IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : My Dying Bride Vorige pagina | Volgende pagina
Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 03-10-2006 11:26 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 3 oktober 2006 11:14 schreef Jenje het volgende:
Nee .. kil .. ik hoor bij Shaun veel minder plezier in het drummen ...

Ik weet niet of je My Dying Bride nog wel doom mag noemen, maar ik geloof niet dat het ooit de bedoeling was om te klinken alsof men met plezier stond te spelen.
Ik ben niet zo thuis in het latere werk van MDB, maar intuïtief denk ik dat de meer minimalistische en "met minder plezier" drummende gast beter bij dit gezelschap pastte als de nieuwe.

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 03-10-2006 11:29]

Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-10-2006 11:29 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

dit vanzelfsprekend binnen het kader van doom he ..

als ie drumt alsof ie bij The Offspring speelt zou ik het niet goed noemen ...

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-10-2006 11:30 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 3 oktober 2006 11:26 schreef Jenje het volgende:
Mja lastig te zeggen hoor maar ik vind de drumpartijen veel minder saai gespeeld dan op vorige werkjes .. ik hoor niet een drummer die netjes zijn partijen inspeelt en dan kapt, maar iemand die en strak drumt en lol in zijn spel heeft ... alles klinkt dan net effe wat fanatieker, wat frisser

Moeilijk uit te leggen ...

ik zal het eens op zo een manier gaan luisteren als ik de nieuwe cd heb. ben er wel erg benieuwd naar

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 03-10-2006 11:32 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Zo vind ik ook de zang een stuk inteerssanter geworden. Ik hoor in de stem terug dat ie meer lol erin heeft, waardoor hij meer aandurft en ook meer variatie in zijn stem gooit.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-10-2006 11:35 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 3 oktober 2006 11:14 schreef Jenje het volgende:
Nee .. kil .. ik hoor bij Shaun veel minder plezier in het drummen ...
Tsja, dat heb ik nooit zo gehad, en ik vond het uiterst klinische van Shaun op de eerdere albums altijd erg vet, naast de wat bredere meer ontspannen partijen die hij speelde. Die man trapte er een dubbele bass alsof hij achterover op de bank hing te zappen.
quote:
Op 3 oktober 2006 11:32 schreef Jenje het volgende:
Zo vind ik ook de zang een stuk inteerssanter geworden. Ik hoor in de stem terug dat ie meer lol erin heeft, waardoor hij meer aandurft en ook meer variatie in zijn stem gooit.
Daar geef ik je 100% gelijk in.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 03-10-2006 11:36]

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 03-10-2006 11:37 by Heiden Profiel van Heiden

Ik kan er niet over oordelen, aangezien ik MDB eigenlijk al sinds midden jaren 90 behoorlijk vind zuigen. Het is zo gothy met dat gemiep over rozen, schoonheid, romantiek en weggelopen vriendinnetjes.
Als ik dan doom luister dan heb ik liever het brute, suïcidale defaitisme van een Esoteric in plaats van dat psuedo-romantische geneuzel.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-10-2006 11:37 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 3 oktober 2006 11:37 schreef Heiden het volgende:
Ik kan er niet over oordelen, aangezien ik MDB eigenlijk al sinds midden jaren 90 behoorlijk vind zuigen. Het is zo gothy met dat gemiep over rozen, schoonheid, romantiek en weggelopen vriendinnetjes.
Als ik dan doom luister dan heb ik liever het brute, suïcidale defaitisme van een Esoteric in plaats van dat psuedo-romantische geneuzel.

Het is een andere kant van doom metal, maar evengoed doom metal. En het is je goed recht om de ene kant wél vet te vinden en de andere niet, natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 03-10-2006 11:38]

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-10-2006 11:40 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:

nou, ik luister vooral naar de muziek dus (lees weinig teksten) en sommige stukken muziek van hen , dat is puur ongeluk vertaald in muziek. echt fantastisch vind ik dat. maar goed, smaken verschillen nu eenmaal.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 03-10-2006 11:45 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:

MDB is dan ook doomdeath en Esoteric zit tegen funeral doom

je vergelijkt nu een dimmu met een burzum ...

