IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : drummen Vorige pagina | Volgende pagina
Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 04-03-2004 13:16 by Gunman Profiel van Gunman

Hahaa, ik heb me dinsdag bij een maat thuis nog eens achter de trommels gezet. hij schudde wat rock en blues uit zijn bas. de eertste 15 minuten was het houterig, maar da's normaal als je weet dat ik de afgelopen 3 jaar hooguit drie keer een paar slagen gedaan heb.(na 3 jaar in een band ketels kloppen). Maar hoe langer hoe beter het weer ging, het ritme sloop er weer gewoon in Verdomme, ik zie al waar mijn vakantiepremie aan gespendeerd gaat worden.

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 04-03-2004 13:19 by BARABAS Profiel van BARABAS

Goede zaak!

Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.

Orion
Usericon van Orion
Posted 04-03-2004 13:23 by Orion Profiel van Orion

quote:
Op 4 maart 2004 13:16 schreef Gunman het volgende:
ik zie al waar mijn vakantiepremie aan gespendeerd gaat worden.

bier

Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 04-03-2004 13:31 by Gunman Profiel van Gunman

quote:
Op 4 maart 2004 13:23 schreef Orion het volgende:
bier

Ook al ja. Neh, ik heb er best wel spijt van dat ik mijn kit drie jaar terug heb weggedaan, en iet zoals gepland, een andere heb gekocht. Maar ik zat er toen na de zoveelste teleurstelling met de band (ondanks hard werken) gewoon door. Als ik er nu weer tegenaan ga, kan ik zelf al een heel ritmesectie inspelen, bassen gaat ook lekker.

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-03-2004 14:30 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 4 maart 2004 12:52 schreef SiQDiZ het volgende:
Even een paar pics van mn drumstel gemaakt , let niet op het pedaal trouwens, is reeds vervangen door een fijne iron cobra twinpedaal.

*veels te grote foto's*

het is een Sonor Force 3003 met als bekkens:

17" Zildjian A custom crash
22" Zildjian Z custom ride
14" Zildjian Z custom hi-hats

Gaaf!

Is dat een nieuw drumstel? Je vellen zijn nog zo maagdelijk

SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 04-03-2004 14:40 by SiQDiZ Profiel van SiQDiZ

haha ja, nieuw drumstel, in januari gekocht ( fotos ook van toen ja )

vellen zien er nu lekker gebruikt uit enzo. Binnenkort maar eens kijken voor pinstripes ofzo

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-03-2004 14:47 by Snaack Profiel van Snaack

Ik heb momenteel transparante Evans Genera G2 vellen op mijn kitje, als die op zijn overweeg ik eens coated vellen uit te proberen.

Ik hou van "ronde" tone en ik vind transparante vellen eigenlijk te "fel". PATsssss ipv zoemmmmm zeg maar

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 04-03-2004 14:52]

SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 04-03-2004 14:52 by SiQDiZ Profiel van SiQDiZ

quote:
Op 4 maart 2004 14:47 schreef Snaack het volgende:
Ik heb momenteel transparante Evans Genera G2 vellen op mijn kitje, als die op zijn verweeg ik eens coated vellen uit te proberen.

Ik hou van "ronde" tone en ik vind transparante vellen eigenlijk te "fel". PATsssss ipv zoemmmmm zeg maar

ja ik ken het , op drumles heb ik ook evans g2's (coated) die zijn dus een stuk minder agressief dan bijvoorbeeld transparante remo emperors ofzo.

SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 04-03-2004 15:00 by SiQDiZ Profiel van SiQDiZ

# nevermind

[Dit bericht is gewijzigd door SiQDiZ op 04-03-2004 15:00]

BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 04-03-2004 15:04 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 4 maart 2004 15:00 schreef SiQDiZ het volgende:
# nevermind

Da's een plaat waar ook vet op wordt gedrumt

Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.

Colcothar
RottenGijs
Usericon van Colcothar
Posted 04-03-2004 17:08 by Colcothar Profiel van Colcothar

Zondag ga ik m'n Pearl Export ruilen tegen een Sonor Sonic+ dubbelbase set!!!
Moet er wel mn twinpedaal bij doen (Pearl Eliminator) maar krijg er 2 Tama IC's bij.
Enne 100 euro derbij doen he.
Als ik hem heb maak zsm foto's en post ik ze.

Suck on this

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 04-03-2004 22:59 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Overstappen van Eliminator naar IC? Gewaagd. Zet hem op.

[edit] Oh ja, en over die Pearl Export: Good Riddance! [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 04-03-2004 23:00]

Touché, pussycat!

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-03-2004 21:32 by Snaack Profiel van Snaack

*schop*

Ik ben weer eens op bekkenjacht geweest, mijn set schreeeuwt om uitbreiding (en mijn portemonnaie protesteert)

Ik twijfel nog.. Ik heb vooral in de zwaardere klasse nog wat nodig, heb namelijk nu de volgende zooi:

Paiste Sound Formula 8" splash
Paiste Sound Formula 12" splash
Paiste Line 16" thin crash
Paiste Line 18" full crash
Wuhan 16" China

Die splashes zijn natuurlijk erg licht. Die 16" crash is ook erg "dun",.

Alleen die 18" heeft genoeg power in lompe partijen waar ik echt moet beuken, met die 16" china kan ik dan nog boven die crash uitkomen om accenten te geven.

Dus: het ligt voor de hand een stevige 17" te kopen, bijv. de Paiste Line 17" rock crash.

Ook de Paiste Line 18" mellow crash bevalt me.

(een 19" is geen optie, vind ik te zwaar spelen voor beukwerk. Die dikke 18" is al hard werken..).

Maaaaaaar, waar viel mijn oog op: een Paiste 12/16 trash set, nog noooit gezien. 2 bekkentjes op elkaar dus, lijkt qua klank op een China maar dan nog droger en zonder sis.

En, niet geheel onbelangrijk, een nieuwe crash kost 300 pleuro, die trash-set kost net 90 pleuro.

Ik heb een lichte voorkeur voor die trash, daar kan ik ook hele stevige partijen mee spelen maar dan klinkt het net wat anders. Doordat hij zo droog is is het meer een percussieinstrument dan een bekken.

Heeft iemand hier ervaring met een trash? Is hij hard genoeg, mep ik hem niet in 2 keer oefenen in 4 en etc?

Ik heb trouwens ook een Wuhan 12" china in bestelling

BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 13-03-2004 1:27 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 12 maart 2004 21:32 schreef Snaack het volgende:
een 19" is geen optie, vind ik te zwaar spelen voor beukwerk. Die dikke 18" is al hard werken

Waarom zou je niet hard werken, je conditie wordt er immers alleen maar beter van, en het gaat mischien ook nog minder snel kapot, dus twee vliegen in een klap(tja, ik zeg ook maar wat,hoor)

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Posted 15-03-2004 19:53 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Cymbal stacking, ik weet het niet. Als extra-tje misschien. Maar die kleredingen (bekkens in hun algemeenheid) zijn toch wel zo duur dat ik liever bezuinig op de kwantiteit, investeer in kwaliteit en vervolgens alleen spul aanschaf dat ik ook daadwerkelijk allemaal ("voldoende") gebruik.

Een 18" is (qua afmeting) echt wel fantastisch, dus die zou ik er niet uit knikkeren, maar als je hem nu al zwaar vindt spelen, zou je op zich kunnen overwegen je (dikke) 18" in te ruilen voor een dunnere. Dan moet je er alleen wel rekening mee houden dat het in principe een kwestsbaarder exemplaar wordt (of is je huidige deksel echt lomp dik?).

Ik geloof, trouwens, dat Bozzio ook aardig wat "stackt." Misschien dat je op zijn website nog wat inspiratie kan opdoen?

Touché, pussycat!

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-03-2004 20:08 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 15 maart 2004 19:53 schreef Sporty Voleg het volgende:
Cymbal stacking, ik weet het niet. Als extra-tje misschien. Maar die kleredingen (bekkens in hun algemeenheid) zijn toch wel zo duur dat ik liever bezuinig op de kwantiteit, investeer in kwaliteit en vervolgens alleen spul aanschaf dat ik ook daadwerkelijk allemaal ("voldoende") gebruik.

Mijn zucht naar nieuwe geluiden is sterker dan het beheer van mijn financieën

Nu heb ik het geluk dat een winkel die op 5 minuten fietsen van mijn huis zit een zeer ruim aanbod Paiste Line (en zelfs nog Sound Formula) heeft.

Als ik een nieuw bekken wil kopen kan ik daar mijn huidige setup ophangen, dat zoekt toch wat makkelijker en trefzekerder dan "uit het rek" een bekken kopen

quote:
Een 18" is (qua afmeting) echt wel fantastisch, dus die zou ik er niet uit knikkeren, maar als je hem nu al zwaar vindt spelen, zou je op zich kunnen overwegen je (dikke) 18" in te ruilen voor een dunnere. Dan moet je er alleen wel rekening mee houden dat het in principe een kwestsbaarder exemplaar wordt (of is je huidige deksel echt lomp dik?).

Ik was ook zeker niet van plan die 18" weg te doen (ik HOU van dat bekken!!) maar die 18" was mijn eerste dikke crash, daarvoor was de grootste de 16" thin crash.. Dus het was zeker even wennen

Nu vind ik een 19" geweldig om af en toe een teringklap mee uit te kunnen delen, maar om daar vol op te beuken gaat me te ver..

Ik heb al een hele leuke 17" gezien trouwens Maar, fuck, weer 300 pleuro..

Ik heb trouwens die trash gekocht, leuk setje. Gort- maar dan ook echt gortdroog, vrij percussief en vrij laag volume. Ideaal om wat steviger in zachte passages te kunnen spelen. Ook een prima bekken voor subtiele accenten.

Beatblaster
Usericon van Beatblaster
Posted 15-03-2004 20:10 by Beatblaster Profiel van Beatblaster

misschien is een paiste 2002 novo china 20" wel wat, redelijk groot, maar speelt enorm lekker en klinkt super, is ook niet erg dik.
(dave lombardo china)
maar kapot slaan moet je volgens mij wel heeeel veel moeite voor doen.

enige nadeel is dat die dingen peperduur zijn.

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Posted 15-03-2004 21:06 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 15 maart 2004 20:08 schreef Snaack het volgende:
Mijn zucht naar nieuwe geluiden is sterker dan het beheer van mijn financieën

Sounds familiar...

Oplossing: koop en sampler en een paar pads. De internetverbinding heb je al. Et voila, ongekende mogelijkheden.

Touché, pussycat!

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 15-03-2004 22:44 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 15 maart 2004 19:53 schreef Sporty Voleg het volgende:

Mijn ervaring is toch dat dunnere bekkens langer meegaan, daar ze minder stug zijn en dus flexibeler doorbuigen bij het bespelen... Een bekken wat stugger is, is dus kwetsbaarder dan een dunnere. Het klinkt onlogisch maar het is wel zo... sinds ik overgegaan ben op dunnere bekkens gaan ze veel en veel langer mee..

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

Kadaver
Platter of Splatter
Usericon van Kadaver
Posted 16-03-2004 10:16 by Kadaver Profiel van Kadaver

Ik ram nu al zo'n 7 jaar op vellen, en ik heb nog nooit een bekken naar de vernieling geholpen... Nu werk ik met

14" Zildjan ZBT HiHat
16" Zildjan ZBT Crash
16" Stagg China Type
18" UFIP Crash/Ride
20" Zildjan ZBT Ride

Die ZBT's zuigen enorm, maar die UFIP is geweldig. Oud spul is toch beter wat dat betreft. Mn trommels hebben de volgende afmetingen:

Sonor S Class Maple drums

10" Powertom
12" Powertom
14" Powertom
22" Bassdrum

Mn snare is een custom made 14", de oude Yamaha Dave Weckl ketel met eigen snaremechaniek en spanranden. De vellen zijn Remo Pinstripe op de toms, Remo Clear Powerstroke 3 met dot op bass en Remo Coated Powerstroke 3 op snare. Alle ondervellen zijn Remo Ambassadors. Om het af te maken gebruik ik een Sonor 400-series dubbelpedaal en Vic Firth stokken, model Dave Weckl Signature en SD10 Swinger.

Rotting away is better than being gay

blowen_b
tralalalala
Usericon van blowen_b
Posted 16-03-2004 23:11 by blowen_b Profiel van blowen_b

mn twin was een paar dagen geleden eindelijk gefixed.. nu paar dagen later gelijk al klachten van de buren (hoewel ik niet snel trap, trap ik wel vrij hard ).. nu heb ik van demp vellen gekocht, ben de naam ervan ff kwijt, en heb stukjes lakens op mn bekkens vastgezet zodat je zeg maar automatische chokes krijgt, hehe wel grappig.. maar is dit slecht voor het bekken? niet dat ik dure bekkens(=beginners crap) ofsow heb.. maar geld heb ik ook niet

trilililili

blowen_b
tralalalala
Usericon van blowen_b
Posted 05-05-2004 18:20 by blowen_b Profiel van blowen_b

*schop*

er is vast wel iemand die wel wat boeiends te melden heeft

trilililili

Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 05-05-2004 19:09 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

Zijn alle drummers mannen?

“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-05-2004 19:09 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Je moeder.

grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 05-05-2004 19:09 by grindcore Profiel van grindcore

quote:
Op 5 mei 2004 19:09 schreef Aaargh het volgende:
Zijn alle drummers mannen?

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com