IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : drummen Vorige pagina | Volgende pagina
judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 14-11-2003 18:09 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 14 november 2003 16:04 schreef Snaack het volgende:
Dan heb je dubbel pech, ik heb die Axis een paar maanden geleden verkocht!!
..

jee, jammer. Maar wat heb je nu dan voor pedalen ? Ik heb zelf lowbudget pearls. daarvoor had ik nog goedkopere, en die waren echt superfijn. Maar toen ik voor de tweede keer tijdens een optreden zo'n ding doormidden trapte was ik het zat, en toen heb ik maar wat knaken uitgegeven aan die pearlpedalen (samen destijds 480 gulden.

Maar waarom heb je die axis dan eigenlijk verkocht ? Ik hoor iedereen zeggen dat die zo super zijn !

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 14-11-2003 19:39 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 14 november 2003 16:04 schreef Snaack het volgende:
ik heb die Axis een paar maanden geleden verkocht!!

Heee! Heb je er nog een aardig bedrag voor gevangen?

quote:
Op 14 november 2003 18:09 schreef judge paul het volgende:
Maar waarom heb je die axis dan eigenlijk verkocht ? Ik hoor iedereen zeggen dat die zo super zijn !

Niet iedereen op ZM.

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 14-11-2003 19:40]

Touché, pussycat!

blowen_b
tralalalala
Usericon van blowen_b
Posted 15-11-2003 11:32 by blowen_b Profiel van blowen_b

ik heb op het forum van derek gelezen waarom de axis zo goed zouden zijn.. ze maken namelijk gebruik van een "direct-drive" in plaats van een ketting of strap. Dit zorgt ervoor dat je totaal geen wrijvingskracht hebt en daardoor sneller zou kunnen gaan.. daarnaast schijnen ze van aluminium gemaakt te zijn.. zelfde materiaal waarmee vliegtuigen worden gebouwt.

Zou ook wel eens proberen op te spelen, ff kijken hoe dat nou voelt ensow..

trilililili

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 15-11-2003 11:37 by Staalman Profiel van Staalman

En toch zweer ik bij een semi-strak gespannen 22" Remo - Pinstripe in combinatie met de Tama Iron Cobra. Toch wel (voor mij) op dit moment het beste pedaaltje in de handel. De kwaliteit/prijs verhouding is nml. veel en veel beter dan bij bijv. een DW pedaal.

Mijn complete kit incl. hardware is Pearl... maar toch zweer ik bij Tama voor mijn pedaaltjes.

Drums...... they beat the rest

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

Colcothar
RottenGijs
Usericon van Colcothar
Posted 15-11-2003 12:22 by Colcothar Profiel van Colcothar

Bij www.musik-produktiv.de , de grootste en goedkoopste drumzaak van Europa, zijn drumworkshop (twin) pedalen vanaf 340 euro tekoop.
Het is niet eens ver weg, vanaf Doesburg (achter Arnhem) is het 1,5 uur rijden.
Alles is daar rond de 20 procent of meer goedkoper.
Ik heb daar ook mn drumrack (Pearl DR80) vandaan, was 154 euro ipv 210 bij Ebbers .
Echt daar.

Suck on this

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 15-11-2003 14:41 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

"This one is older than shit, heavier than time!"

Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 15-11-2003 15:07 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Owkeejdan, heb afgelopen keer de digi-cam maar es meegenomen naar de oefenruimte... Mooie reden om es een foto van mij kit(je) te plaatsen!

Ik 8er mijn kit: (Lekker charmant met de ogen dicht, maargoed...) Let niet op het door onze zanger vakkundig aangelegde lichtsnoer... Argh!

Mijn holy twinpedals, Yamaha DFP-880:

China crash heb ik tegenwoordig een naar 10" afgedraaide 16" crash opgelegd... Maakt het geluid nog "metaliger"... Erg vet!

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 15-11-2003 15:09]

Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-11-2003 16:18 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 14 november 2003 18:09 schreef judge paul het volgende:
jee, jammer. Maar wat heb je nu dan voor pedalen ?

Een Tama Iron Cobra Powerglide énkel pedaal.