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-10-2006 11:46 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 3 oktober 2006 11:45 schreef Jenje het volgende:

Dimmu met Xasthur is correcter denk ik

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 03-10-2006 11:53 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

ach allemaal één dikke berg stront

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 03-10-2006 11:53 by Heiden Profiel van Heiden

As the Flower Withers en Turn Loose the Swans vond ik vroeger dikke heerschplaten. En het nummer Your River vind ik trouwens ook wel goed en da's volgens mij nog niet al te oud.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 03-10-2006 11:54 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Zijn ook heerschplaten .. ik vind de nieuwe aardig wat trekjes hebben van The Angel and the Dark River ..

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 03-10-2006 11:58 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 3 oktober 2006 11:45 schreef Jenje het volgende:

Ik wou die twee bands absoluut niet met elkaar vergelijken. Ik zoek gewoon liever de extremen op, dat kwam volgens mij toch wel vrij duidelijk naar voren in mijn post.
Je moet echt eens iets aan je begrijpend lezen doen, kerol.

My Dying Bride met Esoteric vergelijken...Ik zou niet durven.

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 03-10-2006 12:37 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
En dat is precies de hele essentie van de band. . Ik heb Aaron ooit geinterviewed en hem een soortgelijke vraag gesteld en als antwoord kreeg ik dat de teksten in de geest van de bandnaam geschreven worden en overigens totaal niet autobiografisch of wat zijn. De beste man is al jaren gelukkig getrouwd

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 03-10-2006 12:43 by Heiden Profiel van Heiden

Dank voor uw beknopte, doch heldere toelichting.

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 03-10-2006 12:52 by Heiden Profiel van Heiden

Ik wist trouwens wel dat dat gewoon het hele concept achter de band was en is, die romantiek zat er vanaf het prille begin al in, maar toen werd het nog vergezeld van ultralogge death-doom. Toen de violen een hoofdrol begonnen te spelen was het voor mij snel einde oefening wat betreft MDB.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 03-10-2006 13:26 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Violist zit er juist al jaren niet meer bij ....

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 03-10-2006 13:36 by Heiden Profiel van Heiden

Ik raakte dan ook midden jaren '90 het contact met My Dying Bride kwijt. En toen zaten ze nog midden in hun violentijdperk, niet?

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 03-10-2006 13:42 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Voor zover ik me kan herinneren was die alleen een permanent lid op Turn Loose the Swans (93) en The Angel and the Dark River (95) ...

Daarvoor sessielid daarna andere toestenisten

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 03-10-2006 13:43]

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-10-2006 13:43 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 3 oktober 2006 13:42 schreef Jenje het volgende:
Voor zover ik me kan herinneren was die alleen een permanent lid op Turn Loose the Swans en The Angel and the Dark River ...

Daarvoor sessielid daarna andere toestenisten

Op Like Gods of the Sun was hij ook nog vol lid.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 03-10-2006 13:44]

Jällö
Usericon van Jällö
Posted 03-10-2006 13:45 by Jällö Profiel van Jällö

@heiden: Yep, en in latere albums is het vervangen door een een keyboard/samples met veel vioolachtige klanken.

Niet helemaal mijn ding, en ik heb ook een schurfthekel aan die romantische thematiek etc. maar ik vind de muziek wel goed, op vrijwel alle albums.

Ik ben benieuwd naar het nieuwe album , en hoe die John drumt. Hun drummers tot nu toe waren weliswaar strak, mar toch altijd vrij houterig .

Information is not knowledge is not wisdom is not truth

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 03-10-2006 13:45 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 3 oktober 2006 13:43 schreef ZelThoR het volgende:
Op Like Gods of the Sun was hij ook nog vol lid.
Herstel: die verliet de band idd net voor opnames van 34.blabla% complete

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 03-10-2006 13:47]

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 03-10-2006 13:46 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

KLopt. En daarna tijdens het schrijfproces van 34.788% groeiden Martin en MDB uit elkaar. Martin speelde liever sfeervolle muziek dan dat waar MDB zich op dat moment de vingers aan wenste te branden en zo vertrok Martin naar Anathema.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-10-2006 13:47 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 3 oktober 2006 13:45 schreef Jenje het volgende:
Hmm kan in biosheet alleen zien wanneer hij erbij kwam .. in boekje LGOS staat geen line-up
Klopt, maar hij zat er wel bij, kijk ook anders de clip van For You maar eens

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com