|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ik drum gewoon acoustisch thuis. We hebben wel een vrijstaand huis, maar het staat wel gewoon in een woonwijk. Mijn drumstel staat op een dikke rubberen mat. Dat demt behoorlijk! Verder is het hele dak met piepschuim (en daarover behang) geisoleerd. Bij mijn bass en toms heb ik van die Remo Muffl randen. Zo'n plastic rand met daarin een soort schuimen ring. Die dingen werken vrij goed en voorkomen ook resonatie van je trommels. Maar dan nu de echte tip!: Koop bij de gamma van die noppen matjes. Zijn van die grijze matten met noppen erop. Ze zijn niet goedkoop, maar werken echt zeer goed. De kamer waar mijn drumstel in staat is voor een behoorlijk groot deel voorzien van die matten. Gewoon aan de muur gelijmt. Het drummen is een stuk stiller/gedempter geworden. Je hoort het nog wel buiten, maar alleen de lage tonen. De bass hoor je vooral heel goed. blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!! |
|
hm, ik woon in een goedkoop rijtjeshuis en heb helemaal geen isolatie de hele buurt kan het ook horen en heb laatst klachten gekregen van de benedenburen.. maar dat viel gelukkig erg mee, omdat ze zelf ook veel lawaai maken (hebben ze om 3 uur s'nachts sex.. huizen zijn zo gehorig dat ik daar van wakker werd terwijl ik 2 etages daarboven lig ) ik speel wel alleen tussen bepaalde tijden.. ongeveer tussen 2 uur en 7 mag ik spelen.. niet daarvoor om niemand wakker te maken en niet daarna om niemand wakker te maken (kleine kinderen) ohja ik heb wel de bas gedempt door er allemaal oude kleren in te stoppen en heb ook zo'n plastic ring, alleen geen schuimen rand daarbinnen [Dit bericht is gewijzigd door blowen_b op 27-05-2003 20:30] trilililili |
|
Ik kan helaas niet huis drummen(op drumoefeningen op de oefenpad na dan) Maar ik speel wel 4 keer in de week met m'n bands dus dat is wel weer oke. Make it quick, outlander! |
|
Snaack, al aan 't oriënteren geweest? Touché, pussycat! |
|
quote: Ik ben morgen vrij (YEAH) en heb me voorgenomen me dan uitgebreid te laten voorlichten Bedankt voor alle tips en info iig |
|
No problemo. Het is gewoon kut als je denkt die gaasvellen te kunnen triggeren voor opnamen, om er vervolgens achter te komen dat dat niet zo goed werkt als fabrikanten beweren. Dan heb je er verschrikkelijk veel werk van om alles bij te werken, en je speelt ook nog eens niet relaxed. En daar heb je dan wel de nodige pegels voor afgestaan... Als ik trouwens Katablasters reactie nog even bekijk, wordt het vrij moeilijk om echt stil te triggeren. Gaasvellen zijn ook niet helemaal geruisloos, natuurlijk. En de kick gaan je buren sowieso horen door het contactgeluid! Misschien is dan een electronisch kitje met rubberen pads nog wel het stilst en beste getriggerd. Wel even wennen met spelen, maar da's dan wel weer goed voor je "mikken." Maareh, veel plezier in de winkel(s)! Lekker overal aankomen en niks kopen! Touché, pussycat! |
|
quote: Precies!! Daarom vind ik het erg fijn dat 'wij drummers' hier onze ervaringen kunnen delen quote: Yeah Bedankt heh |
|
quote: Daar ben ik het helemaal mee eens blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!! |
|
Wow, las net dat Derek Roddy (Hate Eternal) complete drum-video's/vcd's uitbrengt... Heerschend!!! Derek's first drum video is now completed and ready to ship. The running time is approximately 45 minutes. This first video contains excercises that will help you gain endurance, strength, and speed. There is a daily 30 minute workout for your hands and feet. Also, there are four exercises that are designed for cleaning up your double bass and blast beats. Each video will contain a worksheet with each exercise written out and suggested tempo for each. The video will also have a few solos for you to check out. (http://www.hateeternal.com) Wows... Als iemand dit vindt op Kazaa of DC ofzo... Laat het me weten! Ik heb al 1 drumsolo-filmpje van die gast en hij is GOED!! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Dat van die video's wist ik al een tijdje. En dat clipje wat jij hebt gevonden via kazaa kan ik echt nergens vinden. Heb nu al iets van 50 keer gezocht, maar hij is niet te vinden. Iets anders opmerkelijks wat ik ontdekt heb: als ik klaar ben met drummen is mijn bass veel waar de klopper hem raakt helemaal warm. Ik heb altijd al van die pads erop zodat je vel niet zo snel slijt. Maar in het begin had ik dat niet, en na 4x drummen was dat vel toen wel lictelijk gebubbelt. Het zou best kunnen dat het gewoon door de hitte komt dat bij sommige mensen de bass drum vellen zo snel kapot gaan. blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!! |