Ik drum momenteel geen metal en i.v.m. een blessure (enkelgewrichten geblesseerd i.v.m. verkeerde DB techniek) kan ik voorlopig ook geen DB drummen

quote:
Ik heb zelf lowbudget pearls. daarvoor had ik nog goedkopere, en die waren echt superfijn. Maar toen ik voor de tweede keer tijdens een optreden zo'n ding doormidden trapte was ik het zat, en toen heb ik maar wat knaken uitgegeven aan die pearlpedalen (samen destijds 480 gulden.

Haha, een Pearl TW100?? Die heb ik ooit ook nog gehad, prima ding alleen pleurde hij na een jaar intensief gebruik echt uit elkaar

quote:

Ik kon niet wennen aan de feel van het pedaal (te direct ofzo..) en ik miste een berg power die ik wel uit vrijwel elk ander pedaal kan halen. Ik heb nog 3 verschillende kloppers geprobeerd, maakte vrijwel niets uit (waaronder de schandalig dure Axis Sonic Hammers )

Geef mij maar een Tama IC Powerglide (twin of enkel), absoluut het fijnste pedaal dat ik ken.

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 15-11-2003 18:20 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 15 november 2003 16:18 schreef Snaack het volgende:
Ik drum momenteel geen metal en i.v.m. een blessure (enkelgewrichten geblesseerd i.v.m. verkeerde DB techniek) kan ik voorlopig ook geen DB drummen

hoe is dat zo gekomen als ik vragen mag?

quote:

Geef mij maar een Tama IC Powerglide (twin of enkel), absoluut het fijnste pedaal dat ik ken.

ik ben ook erg tevreden met mijn ic dubbel-pedaal

Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....

Prime Evil
Usericon van Prime Evil
Posted 15-11-2003 18:52 by Prime Evil Profiel van Prime Evilhttp://www.forcefield.tmfweb.nl/

Voordat ik de Yamaha FP-880 pedalen kocht had ik twee Tama Camco's (hp35?) met roling glide. Die vond ik ook heel goed spelen, maar een lagertje heeft het begeven. Ik heb ze nog steeds trouwens.

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-11-2003 19:40 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 15 november 2003 18:20 schreef El Chulo het volgende:
hoe is dat zo gekomen als ik vragen mag?

Ik heb snelheid geforceerd met een verkeerde techniek, trapte vanuit mijn enkels ipv bovenbenen zeg maar (ik speel heel up).

Ik heb nu af en toe pijnlijke enkels (kraakbeentoename bij de gewrichten) en vermoedelijk een beginnende peesonsteking in mijn rechterkuit (donderdag naar de dokter..)

Heel mijn rechteronderbeen voelt af en toe 'numb' aan, erg freaky

quote:
ik ben ook erg tevreden met mijn ic dubbel-pedaal

Als ik weer een twinpedaal koop wordt het zeker een IC powerglide

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Posted 15-11-2003 21:02 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 15 november 2003 19:40 schreef Snaack het volgende:
Als ik weer een twinpedaal koop wordt het zeker een IC powerglide
Was het dan niet handiger geweest om een twinpedaal te kopen waarvan je dan in eerste instantie het slave-pedaal niet gebruikt? Of heb je er nog geen zicht op of je überhaupt weer kan gaan db-en?

Touché, pussycat!

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Posted 15-11-2003 21:04 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 15 november 2003 14:41 schreef 0Tolerence het volgende:
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/sid/!18121995/artnr/4405550/quelle/hits

Deze is ook niet mis lijkt me.
Volgens mij is dat gewoon een (standaard) Export kitje. Vind ik persoonlijk vrij kut.

Touché, pussycat!

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Posted 15-11-2003 21:16 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 15 november 2003 11:32 schreef blowen_b het volgende:
ik heb op het forum van derek gelezen waarom de axis zo goed zouden zijn.. ze maken namelijk gebruik van een "direct-drive" in plaats van een ketting of strap. Dit zorgt ervoor dat je totaal geen wrijvingskracht hebt en daardoor sneller zou kunnen gaan..

Je hebt inderdaad heel weinig weerstand. Zet (in een winkel) maar eens een axis en een 'kettingaangedreven' pedaal naast elkaar en kijk hoe het pedaal omhoog getrokken wordt.

Weinig weerstand is een voordeel als het om 'vooruit' gaat, maar je pedaal moet ook weer terug komen. Dat was voor mij een van de grote bezwaren bij de Axis, hij komt niet lekker terug. Je kan je poot niet gewoon lekker op dat voetbord zetten. Bij de longboards variant was dat al iets beter, maar ik kon er niet goed genoeg aan wennen.

Ik heb ook de indruk dat de veren van de Axis wat minder sterk zijn dan die van een IC of Eliminator. Maar wat vooral storend is, zijn de kleine, onergonomische moertjes waarmee je de veren moet aanspannen en borgen. Echt zo'n irritant kutdetail waar de firma wel wat meer aandacht aan had mogen besteden gezien de prijs van zo'n gebakje.

quote:
daarnaast schijnen ze van aluminium gemaakt te zijn.. zelfde materiaal waarmee vliegtuigen worden gebouwt.

Dat vliegtuigaluminium is best leuk enzo (degelijk en mooi), maar het is ook erg glad. Je hebt minder grip op je voetbord dan bij een IC of een eliminator. Daarbij is het zwakke punt van de Axis juist de scharnierpunten. Die zijn dan wel fijn gelagerd, maar ik ken een aantal mensen waarvan het pedaal op dezelfde plek stukging. Onderdelen zijn allemaal wel leverbaar, maar vraag niet tegen welke prijs en de levertijd zou ik ook niet uitvlakken.

Touché, pussycat!

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-11-2003 22:44 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 15 november 2003 21:02 schreef Sporty Voleg het volgende:
Was het dan niet handiger geweest om een twinpedaal te kopen waarvan je dan in eerste instantie het slave-pedaal niet gebruikt? Of heb je er nog geen zicht op of je überhaupt weer kan gaan db-en?

Dat was achteraf handiger geweest ja

Voorlopig ziet het er echter niet naar uit dat ik spoedig weer kan geen DB-en..

Van het geld dat ik anders aan een IC twin had uitgegeven heb ik nu trouwens wel fijn een Paiste Line 18" Full Crash gekocht

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 15-11-2003 23:26 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 15 november 2003 21:04 schreef Sporty Voleg het volgende:
Volgens mij is dat gewoon een (standaard) Export kitje. Vind ik persoonlijk vrij kut.

Ja, maar leuk voor als je begint. Niet echt super duur he

Prime Evil
Usericon van Prime Evil
Posted 16-11-2003 1:37 by Prime Evil Profiel van Prime Evilhttp://www.forcefield.tmfweb.nl/

quote:
Op 15 november 2003 12:22 schreef Colcothar het volgende:
Bij www.musik-produktiv.de , de grootste en goedkoopste drumzaak van Europa, zijn drumworkshop (twin) pedalen vanaf 340 euro tekoop. Het is niet eens ver weg, vanaf Doesburg (achter Arnhem) is het 1,5 uur rijden. Alles is daar rond de 20 procent of meer goedkoper.

Inderdaad een grote winkel, alleen jammer dat ze niet veel op voorraad hebben. Ze hebben alleen het meest gangbare op vooraad. Ik heb ook het idee dat ze zich steeds meer gaan richten op de beginnende muzikant. Het assortiment is niet meer wat het was, meer "budget-apperatuur" Ik ga tegenwoordig liever naar Music Store Koeln Die is in veel dingen ook nog goedkoper!

[Dit bericht is gewijzigd door Prime Evil op 16-11-2003 2:25]

Colcothar
RottenGijs
Usericon van Colcothar
Posted 16-11-2003 12:22 by Colcothar Profiel van Colcothar

Idd wel goedkoop, de prijzen liggen ook wel aardig gelijk, maar mijn drumrack (dr80) is daar wel 30 euro duurder.
Ik denk dat je als je daar iets wil kopen gewoon even moet vergelijken.

