misschien ga ik het (just for fun) nog extremer maken, hehheh. Ik ga binnenkort ook maar weer es mijn 14" tom in elkaar zetten. En ik heb ook nog eens onlangs een 16" bassdrum (een tom dus..) bij het grof vuil gevonden, dus daar ga ik ook effe een tom van bouwen(ongeveer 12" diep, dus het is nog geen floor...). En dan had ik ook onlangs een 20" bassdrum gekocht. Maar ik weet nog niet precies wat ik daarmee ga doen. Dat zal een lompe (en vooral onbespeelbare) kit opleveren, hahaha. 8", 10", 12", 13", 14", 16" en 16" floor, met nog een lompe grote 20" trommel erbij (denk aan acdc thunderstruck !!) en natuurlijk 22" bassdrums, 24" ride, en nog een verzameling cymbaaltjes. Lachûh !

Maar niet dat ik dat mee ga slepen met optredens hoor. Laat staan iedere week opbouwen in de oefenruimte !

judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 13-07-2004 0:18 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

oja, Nog even over dat tommetje > Ik kan nu meer van die Nicko Mc Brain / Dave Lombardo dingen uitvreten met mijn kit. En daar ging me het eigenlijk ook om !

[Dit bericht is gewijzigd door judge paul op 13-07-2004 0:18]

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-07-2004 0:28 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

hoe bouw je een bassdrum om dan? gewoon de hoops vervangen door spanranden? Ik heb namelijk ook noig wel ee oude bassdrum...

En ik wil een olievat om op te raggen.

judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 13-07-2004 0:31 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 15 juni 2004 0:30 schreef Tongerloft het volgende:

Of, eigenlijk hetzelfde idee, maar nog erger zijn de pedalen van Duallist
(die gast speelt ook niet bepaald strak ofzo, en dan is het nog promotiefilmpje ook nog...)

Ja, maar houd hij het verdomd lang vol zeg !

judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 13-07-2004 0:36 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 13 juli 2004 0:28 schreef Audiophile het volgende:
hoe bouw je een bassdrum om dan? gewoon de hoops vervangen door spanranden? Ik heb namelijk ook noig wel ee oude bassdrum...

Je kan ook een plank nemen en daar gewoon een rond gat uitzagen waar het vel precies in past. Gaatjes voor de spanboutjes, en voila. Je moet natuurlijk wel multiplex ervoor nemen, en ik denk dat je het beste minimaal 18 mm dikte kan gebruiken. Dan span je het vel ook iets egaler op. En dan kan je voor de sier de hoeken van de plank afzagen ofzo. Of een groot cirkelzaag bladen ervan maken ?!?!? ofzo...

Ik zie het al helemaal voor me, hahaha !

Nou moet ik zeggen dat ik toevallig nog een paar spanranden heb liggen, voor die 16" tom. Maar aan 20" trommelranden is niet echt makkelijk aan te komen. Heb ik eigenlijk ook nog nooit gezien. Ik kan trouwens nog wel aan een 18" komen, mocht dat toevallig net goed uitkomen voor je. Ik ben al jaren aan het knutselen. Mijn eerste drumkit was ook grotendeels zelf gebouwd. Ben ik ook nog mee op televisie geweest. Maar ik kon toen nog niet echt drummen. Mijn laatste projekt is een elektronische kit. Ben ik jaren mee bezig geweest, maar ik heb hem onlangs perfect gekregen. Net zo goed als V/Drums. Maar dan goedkoper, en bruter. (juist met dubbele bassdrum !!!!!)

[Dit bericht is gewijzigd door judge paul op 13-07-2004 0:42]

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-07-2004 0:40 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

ja dat kan wooden hoops zijn helemaal in tegenwoordig!!! Je kan er ook wat gaten in zagen bij wijze van bekerhouder ofzo. Da's functioneler... Alhoewel.. Het is een trommel geen bijzettafeltje

judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 13-07-2004 0:44 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 13 juli 2004 0:40 schreef Audiophile het volgende:
ja dat kan wooden hoops zijn helemaal in tegenwoordig!!! Je kan er ook wat gaten in zagen bij wijze van bekerhouder ofzo. Da's functioneler... Alhoewel.. Het is een trommel geen bijzettafeltje

Ook gaaf....

Je kan je hele ketel er trouwens "free/floating" er mee krijgen ! Gewoon ophangen aan de rand ! Het moet er natuurlijk wel sterk genoeg voor gemaakt zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door judge paul op 13-07-2004 0:45]

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 13-07-2004 15:43 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 8 juli 2004 22:55 schreef Snaack het volgende:
Onlangs eindelijk een setje sound-off matjes gekocht zodat ik ook thuis behoorlijk en zonder overlast kan oefenen.

Kostdaduur? En is het min of meer net zo stil als een triggerpadje van bijvoorbeeld een td-7 of een dtx-press?
quote:
Verder ben ik naar een nieuwe kit op zoek. De Tama Starclassic Performer lijkt me een uitstekende prijs/ kwaliteit verhouding hebben.

Ik overweeg een 22*18 basedrum + woofer, 10*9,12*11,14*12 toms en een 16*14 floor, een PowerTower rack en een remote hi-hat systeem. Daar moet ik voorlopig wel mee vooruit kunnen hehehehe

Meningen over de Starclassic performer? Als ik dan zoveel geld uit wil geven kan ik dan niet beter even doorsparen en de 500-700 euro meer voor een Starclassic Maple neerleggen?

Starclassic Performer is een prima kit. Volgens mij zou je uit de tama site wel ongeveer moeten kunnen opmaken hoe de verschillende series zich tot elkaar verhouden.

Die maten die je voorstelt zijn knallers (ook al heb ik geen ervaring met woofers). Mijn eigen voorkeur gaat uit naar ondiepere maten. Ik speel zelf ook 22, 10, 12, 14, 16. Alleen de 14" en de 16" zijn powermaten, de rest is standaard (voor yamaha-begrippen) en de 14" is dan wel een hangende "floor." Ik zit niet zo hoog, dus dan zijn die ondiepe tommetjes wel fijn. Ik vind ze qua klank ook erg fijn, trouwens.

Dat Power Tower-rek heb ik een beetje mijn twijfels over. Als je de enige bent die het gebruikt, zal het wel meevallen, maar het is een hoop gedoe om het in elkaar te zetten en om het even een beetje te "modificeren." Als je ruimschoots de tijd hebt (wat bij optredens doorgaans niet het geval is), is het een mooi systeem. Ik heb zelf een paar tweedehands rekpijpjes van yamaha op de kop getikt (da’s een vergelijkbaar systeem van pijpen en klemmen). Ik denk dat als er ook andere mensen gebruik van maken (voorprogramma’s) die het net even anders moeten hebben dan jij, het je een hoop gedoe gaat opleveren om het weer te krijgen voor je zelf weer speelklaar bent. Wat dat betreft zijn die pearl rekken (vierkant en uitklapbaar) stukken handiger. Eenmaal uitgeklapt staan ze gewoon en kan je de tom- en bekkenarmpjes net even anders zetten zonder dat iemand per ongeluk de hele zooi in een bult laat zakken doordat ie net het verkeerde klemmetje losdraaide...
quote:
Op 9 juli 2004 8:04 schreef Colcothar het volgende:
Ik zou zelf niet voor Tama gaan, maar dat is iets tussen mij en Tama
Zelf heb ik liever Sonor, maarjah, dat is persoonlijk natuurlijk.

Elk merk heeft zijn mindere en betere series. Die starclassic heeft toch mijn voorkeur over bijvoorbeeld een Force-kit, en een Designer wint het natuurlijk met gemak van een rockstar.

quote:
Op 13 juli 2004 0:28 schreef Audiophile het volgende:

Als je een olivat wil, krijg je dat echt niet door een oude kickdrum om te bouwen. Dan kan je beter naar een sloper o.i.d. gaan.

Touché, pussycat!

judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 13-07-2004 15:50 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

Nee, hij zei : "EN ik wil een olievat om op te raggen". Maar voor de rest heb je gelijk, is in ieder geval een stuk goedkoper !

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Posted 13-07-2004 16:00 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Woopsie.

Touché, pussycat!

judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 24-07-2004 22:54 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

kep een tweede hihat erbij. Gekocht op marktplaats voor 30 Euro. Nu kan ik dubbelhihatten !!!

twee naast mekaar.... cool...

BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 24-07-2004 23:43 by BARABAS Profiel van BARABAS

lol Een echte pionier

Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.

Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 25-07-2004 0:38 by Babylon Profiel van Babylon

Ik was het ook van plan. Het is misschien wel handig om er 1 dicht te doen en 1 open. Dan kan je bij je dubbelbas stukkies toch nog een dichte hihat gebruiken als je dat wil.

[Dit bericht is gewijzigd door Babylon op 25-07-2004 0:41]

zo kan ie wel weer

blowen_b
tralalalala
Usericon van blowen_b
Posted 25-07-2004 15:06 by blowen_b Profiel van blowen_b

Zou dit ook mogelijk zijn?

bovenstaand oefenkit (of andere, dit is gewoon een vb) met triggers een electronisch drumstel van te maken?

trilililili

chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 26-07-2004 13:09 by chrishetmetaalhoofd Profiel van chrishetmetaalhoofdhttp://www.error-band.tk

Ja, alleen moet je dan denk ik wel gaasvelletjes hebben en niet van die rubberen krengen.

www.error-band.tk - Melodic Death Metal

blowen_b
tralalalala
Usericon van blowen_b
Posted 26-07-2004 22:42 by blowen_b Profiel van blowen_b

quote:
Op 26 juli 2004 13:09 schreef chrishetmetaalhoofd het volgende:
Ja, alleen moet je dan denk ik wel gaasvelletjes hebben en niet van die rubberen krengen.

hoezo dat

trilililili

chrishetmetaalhoofd
pokt
Posted 26-07-2004 22:48 by chrishetmetaalhoofd Profiel van chrishetmetaalhoofdhttp://www.error-band.tk

Hmm.. trouwens laat maar, ik zat ergens anders aan te denken

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-07-2004 23:39 by Snaack Profiel van Snaack

Sporty, ik zie je reply nu pas, sorry kerel

Over de sound-off matjes:
quote:
Op 13 juli 2004 15:43 schreef Sporty Voleg het volgende:
Kostdaduur?

