IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : drummen Vorige pagina | Volgende pagina
Siberian Wolfcult
Rock 'n Roll!!
Usericon van Siberian Wolfcult
Posted 24-05-2003 6:06 by Siberian Wolfcult Profiel van Siberian Wolfculthttp://www.liarofgolgotha.nl

quote:
hij had mensen zien leren spelen op een electronisch drumstel.. kwam diegene eenmaal op een acoustische te spelen kon ie geen ene hol

Dat lijkt me nou ook weer sterk want een 4 kwarts maat slaan blijft hetzelfde op een akoustisch zowel elektronisch drumstel. Het is wel wennen aan de feel van het geheel.
Maar leren op een acou drumstel is een heeeeeel stuk beter. Zeker de "feel" van de vellen. Probeer eens flink te roffelen op een Ddrum pad(or whatever) en dan op een echte snare. Het verschil voel je direct.
Maar op elektronische kit kun je lekker direct thuis je chops flink oefenen....da's weer het voordeel.

[Dit bericht is gewijzigd door Siberian Wolfcult op 24-05-2003 6:09]

Make it quick, outlander!

zombie
Usericon van zombie
Posted 24-05-2003 10:56 by zombie Profiel van zombie

Ja, OK. Het was dus zowieso de bedoeling om naast het oefenen op een electro drum ook door te blijven spelen op een acoustische. ik zou dus bang zijn dat je het gevoel van spelen op een regulier drumstel 'kwijtraakt' als je enkel bezig bent op een electronische.

Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 24-05-2003 13:34 by Imotep Profiel van Imotephttp://listen.to/imothep

quote:
Op 23 mei 2003 21:52 schreef zombie het volgende:
Goed, nog even een serieuze vraag aan de drummers met ervaring.

Ik ben sinds twee maanden serieus bezig met drummen. Krijg een half uur les per week en oefen zo'n 4 tot 5 uur in een oefenruimte hier in de buurt. Natuurlijk zou ik liever elke dag oefenen en dus moet er een drumstel in mijn huiskamer komen. Maar, ik woon in een flat dus een regulier drumstel kan gewoon niet. Nu zat ik te kijken naar de electronische drumstellen. Afgezien van verschillen tussen merk, prijs en kwaliteit vroeg ik mij af of iemand hier wat meer ervaring mee heeft. Het lijkt me namelijk dat je een electronisch drumstel 'anders' bespeelt dan een 'analoog' drumstel.

Heeft iemand ervaring met het oefenen / bespelen van een electronisch drumstel?

Ik heb weleens op een elektronsch drumstel gedrumt Echt afschuwelijk.

Maar als ik je bericht lees zou ik dit aanraden: koop zo'n pearl traveler o.i.d. Zet daar gaasvellen op. Dat speelt het meest zoals een 'echt' drumstel. Als je echt veel geld hebt kun je daar nog triggers op zetten, en dan is het drummen nog met behoorlijk tof geluid.

Mijn tip is dus: gaasvellen met eventueel triggers erop

blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!!

Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 24-05-2003 13:40 by Katablaster Profiel van Katablasterhttp://www.toxocara.com

Ik heb alles gewoon vol met schuim behalve m'n snare.Die wil ik "echt" houden.De rest trigger ik en speel ik met koptelefoon.Ik weiger om op een electrisch drumstel over te stappen.Is niks voor mij

Joep 777
Usericon van Joep 777
Posted 24-05-2003 17:05 by Joep 777 Profiel van Joep 777

quote:

maarja, als je ooit van plan bent om op een totaal getriggered acoustische drumstel te spelen dan maakt het denk ik niet veel uit
hebbie natuurlijk wel veel $$$ nodig, wat vaak een probleem is
Uhhh als je op een acoustische drumstel speelt maakt t niks uit of die nou getriggerd is of niet want t gevoel blijft tzelfde, alleen t geluid is anders. Ik heb mijn bassdrum ook wel eens in de studio getriggerd gehad en speelt precies tzelfde hoor

Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 25-05-2003 11:44 by Katablaster Profiel van Katablasterhttp://www.toxocara.com

precies!daarom vind ik een electrisch drumstel bagger.Kan je net zo goed op een paar planken slaan,dat maakt ook geluid en voelt hetzelfde.En gaasvellen veren te veel.Het is gewoon niet realistisch genoeg.Vandaar dat ik m'n triggers redelijk ongevoelig heb ingesteld,zodat ik wel hard moet beuken.Anders hoor je niks meer als je op een acoustisch drumstel gaat spelen omdat je gewend bent om zacht te meppen en trappen.

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 25-05-2003 11:55 by Shredhead Profiel van Shredhead

Vraagje van een gitarist:

Veel drummers die blastbeats spelen hebben amper of beduidend minder volume in hun snare. Voorbeeld wat me nu te binnen schiet is Marduk - Dark Endless. Ook live valt het me vaak op bij bands.

Is het een gebrek aan techniek/verkeerde techniek? Ik houd wel van dynamisch drumwerk, maar als je die snare amper hoort vind ik het jammer.

Andere vraag:
De ene drummer speelt blastbeats die hard met 1 voet (Severe Torture) terwijl een andere drummer dat met 2 voeten doet (maar wel hetzelfde aantal beats in het zelfde tijdsbestek speelt als dat de een-voet-blast-drummer dat doet).

Persoonlijk lijkt het 2-voeten werk me wat gezonder voor de spieren als je jet veel doet en op zeer hoog tempo. Is dat zo?

Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 25-05-2003 12:06 by Katablaster Profiel van Katablasterhttp://www.toxocara.com

Ehh....ik denk dat je een tussenweg qua volume moet kiezen.Als er een langzaam stuk gespeeld word moet je niet oerhard gaan beuken zodat je bij snelle stukken wegvalt omdat je gewoon supersnel geen tijd hebt om veel power te gebruiken.als je veel rudiments speelt,(roffels en meer van dat soort fanfare gein)krijg je een betere techniek(ik altans) waardoor ik makkelijker snel ook power kan gebruiken zonder dat ik na een halve maat moe ben.Ik doe het blasten met 2 bassdrums omdat het minder energie kost,dan kun je je beter op netheid en strak zijn concentreren.En als er dan een dubbelbass stuk na die blast komt zijn je beentjes nog niet moe.

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 25-05-2003 17:35 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 24 mei 2003 10:56 schreef zombie het volgende:
Ja, OK. Het was dus zowieso de bedoeling om naast het oefenen op een electro drum ook door te blijven spelen op een acoustische. ik zou dus bang zijn dat je het gevoel van spelen op een regulier drumstel 'kwijtraakt' als je enkel bezig bent op een electronische.

Dikke knip, hoop ik? Als je twee kits wil van een redelijk tot goede kwaliteit, ben je al gauw aardig wat pegels armer.
quote:
Op 24 mei 2003 13:34 schreef Imotep het volgende:
Mijn tip is dus: gaasvellen met eventueel triggers erop

Als je gaat triggeren, moet je niet vergeten dat er ook een module aan moet hangen. Die kosten ook wel wat.
quote:
Op 25 mei 2003 11:55 schreef Shredhead het volgende:
Veel drummers die blastbeats spelen hebben amper of beduidend minder volume in hun snare. Ik houd wel van dynamisch drumwerk, maar als je die snare amper hoort vind ik het jammer.

Veel metaldrummers slaan erg hard. Als die vervolgens erg snel willen, leveren ze automatisch in op power. Zoals Katablaster ook al zei, is het een kwestie van iets minder hard meppen in de 'normale' stukken zodat je bij blasts hetzelfde volume kan behouden. Het is dus voornamelijk een kwestie van (zelf)beheersing (niet te hard willen) en heeeel veel oefening.

Wat je vaak ziet is dat drummers wel vrij snel hogere tempo's onder de knie krijgen, maar het volume niet constant kunnen houden. Ik denk dat een groot aantal van de bekendere drummers daarom ook triggert (vooral live, omdat je dat niet even kunt bijwerken). Die spelen dan zeg maar zonder aaanslaggevoeligheid zodat elke klap even hard is. Ik zou bijvoorbeeld Tony van Nile, Pete Sandoval of Inferno (die naam!!) van Behemoth wel eens compleet acoustisch willen horen drummen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind ze alledrie erg goede drummers, maar ik vermoed dat ze zonder triggers een volumeprobleem zouden hebben met hun snare.

quote:
Andere vraag:
De ene drummer speelt blastbeats die hard met 1 voet (Severe Torture) terwijl een andere drummer dat met 2 voeten doet. Persoonlijk lijkt het 2-voeten werk me wat gezonder voor de spieren als je het veel doet en op zeer hoog tempo. Is dat zo?

Ik denk dat het een kwestie is van voorkeur en/of hoe je het jezelf hebt aangeleerd. Ik vind zelf met 2 voeten een stuk relaxter. Het zal inderdaad wel zo zijn dat het een stuk netter kan worden als je het met twee voeten doet (zoals Katablaster al opmerkte). Ik weet echter niet of een van de twee technieken daadwerkelijk beter of slechter voor je is. Het viel me laatst wel op dat Martin (voorheen Katafalk, thans Obtuse) de laatste tijd ook wel twee voeten gebruikte bij het blasten, terwijl hij dat eerder altijd met één voet deed.

Touché, pussycat!

Twone
Usericon van Twone
Posted 25-05-2003 17:59 by Twone Profiel van Twone

quote:
Op 25 mei 2003 17:35 schreef Sporty Voleg het volgende:
Ik denk dat een groot aantal van de bekendere drummers daarom ook triggert (vooral live, omdat je dat niet even kunt bijwerken). Die spelen dan zeg maar zonder aaanslaggevoeligheid zodat elke klap even hard is. Ik zou bijvoorbeeld Tony van Nile, Pete Sandoval of Inferno (die naam!!) van Behemoth wel eens compleet acoustisch willen horen drummen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind ze alledrie erg goede drummers, maar ik vermoed dat ze zonder triggers een volumeprobleem zouden hebben met hun snare.

Ik heb de video van Behemoth en de cd Pandemonic Incantations(waar er live nummers op staan, niet getriggerd,ook de video niet)
en ik hoor niet direct dat ie een probleem heeft met zen volume op zen snare, het klinkt stiller dan bij trage stukken,dat wel,maar je hoort het toch nog goed.

Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 25-05-2003 19:55 by Imotep Profiel van Imotephttp://listen.to/imothep

@shredhead: Met snelle double bass stukken en/of blaststukken kun je gewoon niet hard beuken. Met double bass kan je heel snel spelen en dat het toch noch redelijk hard is, maar met blasten gaat dat zeker niet lukken.

Op snelle stukken lever je dus altijd kracht in.

Als je live je snare met een microfoon versterkt krijg je bij een snelle blast al gauw een waas van geluid. Met een trigger zal je het veel duidelijker horen, omdat het gewoon directer is.

Ik ken zelf geen drummers die met 1 voet blasten. Ik zou niet weten wat het voordeel hiervan is. Volgens mij kan je er nooit zo snel en hard mee als met 2 voeten. En als je altijd maar met 1 voet blast ontwikkeld die voet zich ook meer dan de ander. Daardoor word je andere voet dus zwak, wat je zeker bij double bass stukken gaat merken.
Ik drum zelf alles double bass, ook bij enkel bass stukken gebruik ik beide voeten.

En wat iemand al eerder poste: ik zou ook heel benieuwd zijn als al die "grote" drummers eens acoustisch zouden drummen. Het zal zeker niet zo vet klinken

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 25-05-2003 20:01 by Shredhead Profiel van Shredhead

Dank allemaal voor de respons

Hoe leer je eigenlijk die snelheid ontwikkelen? Gewoon oefenen met een metronoom en steeds een tandje sneller zetten? (met gitaarspelen werkt dat prima iig).