Suck on this

blowen_b
tralalalala
Usericon van blowen_b
Posted 17-11-2003 20:00 by blowen_b Profiel van blowen_b

het lukt me eindelijk om een beetje te dubbelbassen maar kreeg vlak daarna last van pijn bij m'n lies.. of iig daar in de buurt, andere drummers die dat ook hebben? zoja, waar zou dat aan kunnen liggen

trilililili

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Posted 17-11-2003 20:03 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 15 november 2003 22:44 schreef Snaack het volgende:
Voorlopig ziet het er echter niet naar uit dat ik spoedig weer kan geen DB-en..

Da's kut...
quote:
Van het geld dat ik anders aan een IC twin had uitgegeven heb ik nu trouwens wel fijn een Paiste Line 18" Full Crash gekocht

Da's tof! 18" = vlammen! Live is dat een wapen.

quote:
Op 15 november 2003 23:26 schreef 0Tolerence het volgende:
Ja, maar leuk voor als je begint. Niet echt super duur he

Het is op zich een aardige beginnersset. In een review die ik heb gelezen wordt beweerd dat ie met een paar goede vellen nog vrij acceptabel klinkt ook. Nou, ik speel in de oefenruimte op zo'n geval. Ik vind het gewoon zwaar kut. Als je een beetje serieus bent, kan je beter direct een betere kopen.

Touché, pussycat!

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-11-2003 20:03 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 17 november 2003 20:00 schreef blowen_b het volgende:
het lukt me eindelijk om een beetje te dubbelbassen maar kreeg vlak daarna last van pijn bij m'n lies.. of iig daar in de buurt, andere drummers die dat ook hebben? zoja, waar zou dat aan kunnen liggen

zie boven, ik heb door snelheid te forceren met verkeerde techniek (ik moest en zou 16en triolen db-en) ook een flinke blessure

EDIT: reply in progress

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 17-11-2003 20:04]

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-11-2003 20:10 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 17 november 2003 20:03 schreef Sporty Voleg o.a. het volgende:
Da's tof! 18" = vlammen! Live is dat een wapen.

Ik merkte ineens dat ik met mijn Paiste Line 16" thin crash niet meer "doorkwam" en de verhouding tussen die crash en mijn 16" Chinees was ook niet bepaald gebalanceerd.

Ik heb een Sound Formula 14" thin crash in mijn setup door de 18" vervangen, nu heb ik een veel breder spectrum sounds tot mijn beschikking

Ow ja: en de 40 euro die ik aan een 12 pipe chime heb uitgegeven waren zeer goed besteed, dat ding voegt hele fraaie harmonischen toe in rustige stukken

quote:
Het is op zich een aardige beginnersset. In een review die ik heb gelezen wordt beweerd dat ie met een paar goede vellen nog vrij acceptabel klinkt ook. Nou, ik speel in de oefenruimte op zo'n geval. Ik vind het gewoon zwaar kut. Als je een beetje serieus bent, kan je beter direct een betere kopen.

Ik oefen ook op zo'n pokkeding, waardeloos.. Zelfs met nieuwe pinstripes erop klinkt het nog voor geen meter (en ik kan goed stemmen ookal zeg ik het zelf )

Nu weet ik niet wat de Pearl Export nieuw kost maar ik zou dan eerder voor een fraaie Yamaha of Tama RC gaan, iets duurder maar wel TONE

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 17-11-2003 20:27 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 17 november 2003 20:03 schreef Sporty Voleg het volgende:

ja maar op welke prijs zit je dan wel niet?

Ik zit erover na te denken om te gaan beginnen, het enige probleem is dat m'n ouders de herrie niet gaan accepteren

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 17-11-2003 20:34 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 17 november 2003 20:00 schreef blowen_b het volgende:

dit lijkt me gewoon spierpijn, te vergelijken met fitnessen; als je voor de eerste keer buikspieroefeningen ofzo doet heb je de volgende dag ook enorme spierpijn.

Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 17-11-2003 20:35 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 17 november 2003 20:27 schreef 0Tolerence het volgende:
ja maar op welke prijs zit je dan wel niet?

Ik zit erover na te denken om te gaan beginnen, het enige probleem is dat m'n ouders de herrie niet gaan accepteren

je zou voor thuis met gaasvellen kunnen oefenen

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com