Ik was voor een complete set (22/12/13/14/16/HH/R/C/C) ongeveer 80 euro kwijt. Vind ik niet duur!

quote:
En is het min of meer net zo stil als een triggerpadje van bijvoorbeeld een td-7 of een dtx-press?

Nee, het maakt wel iets meer geluid, vermoedelijk omdat de ondervellen nog kunnen resoneren.

Als ik een CD met discman op meedrum moet ik het volume van mijn discman bijna voluit zetten wil ik de CD kunnen blijven volgen, maar dan mep ik wel op volle kracht mee.

Rudiments oefen ik vrij zacht met een in-ear metronoompje. Een Korg Metrognome, ideaal ding

Kost slechts 25 euro, tikt vierden, achtsten, zestienden, triolen en diverse maatsoorten.

Maar dat terzijde

quote:

Starclassic Performer is een prima kit. Volgens mij zou je uit de tama site wel ongeveer moeten kunnen opmaken hoe de verschillende series zich tot elkaar verhouden.

Het is wat mij betreft dan birch versus maple, wat betreft Tama.

Ik heb ondertussen mijn zinnen voor 80% zeker op een andere kit gezet. Ik ben enorm benieuwd naar de klank van de Pearl MHX, 4 ply mahony met maple sound reinforcement rings. Mahony schijnt schandalig veel laag te hebben en daar ben ik nogal liefhebber van

Maar goed, "horen is weten", ik moet maar eens op zoek naar zo'n kit.

Ik heb ook een lichte voorkeur voor het tomophangsysteem van Pearl t.o.v. Tama i.v.m. de afstelmogelijkheden. Je kan de toms "naar je toe trekken" zeg maar..

Ow, en bij Pearl kan je de hardware ook in black chrome krijgen, bij Tama volgens mij niet.

Dit drumstel is wel dik 1000 euro duurder dan de Tama, maar goed.. Euhm.. Voor iets moois spaar ik graag even door

Enne: sja, andere merken even buiten beschouwing gelaten alhoewel ik de Yamaha Absolute serie, de Sonor Designer serie etc etc ook allemaal erg mooi vind..

Met Tama en Pearl heb ik toevallig ervaring dus heb ik mijn zoektocht even tot die 2 merken beperkt...

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 26-07-2004 23:40]

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Posted 27-07-2004 12:31 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 26 juli 2004 23:39 schreef Snaack het volgende:
Sporty, ik zie je reply nu pas, sorry kerel

No problemo, Snaackmans. Er is geen reply-plicht.

Touché, pussycat!

chrishetmetaalhoofd
pokt
Posted 27-07-2004 19:24 by chrishetmetaalhoofd Profiel van chrishetmetaalhoofdhttp://www.error-band.tk

quote:
Op 26 juli 2004 23:39 schreef Snaack het volgende:
Rudiments oefen ik vrij zacht met een in-ear metronoompje. Een Korg Metrognome, ideaal ding

Kost slechts 25 euro, tikt vierden, achtsten, zestienden, triolen en diverse maatsoorten.

cool, die wil ik ook! waar koop je die?

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-07-2004 20:09 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 27 juli 2004 19:24 schreef chrishetmetaalhoofd het volgende:
cool, die wil ik ook! waar koop je die?
Ik heb hem bij Feedback R'dam gekocht maar ik neem aan dat elke zichzelf respecterende e-store/ muziekwinkel ze wel verkoopt...

Monsieur Laguerre
Usericon van Monsieur Laguerre
Posted 27-07-2004 20:28 by Monsieur Laguerre Profiel van Monsieur Laguerre

Ik heb sinds kort drumlessen

arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 27-07-2004 20:29 by arrebar (Speciaal lid) Profiel van arrebarhttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 27 juli 2004 20:09 schreef Snaack het volgende:
Ik heb hem bij Feedback R'dam gekocht maar ik neem aan dat elke zichzelf respecterende e-store/ muziekwinkel ze wel verkoopt...

zeg heb je met die dingen geen last als je zelf ontzettend hard speelt dat je ze dan wel zo belachelijk hard moet zetten om nog het nog te kunnen horen dat je oren zowat barsten. Als dat niet het geval is zou dat ding wel wat zijn voor onze drummer.

"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers

Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 27-07-2004 20:29 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com