@Imotep: 1 voeters: Roel (Inhume, ex-God Dethroned) en die gast van Severe Torture.

Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 25-05-2003 20:11 by Imotep Profiel van Imotephttp://listen.to/imothep

quote:
Op 25 mei 2003 20:01 schreef Shredhead het volgende:
@Imotep: 1 voeters: Roel (Inhume, ex-God Dethroned) en die gast van Severe Torture.

Dat die het voormekaar krijgen met 1 voet Severe torture is toch echt wel snel!

En: goede vraag: hoe ontwikkelen die drummers die snelheid, ik zou het echt niet weten. Veel oefenen speelt natuurlijk wel een belangrijke rol, en de techniek.

Morbidaeth
Usericon van Morbidaeth
Posted 25-05-2003 20:14 by Morbidaeth Profiel van Morbidaeth

k denk niet dat er een andere manier is dan onbeschoft veel te oefenen, of je moet met het talent geboren zijn ofzo.

wuust robuust

Twone
Usericon van Twone
Posted 25-05-2003 21:41 by Twone Profiel van Twone

quote:
Op 25 mei 2003 19:55 schreef Imotep het volgende:
@En wat iemand al eerder poste: ik zou ook heel benieuwd zijn als al die "grote" drummers eens acoustisch zouden drummen. Het zal zeker niet zo vet klinken

CoF - Vempire
CoF - Dusk
CoF - Cruelty
Lockup - Pleasures Pave Sewers
Lockup - Hate Breeds Suffering

als dat niet vet klinkt..

Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 25-05-2003 23:01 by Katablaster Profiel van Katablasterhttp://www.toxocara.com

quote:

Ik zou bijvoorbeeld Tony van Nile, Pete Sandoval of Inferno (die naam!!) van Behemoth wel eens compleet acoustisch willen horen drummen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind ze alledrie erg goede drummers, maar ik vermoed dat ze zonder triggers een volumeprobleem zouden hebben met hun snare.

Triggert tony loreano z'n snare?!!!

Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 25-05-2003 23:03 by Katablaster Profiel van Katablasterhttp://www.toxocara.com

[Dit bericht is gewijzigd door Katablaster op 25-05-2003 23:09]

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-05-2003 9:44 by Snaack Profiel van Snaack

Ik overweeg om thuis te kunnen oefenen/ te kunnen opnemen het volgende aan te schaffen:

Pearl Rhythm Traveller met gaasvellen.

Nu wil ik die gaasvellen gaan triggeren en op een drummodule aan gaan sluiten, bijv. met DDrum Red Shot triggers een Alesis DM5 aansturen.

Een setje DDrum Red Shots is nog redelijk te betalen..

Maar.. Nu zie ik ineens deze triggers, ook van DDrum:

Met welke triggers en drummodule hebben jullie ervaring? (raden jullie mij aan..)

En wie heeft er ervaring met het opnemen van getriggerde drums? Ik zal thuis Cubase gaan gebruiken.

Is het zinvol elk onderdeel van de elektronische kit op een apart spoor op te nemen of voldoet 1 stereospoor?

Ik overweeg de bekkens "analoog" op te nemen met 2 overheads. Elektronische bekkens zuigen!

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-05-2003 10:19 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Cool .. een drumstel dat je uit kunt zetten .. moesten meer drummers doen ...

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Posted 26-05-2003 12:44 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 26 mei 2003 9:44 schreef Snaack het volgende:
Ik overweeg om thuis te kunnen oefenen/ te kunnen opnemen het volgende aan te schaffen:
*ploatje*
Pearl Rhythm Traveller met gaasvellen.

Da's leuk om 'stil' op te kunnen spelen, maar het heeft toch wel een heel andere respons dan een gewoon vel.
quote:
Nu wil ik die gaasvellen gaan triggeren en op een drummodule aan gaan sluiten, bijv. met DDrum Red Shot triggers een Alesis DM5 aansturen.

Een setje DDrum Red Shots is nog redelijk te betalen...

Ik trigger thuis ook gaasvellen en raad het af, omdat de eerder genoemde andere respons naar mijn idee ook invloed heeft op de triggers. Gaasvellen zijn ontworpen om weinig geluid te maken, dus die komen gewoon veel minder in trilling. Er valt dus voor een trigger veel minder op te vangen en door te sturen. Ik sla niet heel hard, en heb ze nu zo gevoelig staan dat je automatisch erg veel overspraak krijgt. En die overspraak valt ook maar gedeeltelijk op te lossen... De fabrikanten van gaasvellen ontkennen dit natuurlijk in alle toonaarden.

Red shots heb ik er ook een stel van. Ook die raad ik je af, tenzij je ze puur en alleen op een kitje gebruikt wat je verder niet hoeft te stemmen. Je bevestigt die dingen namelijk onder een spanschroef, en dus kun je bijvoorbeeld veel minder makkelijk even de trigger er af halen (helemaal als je een red shot gebruikt op een gestemde (acoustische) set is het erg vervelend).

De DM5 heb ik ook. Er zitten op zich goede geluiden in. Hij is ook nog redelijk betaalbaar. Ik geloof dat er een flink aantal drummers is die deze module erg fijn vinden.
quote:
Maar.. Nu zie ik ineens deze triggers, ook van DDrum:
*ploatje*

Die zie ook voor het eerst.
quote:
En wie heeft er ervaring met het opnemen van getriggerde drums? Ik zal thuis Cubase gaan gebruiken.

Is het zinvol elk onderdeel van de elektronische kit op een apart spoor op te nemen of voldoet 1 stereospoor?

Ik overweeg de bekkens "analoog" op te nemen met 2 overheads. Elektronische bekkens zuigen!
Ik zou elke trigger wel apart opnemen. De frequenties zoals die in de module staan zullen qua volume waarschijnlijk wel aardig op elkaar afgestemd staan, maar je weet nooit hoe dat uitpakt op het moment dat je drumpartij deel uitmaakt van een opname met meerdere instrumenten. Ik vermoed trouwens dat dat vrij makkelijk kan met een midi ingang. De DM5 (en andere modules waarschijnlijk ook) heeft een midi-uitgang.

Wat de bekkens betreft: da's op zich geen slecht idee, ook al denk ik dat het voor crashes en ride niet zoveel uitmaakt. Wat echt slecht is, is een getriggerde hihat! Op zich kan je met een goede sample wel een redelijk hihatgeluid produceren, maar als je gaat blasten krijg je echt de neiging je naam te veranderen in Roland. Afrader, dus.

Touché, pussycat!

Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 26-05-2003 12:47 by Imotep Profiel van Imotephttp://listen.to/imothep

quote:
Op 25 mei 2003 21:41 schreef Twone het volgende:
CoF - Vempire
CoF - Dusk
CoF - Cruelty
Lockup - Pleasures Pave Sewers
Lockup - Hate Breeds Suffering

als dat niet vet klinkt..

Die van lockup heb ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen. Van cof heb ik wel alles, maar ik vind bijv. cruelty toch wel erg getriggerd klinken.

Het zou ook gewoon met en microfoon opgenomen kunnen zijn, maar het klinkt erg gemaakt. Luister maar eens goed naar de snare. Je hoort dat elke klap hetzelfde is, en er zit ook een soort nagalm in. Ik ken geen snare drums die zo'n lange klank maken als op dat album te horen is.

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Posted 26-05-2003 12:50 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 25 mei 2003 23:01 schreef Katablaster het volgende:
Triggert tony loreano z'n snare?!!!
Op "Ravenous" wel, volgens mij. De platen van Nile ken ik niet.

Touché, pussycat!

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-05-2003 14:47 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 26 mei 2003 12:44 schreef Sporty Voleg het volgende:
Da's leuk om 'stil' op te kunnen spelen, maar het heeft toch wel een heel andere respons dan een gewoon vel.

