|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
hehe, dat bedoel ik dus . Maar tama standaarden zijn meestal wel te doen. |
|
Als de poten net ver genoeg uit elkaar staan, kan het hh-pedaal precies over je slave-pedaal staan. Of je koopt een hh-stand met een swivel-poot. Dan kun je de poot draaien ten opzichte van het pedaal. Een andere mogelijkheid is een remote hh-systeempje te kopen dat je aan een bekkenstandaard hangt. Dan heb je alle vrijheid wat betreft het plaatsen van je hh-pedaal. Als je met twee bass-drums speelt, is het handig om een klemmetje te kopen waarmee je de hh-stand met ingeklapte poot aan een bass vast kunt zetten. Dan heb je je hh-pedaal ook naast je kick-pedaal staan. Touché, pussycat! |
|
quote: Ik zet mijn hi hat altijd met de poot die het verst van het voetbord zit over mijn pedaal heen. Dat kan heel goed, je hebt er echt geen last van. In het begin komt je wreef misschien tegen de hi-hat poot aan, maar ik heb er nu nooit last van. Kwestie van wennen dus. blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!! |
|
er zijn ook van die hihat stands waarbij je de poten in elke richting kunt zetten edit: o dat was al gezegd [Dit bericht is gewijzigd door chrishetmetaalhoofd op 10-06-2003 23:50] www.error-band.tk - Melodic Death Metal |
|
ah.. ik heb zo'n verotte hi-hat stand.. dus ik zou in principe geen nieuwe hoeven te kopen omdat ie net langs de slave-pedaal kan.. das mooi.. nu alleen m'n twinpedal nog trilililili |
|
quote: Maar dan kan je je hh-pedaal toch helemaal niet gebruiken? Touché, pussycat! |
|
quote: Dat klopt Ik gebruik mijn hi hat ook nooit. Ik kan er nog wel wat mee, héél vroeger nog wel eens geleerd. Wat gekloot met je hi-hat kan op rustige stukken wel leuk klinken, maar ik maak er nooit gebruik van. Je kan dit gemis ook opvullen door effecten met je bekkens. Maar voor mensen die hun hi-hat wel willen gebruiken is mijn manier van opstellen niet handig. blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!! |
|
Zonde joh! Vind accenten enzo op de hi-hat meestal heel erg mooi... Ben erg blij dat ik zo'n swivel-foot hihat-stand heb!! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
kheb een gewone 3 poot hi-hat stand die wel draaibaar is, heb geen enkel probleem die naast mijn slave neer te zetten... |
|
quote: Je kan je partijen wel opvullen met bekkeneffecten, maar je kan hh-partijen er echt niet door vervangen (imo). Touché, pussycat! |
|
quote: No way dat dat kan inderdaad.. |
|
als je echt slecht geproduceerde drums wilt horen moet je St Anger luisteren. Zo klinkt t drumstel in de oefenruimte als die slecht is afgesteld. Na al die tijd in de studio hadden ze wel wat meer op t geluid van de drums mogen letten. |
|
Erg hè!? Djiez, alsof die Lars op vuilnisbakken loopt te rossen! En echt snelle ritmes is ie ook al verleerd... Je hoort alleen de kick als ie op een crash mept aan het begin van een maat, alle verdere kicks zijn zo zacht dat ze praktisch wegvallen in de mix... Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
idd ja!! dat viel me ook als die een 'trash' ritme speelde |
|
De drums zijn vrij "true" geproduceerd, begrijp ik hieruit? En dat terwijl ie hiervoor toch altijd een dijk van een geluid had. Niet dat ik het mooi vond, maar het was wel typisch 'zijn' geluid. Touché, pussycat! |
|
Er is een st. anger topic daarvoor. Ulrich drumt bij het begin een stuk beter dan nu. [Dit bericht is gewijzigd door wladimir op 12-06-2003 14:48] |
|
jeetje.. en Lars was al geen al te beste drummer |
|
quote:Ze het maar niet al te hard. Ik meen dat het Iron Glory was die al eens over de rooie ging toen ik zei dat ik Ulrich maar een lompe houthakker vond. Touché, pussycat! |
|
quote:ja maar dit gaat over drummen |
|
Wat is het eigenlijk het effect bij het drummen met triggers? |
|
Bij drummen met triggers wordt een externe geluidsbron 'getriggerd'! Zodra je bv op je tom mept, geeft de trigger (die op je tom gemonteerd zit) een puls naar een geluidsmodule, die op zijn beurt het gewenste geluid afspeelt! Zie het als een elektronisch drumstel, maar dan op je eigen kit... Op deze manier kun je zeer gemakkelijk een ander geluid uit je kit toveren, etc. Vaak worden alleen onderdelen van een drumkit getriggerd, voornamelijk de kick! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
nu we toch over triggers bezig zijn... hoeveel centen moet je gemiddeld dokken voor een goede drummodule..en - de triggers worden verbonden met die module en die module dan met een versterker( s )? eender welk type? |
|
Hier is alles over triggers te vinden, al je vragen worden beantwoord! http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=2854 blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!! |
|
Ik zie weleens staan dat drummers live met een cliktrack meespelen. Ik heb geen id wat dat is, weten drummers hier dat misschien Een metronoom ken ik wel, maar volgens mij is het onmogelijk om dit te gebruiken bij een band, omdat de snelheid telkens veranderd. blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!! |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |