IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Depressief... Vorige pagina | Volgende pagina
Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 17-12-2002 19:07 by Morgil Profiel van Morgil

quote:
Op 17 december 2002 19:05 schreef VUIG het volgende:
voor depressies is er maar 1 oplossing..


GILETTE!!!! THE BEST A MAN CAN GET!!!!!!!!








Shun Sacer
Usericon van Shun Sacer
Posted 17-12-2002 19:43 by Shun Sacer Profiel van Shun Sacerhttp://www.myspace.com/shunsacer

quote:
Op 17 december 2002 18:51 schreef Morgil het volgende:
ik heb gisteren naar het ggz gebelt en nu blijkt het dat het waarschijnlijk nog wel een half jaar (wacht al 4 maanden) kan duren voordat mijn therapie van start gaat. Ze gaan nu een gesprek regelen voor me waarin ik voorgelicht word en kan kiezen voor medicatie. Ik weet nu al dat ik geen medicatie ga nemen, wat voor dan ook.

Het is een grote fabel dat depressie zou samenhangen met een gebrek aan serotonine..dat denken al die psychiaters etc maar die zijn fout voorgelicht. medicatie maakt het als het ware alleen nog maar erger aangezien als je er op gegeven moment mee stopt de depressie nog erger is dan als ie al was. Prozac en dat soort spul zorgt ervoor dat serontonine langer actief blijft.... men heeft altijd gedacht dat dat de reden was dat het soms hielp..maar je zou eerder zeggen dat het helpen van prozac een bijverschijnsel is.
Ik heb geen zin om heel mijn leven afhankelijk te zijn van die troep en het genezingsproces dus als het ware alleen maar uit te stellen en niet daadwerkelijk te genezen.



hehehe das nie waar Morgil... je moet de berichten over prozac en zo beter lezen...(en Discovery Channel met een korreltje zout nemen VOORAL als het gaat over psychologie en psychiatrie). Er zijn erg veel nadelige bijeffecten van serotonine uptake remmers, maar dat ze totaal niet werken is onzin! Dit soort berichten zijn precies hetzelfde in extremiteit als de berichten van de fabrikanten in de jaren 70/80/90 dat prozac zo fantastisch is. Het is niet het een of het ander.... trouwens prozac is al hartsikke verouderd.. er zijn nieuwe betere medicijnen met minder bij effecten, die ook efficienter werken. Maar ook hierbij zijn er nog nadelige effecten. Medicijnen zijn nooit(!) zonder ongewenste bijeffecten!
Verder is het belangrijk om de juiste medicijnen te kiezen voor een patient. Niet alle hersenen zijn gelijk... de een heeft een regelmatiger serotonine balanswisseling nodig de ander dopamine en dr zijn nog wel 1000 andere stofjes.

Over het algemeen kun je stellen dat de anti-depressiva (want hier hebben we het voornamelijk over) goed werken! Helaas zijn er veel uitzonderingen. Mensen waarbij de pilletjes niet werken of waarbij de boel wordt verergerd door het slikken van die zooi. Toch is het merendeel van de patienten er beter af.
Helaas duurt het een poosje voordat de juiste medicijnen zijn gevonden en de juiste dosering. Ik heb zelf van alles geslikt en nu zit ik eindelijk op een goede dosering en de juiste medicijnen. Dat kan wel een paar jaar duren.

Verder zou ik je willen adviseren niet meteen de pillen te weigeren. Misschien dat ze helpen. Misschien niet. De kans dat je er 'rare' dingen van gaat doen is nog steeds erg klein. Maar elke patient die er door in de ellende komt is er een teveel natuurlijk.
In de psychologie en de psychiatrie zijn de nadelige effecten van medicijnen al lang bekend (jaaaaaaaaaaaaaren). Wat je op Discovery Channel hebt gezien is een paniek hype zoals we wel vaker zien, ook op andere gebieden. Zelfs op de bijsluiter van de medicijnen staat dat het hele proces van medicijnen nemen in de gaten moet worden gehouden. Men moet vooral letten op 'slechte' tekenen van de werking.


Uit onderzoek blijkt trouwens dat de beste resultaten worden verkregen bij patienten die en therapie volgen en medicijnen slikken. Patienten die of alleen medicijnen slikken of alleen therapie volgen hadden wat minder goede resultaten (maar toch nog steeds positief!). Verder blijkt dat bij sommige mensen depressies vanzelf weer overgaan zonder therapie en medicijen. Het risico is echter te groot om passief te blijven denk ik (mijn eigen mening). Nou ja dat verschilt ook weer per individu.

En je hoeft zeker niet je hele leven er aan verslaafd te zijn. Je moet wel ontwennen (logisch het zijn 'drugs'), maar dat gaat in de meeste gevallen goed! Een vriend van me is net klaar daarmee! En mijn zus ook al een hele poos. Wees maar niet bang voor medicijnen hoor. Ook niet als je een hele hoge dosis krijgt. De hoogte van de dosis zegt namelijk niets over de zwaarte van de ziekte.

En je stelt het genezingsproces helemaal niet uit! Voor een groot deel is het GENEZEN! Gedachten, emoties, waarnemingen, alles is fysiologisch bepaald. Verander je de fysiologie dan verander je de gedachten, emoties en waarnemingen. En die verandering kan vrij stabiel zijn ook zonder medicijnen (na ontwenning)!!!
Aan de andere kant, als je blijft nadenken op een 'ongezonde' manier, dan is de kans groot dat die positieve fysiologische verandering (veroorzaakt door medicijnen) weer teniet wordt gedaan. Een combi van therapie en medicijnen is het beste (in geval van een Zware Depressieve Stoornis).

Hoe ik dit allemaal weet? hehehe ik studeer 2 richtingen binnen psychologie (4e jaars). Ik heb veel artikelen hierover gelezen. En ik ben zelf ook een nutcase, vandaar de medicijnen .


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 04-03-2003 15:01 by MetalgirlOphelia Profiel van MetalgirlOphelia

het is weer eens zover...


Betrayal of thine
Thine own breed
Black rain spirit
Mine soul thou keep
A dagger of hate
Stabbed mine heart
Black roses wilt
Faith falls apart
My eyes cold
Like winter frost
Water of pain
For all fades to dust

Through years
Through pain
Through tears
Through rain
A lesson taught
Hate shall be mine…



Kankerlul


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 04-03-2003 15:06 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Weer eens duidt er op dat je vaker korte periodes neergeslagen bent. Dit is natuurlijk en gaat vanzelf over.
Dit wordt geen depressie genoemd.

Er is pas sprake van een depressie na 14 dagen moedeloos etc [en de rest van de symptomen].


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 04-03-2003 15:07 by Carnagath Profiel van Carnagathhttp://carnalleftovers.com

Mijn vriendin had gister ineens een erge bui ... tot 3 uur in de nacht zitten praten, knuffelen ... gelukkig ging ze weer opgewekt naar huis ...

[Dit bericht is gewijzigd door Carnagath op 04-03-2003 15:08]



MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 04-03-2003 15:07 by MetalgirlOphelia Profiel van MetalgirlOphelia

neej dat is niet zo en zolang ik het maar snap... het gaat nooit helemaal over en dat is gewoon kankerzooi


Kankerlul


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 05-06-2003 22:57 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

I cannot leave here, I cannot stay.
Forever haunted, more then afraid.
Asphyxiate on words I would say.
I'm drawn to a blackened sky as I turn blue.

There are no flowers, no not this time.
There will be no angels gracing the lines.
Just these stark words I find.
I'd show a smile but I'm to weak.
I'd share with you, could I only speak,
just how much this hurts me.

I cannot stay here, I cannot leave.
Just like all I loved, I'm make-believe.
Imagened heart, I disappear.
Seems no one will appear here and make me real.

There are no flowers, no not this time.
There will be no angels gracing the lines.
Just these stark words I find.
I'd show a smile but I'm to weak.
I'd share with you, could I only speak,
just how much this hurts me.

I'd tell you how it haunts me...
Cuts through my day and sinks into my dream.
You don't care that it haunts me!!!

There are no flowers, no not this time.
There will be no angels gracing the lines.
Just these stark words I find.
I'd show a smile but I'm to weak.
I'd share with you, could I only speak,
just how much this hurts me.
Just how much this hurts me.
Just how much you...


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 05-06-2003 23:00 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

mooie tekst *stilte*


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 05-06-2003 23:50 by Possessedpacman Profiel van Possessedpacmanhttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Een vriendin van mij is 15 en is al naar 15 verschillende artsen/psychiaters/sociaal medewerkers geweest. Ze krijgt ineens huilbuien en nadenken over zelfmoord is niet bijzonder. Dit heeft ze al bijna 2 jaar.


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Sater
Usericon van Sater
Posted 23-06-2003 21:38 by Sater Profiel van Sater

quote:
Op 5 juni 2003 23:50 schreef Possessedpacman het volgende:
Een vriendin van mij is 15 en is al naar 15 verschillende artsen/psychiaters/sociaal medewerkers geweest. Ze krijgt ineens huilbuien en nadenken over zelfmoord is niet bijzonder. Dit heeft ze al bijna 2 jaar.

Ik denk ook best vaak na over zelfmoord...


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 23-06-2003 21:38 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

doen joh.



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 23-06-2003 21:40 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

ik heb het grote geluk dat is veels te positief ben ingesteld en overal dus uiteindelijk zelf wel uitkom. sinds kort loop ik wel bij de psych omdat het beter is voor mij om bepaalde dingen een plekje te geven.


Sater
Usericon van Sater
Posted 23-06-2003 21:41 by Sater Profiel van Sater

quote:
Op 23 juni 2003 21:38 schreef Azagthoth het volgende:
doen joh.


doe ik ook


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 23-06-2003 21:41 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 4 maart 2003 15:06 schreef Slechtheid het volgende:
Weer eens duidt er op dat je vaker korte periodes neergeslagen bent. Dit is natuurlijk en gaat vanzelf over.
Dit wordt geen depressie genoemd.

Er is pas sprake van een depressie na 14 dagen moedeloos etc [en de rest van de symptomen].

haha die testen zijn grappig, ik score zeer oke op zulke dingen, ben ik tenminste ergens goed in


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 23-06-2003 21:47 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 23 juni 2003 21:41 schreef Sater het volgende:
doe ik ook


Mooi, weer een jankie minder.



Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 23-06-2003 21:50 by Dunne_Hein Profiel van Dunne_Hein

quote:
Op 23 juni 2003 21:41 schreef Sater het volgende:
doe ik ook


Zet je je webcam wel aan?


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Sater
Usericon van Sater
Posted 23-06-2003 22:03 by Sater Profiel van Sater

Gaf die niet aan dat het niet geheel serieus was?

Ik reageerde op die post erboven, ik bedoel dat ik het gejank vind als iemand aan zelfmoord denkt, kan mij dat nou verotten, als ik een Abyssic hate cd opzet dan wordt ik met zelfmoord geconfronteerd en dus denk ik eraan, maar ik doe het dan nog niet.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 23-06-2003 22:14 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

Godver, ons blij maken met een dooie parkiet.



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-06-2003 22:16 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/



Je moeder.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-06-2003 22:17 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 4 maart 2003 15:06 schreef Slechtheid het volgende:
Weer eens duidt er op dat je vaker korte periodes neergeslagen bent. Dit is natuurlijk en gaat vanzelf over.
Dit wordt geen depressie genoemd.

Er is pas sprake van een depressie na 14 dagen moedeloos etc [en de rest van de symptomen].


en door zulk gedrag maak je het zelf alleen maar erger.


Je moeder.


Sater
Usericon van Sater
Posted 23-06-2003 22:20 by Sater Profiel van Sater

quote:
Op 23 juni 2003 22:14 schreef Azagthoth het volgende:
Godver, ons blij maken met een dooie parkiet.


Ik wou me net dood maken met een blije mus


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 23-06-2003 22:52 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 17 december 2002 19:07 schreef Morgil het volgende:



Sater
Usericon van Sater
Posted 23-06-2003 22:59 by Sater Profiel van Sater

quote:
Op 17 december 2002 19:05 schreef VUIG het volgende:
voor depressies is er maar 1 oplossing..

GILETTE!!!! THE BEST A MAN CAN GET!!!!!!!!


hehehe, doet me denken aan de thanxlist in het boekje van The Wing and The Burden (Ordo Draconis)


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 23-06-2003 23:36 by Asherah Profiel van Asherah

quote:
Op 5 juni 2003 22:57 schreef XnegativeX het volgende:
I cannot leave here, I cannot stay.
Forever haunted, more then afraid.
Asphyxiate on words I would say.
I'm drawn to a blackened sky as I turn blue.

There are no flowers, no not this time.
There will be no angels gracing the lines.
Just these stark words I find.
I'd show a smile but I'm to weak.
I'd share with you, could I only speak,
just how much this hurts me.

I cannot stay here, I cannot leave.
Just like all I loved, I'm make-believe.
Imagened heart, I disappear.
Seems no one will appear here and make me real.

There are no flowers, no not this time.
There will be no angels gracing the lines.
Just these stark words I find.
I'd show a smile but I'm to weak.
I'd share with you, could I only speak,
just how much this hurts me.

I'd tell you how it haunts me...
Cuts through my day and sinks into my dream.
You don't care that it haunts me!!!

There are no flowers, no not this time.
There will be no angels gracing the lines.
Just these stark words I find.
I'd show a smile but I'm to weak.
I'd share with you, could I only speak,
just how much this hurts me.
Just how much this hurts me.
Just how much you...



Van wie?


Lies
Usericon van Lies
Posted 24-06-2003 10:52 by Lies Profiel van Lies

AFI.

moet die "then" niet "than" zijn?


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen