IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : My Dying Bride Vorige pagina | Volgende pagina
Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 17-06-2003 15:23 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

Dreadful Hours = cliché.

Die intro van de cd. 4 minuten gitaar gepiel. Dat is wel ff wat anders dan de intro van Your River, 4 minuten opbouwende spanning: prachtig.

Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )

Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 17-06-2003 15:24 by Mortanius Profiel van Mortaniushttp://www.myspace.com/thearchest

Ik vind juist dat de sfeer er heel erg aanwezig is! Fantastisch album!

Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 17-06-2003 15:33 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 17 juni 2003 15:05 schreef Jenje het volgende:
Cool .. hoe kom je daar nou weer aan dan??

eBay

Zenial

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 15-12-2003 19:48 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

Ah coverart van de nieuwe cd is klaar:

Zenial

antipop
smoel houwe
Usericon van antipop
Posted 15-12-2003 20:03 by antipop Profiel van antipop

quote:
Op 15 december 2003 19:48 schreef Zenial het volgende:

MOOOOOIIIIIII!!!!!! ben een echte bride fan en zelfs34.788%...complete kan ik goed pruimen,toch ben ik wel blij dat ze hierna weer de hardere kant zijn opgegaan en dat ook die geweldige grunt weer terug is!
persoonlijke fafo's
turn loose the swans
the thrash of naked limbs(mini)
like gods of the sun
the light at the end of the world
the dreadful hours
en natuurlijk de live cd

het geven van je mening is LEVENSGEVAARLIJK!!!

Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 15-12-2003 20:31 by Tormented soul Profiel van Tormented soul

Mijn favo blijft The Angel And The Dark River..

The Cry of mankind

antipop
smoel houwe
Usericon van antipop
Posted 15-12-2003 20:36 by antipop Profiel van antipop

quote:
Op 15 december 2003 20:31 schreef Tormented soul het volgende:
Mijn favo blijft The Angel And The Dark River..

The Cry of mankind

mmm,vind ik juist de mindere bride cd,te weinig vette riffs ,maar hij is niet slecht hoor

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-12-2003 20:43 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 15-12-2003 20:43 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

buh! Die "low quality samples" klinken niet slecht! *wil naar de winkel sprinten*

' '
Usericon van ' '
Posted 16-12-2003 1:08 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 15 december 2003 19:48 schreef Zenial het volgende:

Dimmu Borgir - Spiritual Black Dimensions ripp off, 100%. Jammer.

"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"

invictis
Usericon van invictis
Posted 16-12-2003 1:10 by invictis Profiel van invictis

quote:
Op 16 december 2003 1:08 schreef ' ' het volgende:

hmmf ik vind deze hoes van MDB veel cooler dan die van DB en in hoeverre kan je nou spreken van een "copie"

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

' '
Usericon van ' '
Posted 16-12-2003 1:19 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

Samples klinken ongeinspireerd en geforceerd.

"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"

McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 16-12-2003 1:22 by McDoom Profiel van McDoom

Over hoezen maak ik me niet druk...maar de muziek doet me het ergste vermoeden...

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 16-12-2003 1:47 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 16 december 2003 1:08 schreef ' ' het volgende:

quote:
I think the fact that they are both angels in torment, and that I painted the angel posed with her head back has made an instant similarity to dimmu's artwork, probably more so because where dimmu's photograph has a blindfold, thats in a very similar place to the severed part!
Ive got nothing against dimmus artwork, infact, now i know of them, and had a look, I quite like some of it.
BUT the 'sinomatra' has a very different message, much more intune with the my dying bride ethos! So the idea is to look at the picture and think what my dying bride are trying to say... and it certainly wouldnt be just a tortured angel would it!

Cheers

Andy Green

(van het My Dying Bride forum)

Zenial

McDoom
Usericon van McDoom
Posted 16-12-2003 1:50 by McDoom Profiel van McDoom

Ik snap dat geleuter om hoezen nooit zo...voor mijn part zit er een witte inlay bij zonder artwork en 0,0 informatie...

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 16-12-2003 1:55 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 16 december 2003 1:50 schreef McDoom het volgende:
Ik snap dat geleuter om hoezen nooit zo...voor mijn part zit er een witte inlay bij zonder artwork en 0,0 informatie...

Mja ik vind dat het wel iets extra's geeft. Het zet alvast de sfeer voordat je de cd beluistert. Maar de muziek zelf is natuurlijk wel het belangrijkste.
Ik heb al een tijdje de live opnames van de drie nieuwe nummers die ze bij het concert in utrecht speelden, en die klinken erg in de stijl van The Light en Dreadfull, maar die twee nieuwe sampletjes vind ik weer wat meer weghebben van 34,788%... waarschijnlijk vanwege dat effect op de vocalen. Maar ik denk wel dat het een erg goede cd gaat worden

Zenial

McDoom
Usericon van McDoom
Posted 16-12-2003 1:58 by McDoom Profiel van McDoom

Ik vind ook dat hoezen iets extra's kunnen bieden...maar als een hoes 100% klote is is een CD er toch niks minder om...hoe tegenstrijdig dat ook klinkt...

Dus eigenlijk voegt die hoes ook niets toe dan...

Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 16-12-2003 1:59 by Phlegyas Profiel van Phlegyas

quote:

Nog een paar dingetjes: "blabla Complete" (excuses Claw) vind ik een ijzersterke plaat. Het is één van de weinige platen in mijn collectie die ik in één keer fantastisch vond. Gigantische progressie t.a.v. de vorige plaat, lekkere nummers, goeie zanglijnen (vooral in vergelijk met "TLTS"), geweldige sound, en precies lang genoeg.

Ik vind dit zelfs het beste mdb album ooit (ja echt waar? echt waar. Das niet erg true. Nee das nie erg true maar wel waar)

Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)

McDoom
Usericon van McDoom
Posted 16-12-2003 2:03 by McDoom Profiel van McDoom

quote:
Op 16 december 2003 1:59 schreef Phlegyas het volgende:
Ik vind dit zelfs het beste mdb album ooit (ja echt waar? echt waar. Das niet erg true. Nee das nie erg true maar wel waar)

Niet tr00 maar wel een goede CD ja...beter dan die twee die erna kwamen...

McDoom
Usericon van McDoom
Posted 16-12-2003 2:09 by McDoom Profiel van McDoom

quote:
Op 17 juni 2003 12:21 schreef Jenje het volgende:
Heb nu "Like Gods of Sun" op staan, zitten enkele erg goede nummers tussen, maar ik mis toch de grunt erg op deze cd.
Die vond ik nog erg goed...ik hoop dat die nieuwe me weer meer raakt...3 cd's "net niet" is toch teveel van het goede...

antipop
smoel houwe
Usericon van antipop
Posted 16-12-2003 2:09 by antipop Profiel van antipop

quote:
Op 16 december 2003 2:03 schreef McDoom het volgende:

Niet tr00 maar wel een goede CD ja...beter dan die twee die erna kwamen...

87676566556%complete is inderdaad een gave cd maar die cd's erna vind ik toch wel weer heel gaaf(hard) alleen die viool die blijf ik toch een beetje missen,maar de nieuwe gaat meer richting like gods..,en das ook geen verkeerde plaat(zonder grunt,dus ben benieuwd of de grunt ook op de nieuwe ontbreekt)

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 16-12-2003 2:12 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 16 december 2003 2:09 schreef antipop het volgende:
87676566556%complete is inderdaad een gave cd maar die cd's erna vind ik toch wel weer heel gaaf(hard) alleen die viool die blijf ik toch een beetje missen,maar de nieuwe gaat meer richting like gods..,en das ook geen verkeerde plaat(zonder grunt,dus ben benieuwd of de grunt ook op de nieuwe ontbreekt)

Live werd er in de nieuwe nummers weer lekker gegrunt. Volgens mij is het weer redelijk in de stijl van dreadful (sorry doomy, moet je toch maar smaak krijgen om hem te kunnen waarderen )

Zenial

McDoom
Usericon van McDoom
Posted 16-12-2003 2:14 by McDoom Profiel van McDoom

quote:
Op 16 december 2003 2:09 schreef antipop het volgende:
Mja...ik hou erg van de oude, harde MDB...maar tegenwoordig klinkt het zo geforceerd...en onecht...

Maar dat vind ik bij alle reünies ook...dit voelt gewoon hetzelfde...vaag...

McDoom
Usericon van McDoom
Posted 16-12-2003 2:18 by McDoom Profiel van McDoom

quote:
Op 16 december 2003 2:12 schreef Zenial het volgende:sorry doomy, moet je toch maar smaak krijgen om hem te kunnen waarderen
nou...eigenlijk...vind ik dat ik genoeg smaak heb...en deze MDB ga ik eens heel goed beluisteren voor aanschaf... (en dat hoefde vroeger nooit...wat voor stijlveranderingen ze ook maakten...), want 2x gedesillusioneerd zijn door één van mijn favoriete bands vind ik wel genoeg...

[Dit bericht is gewijzigd door McDoom op 16-12-2003 2:18]

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 16-12-2003 8:56 by Staalman Profiel van Staalman

Ik ben toch echt teleurgesteld in My Bying Bride... sinds "Like Gods Of The Sun" zijn ze in mijn optiek het spoor gewoon kwijt. Het meest storende vindt ik dat de Aaron ten tijde van "34.788% complete" heel duidelijk stelde dat de grunt nooit meer terug zou keren... Dit is de koers die wij varen en niemand die dat voor ons bepaald, was de strekking van zijn relaas. En dit alles omdat ze toen al 3 gruntloze platen hadden uitgebracht, en een groot gedeelte daar nog steeds over liep te mekkeren.

En toen die knieval en weer terug op zogenaamde "oude vertrouwde paden" omdat de verkoop tegenviel. En als het nou goede platen waren... maar nee. En nu opeens ook nog eens half onder de schoenensmeer op het podium staan... wat willen ze nou. Hun plaatsje op "The best of gothic rock deel III" cd's hadden ze al, maar ook nog zulke gimmicks. En dat voor een band die vroeger altijd wars was van alle trends en z'n eigen ding deed.
Wat dat betreft petje af voor Anathema en Paradis Lost dat zij wel gewoon datgene zijn blijven maken wat ze mooi vinden ondanks de verkoopcijfers...

[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 16-12-2003 8:58]

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com