Dat heb ik gemerkt ja.. Vreselijk "nerveuze" respons. *stuiter de stuiter de stuiter*

Ik heb weleens op een Roland TD-10 gespeeld (die mega dure kit met gaasvellen) en de respons (van zelfs dat vlaggeschip) viel me erg tegen

quote:

Ik trigger thuis ook gaasvellen en raad het af, omdat de eerder genoemde andere respons naar mijn idee ook invloed heeft op de triggers. Gaasvellen zijn ontworpen om weinig geluid te maken, dus die komen gewoon veel minder in trilling. Er valt dus voor een trigger veel minder op te vangen en door te sturen. Ik sla niet heel hard, en heb ze nu zo gevoelig staan dat je automatisch erg veel overspraak krijgt. En die overspraak valt ook maar gedeeltelijk op te lossen... De fabrikanten van gaasvellen ontkennen dit natuurlijk in alle toonaarden.

Hmmm.. Daar heb je wel een punt ja.. Maar, wat is dan een alternatief als je stil wilt drummen en toch wilt triggeren?

Ik zou natuurlijk de bijgeleverde echte vellen op de Pearl Rhythm Traveller kunnen zetten, volgens mij produceert de kit dan nog niet veel geluid. Dan heb ik de feel van een echte kit met een redelijk beperkt volume.

Dat zal ik eens uit gaan proberen in de muziekwinkel!

quote:
Red shots heb ik er ook een stel van. Ook die raad ik je af, tenzij je ze puur en alleen op een kitje gebruikt wat je verder niet hoeft te stemmen. Je bevestigt die dingen namelijk onder een spanschroef, en dus kun je bijvoorbeeld veel minder makkelijk even de trigger er af halen (helemaal als je een red shot gebruikt op een gestemde (acoustische) set is het erg vervelend).

Aha! Ik dacht dat je die triggers op de rim vast kan klemmen.. Maar, maakt voor mij niet uit omdat ik ze voor het triggeren van zo'n klein Pearl oefenkitje wil gaan gebruiken.

quote:

De DM5 heb ik ook. Er zitten op zich goede geluiden in. Hij is ook nog redelijk betaalbaar. Ik geloof dat er een flink aantal drummers is die deze module erg fijn vinden.

Ik zou hem moeten horen, een 2e hands DM Pro is wellicht nog net iets leuker Ik ben erg benieuwd, vooral het tomgeluid vind ik altijd erg tegenvallen.. Nothing beats the real thing heh

quote:
Ik zou elke trigger wel apart opnemen. De frequenties zoals die in de module staan zullen qua volume waarschijnlijk wel aardig op elkaar afgestemd staan, maar je weet nooit hoe dat uitpakt op het moment dat je drumpartij deel uitmaakt van een opname met meerdere instrumenten.

Daar heb je gelijk in.. Voor maximale controle tijdens het mixen dus alle sporen apart opnemen.

quote:

Ik vermoed trouwens dat dat vrij makkelijk kan met een midi ingang. De DM5 (en andere modules waarschijnlijk ook) heeft een midi-uitgang.

Mooi Ideaal om de drums als MIDI-track en niet als WAV op te nemen, kan je achteraf nog geluiden veranden enzo

quote:
Wat echt slecht is, is een getriggerde hihat! Op zich kan je met een goede sample wel een redelijk hihatgeluid produceren, maar als je gaat blasten krijg je echt de neiging je naam te veranderen in Roland. Afrader, dus.

LOL!

2 enorme beperkingen van elektronische bekkens vind ik:
-afdempen gaat niet (alleen bij die dure Roland pads..)
-het bekken laten 'resoneren' gaat niet, ik bedoel het effect dat je krijgt als je snel achter elkaar op je bekken "roffelt", dan krijg je zo'n mooie zee van bekkengeluid.

Twone
Usericon van Twone
Posted 26-05-2003 16:21 by Twone Profiel van Twone

quote:
Op 26 mei 2003 12:47 schreef Imotep het volgende:
Die van lockup heb ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen. Van cof heb ik wel alles, maar ik vind bijv. cruelty toch wel erg getriggerd klinken.

Het zou ook gewoon met en microfoon opgenomen kunnen zijn, maar het klinkt erg gemaakt. Luister maar eens goed naar de snare. Je hoort dat elke klap hetzelfde is, en er zit ook een soort nagalm in. Ik ken geen snare drums die zo'n lange klank maken als op dat album te horen is.

alles van Barker tijdens zen cradle periode is niet getriggerd, maar idd op Cruelty klinken de drums wat vreemd, slecht gemixt enz.. dat zal er wel voor een deel mee te maken hebben dat hij opgestapt is.

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Posted 26-05-2003 19:59 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 26 mei 2003 14:47 schreef Snaack het volgende:
Ik heb weleens op een Roland TD-10 gespeeld (die mega dure kit met gaasvellen) en de respons (van zelfs dat vlaggeschip) viel me erg tegen

Yamaha DTExtreme zlefde verhaal. Maar die vellen (Yamaha en Roland) zijn dan weer wel goed getriggerd itt losse triggerheads (gaasvellen) waar je een trigger opschroeft.
quote:
Hmmm.. Daar heb je wel een punt ja.. Maar, wat is dan een alternatief als je stil wilt drummen en toch wilt triggeren?

Volgens mij schreef Katablaster ergens dat hij zijn ketels volpropt met een of ander schuim.
quote:
Ik zou natuurlijk de bijgeleverde echte vellen op de Pearl Rhythm Traveller kunnen zetten, volgens mij produceert de kit dan nog niet veel geluid. Dan heb ik de feel van een echte kit met een redelijk beperkt volume.

Ik denk dat je dat nog vies gaat tegenvallen. Een groot deel van de herrie komt namelijk van het vel, niet de ketel. De Rhythm Traveler ketels zijn dan wel open aan de onderkant, maar dat zegt niets. Denk maar eens aan de kutherrie die rototoms maken, of van die open trommels die reggae-muzikanten wel gebruiken.
quote:
Aha! Ik dacht dat je die triggers op de rim vast kan klemmen.. Maar, maakt voor mij niet uit omdat ik ze voor het triggeren van zo'n klein Pearl oefenkitje wil gaan gebruiken.

De duurdere uitvoering klem je inderdaad op de rim. Red Shots zet je vast met een spanschroef. Daar kwam ik achter toen ik ze eenmaal had aangeschaft (niet goed genoeg laten informeren ). Als je doorzet met die plannen en je wil redshots gaan aanschaffen, wil ik wel overwegen zelf de duurdere te kopen en een leuke prijs te bedenken voor mijn reshots . Het zijn er trouwens maar drie (op kick en snare heb ik de duurdere variant).
quote:
Ik zou hem moeten horen, een 2e hands DM Pro is wellicht nog net iets leuker.
Als je die 2ehands kan vinden, dan zeker.
quote:
Nothing beats the real thing heh

Dat is inderdaad het grote voordeel (nou ja, een van de grote voordelen) van mijn getriggerde thuiskitje: als ik in de repetitieruimte kom en ik krijg met een normale tik ineens een enorme knal uit zo'n ketel, da's ineens weer kicken!
quote:
2 enorme beperkingen van elektronische bekkens vind ik:
-afdempen gaat niet (alleen bij die dure Roland pads..)

De dm-5 ondersteunt geen chokes. Van de dm-pro weet ik het niet. Da's wel iets om in de gaten te houden als je een module uitzoekt.
quote:
-het bekken laten 'resoneren' gaat niet, ik bedoel het effect dat je krijgt als je snel achter elkaar op je bekken "roffelt", dan krijg je zo'n mooie zee van bekkengeluid.

Dat kan de dm-5 ook niet. Wellicht de dm-pro, maar dat zou ik niet durven zeggen.

Touché, pussycat!

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com