|
quote: wil ik ook!!! , als ik ergens dit jaar voldoende geld kan ophoesten komt er weer een drumstel :een maat houdt een mooie Tama voor me aan de kant, ik wil die gasty echt niet te lang doen wachten, maar zo'n drum spaar je cht niet 1,2,3 bij elkaar I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
sorry to burst your bubble maar ik heb een prachtige Tama Rockstar in permanente bruikleen Heb er wel nieuwe vellen op gezet (Evans Genera G2/ G3) omdat ik redelijk lomp mep En ik koop a.s.a.p. een picollo snare.. |
|
hey ik heb die filmpjes op kazaa gevonden! zoek naar Derek roddy, de namen vd files zijn sowiets: Derek Roddy drums 01 ik ben nu 01,03 en 04 maar het gaat supersloom alleen maar 1 gast op kazaa heeft het dus het schiet niet echt op.. met preview zie ik dat ik 2 halve solo's heb en een oefening.. trilililili |
|
Hoe kan het nou dat jij ze wel vind Ik zoek bijna elke dag op Derek Roddy, maar telkens: zoeken afgerond zonder resultaat. Ik MOET die clipjes ook hebben Edit: JAAAAAAAAAA, ik heb ze eindelijk gevonden!!! [Dit bericht is gewijzigd door Imotep op 08-06-2003 12:51] blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!! |
|
http://doa2.host.sk/ ga daarsow heen en download K++ geval.. is een addon voor kazaa en dan heb je bv de optie om automatisch meer te zoeken.. dus dat hij constant blijft zoeken, hij had wel pas wat gevonden na 2 uur ofsow iets.. maar je kan hem lekker makkelijk aan laten staan en moet het wel lukken trilililili |
|
ohja degene die hem heeft is nu online! flobeer@kazaa heet die user.. maar het gaat alleen zo teringlangzaam trilililili |
|
ha! ik heb vandaag gedrumt (voor het tweetst), bij mijn pa staat een drumstelletje, en ik kan er geen zak van!! maar leuk is het wel |
|
Gebruikt iemand hier van de drummers ook splash bekkens? Lijkt mij gaaf om eentje te kopen. Als iemand tips heeft zeg het me. En is het nog gelukt met de 'triggers' snaack? En worden er ook ghostnotes in de metal gebruikt? |
|
quote: Splashes worden toch vrij veel gebruikt? volgens mij worden ghostnotes vooral in rock gebruikt en niet in metal trilililili |
|
quote:Je kan ghost notes wel goed gebruiken in roffels! Over splashes, ik wil graag weten of iemand die dingen heeft. En welke ik best kan kopen! |
|
quote: Ik gebruik ze, heb er 3.. Een gare Wuhan 8", een Paiste Sound Formula 8" en een Paiste Sound Formula 12" Ik wil er nog een Paiste Sound Formula of Paiste Signature 10" bij hebben quote: De service bij Feedback is waardeloos, ik ga wel een keer naar een winkel toe waar ze wel de tijd voor me willen nemen.. quote: Waarom niet? Er zijn geen regeltjes hoor, probeer zelf uit wat je tof vind, groove er op lekker op los! Enne, er zijn natuurlijk überdrummers die double- of zelfs triplestrokes gebruiken om te blasten, John Longstreth van Origin bijvoorbeeld. Is imho in wezen dezelfde techniek als ghostnotes spelen (gecontroleerd laten stuiteren van je stok) |
|
quote: Ja dus, enne wlke je het beste kan kopen hangt natuurlijk geheel af van je smaak (en budget) Die Wuhan dingetjes zijn leuk en goedkoop, rond de 20 pleuro per stuk, klinkt ok en verrot slaan is niet zo pijnlijk Maar het kan veel gekker, zo'n Paiste Signature 8" splash kost 150 euro |
|
Nah, ik heb nog nooit splashes gebruikt en je moet er natuurlijk ook een standaard bijkopen. Dus dan zou ik eerst de goedkope proberen. Dus ik ga binnenkort is bij de Musical Inn in Noordwijk kijken. Goeie zaak! Bedankt voor de tips snaack. Experimenteren op drumstel heerscht. Maar gecontroleerd roffelen is best moeilijk vooral met ghostnotes ertussen. Ik moet ze oefenen in een drumboek met triolen. Drumboek: Contemporary drumset techniques. Innovative concepts for the contemporary drummer. Door Rick latham . De site van mijn drumschool is trouwens: www.drummers.nl |
|
Leuke splashes: Stagg!! Vanaf 17 Euro geloof ik!! Klinken nog goed ook nog! Idd erg verrot dat je denkt voor 20 euro een leuke splash te kopen, en er daarna achter komt dat een beetje standaard het 4-voudige daarvan kost Multiklemmen zijn ook al verrot duur... Argh! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |